Beste peugeot fanaten,
ik hoor jullie al zeggen: een lekke koppakking! Was het maar zo duidelijk. In dit geval dus niet. Ik heb recentelijk de koppakking laten vervangen, maar mijn monteur zei toen al dat deze niet lekte. Waar komt het water in de olie dan vandaan?
De feiten in het kort:
- oliedop wit uitgeslagen met dunne smurrie. Ook na schoonmaken, komt de aanslag weer terug.
- ook de oliepeilstok is licht bedekt met dezelfde aanslag, van boven naar beneden.
Wat kan ik verder vertellen:
- koppakking recentelijk vervangen, maar was niet lek volgens monteur.
- auto wordt dagelijks gebruikt, voor kortere ritten (ongeveer 5 a 10 km).
- motor start zonder problemen en loopt regelmatig.
- motor komt goed op temperatuur : 90 graden op de temp. meter
- ik moet geen koelvloeistof bijvullen
- geen olie in de koelvloeistof te zien
Ik vraag me af of er mogelijk condensvorming in de motor optreedt. maar hoe dan? Normaal is het in ieder geval niet.
Wie weet raad?
ik hoor jullie al zeggen: een lekke koppakking! Was het maar zo duidelijk. In dit geval dus niet. Ik heb recentelijk de koppakking laten vervangen, maar mijn monteur zei toen al dat deze niet lekte. Waar komt het water in de olie dan vandaan?
De feiten in het kort:
- oliedop wit uitgeslagen met dunne smurrie. Ook na schoonmaken, komt de aanslag weer terug.
- ook de oliepeilstok is licht bedekt met dezelfde aanslag, van boven naar beneden.
Wat kan ik verder vertellen:
- koppakking recentelijk vervangen, maar was niet lek volgens monteur.
- auto wordt dagelijks gebruikt, voor kortere ritten (ongeveer 5 a 10 km).
- motor start zonder problemen en loopt regelmatig.
- motor komt goed op temperatuur : 90 graden op de temp. meter
- ik moet geen koelvloeistof bijvullen
- geen olie in de koelvloeistof te zien
Ik vraag me af of er mogelijk condensvorming in de motor optreedt. maar hoe dan? Normaal is het in ieder geval niet.
Wie weet raad?