TopicStarter: danny306xr
TopicDatum: Geplaatst: 04 Okt 2008 05:00 pm
Forum: Electronica
Beginpost:
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft
TopicDatum: Geplaatst: 04 Okt 2008 05:00 pm
Forum: Electronica
Beginpost:
danny306xr schreef:Vorige week begon opeens het lampje van me accu te branden, na wat metingen dachten we dat de dynamo kapot was. Heb deze er af gehaald en laten maken, bij het monteren meteen ff de snaren vervangen.
Maar wat nou het probleem is dat het lampje van de accu nog steeds blijft branden. de accu is goed(12.4V) de dynamo is ook goed( geeft een laadspanning van 14,2V).
Weten jullie misschien wat het probleem kan zijn??
Of wordt de storing nog "onthouden" door de computer en moet ik hem laten resetten door de dealer??
matheeuwissen schreef:Geplaatst: 04 Okt 2008 05:29 pm
even de accupolen eraf een paar uurtjes dan moet je ECU gereset zijn :)
stephan schreef:Geplaatst: 04 Okt 2008 06:13 pm
Heb je ook de bedrading gecontroleerd? Als de D+ draad niet goed is gaat je dynamo lampje ook branden.
En het kan ook zijn dat de dynamo niet goed gemaakt is. Je zou even op de D+ aansluiting van de dynamo moeten meten hoeveel volt je daar heb. dat zal even veel zijn als de laad spanning.
Kermit306TCI schreef:Geplaatst: 04 Okt 2008 09:08 pm
Je moet even je zekeringen bij langs lopen....bij mij was hier een van kapot, en dit gaf dezelfde problemen...hij laadt wel, alleen komt er een "vals"massa signaal door :)
Bij mij was het de zekering waar ook de remlichten op aangesloten zitten, de electrische ramen en het electrische dak. na vervanging was ook het dynamolampje weer uit :)
succes :)
danny306xr schreef:Geplaatst: 05 Okt 2008 06:57 pm
matheeuwissen schreef: even de accupolen eraf een paar uurtjes dan moet je ECU gereset zijn :)
ik heb de hele nacht de accu los gehad en begin van de middag weer aangesloten maar het lampje brand nog steeds
matheeuwissen schreef:Geplaatst: 06 Okt 2008 09:37 am
dan was het dat niet :)
dan kun je de andere dingen die gezegd zijn controleren
danny306xr schreef:Geplaatst: 06 Okt 2008 07:24 pm
heb me zekeringen nagelopen en idd er was een zekering door. en wel die van de elec. ramen, achterruitenwisser, dakraam.
We hebben het probleem ook al gevonden, de bekabeling van de achterruitenwisser maakt kortsluiting op het scharnierpunt van de kofferbakklep :) dit zal ik dan morgen gaan maken, was nou al te donker voor.
iig bedankt voor de reacties.
M.V.G. Danny
Kermit306TCI schreef:Geplaatst: 06 Okt 2008 07:29 pm
danny306xr schreef: heb me zekeringen nagelopen en idd er was een zekering door. en wel die van de elec. ramen, achterruitenwisser, dakraam.
We hebben het probleem ook al gevonden, de bekabeling van de achterruitenwisser maakt kortsluiting op het scharnierpunt van de kofferbakklep :) dit zal ik dan morgen gaan maken, was nou al te donker voor.
iig bedankt voor de reacties.
M.V.G. Danny
en doet je lampje nu ook weer normaal dan?
danny306xr schreef:Geplaatst: 11 Okt 2008 06:28 pm
ja bekabeling is gemaakt nieuwe zekering er in en het lampje doet weer normaal
Kermit306TCI schreef:Geplaatst: 12 Okt 2008 06:32 pm
danny306xr schreef: ja bekabeling is gemaakt nieuwe zekering er in en het lampje doet weer normaal
Oke super :)
rubentjeb schreef:Geplaatst: 04 Feb 2012 12:31 pm
ik had dit probleem ook, wat bleek dat er water bleef staan in het afvoerputje onder de parafan bij de bestuurderskant.
Bij hevige regenval stroomde het bakje zo vol dat er water door mn zekeringen stroomde en het acculampje ging daardoor branden bij afgezette motor, en er een soort kortsluiting ontstond waardoor de accu leeg liep & de radio bleef bv ook aan.
Een aantal rare symptonen hoorden hierbij; bij het indrukken van de rem schakelde het circuit uit, maar ook als ik het dashboard kastje opendeed was het probleem verholpen (aanzetten van het lampje verbrak het circuit blijkbaar).
Het ontstoppen van het putje verhielp alle problemen. Je kan hier gewoon met de hand bij via de wielkast.
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft