TopicStarter: nickkje
TopicDatum: Geplaatst: 30 Dec 2011 02:49 pm
Forum: Electronica
Beginpost:
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft
TopicDatum: Geplaatst: 30 Dec 2011 02:49 pm
Forum: Electronica
Beginpost:
nickkje schreef:Hallo,
Sinds vandaag krijg ik op de snelweg opeens een heel raar geluid te horen.
Het is het zelfde geluid, als dat je een stekker zachtjes in een stopcontact stopt, waardoor de elektriciteit springt/ of tikt. Dit gebeurd dan heel vaak en snel achter elkaar en dan is het opeens weer verdwenen.
Ik zou bijna denken dat er gewoon een zekering los of slecht contact maakt, maar heb hier geen idee van.
Het is een 306 uit '94.
Iemand enig idee, of ervaring hiermee?
Groet, Nick
Dav-E schreef:Geplaatst: 30 Dec 2011 05:24 pm
Is nogal een vage omschrijving :) Waar hoor je het ergens en is dat enkel op de snelweg (dus hoge snelheid)?
Tip: zet je radio eens uit als je het nog eens opmerkt :)
nickkje schreef:Geplaatst: 31 Dec 2011 03:35 am
Ben er al achter, er was een zekering gesmolten! onder me stuur.
Inmiddels vervangen en werkt weer top.
Nog wel een ander vraagje, de gesmolten zekering heeft meer dan een jaar lang goed zn best gedaan. In het boekje staat dat er op die plek een 5A zekering moet terwijl er een 15A in zat. Die heb ik ook vervangen met een 15A zekering, kan ik hiervoor toch beter een 5A zekering kopen of maakt dat niet uit?
Dav-E schreef:Geplaatst: 31 Dec 2011 02:25 pm
Wat is de functie van die zekering (volgens het boekje)?
SoundBlaster schreef:Geplaatst: 31 Dec 2011 03:08 pm
Als er een 5A zekering hoort te zitten, dan moet er ook weer 1 ingezet worden. Misschien dat de 15A er ingezet is omdat er geen 5A voor handen was op dat moment. Maar als blijkt dat de 5A steeds doorbrand, dan zit er ergens sluiting. Daarom zou er een 15A ingestoken kunnen zijn. Kans op brandgevaar!
nickkje schreef:Geplaatst: 06 Jan 2012 04:02 pm
in het boekje staat het volgende:
Parkeerlichten voor en linksachter, verlichting schakelaars, verlichting sigarette-aansteker, verlichting instrumentenpaneel, verlichting autoradio.
Vrij essentiële dingen dus! Maar na het vervangen van de zekering blijft het geluid toch aanhouden, ik ben op de tast alle zekeringen afgegaan en ben er achter gekomen dat het een grijs blokje is boven de zekeringskast die tikt. Je voelt hem ook daadwerkelijk tikken als je je vinger erop houd. Dit blokje heb ik er uit gehaald en een paar de auto gestart, geen geluid meer :)
![]()
Ik neem dus aan dat het probleem in het blokje zit.
Iemand enig idee waar ik een nieuwe kan halen (behalve de sloop). Bij conrad gekeken en daar kwam er geen overeen.
Dav-E schreef:Geplaatst: 06 Jan 2012 10:07 pm
Werken uw richtingsaanwijzers nog wel? Want dat is de relais van de richtingsaanwijzers. Die vind je bij elke lokale auto-handelaar of bij de dealer!
nickkje schreef:Geplaatst: 09 Jan 2012 01:23 am
Bedankt allemaal!
Nieuw blokje gehaald bij brezan voor 16e en alles werkt weer naar behoren!
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft