TopicStarter: gcs100
TopicDatum: Geplaatst: 23 Jan 2011 04:32 pm
Forum: Electronica
Beginpost:
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft
TopicDatum: Geplaatst: 23 Jan 2011 04:32 pm
Forum: Electronica
Beginpost:
gcs100 schreef:Vandaag: starten=lopen.
+/- 3 KM gereden.
Snelweg op en...
Tussen de 70 en 80 KM horten en stoten !
De motor smoorde als het ware.
Ongeveer 5 KM gehad, daarna geen probleem meer.
Geen melding op mijn dashboard.
Enig idee wat dit kan zijn ???
Dav-E schreef:Geplaatst: 25 Jan 2011 10:55 am
In de tussentijd nog last van gehad? Mogelijk een slechte verbranding door vuile brandstof.
Als het probleem niet meer terug komt, zou ik er niet te veel van aantrekken.
gcs100 schreef:Geplaatst: 25 Jan 2011 04:56 pm
@Dav-E,
Heb het nog één keer gehad.
Hierbij merkte ik dat ook mijn verwarming het niet deed, wel blazen maar alleen koude lucht.
Heb de slang van de luchttoevoer losgekoppeld i.v.m. te koude luchtstroom (306 rijdt op gas) en tot nu toe geen probleem.
Blijf het wel raar vinden dat ik met horten en stoten +/- 5 KM heb gereden en daarna geen probleem meer had terwijl dit 2 dagen later weer gebeurd.
Enne...
Vervuilde brandstof ?
Ik tank altijd/meestal bij hetzelfde tankstation en dan zou ik er toch/misschien vaker last van moeten hebben.
Misschien toch iets anders ?
jan50 schreef:Geplaatst: 25 Jan 2011 08:29 pm
zit er wel genoeg koelvloeistof in heb ik ook een keer gehad
door te weinig vloeistof ging bij mij de verdamper heel even bevriezen
en door dat de motor warm werd weer ontdooien.
ook omdat je zegt dat je koude lucht binnen kreeg in plaats van warme.
¥ÜRÎ schreef:Geplaatst: 25 Jan 2011 10:35 pm
mijn 306je heeft sinds een maand ongeveer dat hij op gas op een willekeurig moment alle vermogen verliest en afslaat (bij intrappen koppeling). Dit gebeurd ongeveer om de 100-150 km een keer. Ik heb het probleem inmiddels teruggeleid naar de stappenmotor die op de verdamper gemonteerd zit, en de auto-gasafsluiters op de verdamper en de gastank.
Maar auto's op gas doen nou eenmaal rare dingen dus het kan wel iets heeeeel anders zijn bij jou.
Om te beginnen moet je als het probleem zich voordoet, meteen overschakelen op benzine en kijken of het weg is. Zo ja, dan moet je het zoeken in je gassysteem. Zo niet, dan is het een probleem aan je motorblok met uitzondering van het benzine systeem.
Pas als je dat weet kan je gericht verder gaan zoeken
gcs100 schreef:Geplaatst: 26 Jan 2011 06:34 pm
@jan50,
Ja hoor...
Koelvloeistof was onder peil.
Na bijvullen, geen gestotter meer en de verwarming wordt nu warmer dan een Zweedse sauna !!!
Thanx voor de tip.
¥ÜRÎ schreef:Geplaatst: 26 Jan 2011 07:41 pm
mooi dat het simpel opgelost is, meer geluk dan ik haha :)
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft