TopicStarter: bollo
TopicDatum: Geplaatst: 12 Nov 2010 10:09 am
Forum: Electronica
Beginpost:
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft
TopicDatum: Geplaatst: 12 Nov 2010 10:09 am
Forum: Electronica
Beginpost:
bollo schreef:Ik lees al een tijdje mee op het forum en heb er al veel gebruik van kunnen maken, maar nu heb ik een probleem waarvan ik de oplossing nog niet heb kunnen vinden op dit forum.
Ik heb problemen met de cv van de 306. Het betreft een 2.0 XSi van 1994.
Het probleem is alsvolgt.
Wanneer ik de deuren met de afstandsbediening op slot doe, dan gaan deze na verloop van tijd vanzelf weer open. Ook als ik dit doe dmv het slot aan de bestuurderskant.
Daarbij kan ik de deuren niet meer open doen met de afstandsbediening wanneer ik deze ook met de afstandsbediening op slot doe. Wel kan ik hem gewoon weer openen met het slot aan de bestuurderskant.
Ook hoor ik de cv wanneer ik de auto van het contact afhaal.
Heb alle aansluitingen op de motortjes stuk voor stuk losgehaald om te kijken of het probleem zich verbeterde/oploste, maar het probleem bleef hetzelfde.
Kan het gewoon zijn dat de cv-module af is en dat ze vervangen moet worden? Zo ja, waar kan ik deze vinden in de 306. En zo niet, wat kan het dan nog zijn?
Hopelijk kunnen jullie me een beetje op weg helpen, want wordt er tureluurs van. :)
Dav-E schreef:Geplaatst: 14 Nov 2010 03:21 pm
Check de doorvoerrubber tussen portier en chassis eens. De kabelboom in deze rubber kan knakken, door het veelvuldig openen en sluiten van het portier.
JP2006 schreef:Geplaatst: 16 Nov 2010 12:51 pm
Denk ook een kabelboom, je auto is (zo uit mn hoofd) massa gestuurd, dus wanneer een vd aders bloot ligt, en net even (0.01 sec) tegen je chassis aan komt, dan schakelt ie al.. Sterkte :)
bollo schreef:Geplaatst: 21 Nov 2010 12:20 pm
Mmm....
dat is weer balen. Heb een tijdje geleden net de heleboel los gehaald om de luidsprekerkabels voor te vervangen.
Om de kabels bloot te leggen, kan ik dan gewoon het beste de doorvoer insnijden of is er nog een minder destructieve methode om deze bloot te leggen?
JP2006 schreef:Geplaatst: 22 Nov 2010 09:15 am
Ben bang dat dat de enige manier is, maar ik zal zeggen, wacht nog heel even, wellicht komt iemand met ideeën :)
gcs100 schreef:Geplaatst: 23 Nov 2010 11:50 pm
De deurschakelaar kan defect zijn of oxidatie vertonen.
Klinkt misschien raar, maar deze kan invloed hebben op de c.v.
Heb dit bij mijn 306 gehad.
Nadat ik deze een wasbeurt had gegeven (behoorlijk met de waterspuit in de weer) ging de c.v. raar doen.
De ramen en deuren gingen spontaan open/dicht.
Na heel veel zoekwerk, wat niets opleverde, kreeg ik een ingeving om de deurschakelaar na te kijken en deze zag er niet goed uit.
Deze vervangen waarna het probleem niet meer is teruggekomen.
bollo schreef:Geplaatst: 24 Nov 2010 09:43 pm
Wat bedoel je met de deurschakelaar en waar kan ik deze vinden?
Of bedoel je het mechanisme wat de deur (dmv de cv) daadwerkelijk op slot doet?
SoundBlaster schreef:Geplaatst: 24 Nov 2010 10:24 pm
Deurschakelaar is de schakelaar waarop de binnenverlichting aan gaat bij het openen van de portier. Deze is massa geschakeld. Rare elektrische defecten zijn meestal te wijten aan slechte massa. De schakelaar zit aan de scharnierzijde van het portier.
bollo schreef:Geplaatst: 25 Nov 2010 08:34 pm
Dan ga ik dit weekend maar eens even naar de beide deurschakelaars kijken en hopelijk vind ik dan iets.
Bedankt alvast voor de tips. :)
gcs100 schreef:Geplaatst: 25 Nov 2010 11:36 pm
Laat even weten of het probleem hiermee is opgelost.
bollo schreef:Geplaatst: 05 Dec 2010 12:43 pm
Ben er nog niet aan toe gekomen. Zit veel in het buitenland de laatste tijd.
Zodra ik er tijd voor heb en het wel of niet gelukt is, laat ik het weten.
Roy schreef:Geplaatst: 11 Dec 2010 03:48 am
Ik heb hetzelfde probleem.
Afgelopen woensdag hebik mijn auto weggebracht naar de PeugeotGarage. Daar hebben ze beide kabelbomen onderzocht van het linker en rechter portier. Daar zat het probleem niet.
In de deurschakelaar ook niet.
Vervolgens zijn ze er achter gekomen dat het slot van de bestuurderskant versleten is, die moet vervangen worden.
Dit is ook de oorzaak dat het slot weer open springt bij mij, volgens de garage.
Nu maar eens op zoek naar een nieuw slot.
pier schreef:Geplaatst: 14 Dec 2010 08:52 am
ik heb het zelfde gehad
zodra ik de auto opslot wou doen ging hij uit zichzelf direct weer open
heb het slot zelf vervangen door 1 van de sloop wel een rot karwei maar het was opgelost
het ging om de bestuurders kant
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft