TopicStarter: koeier
TopicDatum: Geplaatst: 27 Sep 2010 11:20 am
Forum: Electronica
Beginpost:
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft
TopicDatum: Geplaatst: 27 Sep 2010 11:20 am
Forum: Electronica
Beginpost:
koeier schreef:Hallo allemaal,
Ik zal me eerst even voorstellen:
Ik ben Erik, heb een 306 xnd uit '94. Nadat ik m'n bakje heb gekocht heb ik de binnenradiator vervangen, nieuw raammechanisme geplaatst en de lagers vervangen. Ik heb niet ontzettend veel verstand van auto's maar vind het wel leuk om er wat mee bezig te zijn.
Nu heb ik een vraagje:
Mijn stadslichten gebruikt ik nooit apart, toen zag ik op internet blauwe ledlampjes staan, deze heb ik gekocht voor in mijn stadslichten. Nu is alleen het probleem dat als ik mijn dimlicht aan heb automatisch ook de stadslichten branden. Hierdoor zie je een blauwe gloed in mijn lampen. Aangezien ik oom agent niet de kans wil geven mij aan te houden zou ik graag mijn stadslicht apart kunnen schakelen. Nu dacht ik dit heb beste te kunnen doen door een klein schakelaartje te plaatsen op het draadje van de stadslichten net onder de schakelaar van alle lampen. Dit leek mij ook het best ivm keuringen omdat ik dan gewoon het kleine schakelaartje aan kan laten staan en snel ff andere lampjes er in drukken. Nu is mijn vraag zou dit kunnen? En zo ja welke draad moet ik dan hebben?
Gr Erik
Sander schreef:Geplaatst: 27 Sep 2010 11:47 am
Je hebt ook Philips Blue vision lampen, of hoe heten die dingen.. Die geven ook een blauwe gloed.. Dus zo snel zal oom agent je niet aanhouden..
Verder is het bij de APK afkeur als je stadlicht niet meteen met je dimlicht geschakeld is volgens mij..
Sander
koeier schreef:Geplaatst: 27 Sep 2010 11:52 am
Ja dat is zo maar hij geeft echt wel een erg donkerblauwe gloed. Als ik er een schakelaar tussen zet en die met de apk 'open' hou dan is het denk ik geen probleem omdat ik het draad nog aan de originele schakelaar laat zitten.
seBASS schreef:Geplaatst: 29 Sep 2010 01:54 pm
laat eens een foto zien .
ik rij er al 3 jaar mee rond en ze kijken er niet eens naar.
nou heb ik wel van die wit/blauwe dimlichten ( die ook niet mogen )
en is levens gevaarlijk als je ze uit zou kunnen zetten.
want dan lijkt je snachts net een brommer als je dimlicht stuk gaat ..
koeier schreef:Geplaatst: 29 Sep 2010 02:57 pm
Wou je een foto van hoe blauw het is?
Dit zijn wel LED lampen blauw, hiermee pikken ze je er direct uit. Ja precies daar heb je wel gelijk in dat het dan net een brommer lijkt :) Jij hebt er van die Philips blue motions in?
Bedankt voor je reactie
Gr Erik
seBASS schreef:Geplaatst: 30 Sep 2010 11:07 am
ja maar dan de chineese :)
deze blauw bedoel je toch :)
koeier schreef:Geplaatst: 30 Sep 2010 01:08 pm
Ja die blauw ongeveer! :) Zij dat jouw chineesjes? :)
koeier schreef:Geplaatst: 30 Sep 2010 01:26 pm
https://www.carpartslights.com/images/blueside.jpg
Deze lijkt ook wel overeen te komen. Zijn iig erg blauw :)
seBASS schreef:Geplaatst: 30 Sep 2010 06:14 pm
dimlicht is chineese philips blue vision ofzoiets
koeier schreef:Geplaatst: 01 Okt 2010 08:13 am
Oke, en daar rij je dus zo elke dag mee? Mijn stadslichten zijn led blauw. Als ze jou er zo niet uit pikken dan mij misschien ook niet :)
SoundBlaster schreef:Geplaatst: 01 Okt 2010 05:42 pm
Ik heb ook een aantal jaren met blauwe stadslichten gereden. Zolang je dimlicht voert kunnen ze er eigenlijk niet zoveel van zeggen, aangezien het in de wet om uitgestraald licht gaat. Die is dan wit. Zodra je alleen stadslichten voert wordt het wel een probleem uiteraard.
¥ÜRÎ schreef:Geplaatst: 02 Okt 2010 06:35 pm
met blauwe stadslichtjes wordt de gloed die uit je koplampen komt vaak een beetje groenig, iig als je geen blauwe dimlichten hebt. met die groenige gloed pikken ze je er zo uit en heb je een bekeuring te pakken wegens foutieve verlichting. er staat in de wet beschreven dat je aan de voorkant alleen wit of geel licht mag voeren
henky306 schreef:Geplaatst: 02 Okt 2010 07:13 pm
^^ klopt als een bus...
SoundBlaster schreef:Geplaatst: 02 Okt 2010 11:27 pm
Artikel 5.2.53
1. De grote lichten, dimlichten, stadslichten en achteruitrijlichten mogen niet anders dan wit of geel stralen :)
koeier schreef:Geplaatst: 04 Okt 2010 10:36 am
daarom is het wel handig als ik ze apart kan schakelen :)
gcs100 schreef:Geplaatst: 12 Nov 2010 05:30 pm
De verlichting mag, volgens de wet, alleen wit of geel uitstralen.
Een blauwe gloed is toegestaan mits dit niet de overhand krijgt.
Alle andere kleuren zijn directe afkeur voor de A.P.K.
De stadsverlichting moet CONTINU branden bij het voeren van dimlicht.
Dus uitschakelen is niet toegestaan.
De reden:
Tijdens het rijden kan er een lampje stuk gaan en dan heb je toch nog iets van verlichting in de vorm van het stadslampje en mag deze op dat moment alleen wit of geel zijn !!!
Defecte verlichting moet je wel ter plekke kunnen verhelpen wanneer je ter controle aangehouden wordt. (reserve-lampjes in de auto is dus wenselijk)
Persoonlijk heb ik helemaal niets met al die onzin verlichting, maar als er mensen zijn die het geweldig vinden, moeten ze het maar lekker op hun auto plaatsen.
Zelf heb ik gewoon de originele verlichting dus hoef ik me niet druk te maken dat ik aan de kant van de weg word gezet door oom agent of gezeik te hebben bij de keuring.
Maar nogmaals: iedereen moet lekker doen wat ze leuk of goed vinden met hun auto !!!
Tha barry schreef:Geplaatst: 14 Nov 2010 12:45 pm
hoe zit da dan met die audi's ofzo, die hebben ook een rijtje met blauwe ledjes onder aan de koplampen zitten..
Dav-E schreef:Geplaatst: 14 Nov 2010 03:33 pm
Dat komt omdat de Audi's af-fabriek zo zijn uitgerust (gehomologeerd dus). Net zoals vb. een 306 GTI die standaard verlaagd is, maar een gewone 1.4 mag je (in principe) niet verlagen.
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft