TopicStarter: gcs100
TopicDatum: Geplaatst: 20 Mrt 2010 08:20 pm
Forum: Electronica
Beginpost:
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft
TopicDatum: Geplaatst: 20 Mrt 2010 08:20 pm
Forum: Electronica
Beginpost:
gcs100 schreef:De dashboard verlichting van mijn 306 is er spontaan mee genokt.
Zekering nr. 19 van 10a vervangen, maar bij het aanzetten van de verlichting klapt deze er meteen weer uit.
De klokken en de lampjes van o.a. de handrem doen het gewoon.
Ook doet de reminder voor het uitzetten van de verlichting het niet meer (geluidssignaal)
Wie weet wat er loos is en hoe ik dit kan oplossen.
robsterdnbobster schreef:Geplaatst: 21 Mrt 2010 12:32 pm
Guillaume,
Even ervanuit gaande dat je een zekering met dezelfde capaciteit teruggezet hebt het volgende.
Bij dit soort problemen is het moeilijk om een pasklare oplossing te geven. Zekeringen die eruit knallen wijzen op kortsluiting, de vraag is nu waar zit de kortsluiting.
Het zou kunnen zitten in een kapot lampje. Gezien het plotselinge optreden lijkt me dit de grootste kans.
Als ik in jouw plaats het probleem op zou moeten lossen zou ik beginnen met de lampjes in je dashboard los te halen. Een nieuwe zekering steken en contact met verlichting aan te zetten. Als de zekering niet knalt zit het niet in de bedrading. Vervolgens alle lampjes stuk voor stuk terug te zetten. Als de zekering vervolgens bij een lampje knalt heb je de boosdoener te pakken.
Zorg dat je een aantal zekeringen en verschillende lampjes in voorraad hebt.
Misschien kun je er wat mee.
Succes bij het oplossing van je probleem en hou je ons op de hoogte?
Grtz.
Rob.
gcs100 schreef:Geplaatst: 23 Mrt 2010 10:33 pm
Hoi Rob,
Sorry dat ik nu pas reageer maar dat vergeef je mij hopelijk :)
Ben er achter gekomen dat het de bekende breuk in de kabelboom van de rechterportier is.
Zaterdag dus de deur eruit :) kabel repareren :) deur er weer in.
Zal wel weer makkelijker gezegd dan gedaan zijn, dus...
Laat nog wel weten of alles gelukt is.
In ieder geval bedankt voor je hulp.
gcs100 schreef:Geplaatst: 28 Mrt 2010 10:03 pm
Beetje laat...
Kabel-breuk herstelt.
4x gebroken.
Dit was het euvel.
Topic kan op slot..............
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft