TopicStarter: 30Zes
TopicDatum: Geplaatst: 11 Mrt 2010 08:07 pm
Forum: Electronica
Beginpost:
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft
TopicDatum: Geplaatst: 11 Mrt 2010 08:07 pm
Forum: Electronica
Beginpost:
30Zes schreef:Hallo mensen :)
Ik moest laatst ff de bestuurders stoel eruithalen om een stang te lassen en toen ik hem eruit wilde tillen wilde hij niet uit de auto komen :S Dus ik kijk, bleek de stoel nog vast te zitten aan een oranje stekkertje...
Nu is dus mijn vraag wat is dit stekkertje en waar dient hij voor?? Er loopt een draadje vanuit de stoel met een oranje stekker naar een ander oranje stekkertje en die gaat de vloerbedekking in.
Iemand enig idee wat dit is?? Alvast bedankt voor de antwoorden.
Mvg,
30Zes
SoundBlaster schreef:Geplaatst: 11 Mrt 2010 08:16 pm
Dit is het beruchte stekkertje wat met de airbag te maken heeft.
joris_andriesse schreef:Geplaatst: 11 Mrt 2010 08:28 pm
Hoezo heeft dat met de airbag te maken? Die zet je toch aan/uit met je sleutel.
??
30Zes schreef:Geplaatst: 11 Mrt 2010 09:04 pm
Oh das best geinig want heb nooit airbag gehad, originele stuur had ook geen airbag. Kheb een XSi uit 94'
Aussie schreef:Geplaatst: 11 Mrt 2010 09:47 pm
Ik weet in ieder geval alssie slecht contact maakt dat het airbag lampje gaat branden op je dashboard...
of het daadwerkelijk te maken heeft met je airbag weet ik niet..
wellicht iets met je gordel?
volgens mij loopt dat kabeltje ook naar een onderdeel onder je stoel.
Wellicht als je een ongeluk gehad hebt dat er dan iets met je gordel gebeurd waardoor die ohmse waarden te hoog worden en het airbag lampje gaat branden op je dashboard?
ik weet het eg niet
SoundBlaster schreef:Geplaatst: 11 Mrt 2010 10:42 pm
30Zes schreef: Oh das best geinig want heb nooit airbag gehad, originele stuur had ook geen airbag. Kheb een XSi uit 94'
Crap! Ik had: Nu ga je me zeker vertellen dat je geen airbag hebt! weer gewist in mijn vorige reactie :)
Het airbaglampje was het ja. Als deze brandt dan zit er storing in het systeem van de airbag. Komen we toch weer op airbag uit :)
Bij mijn 94er XSi zitten die stekkers niet...
¥ÜRÎ schreef:Geplaatst: 12 Mrt 2010 08:38 am
Die stekkers zijn voor de airbags die aan de zijkant van je stoel vastzitten, aan de gorelspanners :) . En als je airbag lampje brandt op t dashboard is het 9 van de 10x een slecht contact in een van die stekkertjes
30Zes schreef:Geplaatst: 12 Mrt 2010 12:19 pm
Ok dus ik heb toch airbags in me auto zitten :) En er branden geen airbag lampjes op me dashboard. Alleen heel afentoe en onregelmatig het motormanagement lampje maar dat is zeker niet hetzelfde?
Bedankt voor de info zover iig :)
SoundBlaster schreef:Geplaatst: 12 Mrt 2010 04:41 pm
30Zes schreef: ...Alleen heel afentoe en onregelmatig het motormanagement lampje...
Dat heb ik dan wel weer, maar dat is een ander topic :)
306 Josty schreef:Geplaatst: 12 Mrt 2010 06:56 pm
bij mij brand het airbag lampje regelmatig.
dan pruts ik ff aan t stekkertje en start ik de auto opnieuw en is het weg.
volgens mij is hij ervoor de de gordel strakker gaat ofzo al je een ongeluk krijgt.
weet t anders ook niet.
van205naar306 schreef:Geplaatst: 12 Mrt 2010 08:38 pm
die stekker is van je gordelspanner of airbag... oplossing van t knipperen is de stekkers afknippen en door solderen...
Bron: Team306tuning
Dit bericht is automatisch overgenomen zodat de informatie van Team306Tuning forum behouden blijft