Ik heb net mijn multieriem van de 306 vervangen, maar zit met volgend probleem:
De spanrol (met veersysteem) heb ik dus ook vervangen, maar weet niet hoe hard ik die mag vast zetten (met de inbus-bout van 8 ).
Als ik die hard vast draai, kan de spanrol niet meer veren. Als ik die minder hard vast draai, kan de spanrol wel veren, maar vraag ik mij af of die bout dan niet los zal komen met verloop van tijd.
Bijkomend probleem: als de riem er op ligt, en op spanning staat, kan je niet meer aan de bout om die meer aan te draaien aangezien de riem dan net voor de bout van de spanrol loopt.
Kan iemand zeggen hoe men best te werk gaat om de spanrol juist vast te zetten tijdens de montage van de multiriem?
Groeten
De spanrol (met veersysteem) heb ik dus ook vervangen, maar weet niet hoe hard ik die mag vast zetten (met de inbus-bout van 8 ).
Als ik die hard vast draai, kan de spanrol niet meer veren. Als ik die minder hard vast draai, kan de spanrol wel veren, maar vraag ik mij af of die bout dan niet los zal komen met verloop van tijd.
Bijkomend probleem: als de riem er op ligt, en op spanning staat, kan je niet meer aan de bout om die meer aan te draaien aangezien de riem dan net voor de bout van de spanrol loopt.
Kan iemand zeggen hoe men best te werk gaat om de spanrol juist vast te zetten tijdens de montage van de multiriem?
Groeten