Ik ben nieuw hier en het is een beetje toeval misschien want ik was gewoon op zoek naar een betaalbare auto laatst en het werd dus een 306 SR uit 1995.
Kilometerstand is 197000Km prijs 400 euro
Er is weinig bekend over het onderhoud, tenminste vanaf 2006 want tot dan is het in het onderhoudsboekje bijgehouden.
De laatste keer staat dat de distributie bij 124000Km is vervangen en dat is dus alweer 9 jaar geleden.
Dat staat dan op de TTD lijst samen met de spanrol en waterpomp.
Verder zitten de spiegels vast met tape en zijn moeilijk te verstellen, die ga ik morgen vervangen door elektrische evenals de raambediening.
Als het goed is heb ik morgen een complete originele ombouwset inclusief deurpanelen met de schakelaars en draadboom(en)
Ik zit in de elektronica en daar concentreert zich ook mijn kennisniveau maar heb ook veel ervaring met auto en motor techniek, reparaties doe ik dan overwegend zelf.
Het lijkt me dan ook een goed idee om in dit topic alle bevindingen te vermelden en wat ik allemaal doe aan onderhoud.
TTD:
Distributie vervangen
Raambediening ombouwen naar elektrisch
Andere spiegels (elektrisch bedienbaar)
Olie vervangen en alle andere vloeistoffen controleren
Afstandbediening CPV
Een paar kleine roest plekjes wegwerken langs dakrand
Kilometerstand is 197000Km prijs 400 euro
Er is weinig bekend over het onderhoud, tenminste vanaf 2006 want tot dan is het in het onderhoudsboekje bijgehouden.
De laatste keer staat dat de distributie bij 124000Km is vervangen en dat is dus alweer 9 jaar geleden.
Dat staat dan op de TTD lijst samen met de spanrol en waterpomp.
Verder zitten de spiegels vast met tape en zijn moeilijk te verstellen, die ga ik morgen vervangen door elektrische evenals de raambediening.
Als het goed is heb ik morgen een complete originele ombouwset inclusief deurpanelen met de schakelaars en draadboom(en)
Ik zit in de elektronica en daar concentreert zich ook mijn kennisniveau maar heb ook veel ervaring met auto en motor techniek, reparaties doe ik dan overwegend zelf.
Het lijkt me dan ook een goed idee om in dit topic alle bevindingen te vermelden en wat ik allemaal doe aan onderhoud.
TTD:
Distributie vervangen
Raambediening ombouwen naar elektrisch
Andere spiegels (elektrisch bedienbaar)
Olie vervangen en alle andere vloeistoffen controleren
Afstandbediening CPV
Een paar kleine roest plekjes wegwerken langs dakrand