Waarom breken die onluchtingsnippels zo snel af van de 306 bij het losdraaien? Meerdere auto's van familie en kennissen de remmen gedaan en nooit last van gehad, maar bij mijn 306 nu al twee keer de ontluchtinsnippel afgebroken van vrij nieuwe ( achter) remklauwen.
Vanmorgen bezig met onderhoud aan een achter remklauw en bij het uitdraaien van de zuiger om hem schoon te maken, begon er wat remolie te lekken uit de cilinder. Gauw de zuiger weer terug gedraaid en het lekken stopte daarna vrij direct maar ik vreesde dat er wat lucht in was gekomen. Toen ik heel voorzichtig de nippel wilde losdraaien om te ontluchten --> krak.
Gelukkig voelt het rempedaal normaal aan ( niet zompig) maar dit betekent wel weer een nieuwe remklauw. Die achterklauwen vergen veel onderhoud, geven vrij snel de geest ( blijven hangen/plakken) en zijn ook ****** duur. Is er een beproefde manier om die ontluchtingsnippels los te draaien voor de volgende keer?
Vanmorgen bezig met onderhoud aan een achter remklauw en bij het uitdraaien van de zuiger om hem schoon te maken, begon er wat remolie te lekken uit de cilinder. Gauw de zuiger weer terug gedraaid en het lekken stopte daarna vrij direct maar ik vreesde dat er wat lucht in was gekomen. Toen ik heel voorzichtig de nippel wilde losdraaien om te ontluchten --> krak.
Gelukkig voelt het rempedaal normaal aan ( niet zompig) maar dit betekent wel weer een nieuwe remklauw. Die achterklauwen vergen veel onderhoud, geven vrij snel de geest ( blijven hangen/plakken) en zijn ook ****** duur. Is er een beproefde manier om die ontluchtingsnippels los te draaien voor de volgende keer?
![[Afbeelding: 0204103277-1.jpg]](https://www.306forum.nl/images/imported/2015/04/0204103277-1.jpg)