[B][B]
Happy New Year! [B]
Motortype : 1.6
[B]Bouwjaar : 03/1999
[B]Carrosserie : cabriolet
Tussen gisterenochtend en vannacht stond mijn 306je in een drukke woonwijk geparkeerd en is de alarm meer dan 15 keer vanwege vuurwerk-knallen afgegaan: +/- 30 seconden sirene aan het piepen en knipperlampjes / koplampen aan het knipperen. Geen idee hoe ik de alarm moet uitschakelen dus ik heb het moeten laten gebeuren.
En ja hoor, nu is er een probleem, de auto start niet.
De centrale portiervergrendeling werkt normaal, d.m.v. afstandsbediening.
De diverse controlelampjes, metertjes e.d. op de dashboard lijken normaal te functioneren.
De startmotor werkt / klinkt normaal maar de auto slaat niet aan.
Voelt als / lijkt op een elektronische (bobine?) blokkering.
Achteraf denk ik dat toen ik de auto instapte ergens onder het stuur een rood LEDje brandde maar ik weet dat niet helemaal zeker en ook niet of dat continu of knipperend was.
De wagen heeft géén toetsenbordje in de middenconsole.
De (Peugeot) sleutel heeft geen rond knopje meer (verwijderd en afgeplakt) maar de afstandsbediening is te bedienen met een los, vierkant kastje.
Online vind ik heel veel verschillende verhalen over alarmproblemen en -oplossingen maar er is heel veel variatie.
Toch is er in (redelijk) veel verhalen een lijn te bespeuren:
Stap 4 doet me twijfelen.
Uiteraard kan ik dit proberen maar ik wil het probleem niet per abuis / onnodig verergeren.
Misschien is het probleem - gedrag alarm na herhaaldelijk trigger - heel bekend. En is de oplossing eenvoudiger (bijvoorbeeld iets met zekeringen o.i.d.).
[B][B][B][B][B][B]
Dus:
Weet iemand 'de oplossing'?
Heeft iemand goed advies / suggestie(s)?
Alvast bedankt!
P.S. Ik zou juist heel graag willen weten hoe ik de alarm voor goed kan uitschakalen. Dat mag ook inclusief de centrale vergrendeling. [/B][/B][/B][/B][/B][/B][/B][/B][/B][/B][/B]

Motortype : 1.6
[B]Bouwjaar : 03/1999
[B]Carrosserie : cabriolet
Tussen gisterenochtend en vannacht stond mijn 306je in een drukke woonwijk geparkeerd en is de alarm meer dan 15 keer vanwege vuurwerk-knallen afgegaan: +/- 30 seconden sirene aan het piepen en knipperlampjes / koplampen aan het knipperen. Geen idee hoe ik de alarm moet uitschakelen dus ik heb het moeten laten gebeuren.
En ja hoor, nu is er een probleem, de auto start niet.
De centrale portiervergrendeling werkt normaal, d.m.v. afstandsbediening.
De diverse controlelampjes, metertjes e.d. op de dashboard lijken normaal te functioneren.
De startmotor werkt / klinkt normaal maar de auto slaat niet aan.
Voelt als / lijkt op een elektronische (bobine?) blokkering.
Achteraf denk ik dat toen ik de auto instapte ergens onder het stuur een rood LEDje brandde maar ik weet dat niet helemaal zeker en ook niet of dat continu of knipperend was.
De wagen heeft géén toetsenbordje in de middenconsole.
De (Peugeot) sleutel heeft geen rond knopje meer (verwijderd en afgeplakt) maar de afstandsbediening is te bedienen met een los, vierkant kastje.
Online vind ik heel veel verschillende verhalen over alarmproblemen en -oplossingen maar er is heel veel variatie.
Toch is er in (redelijk) veel verhalen een lijn te bespeuren:
- portieren ontgrendelen
- motorkap openen
- accu ontkoppelen (en minstens 30 seconden wachten)
- sleutel in stuurslot doen en draaien tot positie vóór kolom (portier open laten staan)
- accu aankoppelen
- eventueel gaat alarm af dus uitzetten
- motor starten (hopelijk)
Stap 4 doet me twijfelen.
Uiteraard kan ik dit proberen maar ik wil het probleem niet per abuis / onnodig verergeren.
Misschien is het probleem - gedrag alarm na herhaaldelijk trigger - heel bekend. En is de oplossing eenvoudiger (bijvoorbeeld iets met zekeringen o.i.d.).
[B][B][B][B][B][B]
Dus:
Weet iemand 'de oplossing'?
Heeft iemand goed advies / suggestie(s)?
Alvast bedankt!
P.S. Ik zou juist heel graag willen weten hoe ik de alarm voor goed kan uitschakalen. Dat mag ook inclusief de centrale vergrendeling. [/B][/B][/B][/B][/B][/B][/B][/B][/B][/B][/B]