Auto hield soms in bij het accelereren en gaf een storingsfout op gaspedaal potentiometer.
Dit zou een vaker voorkomend euvel zijn en de oplossing zou zijn het schoonmaken van deze unit. Zo gezegd zo gedaan..
Ding uit elkaar gehaald, gereinigd, gesmeerd, terug geplaatst en het probleem van inhouden bij accelereren heeft zich sindsdien niet meer voorgedaan. Ook geen storingscodes meer...
MAAR SINDSDIEN is het stationair toerental te hoog ( 1100 rpm ipv 850 rpm) . motor koud/ warm maakt niets uit. Dit is vooral irritant bij het afremmen op de motor en file rijden.
Als de motor zijn normale bedrijfstemperatuur heeft bereikt en je zet dan de motor af en start'm opnieuw, dan is het stationair toerental wel ineens normaal ( 850 rpm) maar als ik dan weer een tijdje heb gereden dan is stationair toerental weer 1100 rpm.
Een tweedehands gaspedaalsensor gekocht, ook losgehaald en preventief gereinigd, erin geplaatst en deze doet precies hetzelfde. Stationair toerental is 1100 rpm. Pas als je na een rit de motor uitzet en weer start, is het goed?!
ECU reset geprobeerd door accu een half uur te ontkoppelen --> 90 sec contact aan --> 90 seconden contact uit en daarna starten maar dit heeft geen effect. Heeft iemand tips? Moet er iets ingeregeld worden en zo ja hoe? Ik word namelijk gek van dit probleem.
Dit zou een vaker voorkomend euvel zijn en de oplossing zou zijn het schoonmaken van deze unit. Zo gezegd zo gedaan..
Ding uit elkaar gehaald, gereinigd, gesmeerd, terug geplaatst en het probleem van inhouden bij accelereren heeft zich sindsdien niet meer voorgedaan. Ook geen storingscodes meer...
MAAR SINDSDIEN is het stationair toerental te hoog ( 1100 rpm ipv 850 rpm) . motor koud/ warm maakt niets uit. Dit is vooral irritant bij het afremmen op de motor en file rijden.
Als de motor zijn normale bedrijfstemperatuur heeft bereikt en je zet dan de motor af en start'm opnieuw, dan is het stationair toerental wel ineens normaal ( 850 rpm) maar als ik dan weer een tijdje heb gereden dan is stationair toerental weer 1100 rpm.
Een tweedehands gaspedaalsensor gekocht, ook losgehaald en preventief gereinigd, erin geplaatst en deze doet precies hetzelfde. Stationair toerental is 1100 rpm. Pas als je na een rit de motor uitzet en weer start, is het goed?!
ECU reset geprobeerd door accu een half uur te ontkoppelen --> 90 sec contact aan --> 90 seconden contact uit en daarna starten maar dit heeft geen effect. Heeft iemand tips? Moet er iets ingeregeld worden en zo ja hoe? Ik word namelijk gek van dit probleem.