Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 15 van 18

Onderwerp: kleppen stellen

  1. Naar Boven | #1
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2008
    Laatst Online
    11-04-08 om 16:57
    Berichten
    9
    Topics
    1

    Topic: kleppen stellen

    Geld inzamelen voor Joey zijn rolstoelbus
    Hallo,
    Wat is de werk wijze om de kleppen van een 306 1.4 MOT.TU3FMC 55KW uit 1994 te stellen/controleren.
    Deze zou met normale klepstoters zijn voorzien.

    Ik heb het onderwerp gezocht maar niet tegen gekomen.

  2. Naar Boven | #2
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2008
    Laatst Online
    11-04-08 om 16:57
    Berichten
    9
    Topics
    1

    Topic Starter

    Ik weet nu dat bij koude motor, de inlaat 0.20mm en uitlaat 0.40mm is.
    Maar hoe ga ik te werk?

    Ik zag net dat er olie bij de koelvloeistof zit, dat is niet goed denk ik :?

  3. Naar Boven | #3
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    07-10-19 om 00:20
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.919
    Topics
    130
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    uh nee, koppakking lek waarschijnlijk.
    zit er alleen olie bij je koelvloeistof of ook andersom????

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2008
    Laatst Online
    11-04-08 om 16:57
    Berichten
    9
    Topics
    1

    Topic Starter

    Hi,

    In de kleppendeksel zat ook wat flush,(dat kan door vocht) maar de olie ziet er normaal uit.

    Ik ben al bezig geweest met de kleppen en zijn nu stiller, net een naaimachientje

    De werkwijze zoals ik 'n beetje geinformeerd heb is.

    Bij de 1ste cylinder aan de versnellingsbak zijde inlaatklep openen, staat bij de 4de clinder de inlaatklep dicht, dus deze dan afstellen/controleren, enz.
    Correct me if i'm wrong.

    Ik heb ook nog 'n breuk in de buitenmantel v/d rechtsachter handremkabel,(afkeur!) deze moet ik nog vervangen en dan is ze klaar voor de APK

  6. Naar Boven | #5
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Feb 2008
    Laatst Online
    21-04-11 om 16:52
    Berichten
    257
    Topics
    9

    Tjsa die pakking gaat vaak lek op die manier als je er voorstaat links voor

    Kleppen stellen kan op meerdere manieren makkelijkste is te kijken wanneer de nok helemaal omhoog staat en dan stellen. 0.2 en 0.4 idd

    Denk er aan als je de handremkabel vervangt dat als je de rem ook reinigd (en dat doe je natuurlijk) je ook de andere kan reinigd anders gaat ie scheef trekken en te veel rem verschil is tog egt ook een afkeurpuntje ook achter.

  7. Naar Boven | #6
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    07-10-19 om 00:20
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.919
    Topics
    130
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    nou bij de TU motor is het bekend dat bij ongv 150.000 die rubber olie lijding in de kappakking begint te zweten en uiteindelijk lekken.

    maargoed klein beetje olie drap in het koelsysteem is nog niet super verontrustend alleen wel iets wat je goed in de gaten moet houden. en zodra je pijlstok en/of olie vuldop wit worden (witte aanslag) dan mag je je koppakking echt gaan vervangen.

  8. Naar Boven | #7
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2008
    Laatst Online
    11-04-08 om 16:57
    Berichten
    9
    Topics
    1

    Topic Starter

    Nou, dan laat ik die koppakking even nog zitten.
    Ik kwam bij het vernieuwen v/d handremkabel lekkende remcilinders tegen :? , die ga ik maar eerst vervangen en dan gauw naar de APK.

  9. Naar Boven | #8
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    07-10-19 om 00:20
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.919
    Topics
    130
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    das ook een veel vorkomende kwaal bij de 306 (ik controlleer ze regelmatig (1 keer per half jaar)

  10. Naar Boven | #9
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Feb 2008
    Laatst Online
    21-04-11 om 16:52
    Berichten
    257
    Topics
    9

    Heey TvH

    Welke leiding bedoel je precies???
    Heb je mss een fototje??

    Olie drap is mss niet heel erg verontrustend maar egt olie zijn je koelslangen niet op gemaakt

  11. Naar Boven | #10
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Feb 2008
    Laatst Online
    21-04-11 om 16:52
    Berichten
    257
    Topics
    9

    OHw srry verkeerd gelezen

  12. Naar Boven | #11
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    07-10-19 om 00:20
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.919
    Topics
    130
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    hé duncan: die zit echt in je koppakking verwerkt, dus valt hellaas geen foto van te maken. (had ik de 1.8 16V motor nu gehad en reeds ingebouwd had ik gerust mn blok open geschroefd om een foto voor je te maken)...

    je koelslangen kunnen opzich wel tegen olie (tenminste bij mij is er alwel eens olie overheen gekomen en ze zijn nog goed)

  13. Naar Boven | #12
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2008
    Laatst Online
    11-04-08 om 16:57
    Berichten
    9
    Topics
    1

    Topic Starter

    Vandaag weer naar APK geweest, remmen zijn nu weer goed.
    Maar het is afgekeurd op te hoog CO-gehalte, dat had ik eerst ook, maar de 306 had lang stilgestaan en mischien met water en olie in de uitlaat, dacht ik, ik even flinke ritje maken zodat alles weer schoon wordt, maar dat heeft dus niet geholpen.
    Volgens de uitlezing(CO) was de Lambda-sonde in orde, waar kan ik nog meer kijken of afstellen aan de motor, kan het ook uitgelezen worden of er met de onsteking of verbranding iets niet in orde is?

  14. Naar Boven | #13
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    07-10-19 om 00:20
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.919
    Topics
    130
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    ja je kunt de ecu gewon laten uitlezen tijdens draaiende motor, dan kunnen alle sensoren gechecked worden. vermoed wel dat het de labda is, voor zover ik weet is dat op de N3 de enige sensor die direct in verbinding staat met hetinregelen van brandstof/lucht gehalte....

  15. Naar Boven | #14
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2008
    Laatst Online
    11-04-08 om 16:57
    Berichten
    9
    Topics
    1

    Topic Starter

    De lamda gaf dus goed aan bij de CO-test, zou het ook de kat kunnen zijn?
    En kan ik 'm alleen bij de dealer uitlaten lezen of weten jullie nog iemand anders in de buurt die het zou kunnen.

  16. Naar Boven | #15
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    07-10-19 om 00:20
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.919
    Topics
    130
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    weet niet waar woon je?

    groningen: driebond, bij de dealer/garage
    winsum: het aanleg, bij de dealer/garage
    warffum: (aan de doorgaande weg) bij de dealer/garage
    spijk: tegenover AB-service, bij de garage (let op geen dealer)

    ja dan zou je kat aan zn eind moeten zijn...


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. Kleppen stellen, zeer theoretische vraag.
    Door hrstuiver in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 26-08-11, 16:24
  2. kleppen stellen
    Door rob78 in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 05-09-10, 18:06
  3. Kleppen stellen
    Door BG in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 28-03-07, 18:51
  4. (G.i.s.n.) - Kleppen?
    Door Team306Tuning in forum Techniek
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00
  5. (Brandon) - kleppen stellen
    Door Team306Tuning in forum Techniek
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.