Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 15 van 18

Onderwerp: Koppeling defect?

  1. Naar Boven | #1
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Feb 2008
    Laatst Online
    06-07-09 om 10:55
    Berichten
    5
    Topics
    2

    Topic: Koppeling defect?

    Zaterdag voelde ik mn koppeling slippen tijdens het rijden in 5de versnelling.
    Is de koppeling definitief defect of kan dit nog bijgeregeld worden?
    Pug 306 Cabrio

  2. Naar Boven | #2
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    Gisteren om 23:18
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.784
    Topics
    125
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    uhm ga eens rijden en geef eens goed gas (ga in het vermogen gebied rijden) als hij dan gaat slippen (in elke versnelling) kun je hem wel weg gooien dan is ie waarschijnlijk echt verrot, het kan ook zijn dat als je koppelingskabel iets losser zet waardoor je koppelings slag groter word dat je koppeling iets meer speling heeft dat hij hat dan niet meer doet..

    mijn ervaring is dat sommige garages na het vervangen van de koppeling de kabel wel erg strak aanspannen waardoor de koppeling net niet/net wel ontkoppeld tijdens gewoon rijden.

  3. Naar Boven | #3
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Feb 2008
    Laatst Online
    18-03-08 om 16:14
    Berichten
    20
    Topics
    1

    weggooien?

    mischien eens naar je koppelingsplaten laten kijken?

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2007
    Laatst Online
    17-06-09 om 18:50
    Berichten
    247
    Topics
    10

    de 306 heeft een zelfstellende koppelingskabel, hier is niks aan te stellen.

    waarschijnlijk je druklager naar z'n grootje. is een veelvoorkomend probleem bij peugeot.

    advies is wel om de complete koppelingset tevervangen..

  6. Naar Boven | #5
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    Gisteren om 23:18
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.784
    Topics
    125
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    ohw weet je dat wel cker mijn 93er 306 kon ik ook de kabel spannen (aan koppelingshevel kant op de bak, gewoon moertje aandraaien en klaar)...

    ja complete koppeling vervangen is wel zo handig ja want na je druk lager volgen de platen vanzelf (geef je dan nog 1000 km).. kosten door garage laten doen a 600 eurotjes

  7. Naar Boven | #6
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2007
    Laatst Online
    17-06-09 om 18:50
    Berichten
    247
    Topics
    10

    de eerste serie;s 306 hadden indd een ouderwetse kabel, je hebt gelijk tvh..

    ben je handig? imitatie koppelingset die het overigens prima doet kost rond de 125,-.
    2 aandrijfas keering meteen vervangen, kosten rond de 25,- voor beide
    en meteen de bakolie verversen kost je 10,- per liter(gaat 2 liter in).

    materiaal kosten 170,- en je peug is weer klaar.

  8. Naar Boven | #7
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    Gisteren om 23:18
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.784
    Topics
    125
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    ff ter info orginele koppelingset kost rond de 275 euro.

  9. Naar Boven | #8
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    Gisteren om 23:18
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.784
    Topics
    125
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    ohw dat wou ik maar zeggen (vaak genoeg onder de kap gehangen bij die auto)..

    maar zoals ik begrijp zit dat dus niet meer op dit model (heb bij deze auto zelf nog amper onder de kap gekeken.
    (alleen olie pijlen/bougies en kabels vervangen/olie verversen)

  10. Naar Boven | #9
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    07-08-10 om 21:23
    Berichten
    56
    Topics
    1

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sjaakvanderheide
    de 306 heeft een zelfstellende koppelingskabel, hier is niks aan te stellen.

    waarschijnlijk je druklager naar z'n grootje. is een veelvoorkomend probleem bij peugeot.

    advies is wel om de complete koppelingset tevervangen..
    Ja ja, een druklager vervangen bij een slippende koppeling....

    Jij hebt zeker een garage....

  11. Naar Boven | #10
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2007
    Laatst Online
    17-06-09 om 18:50
    Berichten
    247
    Topics
    10

    kees weet de functie van het druklager?

    het druklager zit 9 van de 10 vast aan de drukgroep...met als gevolg een slippende koppeling doordat de plaat niet meer vrijkomt.
    de ervaring leert dat de koppelingplaat zelf nog lang niet aan zijn einde is.
    een vastzittend druklager heb ik meerdere keren meegemaakt bij peugeot.......!!!!!!

    als men de bak open heeft, is het verstandig en wijsheid om toch de plaat zelf ook mee te vervangen kees, of zou je met een half jaartje weer de bak open willen hebben als blijkt dat er dan problemen zijn met de koppelingplaat zelf..

    voortaan eerst in materie verdiepen kees voordat men klakkeloos reaktie;s geeft.

  12. Naar Boven | #11
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Vandaag om 10:31
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.252
    Topics
    238
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Hier hetzelfde probleem als bij de TS.

    Toen ik de auto net had (3 maanden geleden) had ik al een keer dat de koppeling slipte, daarna nooit meer gehad. En nu sinds dit weekend weer wel. Begon weer toen ik met volgeladen auto + 3 personen op wilde trekken (geen plankgas).

    Heb Sjaak al ge-PM-t over de onderdelen (bedankt voor de snelle reactie), maar nu vraag ik mij nog af of het idd zelf te vervangen is zo'n koppelingsset. Kun je dat echt op straat doen? (Als het zelf mogelijk is, ga ik het op de oprit bij mijn vader doen). Aangezien het bij mij een XSi betreft, is het allemaal wat duurder dan de 170 euro die hierboven genoemd is, helaas.

    Maar een vastzittende druklager kan dus miss. ook zijn? Hoe is dat snel te achterhalen?

    Alvast bedankt voor de hulp.

  13. Naar Boven | #12
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2007
    Laatst Online
    17-06-09 om 18:50
    Berichten
    247
    Topics
    10

    dat is niet snel te achterhalen yo-ep, daarvoor zal de bak er toch onderuit moeten, pas dan kan je zien of het probleem in het druklager zit of een versleten koppelingplaat.

    maar, vervang aub de hele handel, je zal niet de eerste zijn die denkt te bezuinigen door onderdelen te laten zitten die binnen afzienbare tijd toch nog sneuvelen..

  14. Naar Boven | #13
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Vandaag om 10:31
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.252
    Topics
    238
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sjaakvanderheide
    dat is niet snel te achterhalen yo-ep, daarvoor zal de bak er toch onderuit moeten, pas dan kan je zien of het probleem in het druklager zit of een versleten koppelingplaat.

    maar, vervang aub de hele handel, je zal niet de eerste zijn die denkt te bezuinigen door onderdelen te laten zitten die binnen afzienbare tijd toch nog sneuvelen..
    Nee, ik zal dan idd meteen de hele handel vervangen. Heb geen zin om steeds weer wat te moeten laten vervangen. Beter alles in een keer goed! Maar ik dacht, ik vraag het even. Dacht nl. dat het misschien al te achterhalen was zonder alles er onderuit te halen.

    Bedankt voor het advies. Ik ga morgen even contact opnemen met de garage. Even kijken wat ze er voor vragen en of ik eventueel zelf onderdelen mag aanleveren.

  15. Naar Boven | #14
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Feb 2008
    Laatst Online
    21-04-11 om 16:52
    Berichten
    257
    Topics
    9

    [quote="sjaakvanderheide"]de eerste serie;s 306 hadden indd een ouderwetse kabel, je hebt gelijk tvh..

    ben je handig? imitatie koppelingset die het overigens prima doet kost rond de 125,-.
    2 aandrijfas keering meteen vervangen, kosten rond de 25,- voor beide
    en meteen de bakolie verversen kost je 10,- per liter(gaat 2 liter in).

    Ik heb fase 1 306 volgens mij zit daar een zelfstellende kabel op..Ik zie nl. geen stelmogelijkheden...is dit wel logisch dan?

  16. Naar Boven | #15
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Vandaag om 10:31
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.252
    Topics
    238
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Bericht van de garage (merkloos):

    575 euro maar dan wel alles van A-merk en ook echt alles vervangen: Koppelingsset, drukgroepen, olie, aandrijfas keerringen zodat ie de komende jaren niet meer de bak er onderuit moet halen. Quinton Hazell raad hij overigens zeer sterk af: geen goede ervaringen mee. Maar aangezien ik het niet zelf kan, laat ik het dan ook maar helemaal aan hun over met hun onderdelen... Als ik toch QH wil, kan hij me geen garantie geven.

    Als Peugeot dealer net zo duur is even denken naar welke ik ga... van de garage weet ik dat mijn broer zeer tevreden is. Als ik daar vaste klant word kan dat natuurlijk voordelen hebben in de zin van mee zoeken naar beste en voordeligste oplossingen. Vaste klant bij een Peugeot dealer met een "oude" auto zal geen voordelen hebben verwacht ik. Denk dat ze me eerder een nieuwe auto aanpraten dan energie steken in het zoeken naar oplossingen.

    Overigens: een vriend van mij heeft de zelfde symptomen gehad met zijn 205 GTi 1.9. Bij hem was het olie welke op de koppelingsplaat kwam. Miss. is dat het bij mij ook, maar daar ga ik niet van uit.


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. koppeling op de vloer...
    Door daTube in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 22-08-11, 10:13
  2. Koppeling probleem
    Door george56 in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 14-05-11, 08:09
  3. Dimlichten defect
    Door jerha80 in forum Electronica
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 01-06-10, 09:13
  4. (GTI-6) - Koppeling 306 GTI
    Door Team306Tuning in forum Techniek
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.