Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Resultaten 1 t/m 7 van 7

Onderwerp: Meer vermogen 306

  1. Naar Boven | #1
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Oct 2007
    Laatst Online
    03-07-08 om 13:00
    Berichten
    22
    Topics
    7

    Topic: Meer vermogen 306

    Beste iedereen,

    Ik ben op zoek naar wat basis manieren om meer vermogen te krijgen uit de 1600 8v uit mijn XS. Zeker door de wat langere overbrengingen heb je het gevoel dat de auto spreekwoordelijk 'geen worst van tafel aftrekt"!

    Iemand tips? Ik ben niet kundig genoeg om de kop er af te halen e.d. dus ik zat meer te zoeken in richtingen van elektronica, brandstofmengsel etc.

    Groetjes,

    Marnix

  2. Naar Boven | #2
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2006
    Laatst Online
    26-07-13 om 18:38
    Berichten
    318
    Topics
    13
    Auto
    Peugeot

    Man

    t is en blijft echt 90 pk en schreew t niet te hard de jongens met een 1.4 moeten het doen met 75

    er zijn zo geen huis tuin en keuken oplossingen om deze motoren harder te laten lopen (wat jammer is)

  3. Naar Boven | #3
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Online
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    Vandaag om 23:03
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.883
    Topics
    129
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    de beun turbo hahaha...

    nee word toch vak werk, chip tunig en/of cilinderkop laten flowen/bewerken en andere zuigers en misschien een turbotje of gewoon een gti-6 er in leggen.

    en om misschien een paar pk's extra te pakken:
    op maat gemaakte uitlaat met spaghetti spruitstuk
    kat vervanger
    k&n of green open luchtfilter.

    heb geen klagen of de XS heb er al 185 voor gehad was geen enkel probleem, alleen bij de 150 trekt hij niet geweldig snel meer door (zeer lange 5)..

    dat peu 306jes lange bakken hebben is algemeen bekend, 1e tussen de 30 en de 40km/h
    2e ongv 90 km/h
    de rest zou ik ff moeten uitzoeken

    hou het toerental min op 4300 toeren dan trekt hij goed...

    succes ermee!

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2007
    Laatst Online
    22-04-16 om 02:52
    Locatie
    Woudenberg
    Leeftijd
    31
    Berichten
    16
    Topics
    1

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ik heb 193 met mijn 1.6 XS gereden in Duitsland. Duurde wel erg lang voordat ik er op zat. Wil de 200 gaan halen met een ander filter

  6. Naar Boven | #5
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2007
    Laatst Online
    11-09-18 om 08:15
    Locatie
    Hoogvliet (rt)
    Berichten
    309
    Topics
    9
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW. 205 CTI Cabriolet
    Motor
    1.9 8v

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Een RAM-AIR inlaat systeem, inderdaad spaghetti spruitstuk(is gewoon te koop voor deze auto), goede sportuitlaat zowel tussendemper als eindemper. En een goede katalysator(haal hem niet weg vindt het motortje niet fijn en je komt niet meer door de APK)

    En als laatste Chiptuning op maat.(dit betekend software aanpassing op de rollenbank naar aanleiding van de aanpassingen aan de motor/uitlaat en inlaatsysteem).

    Snelheden bij mijn oude 306 1.6 XS(was/is getuned zowel cilinderblok als kop)
    2 was 90 km/uur, 3 130 km/uur, 4 170 km/uur en met orginele versnellingsbak 200km/uur in 5 bij 6000 rpm. Later met een bak van een SAXO 16V(is nog langer) 200km/uur in 5 bij 5400 rpm. Er schijnt nog een signaal van snelheid te hoog in de ECU te zitten, dit is waarschijnlijk voor de fransen die plankgas heuveltje af rijden. Hij regelt hier dus op af.

    En anders kan je altijd nog een 1600 16v uit een saxo of 106 er inleggen(deze blokken zijn veilig tot ongeveer 170 PK te tunen,standaard 120 PK) , is makelijker dan een XU blok er in te leggen(minder aanpassingen nodig).

    groeten xavier,

  7. Naar Boven | #6
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Online
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    Vandaag om 23:03
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.883
    Topics
    129
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    wat zijn de extra's waar je aan moet denken bij een 1.6 uit een saxo?

    ook andere v-bak + bekabeling + ECU enz?????
    is het dan nog een TU motor????
    de 1.6 uit een 106 is toch van een 106 XSI????

    want wou ook na 1.8 16V XU motor gaan (maar als dit makkelijker is doe ik dat wel (al die onderdelen overal bij elkaar zoeken is een ramp!!!!)....

  8. Naar Boven | #7
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2007
    Laatst Online
    11-09-18 om 08:15
    Locatie
    Hoogvliet (rt)
    Berichten
    309
    Topics
    9
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW. 205 CTI Cabriolet
    Motor
    1.9 8v

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Als je alleen harder wilt optrekken kan je de bak houden als je een al een 1.6 hebt de koppeling is namelijk ook hetzelfde.

    Dus motor 1.6 16 V met kabel boom en ecu is genoeg, en je zal de uitlaat iets moeten aanpassen.

    Het blijft een TU motor.

    Saxo,106 en de eerste fase 307 1.6 16v hebben een TU5JP4 motor met 16 kleppen en 120 pk, niet verwaren met de TU5L4 dit is een 8 klepper met 100pk.

    De 106 XSi had dacht ik de gewone 1.6 met 8 kleppen maar 100 pk, de gti 1.6 16 klepper.

    groeten xavier.


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. Vermogen valt weg tijdens rijden.
    Door Yoghurt in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 26-11-10, 12:45
  2. Vermogen 2 seconden weg en een dikke witte walm rook uitlaad
    Door Laurentje45 in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 09-06-10, 09:33
  3. Pingelende motor / weinig vermogen
    Door Sander666 in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 19
    Laatste bericht: 11-05-09, 21:32
  4. (pug306jaz) - Meer vermogen
    Door Team306Tuning in forum Techniek
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00
  5. (306cabri) - Turbo Kit veel meer vermogen?
    Door Team306Tuning in forum Techniek
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.