Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Resultaten 1 t/m 15 van 15

Onderwerp: Centrale vergrendeling opent onmiddelijk na het op slot doen

  1. Naar Boven | #1
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2007
    Laatst Online
    02-12-07 om 18:45
    Berichten
    1
    Topics
    1

    Topic: Centrale vergrendeling opent onmiddelijk na het op slot doen

    Als ik via de afstandbediening(IR) of met de sleutel in het slot mijn 306 op slot wil zetten, gaat de auto in eerste instantie op slot maar vrijwel onmiddelijk daarna openen alle sloten (3 deurs) weer. Het is hierdoor erg lastig om de auto op slot te zetten. Dit doe ik momenteel door de bijrijdersdeur meerdere malen met de hand op slot te doen waardoor ik op een gegeven (?) moment de andere deuren ook met de sleutel kan sluiten.
    Zijn er op dit forum mensen die dit ook eens hebben meegemaakt (draadboom probleem?)? Of die een idee hebben wat hier aan de hand zou kunnen zijn? Tot slot zou ik graag willen weten waar de module voor de CV in de zit en hoe ik deze herken!

  2. Naar Boven | #2
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    07-08-10 om 21:23
    Berichten
    56
    Topics
    1

    De module voor de CV zit in de licht/schuifdakeenheid boven de voorruit.

  3. Naar Boven | #3
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2007
    Laatst Online
    17-06-09 om 18:50
    Berichten
    247
    Topics
    10

    slot stuk, in dit geval het slot in de bestuurderdeur, deze stuurt nl de andere sloten aan.

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    24-12-08 om 19:40
    Berichten
    8
    Topics
    0

    kan ook zijn dat 1 van de deurknopjes te strak zit, dan heeft het slot teveel weerstand, en springt weer open.
    moet je voorzichtig het hele zwarte onderdeel omhoog halen als het slot open is, dan het ijzeren stangetje eruit wippen, en vervolgens weer voorzichtig erin doen, maar natuurlijk niet zover als dat deze zat...
    als t nie lukt hoor ik t wel

  6. Naar Boven | #5
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    Gisteren om 22:34
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.880
    Topics
    129
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    1 van de cv eindschakelaars is verrot (dit komt ook zeer veel voor bij vw corrado) of de "grendel" die ervoor zorgt dat je sloten ontgrendellen als de deur dicht is werkt niet lekker meer (vuil)

  7. Naar Boven | #6
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Aug 2007
    Laatst Online
    29-01-08 om 17:49
    Berichten
    3
    Topics
    0

    Ik vond de mijne aan de passagierskant onder een metalen regel direct aan de onderkant van de rugleuning. Je kan er het beste bij wanneer je alleen de zitting van de achterbank opklapt of weghaalt. Er zit bij mij een stekker in met 9 aders en de module is ongeveer 5 x 15 x 2 cm groot. Het kan ook zijn dat er een blauwe en een witte stekker in zit en dat ie op ongeveer dezelfde plek zit achter drie schroeven die in een driehoek staan. Ik heb de werking proefondervindelijk bewezen door de stekker los te trekken, waarna slechts 1 deur op slot ging en met de stekker vast werkte de CV weer.

    Het probleem met openspringende sloten schijnt een bekend 306 probleem te zijn. Op een engels forum vond ik een oplossing ervoor geschreven door Solana:

    I have recently been experiencing central locking problems on my Peugeot 306 XTDT. When you try and lock the car (either via the remote or via the door key switch), it attempts to lock all doors, but then immediately unlocks all doors. This is a security feature should a door not be closed or locked properly.

    As other suggested, this is a fault with either the central locking latch switches or wiring. Trying to find the faulty latch or break in the wire is painstaking and tedious. Typically all these switches are connected in series, so any one single faulty switch will trigger the auto-unlock feature.

    After hours of probing around the central locking control unit, I have now been able to identify the closed loop circuit which detects all latches have locked. I have been able to manually bypass the sensors, so the control unit "thinks" that all latches have locked okay. This prevents it from auto-unlocking.

    For me, this is acceptable, as all my latches lock okay, and the fault lies within the closed loop sensor circuit. Obviously, now if I leave a door open and lock the car, it still "thinks" its locked okay. For me, this is better than no central locking! Also its not worth me spending a fortune on getting the dealer to change the faulty latches, especially when my car is now 10 years old.

    For those interested in my workaround... Usual disclaimer: do the following at your own risk.

    Step 1: Locate the central locking unit
    On my 306 XTDT 1993 model, the central locking control unit, is behind the rear passenger seat (off-side/driver side). It is NOT under the drivers seat as told by the Haynes manual, that is actually the alarm control unit and engine immobiliser!

    Step 2: Remove the unit
    The central locking control unit is accessed, by folding the rear-seat and lifting the boots carpet next to the seat edge, where there are three screws. Open these, and pull out the central locking control unit from behind the seat. There is no need to disconnect the electrical connectors.

    Step 3: Bypass the sensor circuit
    There are two plug connectors, one black and one white, connected to the unit. To bypass the latch sensor circuit, connect a wire between M623(yellow/green wire) and 6293(blue wire), both of these wires come out of the black connector. All this can be done with the connector in situ.

    Black connector
    M623: yellow/green wire in corner of connector
    6293: blue wire in same row as above, one hop away.

    By shorting this circuit, it effectively closes the loop circuit, telling the control unit that all latches are locked okay.

    Hay Presto, you have now disabled the pesky auto unlock feature! Try it by leaving a door open and locking the car, it will lock, but not auto-unlock.

    Hope it works for you
    [/i]

    Bedenk wel: Je maakt hiermee een bypass, waarmee je een veiligheidsmaatregel overruled! Ik hoop dat je er wat aan hebt! :wink:

  8. Naar Boven | #7
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2008
    Laatst Online
    27-12-08 om 16:15
    Berichten
    8
    Topics
    1

    Dit is dus wel een goed werkende oplossing voor het probleem dat de deuren automatisch weer openen?

  9. Naar Boven | #8
    NT
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Jan 2007
    Laatst Online
    05-10-10 om 21:53
    Berichten
    89
    Topics
    18

    Exact hetzelfde probleem hab ik laatst ook!
    Niet het slot vervangen! Dat dacht ik in eerst instantie ook, maar het bleek dat er in het deurscharnier 3 breuken in de kabels zaten (bestuurderskant).
    Puur slijtage door beweging van de deur.
    Ik heb het hier door Autibedrijf Mulder laten fixen, 1,5 uur werk. Deur eruit, rubber loshalen, draden weer aan elkaar monteren en het probleem was helemaal over. Alle deuren sluiten weer prima, ook op de a.b.

  10. Naar Boven | #9
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2008
    Laatst Online
    05-08-09 om 14:25
    Berichten
    60
    Topics
    4

    Klopt kijk inderdaad even naar de draad boom doe uit de auto komt deze geeft vaak problemen.

    Het is vrij simpel te zien de draden breken af net achter het eind van de stekker.

    Het vervangen is wat meer werk.
    Aangezien het probleem bekend is bij pug kun je de kabelboom bij de dealer halen.

    De kosten zijn trouwens best behoorlijk, de pretbundel koste iets van Eur 95,--.

  11. Naar Boven | #10
    NT
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Jan 2007
    Laatst Online
    05-10-10 om 21:53
    Berichten
    89
    Topics
    18

    Nou, bij mij is er geen nieuwe kabelboom ingezet, maar de draden zijn degelijk gesoldeerd.
    En Autobedrijf Mulder kennende zit het dan echt wel snor!
    Spaart dus veel kosten, het enige wat ik kwijt was, was 1,5 uur arbeid en 3,50 klein materiaal.

  12. Naar Boven | #11
    NT
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Jan 2007
    Laatst Online
    05-10-10 om 21:53
    Berichten
    89
    Topics
    18

    Hallo Bartsp,

    Reageer even of het nu gefixed is, want ik zie dat je je vraag november 2007 al hebt gesteld.

  13. Naar Boven | #12
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2008
    Laatst Online
    05-08-09 om 14:25
    Berichten
    60
    Topics
    4

    Ok beter NT dan had je waarschijnlijk geen nieuwe stekker nodig?

    Anders is dit wel erg goedkoop!
    Wat er vaak gebeurd is dat ze net na het einde van de stekker afbreken.
    Dan is er weinig kans meer om te solderen.

    Maar als je wel een nieuwe stekker hebt ontvang ik graag het tel nr van je!

  14. Naar Boven | #13
    NT
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Jan 2007
    Laatst Online
    05-10-10 om 21:53
    Berichten
    89
    Topics
    18

    Ik ga al een paar jaar naar dit bedrijf, een kleinschalig bedrijf met een zeer professionele uitstraling en heel veel kennis, zeker van Peugeot. Perfecte service en goedkoper dan een dealer.
    Ze hebben ook dit probleem erg netjes gefixed.
    Hun tel.nr = 038-4532846

  15. Naar Boven | #14
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    Gisteren om 22:34
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.880
    Topics
    129
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    bartsp reageert waarswchijnlijk niet meer, kom hem ook nergens meer tegen hier...

    waar zit dat autobedrijf dan???

  16. Naar Boven | #15
    NT
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Jan 2007
    Laatst Online
    05-10-10 om 21:53
    Berichten
    89
    Topics
    18

    Zwolle, Kuijerhuislaan


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. centrale vergrendeling
    Door jw in forum Cabrio
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 24-03-13, 16:54
  2. Centrale vergrendeling
    Door H.Hoevers in forum Electronica
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 17-03-10, 17:43
  3. Centrale vergrendeling 306 uit '99
    Door gcs100 in forum Electronica
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 17-02-10, 19:27
  4. centrale vergrendeling box
    Door Ramon&Ramon in forum Electronica
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 28-01-08, 16:00
  5. centrale vergrendeling
    Door henk appelboom in forum Electronica
    Reacties: 15
    Laatste bericht: 06-04-07, 06:45

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.