Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Resultaten 1 t/m 13 van 13

Onderwerp: kapotte verwarming ventilator / aanjager

  1. Naar Boven | #1
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Aug 2007
    Laatst Online
    10-08-07 om 18:55
    Berichten
    1
    Topics
    1

    Topic: kapotte verwarming ventilator / aanjager

    Beste forumgebruikers,

    Ik heb een peugeot 306 uit 1994. Nu is van de week plotseling mijn ventilator / aanjager van mijn verwarming kaport gegaagn. Vandaag van alles losgemaakt en nagekekebn. Mijn ventilator is niet kaport. Wanneer ik hem aansluit op een 12V accu werkt hij nog prima. Ook alle zekeringen nagekeken en ook niks kapot. Vervolgens heel mijn instrumentenpaneel eruit gehaald en wat metingen gedaan. Nu heb ik het idee dat er niet voldoende spanning staat op de kabels die de ventilator aan moeten zetten. Wat kan het probleem zijn? Ik ben zelf niet echt een techneut en heb ik echt alles gedaan wat ik kan. Wie kan mij verder helpen????

    Ik hoor graag van jullie

  2. Naar Boven | #2
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2007
    Laatst Online
    11-09-18 om 08:15
    Locatie
    Hoogvliet (rt)
    Berichten
    309
    Topics
    9
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW. 205 CTI Cabriolet
    Motor
    1.9 8v

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Hoi,

    Denk dat de kachel weerstand kapot is, deze zit onder de motorkap aan de linkerkant(passagier zijde) onder het plasticafdek kap(bij ruitewissers) bij in de ingang van het ventilator huis.
    Dan moet je nog een zwarte kap los maken, dan eentje met gaas hieronder beneden zit je kachel weerstand.
    Deze kan je verwijderen door een slag te draaien en dan omhoog te trekken.Kan zeer vast zitten :? met de kans dat je de weerstand kapot trek oppassen dus.

    Ik hoop dat dit het is.

    groeten xavier,

  3. Naar Boven | #3
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2007
    Laatst Online
    14-08-10 om 14:44
    Berichten
    63
    Topics
    12

    en was dit het nu ook? is wel leuk als mensen even vermelden wat het nu eindelijk was...

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2007
    Laatst Online
    13-11-07 om 22:48
    Berichten
    2
    Topics
    0

    ik heb hetzelfde probleem als die maarten
    ik heb een 306 van 1993
    ga het morgen ff proberen met die kachelweerstand
    is dit door te meten of moet ik gewoon een nieuwe halen?
    als het lukt om de weerstand eruit te krijgen kan ik dan nog met de auto rijden?
    ik hoop dat jullie me kunnen helpen
    zal zeker laten weten of het gelukt is, we zitten hier namelijk om elkaar te helpen

    alvast bedankt voor de info

    met vriendelijke groet rob

  6. Naar Boven | #5
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2007
    Laatst Online
    09-01-08 om 17:36
    Berichten
    6
    Topics
    1

    wanneer de kachelweerstand kapot zou zijn,moet ie nog altijd op de hoogste stand werken,ik denk eerder dat bij jullie een relais kapot is.,dit is simpel te testen,controleer eerst even of je achterruitverwarming het nog doet,wanneer deze het doet,kan je het relais van je achterruitverwaming even op de plaats stoppen van je aanjager(kachelmotor)
    Dit is namelijk hetzelfde type relais.

  7. Naar Boven | #6
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2007
    Laatst Online
    11-09-18 om 08:15
    Locatie
    Hoogvliet (rt)
    Berichten
    309
    Topics
    9
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW. 205 CTI Cabriolet
    Motor
    1.9 8v

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Als bij een 306 de kachelweerstand kapot is draait hij ook niet op de hoogste stand, heb dit twee maal ervaren.

    groeten xavier,

  8. Naar Boven | #7
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2007
    Laatst Online
    13-11-07 om 22:48
    Berichten
    2
    Topics
    0

    hi folks, de ventilator was kapot maar wat een werk voor de zooi uit en in te bouwen in iedergeval bedankt voor jullie hulp

    hgrtz rob

  9. Naar Boven | #8
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2007
    Laatst Online
    14-08-10 om 14:44
    Berichten
    63
    Topics
    12

    ok dan rakker! top dat je even zegt wat het was.
    waar zitten de relais jongens??

  10. Naar Boven | #9
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Aug 2008
    Laatst Online
    13-08-08 om 01:49
    Berichten
    3
    Topics
    0

    Ik heb hetzelfde probleem.
    De motor van de aanjager werkt gewoon op accu, dus is ok.
    De kabels naar de aanjager-motor doorgemeten 11.80 volt. rest van de auto is 12.4 (raar).
    Als ik een lamp aansluit op deze kabels brand hij niet. Nu meet ik ook gelijk de spanning en is nu 0. lamp weg spanning word 11.80. Het lijkt erop dat wanneer er belasting komt op deze kabels dat iets het afknijpt en de spanning er van afhaalt. De groene relais doorgemeten zit ook 11.80 volt spanning op. Als de contact aan is sluit de relais zich. en gaat er naar de aanjager kabel 11.80 volt. Als ik de relais eruit trek is de spanning 0.
    De aanjager weerstand onder de luchtrooster zit er normaal uit. Doorgemeten alles maakt contact met alles.

    Wie heeft enig idee?. heb zelf geen verstand van autotechniek maar dacht met logisch nadenken dit op te lossen. Niet dus

  11. Naar Boven | #10
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Jan 2008
    Laatst Online
    24-01-10 om 12:51
    Berichten
    7
    Topics
    2

    Ik had dat probleem ook, 306 uit '93, bij mij was het de stekker die op de schakelaar voor het toerental van de ventilator regelt. Als je de radio uitbouwt kun je er door dat gat bij, rommel eens aan de connector en kijk of het werkt....
    Suc6!

  12. Naar Boven | #11
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Aug 2008
    Laatst Online
    13-08-08 om 01:49
    Berichten
    3
    Topics
    0

    Bedankt voor de reactie.
    Heb al geprobeerd. Wat ik raar vind is dat er ruim 11 volt op de kabel naar de aanjagermotor zit. Ik kan dit meten met een multimeter. Ik heb een lamp er tussen gezet maar wilde niet branden. Als ik de aanjager relais weghaal dan valt de spanning weg.
    Dus de spanning is reeel en toch brand de lamp niet en werkt ook de motor niet.
    Ik probeer het logisch te benaderen maar zie de logica van mijn metingen niet. Is best wel frusterend.

  13. Naar Boven | #12
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Aug 2008
    Laatst Online
    13-08-08 om 01:49
    Berichten
    3
    Topics
    0

    Gevonden

    De aanjager kabel maakte een verbinding onder het stuur van zwart naar rood via een bruine vierkante stekker. Hier zat het probleem. Opnieuw gelast en hij doet het weer.

  14. Naar Boven | #13
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2008
    Laatst Online
    09-07-09 om 17:38
    Berichten
    14
    Topics
    5

    Topic: wel of geen spanning

    Ik ken dit; er staat spanning op een aansluiting, maar een lamp brandt niet. Komt als volgt: de belasting van een voltmeter is iets van 100.000 ohm of minder, een lampje begint met een weerstand van bijvoorbeeld 1 ohm. Als er dan een slecht contact is valt de spanning weg als je een lamp aansluit.


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. kapotte aanjager
    Door wegpiraatje 306 in forum Interieur
    Reacties: 31
    Laatste bericht: 29-11-12, 09:46
  2. Kapotte voorveer
    Door Pauletto in forum Onderstel
    Reacties: 14
    Laatste bericht: 24-06-11, 09:48
  3. Kapotte uitlaat
    Door getrace in forum Exterieur
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 01-07-09, 13:42
  4. aanjager verwarming werkt niet meer
    Door nesti in forum Electronica
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 13-12-08, 22:31

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.