Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
Gesloten Onderwerp
Resultaten 1 t/m 3 van 3

Onderwerp: [Exterieur] Kap sluiten met draaiende motor

  1. Naar Boven | #1
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2007
    Laatst Online
    03-03-09 om 19:37
    Berichten
    42
    Topics
    3

    Topic: [Exterieur] Kap sluiten met draaiende motor

    Geld inzamelen voor Joey zijn rolstoelbus
    wat heb je hier voor nodig buiten een beetje handigheid
    - torx schroevendraaiers
    - kabel van +-4m lang
    - krimpgeinen van verschillende diameters
    - gewone krimpgein ter bescherming
    - klemmetjes
    - plakband
    - soldeerbout
    - aansteker
    - kniptang

    ik heb dit zo gedaan uit veiligheidsoverwegingen. een onwetende pasagier die achteraan de ruit wil dichtdoen en op de verkeerde knop duwt kan nare gevolgen hebben vandaar deze oplossing via een handrembeveiliging (deze moet opstaan anders sluit het dak niet)

    de stekkertjes zijn iets kleiner dan de gewone blauwe en niet met isolatie verkrijgbaar


    eerst moet je de tussenkonsole verwijderen en de achterbank hoe dit moet staant op de foto's



    vervolgens steek je de kabel in de gewone gein en laat je die lopen onder de vloerbekleding vanaan de middenconsole tot in de achterbank (tussen de rode lijnen)

    vervolgens laat je de kabel achter de rugleuning verdwijnen door het gan in de koffer (de zwarte draad niet de rode deze zijn van de neon's)

    het best plak je de rand van het gat af met plakband om babelbreuk te voorkomen. (heb er 3 lagen op gelegd) het is best om eerst de rechter bekleding uit de koffer te halen

    vervolgens schroef je het drukknopje van de handrem los (dat wat in verbinding met het dachbord lampje van de handrem staat) zoals te zien is hier een 2e aansluitpin

    verbind nu je gelegde kabel met een klemmetje, soldeer dit voor de sterkte vast en steek er een stukje krimpgein over. verwarm dit nu tot de gein goed strak zit.

    verwijder nu de hoes van het stekkertje dat al op het drukknopje zat en steek er ook een stukj krimpgein over (indien je dit niet doet past het drukknopje niet meer)

    steek nu de klemmetjes over de pinnetjes van het drukknopje en monteer het weer waar het zat.
    nu kan je je achterbank en middenkonsole weer monteren
    in de koffer aan de pomp van het dak bevind zich een bruine stekker met daaraan een grijs draadje. dit draadje moet je doorknippen (ik heb het bij mij aan de kant van de kabelboom gedaan. verbind de aangelegde kabel met de kabel die naar de pomp gaat
    dit kan je doen door te solderen of door stekkers te gebruiken zoals ik gedaan heb
    de andere kant moet je goed isoleren want daar komt een spanning op als de motor drait
    dit kan door middel van een stukje krimpgein.
    opgelet! als dit niet degelijk is gedaan kan dit brand tot gevolg hebben!



    en voila je kan de kap openen of sluiten indien de motor draait en de handrem opgetrokken is

    je kan het nog eenvoudiger maar minder veilig doen ook door de grijze draad direct naar een massa punt te brengen


    ik ben niet verantwoordelijk voor ongevallen door slechte montage of dergelijke, dit onderwerp is enkel ter informatie, indien u dit doet is het op u eigen verantwoordelijkheid

  2. Naar Boven | #2
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Jun 2011
    Laatst Online
    05-05-13 om 22:54
    Leeftijd
    51
    Berichten
    24
    Topics
    5
    Auto
    Peugeot

    Post Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Onlangs ook geprobeerd om deze mod toe te passen. Het vreemde was dat ik geen enkel touwtje kon vinden bij of aan de handrem om deze naar achteren te leggen.
    Ook het knopje op de handrem was niet los te draaien. Wel geprobeerd maar het bleek gewoon een stuk plastic te zijn wat ik er af gebroken heb.
    Wat ik vervolgens toch maar gedaan heb is wel 't grijze touwtje naar de computer losgeknipt en permanent aan aarde gelegd. Dat betekent dat er geen beveiliging meer is in de bediening van de kap. Deze kan tijdens het rijden per ongeluk open gedaan worden.
    Mijn oplossing: ik heb een extra schakelaar in de middenconsole ingebouwd en deze in serie gezet met de originele schakelaar die 't dak bedient. Door deze aanpassing moet je beide schakelaars tegelijk indrukken om 't dak te bedienen. Redelijk simpel en toch doeltreffend.

  3. Naar Boven | #3
    Bengel 's Schermafbeelding
    Ter nagedachtenis

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland


    Hoe flik jij dat Frank ?
    Topic is gesloten

  4.  
     

 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. Electrische kap bedienen met draaiende motor
    Door robsterdnbobster in forum Cabrio
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 14-05-10, 23:27
  2. Reacties: 14
    Laatste bericht: 26-03-08, 22:49
  3. (Stone-Danny(VH)) - Hoe aan te sluiten??
    Door Team306Tuning in forum Audio
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.