Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 15 van 16

Onderwerp: brandstof problem

  1. Naar Boven | #1
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2006
    Laatst Online
    24-10-06 om 22:09
    Berichten
    7
    Topics
    1

    Topic: brandstof problem

    hallo ik ben marco en ik rij 306XSI bj 1994...maar ik heb een storing in de motor.
    de motor stotert bij toerental zo rond de 2 a 3000 toeren, is bij de garage geweest en is opnieuw afgesteld maar krijgen hem niet 100% goed,het ligt aan de computer die geeft de motor teveel brandstof en weten niet hoe ze dit moeten verhelpen, de computer is niet gechiptuned,,is dit misschien een optie om te doen.

    wie weet een oplossing

    mvrgr marco

  2. Naar Boven | #2
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2006
    Laatst Online
    07-02-07 om 15:58
    Berichten
    92
    Topics
    7

    Misschien vieze luchtinlaatsensor?

  3. Naar Boven | #3
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2006
    Laatst Online
    26-07-13 om 18:38
    Berichten
    318
    Topics
    13
    Auto
    Peugeot

    Man

    Nooit van de motor EBE (computer) uitgaan als je eerst goedkopere delen kan wisselen.

    Tweede optie lambda sensor
    ik heb die dingen vaker moeten vervangen

    Als derde optie
    koelvloeistof temperatuur sensor (ook dit is een bekender iets )

    Waarom deze opties samen met die van 306freak
    Uit het verhaal van je lijkt er iets met de informatie van de motor ebe mis te gaan
    Die raakt in een soort noodloop ddan.

    Iig succes
    We horen wel graag wat het is

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2006
    Laatst Online
    24-10-06 om 22:09
    Berichten
    7
    Topics
    1

    Topic Starter Topic: brandstof probleem

    hallo bedankt voor jullie reactie

    ja had ik ook al gehoord dus ik heb de temp.sensor vervangen en hij loopt een stuk beter maar nog niet helemaal goed, de motor blijft schokken (te veel benzine)bij laag toerental zo rond de 2 a 3000 t/pm
    zou het dan aan de lambda sonde liggen ? ik heb er een open air race filter op zitten die vorige eigenaar gezet had....zou het beetje helpen als ik weer orgineel filter er op ga zetten.

    gr marco

  6. Naar Boven | #5
    Sander's Schermafbeelding
    Beun de Haas

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2006
    Laatst Online
    Vandaag om 09:17
    Locatie
    Den Haag
    Leeftijd
    40
    Berichten
    4.706
    Topics
    361
    Auto
    Peugeot 206 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / TU3JP
    Kleur
    Bleu de Chine / EGE

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    misschien zuigt ie warme lucht op, heb ik ook.... filter moet ik verplaatsen nog steeds.

    merk het wel in prestaties..... koude lucht moet ie aanzuigen....

    kijk daar eens naar

  7. Naar Boven | #6
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2006
    Laatst Online
    24-10-06 om 22:09
    Berichten
    7
    Topics
    1

    Topic Starter Topic: help .....nog steeds brandstofprobleem

    De Gegevens van de auto:
    Model : 2.0 xsi
    Bouwjaar : 1993
    Type : Hatchback

    tja nog steeds problemen met de auto...wordt er gek van
    is al 3 keer de garage geweest maar die weten het ook niet meer.
    de motor blijft te veel brandstof krijgen en schokt als een gek bij rustig rijden.en zuipt als een ketter en roet op de achterklep....

    temp zender vervangen.
    lambda zender is gemeten en is goed.
    motor grote beurt gelijk gedaan en alles is doorgemeten maar de motor blijft te veel brandstof in spuiten ...wat het is blijft een groot vraagteken
    ik kan wel onderdelen blijven vervangen maar dat is een dure grap...vooral als het de computer is..

    wie kan me helpen met dit probleem....

    gr marco

  8. Naar Boven | #7
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2006
    Laatst Online
    26-07-13 om 18:38
    Berichten
    318
    Topics
    13
    Auto
    Peugeot

    Man

    mja wat blijft over..

    Inlaatdruksensor?

    deze "krengen" willen ook nog wel eens kapot gaan , als je er mogelijkheden voor hebt zou ik hem is proberen uit te wisselen

  9. Naar Boven | #8
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2006
    Laatst Online
    07-02-07 om 15:58
    Berichten
    92
    Topics
    7

    Misschien overbodige vraag, maar eerst uitgelezen?

  10. Naar Boven | #9
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2006
    Laatst Online
    26-07-13 om 18:38
    Berichten
    318
    Topics
    13
    Auto
    Peugeot

    Man

    ja idd Uitlezen is the key tot succes

  11. Naar Boven | #10
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2006
    Laatst Online
    24-10-06 om 22:09
    Berichten
    7
    Topics
    1

    Topic Starter Topic: brandstof probleem

    uitlezen is al 2 keer gebeurt en alles is goed geen fout codes maar het probleem is hij spuit te veel brandstof in......en zoek dan maar eens uit hoe dat komt..ben ook al naar een vakgarage geweest maar voor hun is het ook vraagteken wat het is....

    morgen gaat ie weer terug naar de garage om verder te zoeken wat het is
    wat ik wil proberen is iemand zoeken met een peugot 306 xsi bj 96 om evt de computer te wisselen om te kijken of het daar aan ligt...iemand uit de omgeving putten gelderland ...dus wie dit leest.

    gr marco

  12. Naar Boven | #11
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2006
    Laatst Online
    24-10-06 om 22:09
    Berichten
    7
    Topics
    1

    Topic Starter

    nou de fout is bijna gevonden

    de brandstof druk regelaar is lek...ik krijg deze dinsdag binnen en hoop het probleem opgelost te hebben...

    ik hou jullie op de hoogte

  13. Naar Boven | #12
    Gezellige Prater

    Status
    Offline
    Registratie
    Oct 2011
    Laatst Online
    28-05-19 om 23:13
    Locatie
    brabant
    Leeftijd
    55
    Berichten
    138
    Topics
    18
    Auto
    Peugeot 306 1.9 XRD fase 1 vf3 XRD select hatchback
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XUD9
    Kleur
    blauw MONQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ik heb een 1.9 D XUD 1997 die oa. meer verbruikt dan normaal (en lekt vloeistof) (zie ook topic in forum onder 'motor aandrijving' : 'diesel lekkage o.a. onder motorblok rechts'

    Waar zit de brandstof druk regelaar.

    Hoe te constateren of/ dat deze stuk is?
    Laatst gewijzigd door gerard19632011; 31-03-19 om 17:36.

  14. Naar Boven | #13
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2014
    Laatst Online
    Vandaag om 14:23
    Locatie
    Almere
    Leeftijd
    28
    Berichten
    673
    Topics
    18
    Auto
    Peugeot 306 Sedan
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / RHY (DW10TD, 2.0 HDi)
    Kleur
    Bleu de provence

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Een XUD en een XSI zijn drastisch verschillende motoren.
    Daarnaast is dit een 13(!) jaar oud topic, je kunt beter een eigen beginnen.

    Om antwoord te geven op de vraag: Bij de XUD zit deze op/in de HD pomp

  15. Naar Boven | #14
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2011
    Laatst Online
    Vandaag om 21:47
    Locatie
    Uitgeest
    Leeftijd
    66
    Berichten
    1.621
    Topics
    13
    Auto
    Peugeot 306 XTDT Break Station
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    1998 / DHY
    Kleur
    Zwart

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Welnee, een inspuitpomp op een XUD heeft geen brandstofdrukregelaar.
    ik heb Gerard al per PB geadviseerd om de pomp af te schrijven en een nieuwe ouwe te zoeken, er zijn er vast nog een hoop goed werkende in sloopauto's.

  16. Naar Boven | #15
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2014
    Laatst Online
    Vandaag om 14:23
    Locatie
    Almere
    Leeftijd
    28
    Berichten
    673
    Topics
    18
    Auto
    Peugeot 306 Sedan
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / RHY (DW10TD, 2.0 HDi)
    Kleur
    Bleu de provence

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Zitten die er echt niet in gebouwd? huh. weer wat geleerd vandaag.


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. brandstof zo duur???
    Door wegpiraatje 306 in forum Algemene Discussie
    Reacties: 263
    Laatste bericht: 14-11-12, 07:23
  2. Brandstof
    Door Jeroen in forum De koffietafel
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 23-11-10, 16:41
  3. brandstof toevoer 3 pitten 1600
    Door gertjan in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 26-01-09, 23:43
  4. zekering brandstof pomp
    Door Rogerke in forum Electronica
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 15-09-08, 22:43
  5. lampje brandstof
    Door NT in forum Interieur
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 30-01-08, 21:29

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.