Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 15 van 20

Onderwerp: Lekkende aansluiting onderaan de radiator 306 Diesel

  1. Naar Boven | #1
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2006
    Laatst Online
    17-11-07 om 12:45
    Berichten
    14
    Topics
    2

    Topic: Lekkende aansluiting onderaan de radiator 306 Diesel

    Zoals in de showroom aangegeven ben ik sinds afgelopen vrijdag de 'gelukkige' eigenaar van een '97 Peug 306 Turbo-diesel.

    Daar mankeerde gelijk al wat aan, de koelvin was gescheurd en toen 'ie dus aansloeg sloeg 'ie ook tegen het raamwerk aan. Ik dus gelijk zondag het spul eruit gehaald, de vin gefikst en het spul weer terug ingebouwd. Maar... nu lekt de onderste aansluiting van de radiateur, de slang komt dus uit de carosserie, en daar moet met een soort kliksysteem de slang dus in de radiateur geklikt worden. Hoe kan dit op een lekvrije manier gemonteerd worden? Is dit een bekend probleem?

    Gewoon nog een keer eruit halen en goed erin zetten? De haakjes van de aansluiting gaan nl. gewoon over het randje heen, maar toch lekt 't.. HELP!!

    Bij voorbaat dank!

    Groet, Eric.

  2. Naar Boven | #2
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2006
    Laatst Online
    24-01-07 om 19:15
    Berichten
    53
    Topics
    4

    Da''s balen, zo'n lek. Helaas ben ik niet technisch onderlegd en kan ik je geen antwoord geven op jouw vraag. Niettemin veel succes met de reparatie. Wellicht dat iemand anders hier op het forum wel een oplossing weet?

  3. Naar Boven | #3
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2006
    Laatst Online
    17-11-07 om 12:45
    Berichten
    14
    Topics
    2

    Topic Starter

    Hey Nederlandse Steph.
    Ja, das balen ja, maar misschien dat ik het morgen voor mekaar krijg, ik ga het gewoon nog een keer proberen. Maar toch bedankt voor je reactie.

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2006
    Laatst Online
    07-02-07 om 15:58
    Berichten
    92
    Topics
    7

    Slang eraf halen en kijken of de sluiting/O ring nog wel goed is.

  6. Naar Boven | #5
    Sander's Schermafbeelding
    Beun de Haas

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2006
    Laatst Online
    20-05-19 om 22:43
    Locatie
    Den Haag
    Leeftijd
    39
    Berichten
    4.700
    Topics
    361
    Auto
    Peugeot 206 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / TU3JP
    Kleur
    Bleu de Chine / EGE

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Hallo Peric, ten eerste welkom hierzo

    ik heb dit probleem ook gehad (Kwaaltje bij peug)

    ik heb pas geleden mijn motorblok gewisseld, toen kwam ik ook achter dit zelfde euvel.

    wat ik heb gedaan is als volgt :

    Ik heb bij de peug een nieuwe O-Ring gehaald die tussen de aansluiting en je radiateur zit. na het aandraaien van de klem, heb ik met een grote TIE-WRAP (tierip) gewoon de radiateur en de slang aangetrokken.

    denk gewoon dat de werking van de klem te wensen laat, beetje hulp aan aanspankracht van zo een tiewrapje doet wonderen. je zal merken dat er meerdere problemen de kop op kunnen doet in bijv. je electronica waar je met een simpele tie wrap gewoon de storing kan oplossen

    Heb even een soort van plaatje gemaakt over hoe ik het bedoel :



    Ik hoop dat je hier iets aan hebt

  7. Naar Boven | #6
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2006
    Laatst Online
    26-07-13 om 18:38
    Berichten
    318
    Topics
    13
    Auto
    Peugeot

    Man

    Ps ik vervang die u vormige klemmen altijd

    enige nadeel wat je hebt is de corosie op de slang

  8. Naar Boven | #7
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2006
    Laatst Online
    17-11-07 om 12:45
    Berichten
    14
    Topics
    2

    Topic Starter

    Hey mannen!

    't Is inmiddels opgelost, het was inderdaad die ring die Ã*n de radiateur zit. Ik was bij de dealer geweest en had de ring die ik had meegenomen, maar die was groter dan zij daar hadden. Toch maar de nieuwe van de dealer meegenomen voor de zekerheid. Eerst nog een keer geprobeerd, de oude ring gelijmd(bleef wonderwel goed). Maar toch nog lekken, dus nog een keer de radiateur eruit.
    Toen kwam ik er dus achter dat er een ring Ã*n de radiateur zit waar je dus de aansluiting inschuift. KLAAR!! Niet meer lekken. Dus ik heb de tie-wrap ook niet nodig, 't blijft gewoon allemaal zitten.

    Ben er imiddels alweer een weekend mee weg geweest. Ging allemaal goed. Wielen laten balanceren, maar nog steeds trillen bij de 120. Bij 140 valt 't mee, maar als je dus 160 gaat rijden komt 't weer erger terug. Ik zal 's kijken of m'n velgen wel recht zijn. Ik ben over 1,5 week weer 's bij m'n ouders, zal ik 'm gelijk 's op de brug zetten bij m'n oom. Even helemaal nakijken.

    Het verbruik viel me trouwens wél tegen, 1 op 14. Dat vind ik niet echt zuinig. Kijken wat 'ie doet volgende week met de reis naar NL. 1400 km..

    In ieder geval heel erg bedankt voor het meedenken en de adviezen! Leuk..

    Tot later maar weer..

    Groet, Eric.

  9. Naar Boven | #8
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2006
    Laatst Online
    26-07-13 om 18:38
    Berichten
    318
    Topics
    13
    Auto
    Peugeot

    Man

    mooi dat het opgelost is

  10. Naar Boven | #9
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2006
    Laatst Online
    17-11-07 om 12:45
    Berichten
    14
    Topics
    2

    Topic Starter

    Marcchello,

    Jij schrijft dat nou, dat je die U-vormige klemmen vervangt. Maar je kan er zo klote bij, anders had ik inderdaad wel zoiets gedaan.
    Vind het sowieso een erg rare constructie. Maar het is alweer in orde. Als ik in NL ben de boel even vervangen voor koelvloeistof, nu zit er water in. En nee, ik ga niet lopen kloten met anti-vries. Gewoon koelvloeistof erin, geen omkijken meer naar. Én je hebt minder roest in je koelkanalen.

    Goed weekend allemaal!

  11. Naar Boven | #10
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2006
    Laatst Online
    26-07-13 om 18:38
    Berichten
    318
    Topics
    13
    Auto
    Peugeot

    Man

    ik weet maar al te goed hoe klote dat het is

    iig mooi dat je t voor elkaar hebt

  12. Naar Boven | #11
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2006
    Laatst Online
    17-11-07 om 12:45
    Berichten
    14
    Topics
    2

    Topic Starter

    En het verhaal gaat verder....

    Zoals elders geschreven in NL de distributie-riem vervangen, dit met hulp van een peugeot-kenner/liefhebber gedaan. Spanrol hoefde niet vervangen worden dacht 'ie, die dingen gaan langer mee dan wordt voorgeschreven. Dus NIET gekocht, blijkt bij het vervangen dat de veer van de spanrol gebroken is, nou, dan maar gewoon strak zetten, 'moet ook gewoon werken'.
    We zijn er inderdaad lekker mee terug getuft vanuit NL, 1400 km vlekkeloos.

    Totdat ik vorige week de auto startte, we waren net een vriend op wezen halen toen ik al iets raars merkte. Hij start raar en loopt ook raar stationair. Hm, zal wel..
    Ik de snelweg op, hij trok al niet zo heel erg lekker. Toen we de afrit afreden zat er al helemaal geen power meer in, bij het stoplicht is 'ie afgeslagen, en wilde ook niet meer starten.

    Wat is er nu gebeurt? Ik denk dat toch de nieuwe riem beetje uitgerekt is en nu was dus het hele zooitje van timing af. Ikzelf heb geen tijd en er ook niet de ruimte voor, dus maar weggebracht. Wat blijkt.. Kleppen zijn helemaal in orde, maar....
    Blijkt dat de zuigerveren zéker aan vervanging toe zijn, de lagerschalen dan ook gelijk maar, én een nieuwe spanrol erop.

    Hele geintje gaat zo'n 600 euro kosten... :| Ikke nie blij, maar ja, bekijk 't maar zo, straks hebben we wél iets wat weer een tijdje meekan. Oh ja, natuurlijk wordt de kop ook gevlakt.

    We zien 't wel weer als 'ie klaar is, mischien dat 'ie dan ook wat zuiniger is.

    LATER!!

  13. Naar Boven | #12
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2006
    Laatst Online
    07-02-07 om 15:58
    Berichten
    92
    Topics
    7

    Stja zo zie maar weer, bezuiniging op kwetsbaar onderdeel is niet altijd juiste keuze :mrgreen: . Succes ermee en we horen het wel.

  14. Naar Boven | #13
    Sander's Schermafbeelding
    Beun de Haas

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2006
    Laatst Online
    20-05-19 om 22:43
    Locatie
    Den Haag
    Leeftijd
    39
    Berichten
    4.700
    Topics
    361
    Auto
    Peugeot 206 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / TU3JP
    Kleur
    Bleu de Chine / EGE

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    zoiezo als je de riem vervangt alles meevervangen zoals waterpomp / spanrol e.d.

    kost paar tientjes meer maar dan ben je vaak wel van de ellende af.

    Tis wel rot dat natuurlijk alles gedaan moet worden, maar 600 euro voor nieuwe zuigerveren en lagerschalen allemaal voor dat geld ?

    lijkt me nou niet een simpel klusje om te doen

    laat eerst eens je compressie meten voordat je zuigerveren e.d. gaat lopen vervangen. straks naaien ze je gewoon een oor aan door te zeggen dat ze dat vervangen en dan alleen nieuw riempje enzow erop zetten voor de timing.

  15. Naar Boven | #14
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2006
    Laatst Online
    07-02-07 om 15:58
    Berichten
    92
    Topics
    7

    Gewoon naar de oude spullen vragen die ze hebben vernieuwd :mrgreen: alhoewel ze nog jou kunnen naaien :mrgreen:

  16. Naar Boven | #15
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2006
    Laatst Online
    17-11-07 om 12:45
    Berichten
    14
    Topics
    2

    Topic Starter

    Ga ik ook doen hoor, de oude spullen vragen.
    De compressie kan niet meer gemeten worden, het hoofd ligt er nl. al af. En ik heb gezien dat er behoorlijk veel speling op de zuigers zaten, en dan moeten natuurlijk de zuigers eruit, vervang dan inderdaad gewoon de lagerschalen ook.
    Zal misschien zo zijn, dat het niet teveel geld is, maar op dit moment kunnen we het eigenlijk helemaal niet missen.

    Ik denk dat het gewoon een gevalletje pech is, die vent die met geholpen heeft in NL. had het nog nooit meegemaakt zei 'ie, hij vervangt de spanrollen niet zo heel erg vaak, gaan veel laner mee dan voorgeschreven. En ik heb er mee ingestemt, dus toch mijn beslissing. Helaas pindakaas..

    Komt goed hoor..


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. Lekkende radiator
    Door d_adriaans in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 15
    Laatste bericht: 06-11-09, 21:24
  2. radiator diesel<=>benzine
    Door kokogol in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 17-07-07, 18:23
  3. lekkende achter - ruitenwisser
    Door Paolo404 in forum Exterieur
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 19-01-07, 18:42
  4. (sparky_m87) - Lekkende verstuivers
    Door Team306Tuning in forum Techniek
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00
  5. (Misterjordy) - Lekkende koppakking
    Door Team306Tuning in forum Techniek
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.