Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Resultaten 1 t/m 3 van 3

Onderwerp: 2019 seat leon fr

  1. Naar Boven | #1
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    07-10-19 om 00:20
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.919
    Topics
    130
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: 2019 seat leon fr

    Geld inzamelen voor Joey zijn rolstoelbus
    Zoals de titel al doet vermoeden gaat het hier over de nieuwe seat leon fr.
    Sinds afgelopen maandag rij ik tijdelijk in de nieuwe leon fr, dit aangezien iemand de achterkant van de clio zo mooi vond dat deze eens van heel dichtbij bekeken moest worden.

    De leon fr zo op het eerste gezicht een mooie strakke auto, niet overdreven druk gestyled maar naar mijn mening een erg smaakvol samengesteld geheel.
    Dit gaat ook door in het interieur waarbij alles erg gericht is op de bestuurder.

    De motor een 1.5 turbo 4 cilinder met 130pk gekoppeld aan een handgeschakelde 6 bak. Voelt niet overdreven snel (2.0 16v sedan voelt sneller) maar is ook zeker niet traag te noemen, eigenlijk erg lineair voor een geblazen motor.
    De 6 bak schakeld ook erg prettig al is de lokatie van de versnellingspook ergonomisch gezien niet geheel ideaal.

    Het interieur is naar mijn mening eigenlijk best goed uitgedacht en niet overdreven druk met allerlij knoppen en schakelaars. De stoelen zitten best prettig hoewel deze wel enigsinds hard zijn en de verstelling spreekt ook voorzich, het koste mij weinig moeite om een prettige zitpositie te vinden (de clio koste mij weken).
    Been ruimte voor en achter is goed te noemen, met de bestuurderstoel op mij afgesteld kan ik nog prima op de achterbank zitten.
    De kofferbak is lekker ruim, op 1 tas na past alles wat in de clio estate in de kofferbak lag gewoon in de kofferbak van de leon.

    Het onderstel is best hard en weinig meegevend, persoonlijk vind ik dat nog niet zo'n probleem maar kan me goed voorstellen dat dit niet voor iedereen zo is.

    De leon rijd erg prettig zonder bijgeluiden, in de auto hoor je verder vrij weinig rij geluid en eerlijk is eerlijk dat had ik niet verwacht.
    Met een leeg gewicht van zo'n 1145kg met alle elektronica die de leon fr aan boord heeft, had ik verwacht dat ze op isolatie behoorlijk hadden moeten besparen maar dat lijkt niet het geval.

    Het meest gehoorde commentaar over nieuwe auto's is dat ze aanvoelen als rijdende computers, om eerlijk te zijn heb ik dat gevoel bij de leon zeker niet.

    Het is echter niet allemaal koek en ei, naast het harde onderstel en de wat onhandig geplaatste versnellingspook is de instap ook enigsinds onhandig en dat is toch wel mijn grootste klacht bij deze auto.
    Tijdens het instappen schuif je steeds over de wang en langs de oor van de stoel (welke inwendig overigens stalen steunen hebben) naast dat dit niet alleen onprettig instappen is zullen deze delen van de stoel dus ook versneld slijten.

    Ik ben nu niet ineens een VAG fanboy geworden, maar ik moet toch bekennen dat ik best met de leon fr zou kunnen leven.

    ========== Post samengevoegd op 22:29 ========== De vorige post was op 22:17 ==========

    Oh en nog een kleine toevoeging, lane assist een hele leuke maar in mijn ogen nutteloze optie.

    Wel leuk om mee te "spelen" en misschien ook wel prettig op de snelweg/autobahn maar verder zie ik het nut er niet van in.
    Het systeem grijpt niet vervelend dwangmatig hard in, maar buiten de snelweg/autoweg sxhakeld het systeem regelmatig uit en aan omdat het de plek op de weg niet kan bepalen en dat is naast vervelend mogelijk ook nog eens gevaarlijk want als je het stuur niet trak vast hebt stuurt de auto wel gewoon naar de plek waar hij denkt te moeten zijn.

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  2. Naar Boven | #2
    SoundBlaster's Schermafbeelding
    Master in MDF

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2011
    Laatst Online
    Gisteren om 23:57
    Berichten
    3.752
    Topics
    46
    Auto
    Peugeot 306 XSi Belfort Hatchback
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar
    1997
    Kleur
    M0NQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Wel even een plaatje bij het praatje hè
    Mijn eerste auto had zomaar een eerste generatie Seat Ibiza kunnen zijn. Maar uiteindelijk gekozen voor de Peugeot 205.
    Wat betreft positionering van de pook, in de 306 is dat nog steeds een dingetje voor mij. Ik had 'm liever wat hoger gehad en iets meer richting achterbank. En een kortere schakelgang.
    If you play music loud enough, the demons will stay away

  3. Naar Boven | #3
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    07-10-19 om 00:20
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.919
    Topics
    130
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Bij de leon zit de versnellingspook in mijn ogen echt te hoog en te ver naar achter.
    Ken het gevoel met betrekking tot de 306 wel, maar de leon is net even weer het andere uiterste zeg maar.

    Na nog een aantal dagen en een aantal kilometers met de leon heb ik een afstelling in de stoel gevonden waarbij de afstand tot de versnellingspook niet zo'n irritant probleem meer is en waarbij het instappen ook een stuk prettiger is geworden.
    Dit zijn toch wel de grootste nadelen van die enorm hoge middentunnels en dashborden die bovenin erg ver naar binnen lopen. Het instappen word er toch gewoon iets lastiger door omdat de stoel tov het stuur/dashbord best ver maar voren staat om lekker bij de pedalen te kunnen komen, hierdoor is de instap dus aan de krappe kant en zit de versnellingspook dus ook direct berhoorlijk hoog. Daarnaast maakt het sport interieur welke standaard in de fr geleverd word het ook niet eenvoudiger. De stoel verder naar achter schuiven voor het uit/instappen is ook zinloos gezien de B-stijl in verhouding ook eigenlijk net te ver naar voren staat.


    Nog iets wat me opgevallen is, de eerste meters na koude start loopt de motor echt enorm onrustig.
    Met de motor/ecu in "comfort" mode en de climaat regeling in "eco" mode valt er nog mee te leven en leer je ook wel hoe je het zelf kunt beperken, dit zelf beperken is met de climaat regeling in "comfort" mode al zo goed als onmogelijk. Echter met de motor/ecu in "sport" mode en de climaat regeling in "comfort" mode is het gewoon echt enorm vervelend, je zou hem dan haast 10 minuten voor vertrek starten om hem iets warm te laten worden. Nu schijnt dit een bekend probleem te zijn bij VAG en schijnt daar sinds kort ook een update voor te zijn welke heel verassend het inschakel profiel van de aircopomp bij koude motor en in het lage toeren gebied aanpast icm nog een aantal aanpassingen (vermoedelijk iets met de cilinder uitschakeling en variabele turbo)

    Morgen de leon weer inleveren en om heel eerlijk te zijn vind ik het best jammer. De leon fr mag dan niet perfect zijn, maar ik zou best met deze imperfecties kunnen leven.
    Wbt de onrustige motor loop tijdens de eerste meters rijden, de update er over en cilinder uitschakeling laten uitschakellen en dan ben je er wel.
    Echter moet ik zeggen dat ik de auto continu in de volgende "afstelling" gereden heb: besturing in "sport", motor/ecu in "comfort" en climaat regeling in "eco" mode. Ook dan verneem je nog steeds wel dat de motor koud wat onrustig is maar na dag 3 weet je hoe je het beste de eerste meters kunt rijden zodat je er eigenlijk geen last van hebt, vergeet ook niet dat de 1.5 TSI in deze hoedanigheid nog maar ongeveer een jaar geleverd word en dat eerst ook alleenl maar in de grote modellen binnen VAG.
    Zowel mijn sedan als de clio zijn koud ook nukkig, waarbij de clio echt nog vele malen erger is dan de leon op zijn minst gunstige "afstelling" en renault heeft er helemaal geen oplossing voor, erger nog ik was al van dat probleem op de hoogte ruim voordat die van mij geleverd werd.

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  4.  
     

 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. Forum meet & greet 30-6-2019.
    Door TvH in forum Meeting Talk
    Reacties: 31
    Laatste bericht: 02-07-19, 14:15
  2. Actieve under-seat subwoofer, doen of niet?
    Door 1nsane in forum Audio Installs
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 22-12-16, 17:11
  3. Van Seat naar Audi naar Peugeot
    Door genex in forum Showroom
    Reacties: 15
    Laatste bericht: 08-06-11, 16:29
  4. (genex) - Van Seat naar Audi naar Peugeot
    Door Team306Tuning in forum Voorstellen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.