Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Resultaten 1 t/m 8 van 8

Onderwerp: 306 cabrio XU10: Welk onderdeel van het koelsysteem is dit?

  1. Naar Boven | #1
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2019
    Laatst Online
    25-09-19 om 18:23
    Leeftijd
    29
    Berichten
    25
    Topics
    5
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J2C
    Kleur
    bleu de chine

    Man Gebruiker komt uit: Belgie Topic: 306 cabrio XU10: Welk onderdeel van het koelsysteem is dit?

    Geld inzamelen voor Joey zijn rolstoelbus
    Hallo,

    Heb een lek bovenop dit onderdeeltje, geen idee wat het is. De foto is langs de onderzijde genomen, vlakbij de scheidingswand tussen motorruimte en cabine. Die slang links ervan is de onderste radiatorslang. Wanneer de motor op temperatuur komt (vanaf 70°C gok ik) begint er koelvloeistof uit te spuiten langs boven. Iemand een idee wat dit is, waar het voor dient en of er speciale handelingen nodig zijn bij het vervangen?

    gegevens van de auto:

    306 Cabrio Phase 1 2.0l

    Vriendelijke groeten,
    Jasper

    mysterieus onderdeel.jpg

  2. Naar Boven | #2
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Online
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Vandaag om 13:42
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    36
    Berichten
    7.521
    Topics
    248
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Dat is het dopje dat bij mijn XSI pofte tijdens mijn eerste meeting met het 306 forum.

    Het doet niks anders dan afdoppen. Oplossing van de ANWB welke jaren werkte: stuk slang met wapening pakken, bezemsteel er in aan een kant, slangklem er omheen, zichtbare deel bezemsteel afzagen, dan slang op maat maken zodat het om het pijpje past, stukje slang met bezemsteel bevestigen met slangklem op buisje.

    Staan vast nog ergens foto’s van op forum.
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  3. Naar Boven | #3
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2011
    Laatst Online
    Vandaag om 10:36
    Locatie
    Uitgeest
    Leeftijd
    66
    Berichten
    1.640
    Topics
    13
    Auto
    Peugeot 306 XTDT Break Station
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    1998 / DHY
    Kleur
    Zwart

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Het probleem is dat je daar heel moeilijk bij komt.
    Lukt het niet, dan plastic spruitstuk (zit achter de waterpomp) eraf schroeven vanuit de wielkast en dan je ding doen.
    Ik heb eens een volle dag lopen mieren op die plek en uiteindelijk sneuvelde het plastic ding en moest ik een nieuwe bestellen (10 Euro)

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    Vandaag om 09:56
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.920
    Topics
    130
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Als ik de foto zo bekijk lijkt het dit onderdeel:


    Eenvoudig om bij te komen met de motor uit de auto, iets lastiger als deze er nog in zit.
    Het kan heel goed zijn dat er een scheurtje in de uitgaande slang zit.
    Dat is de geisoleerde slang op de foto, deze gaat naar de kachel.

    Reden dat deze gaat lekken als de thermostaat open gaat kan ik wel verklaren, kachel gaat namelijk buiten de thermostaat om. Met thermostaat gesloten heeft de kachel een vrije doorstroom, met thermostaat open komt er op de uitgaande kant van de kachel enige tegendruk te staan, dus bij een zwakke slang/verbinding aan de ingaande kant gaat deze dan lekken.

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  6. Naar Boven | #5
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2019
    Laatst Online
    25-09-19 om 18:23
    Leeftijd
    29
    Berichten
    25
    Topics
    5
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J2C
    Kleur
    bleu de chine

    Man Gebruiker komt uit: Belgie Topic Starter

    Hey allen,

    Bedankt voor de antwoorden. Ben langs de dealer geweest, deze kon me na enkele foto's en tabellen te bekijken zeggen wat het juiste onderdeeltje was, idd een dop. Dopje + nieuwe metalen klem kost me ongeveer €1,50 dus nu hopen dat ik dat erop geklooid krijg, kan ik weer verder!

    Toegankelijkheid is inderdaad niet top, wiel + spatbord ligt er al af, zal binnenkort die plastic beschermer van de riem eraf halen en hopen dat het daarmee lukt.

  7. Naar Boven | #6
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Online
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Vandaag om 13:42
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    36
    Berichten
    7.521
    Topics
    248
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Van recht van onder kom je er zo bij. Was iig bij mijn XSI zo.
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  8. Naar Boven | #7
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2019
    Laatst Online
    25-09-19 om 18:23
    Leeftijd
    29
    Berichten
    25
    Topics
    5
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J2C
    Kleur
    bleu de chine

    Man Gebruiker komt uit: Belgie Topic Starter

    Even een update, ik had het verkeerd begrepen. Het klemmetje kosste 1€, de dop 5€ ofzo.

  9. Naar Boven | #8
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2019
    Laatst Online
    25-09-19 om 18:23
    Leeftijd
    29
    Berichten
    25
    Topics
    5
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J2C
    Kleur
    bleu de chine

    Man Gebruiker komt uit: Belgie Topic Starter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joep Bekijk Berichten
    Van recht van onder kom je er zo bij. Was iig bij mijn XSI zo.
    Inderdaad goed gelukt, dop zit erop, systeem al een aantal keren gespoeld met water en op naar het volgende probleem

    Bedankt iedereen!


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. Aircopomp Xu10
    Door Muschkie in forum Gevraagd onderdelen/accessoires
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 10-10-18, 15:18
  2. Gezocht kvs leiding peugeot 406 xu10 en een drukgroep van een hdi110pk diesel
    Door dvdw in forum Gevraagd onderdelen/accessoires
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 18-04-15, 00:27
  3. afvullen koelsysteem 306
    Door Froggie in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 08-03-15, 19:22
  4. Reinigen koelsysteem.
    Door Rudi K. in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 11-04-07, 20:49

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.