Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 t/m 17 van 17

Onderwerp: Vragen over Uitbouwen airco Peugeot 306 cabriolet 2.0 16v

  1. Naar Boven | #1
    floyd's Schermafbeelding
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Feb 2017
    Laatst Online
    28-06-19 om 11:21
    Locatie
    Houten
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17
    Topics
    5
    Auto
    Peugeot 306 cabro Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1998
    Kleur
    bleu de chine / EGE

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: Vragen over Uitbouwen airco Peugeot 306 cabriolet 2.0 16v

    Hallo forumleden wellicht is er iemand die ervaring heeft met het uitbouwen van het complete aircosysteem.
    Hij werkt niet meer en daarbij ik gebruik hem niet.
    Momenteel is het zo dat de aircoschakelaar op aan moet blijven staan om de motorkoeling op redelijk niveau te garanderen dan slaat de ventilator aan net iets boven de 100 graden.

    Staat deze schakelaar uit dan slaat die pas voorbij de 110 graden aan.

    Mijn vragen zijn: is hoe kan je het beste dat hele gebeuren eruit halen en dan je motorkoeling gewoon adequaat (automatisch) zijn werk laten doen.
    En moet hierbij ook rekening houden met de ECU

    Deze uitvoering heeft 2 ventilatoren en drie sensoren op het waterpomphuis.



    Groet Ron.

  2. Naar Boven | #16
    floyd's Schermafbeelding
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Feb 2017
    Laatst Online
    28-06-19 om 11:21
    Locatie
    Houten
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17
    Topics
    5
    Auto
    Peugeot 306 cabro Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1998
    Kleur
    bleu de chine / EGE

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Bedankt fust voor je input, inmiddels heb ik het advies van TvH opgevolgd en de live data eens in beeld laten brengen
    en inderdaad met de airco uit slaan de ventilatoren op strak 103 graden aan om hem vervolgens terug te koelen naar net iets onder de 90 graden.
    Ik kan er dus vanuit gaan dat de koeling er met de koeling in de basis weinig mis gaat.
    Dat is fijn om te weten met het huidige weertype zodat ik even rustig de tijd heb om mijn besluit om de airco eruit te halen dan wel door te zetten of moet heroverwegen.
    bedankt voor jullie adviezen en ervaringen.

    Groet Ron

  3. Naar Boven | #17
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2011
    Laatst Online
    Vandaag om 12:13
    Locatie
    Uitgeest
    Leeftijd
    66
    Berichten
    1.605
    Topics
    13
    Auto
    Peugeot 306 XTDT Break Station
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    1998 / DHY
    Kleur
    Zwart

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Bij m'n vorige break heb ik ook de aircozooi eruit gegooid en die motor had altijd de neiging heet te lopen met caravan bergop.
    Weliswaar een XUD9 TD, maar ik heb eigenlijk nooit kunnen vinden waarom die heet liep, door dit verhaal denk ik nu wel....


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. 306 cabriolet 1.8 8v kachelunit (geen airco) - Katalysator
    Door daniel in forum Gevraagd onderdelen/accessoires
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 21-08-16, 15:44
  2. Peugeot 306 cabrio 1.8 101pk airco
    Door chefchellios in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 16-01-16, 12:18
  3. Reacties: 2
    Laatste bericht: 15-07-15, 12:43
  4. Reacties: 14
    Laatste bericht: 03-08-12, 22:58
  5. Vragen over mijn airco
    Door mslik in forum Interieur
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 09-09-11, 09:55

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.