Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 15 van 17

Onderwerp: Witte rook na vernieuwen koppakking LFY

  1. Naar Boven | #1
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Oct 2009
    Laatst Online
    Gisteren om 09:23
    Locatie
    Wijckel
    Leeftijd
    33
    Berichten
    53
    Topics
    3

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: Witte rook na vernieuwen koppakking LFY

    Heren/dames,

    onlangs heb ik een ph3 306 xs gekocht met de 1.8 16v LFY/XU7JP4 motor.
    Deze had een lekke koppakking.

    Nu is de koppakking vernieuwd, de kop is gevlakt (4/10), nieuwe distributieriem,waterpomp,kopbouten, looprol, het hele zwikje zit er nieuw op.
    Helaas is er 1 kopbout waar een soort van vulbus op hoort, alleen is deze er eerst zonder die bus ingedraaid, waardoor ik nu een kleine lekkage van kvs heb.
    Nu is het gat gedicht, en ik zal vanavond de kvs weer bijvullen en ontluchten, alleen toen ik gister de auto startte, kwam er allemaal witte rook uit de uitlaat.

    Iemand van hier misschien een idee wat dit kan zijn?
    De motor staat op tijd, en loopt verder prima, maar ik weet niet zo goed waar ik nu moet gaan zoeken.

    Alvast bedankt,

    Groet, Folkert

  2. Naar Boven | #2
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Vandaag om 06:23
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.309
    Topics
    240
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Witte rook, was het niet condens? Weet niet hoe het weer bij jullie is, maar hier is het knap vochtig.

    Als het KVS is dan ruik je het wel. Zoete lucht.
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  3. Naar Boven | #3
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Oct 2009
    Laatst Online
    Gisteren om 09:23
    Locatie
    Wijckel
    Leeftijd
    33
    Berichten
    53
    Topics
    3

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Joep, dank voor je reactie.
    Het was wel echt dikke witte rook, het leek me niet condens.
    auto heeft even gelopen, paar keer wat gas gegeven, maar de rook werd niet echt minder..

    Ik zal vanavond even de kvs bijvullen en ontluchten, misschien is het dan beter.
    Als het maar geen kapotte zuigerveren zijn, daar ben ik wel een beetje bang voor.

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    25-06-19 om 10:16
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.357
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ik wil je niet nog meer bang maken, maar als je die bout hebt aangedraaid, dan bestaat de kans dat je een gat in het onderblok hebt gedraaid, of dat er een hoek uit een koelingskanaal is geknapt....
    In beide gevallen is hier dan einde motor....

    Ik moet ook zeggen dat het ontiegelijk stom is om zonder die ring toch een poging te wagen hem op de voorgeschreven spanning te draaien. die ring is bijna een centimeter dik, en voor je bij het einde van het schroefdraad bent, dan moet je zoveel weerstand hebben dat je die rekbout daar al niet eens meer krijgt. Doordraaien betekent 9 van de 10 keer dat de bout knapt in het onderblok, of dat er een gat in het onderblok slaat in het onderliggende koelwater kanaal.... Ik denk gezien jouw omschrijving, dat dat laatste nu is gebeurd...

    Kapotte zuigerveren denk ik niet aan, want dan rookt hij in en in blauw.

    Blauwe rook is olie wat verbrand
    Zwarte / grijze rook is onverbrande brandstof
    Witte rook is koelvloeistof / condens.

    Ik zou eerst eens een rit maken, om alles lekker warm te rijden en daarbij herhaaldelijk de vloeistof niveaus in de gaten houden.
    De vraagt is natuurlijk wat de definitie is van veel witte rook, en hoelang dat aanhoud. Als jij de auto nu een paar keer 5 minuten hebt gestart en de uitlaat ligt vol met koelvloeistof... dan kan het wat langer duren. Als de motor echt goed op bedrijfstemperatuur is dan moet het iig sterk verminderd zijn.
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  6. Naar Boven | #5
    Froggie's Schermafbeelding
    Draaiorgel

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2014
    Laatst Online
    Gisteren om 09:39
    Locatie
    Etten-Leur
    Leeftijd
    57
    Berichten
    1.634
    Topics
    35
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1998 / TU5JP
    Kleur
    bleu de chine (M0GE)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Zijn de bouten wel op de juiste volgorde/ aanhaalmoment gedraaid. Als je later één bout gaat loshalen kan dat gevolgen hebben voor de kop / pakking.
    1e auto Peugeot Expert 2.0 Hdif 2008 velgen arctique 17"
    2e auto Peugeot 308 CC 1.6 THP 2010. sportpack, velgen Lincancabur 18"
    auto Peugeot 306 1.6 cabrio 1998 blauw/ verkocht 5-2017

  7. Naar Boven | #6
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    25-06-19 om 10:16
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.357
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Die ring zit volgens mij zo uit mijn hoofd op bout nummer 9 dus aan het eind van de aanhaal cirkel.
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  8. Naar Boven | #7
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Oct 2009
    Laatst Online
    Gisteren om 09:23
    Locatie
    Wijckel
    Leeftijd
    33
    Berichten
    53
    Topics
    3

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    @Muschkie
    Hij zit vlak boven de waterpomp.
    Dus als je ervoor staat, links boven.
    Ik kreeg de kop terug van het revisiebedrijf, met een doosje met 3 ringen, en die bus, met de opmerking: "ja dit zat nog in de wasmachine, misschien dat het erbij hoort"
    Ik heb bij de demontage nooit die bus gezien, anders had ik het nooit zo gedaan natuurlijk.
    Vanavond eerst maar even kijken naar die lekkage, als het einde oefening van het blok is, dan hoop ik dat iemand binnenkort een rfs blok wil meenemen naar die meeting in Terschuur:P

  9. Naar Boven | #8
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    25-06-19 om 10:16
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.357
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Een RFS blok is tegenwoordig niet meer op elke hoek van de straat te vinden, en vaak betaal je minimaal 1000 euro voor een blok met onbekende kilometerstand. Daar moet je een beetje geluk mee hebben.
    De voordeligste optie is om voor een 800-1300 euro een complete xsaracoupe VTS op de kop te tikken

    Maargoed; het beste is om eerst diagnose te stellen van deze problematiek. Ik hoop dat het meevalt.
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  10. Naar Boven | #9
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Vandaag om 06:23
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.309
    Topics
    240
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Xsara's zijn ook zeldzaam aan het worden... zeker met RFS...
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  11. Naar Boven | #10
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    25-06-19 om 10:16
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.357
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Goed zoeken
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  12. Naar Boven | #11
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Oct 2009
    Laatst Online
    Gisteren om 09:23
    Locatie
    Wijckel
    Leeftijd
    33
    Berichten
    53
    Topics
    3

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Vanavond hoop ik weer even wat te kunnen doen aan de 306.
    Dan laat ik het wel even weten. Tot nu toe goede tips gekregen in ieder geval, bedankt hiervoor

  13. Naar Boven | #12
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Feb 2019
    Laatst Online
    21-06-19 om 15:56
    Locatie
    Nijmegen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    43
    Topics
    5
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / TU5JP
    Kleur
    Bleu de Chine

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    En? Wat is de stand van zaken op het moment?
    Peugeot 306 Cabriolet 1.6 - 2000
    Peugeot 104 SL 1.1 - 1978
    Nissan Micra 1.2 DIG-S - 2013

  14. Naar Boven | #13
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Oct 2009
    Laatst Online
    Gisteren om 09:23
    Locatie
    Wijckel
    Leeftijd
    33
    Berichten
    53
    Topics
    3

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Hallo Martijn,
    Stand van zaken is als volgt;
    De 306 heeft nieuwe koelvloeistof, nieuwe olie, en nieuw oliefilter.
    De olie die eruit kwam was net chocomel, ik denk dat dit mede de rook heeft veroorzaakt.
    Motor heeft gelopen, en ik heb even een testritje gedaan, de rook is nu weg, en hij loopt mooi stationair.
    Vanavond de nieuwe accu erin, en de voorbumper eraf (ph2). Dan kan ik morgen de kleur inmeten en dan kunnen de (ph3) voorbumper en herstelde achterbumper worden gespoten.

    Ik heb verder geen lekkages, de motor blijft goed op temperatuur, en de dubbele koelvinnen werken.
    Dus tot zo ver gaat t goed!!

  15. Naar Boven | #14
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Oct 2009
    Laatst Online
    Gisteren om 09:23
    Locatie
    Wijckel
    Leeftijd
    33
    Berichten
    53
    Topics
    3

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Zo.
    De 306 is weer opgebouwd, bumpers zitten erop.
    hij loopt heel mooi, hij moet alleen nog worden verlaagd, verder ben ik er wel tevreden over.
    Dus hij is mooi op tijd klaar voor de meet & greet de 30e

  16. Naar Boven | #15
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    25-06-19 om 10:16
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.357
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ik ben blij dat het een storm in een glas water is geweest
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. bekleding deurpanelen vernieuwen
    Door kootje306 in forum Interieur
    Reacties: 15
    Laatste bericht: 18-02-16, 09:53
  2. Na vernieuwen dynamo start probleem.
    Door OvO in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 18
    Laatste bericht: 08-08-15, 13:51
  3. Rijbewijs vernieuwen
    Door Bengel in forum Algemene Discussie
    Reacties: 15
    Laatste bericht: 26-04-11, 19:11
  4. Vermogen 2 seconden weg en een dikke witte walm rook uitlaad
    Door Laurentje45 in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 09-06-10, 09:33
  5. 306 Cabriolet | vernieuwen vinyl afdekking
    Door robsterdnbobster in forum Cabrio
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 22-03-10, 22:34

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.