Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 15 van 27

Onderwerp: 306 1.4 8v 1994 tuning mogelijkheden?

  1. Naar Boven | #1
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Feb 2019
    Laatst Online
    15-09-19 om 18:05
    Locatie
    huissen
    Leeftijd
    25
    Berichten
    6
    Topics
    1
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar / MC
    1994 / KDX?

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: 306 1.4 8v 1994 tuning mogelijkheden?

    Geld inzamelen voor Joey zijn rolstoelbus
    Goedendag allemaal, ik ben sinds een tijdje eigenaar van een 306 1.4 8v hatchback uit 1994 (plus editie,, volgensmij meer een min editie..).

    Ik heb hem gekocht met wat problemen. O.a een lekke koppakking, tikkende klepjes, aanjager die het niet deed, remmerij die niet naar behoren functioneerde, handrem kabel was gescheurd. dit alles is al opgelost en ik vermaak mij prima met het sleutelen aan de auto.

    Echter ben ik benieuwt of je uit de 1.4 8v (tu met motor code KDX) iets meer te halen is. Dit omdat die nou niet bepaald vlot is. Aangezien de auto 25 jaar oud is lijkt me dat er hier op het forum genoeg kennis zou moeten zijn om mij hier wat over te kunnen vertellen. Ik heb al even gezocht op het forum maar heb het nog niet echt kunnen vinden.

    Mijn vorige auto was een peugeot 106 1.1 deze was voorzien van een aftermarktet uitlaat van voor tot achter en deze was zichtbaar sneller als die van een vriend van mij die exact dezelfde auto had.kan ik ditzelfde effect verwachten bij een 306 ?

    Heeft een sport luchtfilter effect op de prestaties bij dit type auto en blok?

    Ik hoop dat jullie mij wat wijzer kunnen maken

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 9; SAMSUNG SM-G950F Build/PPR1.180610.011) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) SamsungBrowser/9.2 Chrome/67.0.3396.87 Mobile Safari/537.36
    UA   

  2. Naar Boven | #2
    co-Piloot

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2009
    Laatst Online
    15-10-19 om 20:25
    Locatie
    Helmond
    Leeftijd
    55
    Berichten
    4.522
    Topics
    260
    Auto
    CitroŽn C2 Hatchback
    Motor
    1.1 8v
    Bouwjaar
    2004

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Welkom.
    Ik wil je niet teleurstellen maar dat gaat m niet worden. Zeker een sportluchtfilter zit Ďtussen de orení (dit gaat me Ďja maar...í commentaar opleveren)
    Wellicht dat je er een 2.0 8v-blok (heerlijk blok) in kunt lepelen?

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 12_3 like Mac OS X) AppleWebKit/605.1.15 (KHTML, like Gecko) Version/12.1.1 Mobile/15E148 Safari/604.1
    Peugeot 306 cabrio 1.6 8v 1998 / CitroŽn Xsara Picasso 1.6 8v 2003

  3. Naar Boven | #3
    Hicoly's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2014
    Laatst Online
    Vandaag om 10:39
    Leeftijd
    41
    Berichten
    1.196
    Topics
    40
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1999 / XU10J4R / RFV
    Kleur
    Rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Mogelijk kun je er wel iets meer uithalen, maar dan zul je serieus geld uit moeten geven. (Ik denk dan aan andere spruitstukken voor zowel inlaat als uitlaat. En bv andere nokkenas. Een turbo zou ook nog kunnen maar de vraag blijft of dit zoveel geld waard is )
    Voor de rest blijft het een 1.4 en moet ik me bij Higgy aansluiten dat veel meer eruit halen lastig is.

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 12_2 like Mac OS X) AppleWebKit/605.1.15 (KHTML, like Gecko) Version/12.1 Mobile/15E148 Safari/604.1
    Preview

    Ik prÚbeer mensen echt te helpen met eigen ervaring.
    (schermafbeelding met dank aan Car2oonz)

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    SoundBlaster's Schermafbeelding
    Master in MDF

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2011
    Laatst Online
    Vandaag om 09:58
    Berichten
    3.756
    Topics
    46
    Auto
    Peugeot 306 XSi Belfort Hatchback
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar
    1997
    Kleur
    M0NQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door higgy Bekijk Berichten
    ...Zeker een sportluchtfilter zit ‘tussen de oren’ (dit gaat me ‘ja maar...’ commentaar opleveren)...
    Ja maar... het klinkt zo lekker

    Ik heb een 2.0 8v met een lange aluminium inlaat buis waardoor het filter onderaan de auto achter de voorbumper hangt. Geen restrictie vanaf de filter tot de gasklep omdat het een gladde buis met vloeiende bochten is. Vanaf de kat een middenpijp zonder demper en een sportdemper van Sebring die mooi gerijpt is Resultaat is een mooi sportief geluid met geplof als je doorschakelt in hoge toeren en geplof met terug schakelen na een lange weg afremmen op de motor. En dat is het. Misschien dat het wel of geen paar pk meer oplevert, maar mijn vorige XSi werd er niet slechter van met 128 gemeten pk's. Om hier op door te gaan, vanwege aanpassing in inlaat en uitlaat lijn, zou ik de chip nog moeten aanpassen.

    Kijkend naar je 1.4 8v gaan we een stapje verder, dan zou je een spaghetti spruitstuk moeten monteren en throttle bodies in combinatie met snellere nokkenas en chippen. En dan laat ik de overige aanpassingen in het blok en aan het onderstel even buiten beschouwing.
    Volgende stap zou nog een turbo of compressor zijn. Als je geld teveel hebt een leuk projectje, maar lonend is het niet omdat het een 1.4 is, en de snelste motor die geleverd is in de 306 is de 2.0 16v met 160+ pk.
    If you play music loud enough, the demons will stay away

  6. Naar Boven | #5
    Hicoly's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2014
    Laatst Online
    Vandaag om 10:39
    Leeftijd
    41
    Berichten
    1.196
    Topics
    40
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1999 / XU10J4R / RFV
    Kleur
    Rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Mijn vorige cabrio (1.6 8v) had een volledig RvS uitlaat met spaghetti spruitstuk. In combinatie met een K&N 57i kit (op maat) leverde dit een geweldig geluid op. Ik heb toen overwogen om een metalen inlaatspruitstuk van een 106/205 rally te monteren alleen moesten hier ook alle stekkers van onderdelen die er aan zaten, aangepast worden, ik had geen zin om dit uit te zoeken.
    Inmiddels heb ik een 2.0 16v cabrio met een inlastspruitstuk van een gti6 welke wel 1 op 1 te wisselen is. (Alle stekkers passen..) ook dit levert een veel beter geluid op, maar niet merkbaar meer vermogen.

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 12_2 like Mac OS X) AppleWebKit/605.1.15 (KHTML, like Gecko) Version/12.1 Mobile/15E148 Safari/604.1
    Preview

    Ik prÚbeer mensen echt te helpen met eigen ervaring.
    (schermafbeelding met dank aan Car2oonz)

  7. Naar Boven | #6
    SoundBlaster's Schermafbeelding
    Master in MDF

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2011
    Laatst Online
    Vandaag om 09:58
    Berichten
    3.756
    Topics
    46
    Auto
    Peugeot 306 XSi Belfort Hatchback
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar
    1997
    Kleur
    M0NQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ik heb de rubberen bocht van de 57i kit er tussen zitten en die zou ik nog wel in alu uitvoering willen maken zodat het aanzuig geluid nog wat scherper wordt
    If you play music loud enough, the demons will stay away

  8. Naar Boven | #7
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Feb 2019
    Laatst Online
    15-09-19 om 18:05
    Locatie
    huissen
    Leeftijd
    25
    Berichten
    6
    Topics
    1
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar / MC
    1994 / KDX?

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Dank voor de reacties, ik was zelf ook al bang dat dit met een 1.4 een lastig verhaal zou worden. Nu lees ik wel een paar keer iets over nokkenas, zijn er verschillende nokkenassen die passen op de huidige kop?Mozilla/5.0 (Linux; Android 9; SAMSUNG SM-G950F Build/PPR1.180610.011) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) SamsungBrowser/9.2 Chrome/67.0.3396.87 Mobile Safari/537.36
    Laatst gewijzigd door Huissen; 19-05-19 om 10:57.

  9. Naar Boven | #8
    Ericc's Schermafbeelding
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2017
    Laatst Online
    10-10-19 om 11:18
    Locatie
    Heeswijk-Dinther
    Leeftijd
    52
    Berichten
    38
    Topics
    5
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    2000
    Kleur
    Staalgrijs

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Huissen Bekijk Berichten
    Dank voor de reacties, ik was zelf ook al bang dat dit met een 1.4 een lastig verhaal zou worden. Nu lees ik wel een paar keer iets over nokkenas, zijn er verschillende nokkenassen die passen op de huidige kop?Mozilla/5.0 (Linux; Android 9; SAMSUNG SM-G950F Build/PPR1.180610.011) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) SamsungBrowser/9.2 Chrome/67.0.3396.87 Mobile Safari/537.36
    Diedier ,

    je hebt nu alvast een set snelle velgen gescoord op marktplaats , wie weet krijg je er een paar pk's voor terug

    Gr Eric

  10. Naar Boven | #9
    co-Piloot

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2009
    Laatst Online
    15-10-19 om 20:25
    Locatie
    Helmond
    Leeftijd
    55
    Berichten
    4.522
    Topics
    260
    Auto
    CitroŽn C2 Hatchback
    Motor
    1.1 8v
    Bouwjaar
    2004

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Overigens: 102 octaan tanken bij de Firezone benzinestations maakt dus wŤl ietsje uit.

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 12_3 like Mac OS X) AppleWebKit/605.1.15 (KHTML, like Gecko) Version/12.1.1 Mobile/15E148 Safari/604.1
    Peugeot 306 cabrio 1.6 8v 1998 / CitroŽn Xsara Picasso 1.6 8v 2003

  11. Naar Boven | #10
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2018
    Laatst Online
    03-09-19 om 11:13
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    336
    Topics
    11
    Auto
    Mini Cooper Station
    Motor
    1.6 12v
    Bouwjaar
    2013
    Kleur
    Grijs

    Vrouw Gebruiker komt uit: Nederland

    Sportfilter if anything werkt averechts op de meeste wagens. Een motor presteert beter hoe kouder de lucht, een sportfilter pakt hete lucht uit de warme motorruimte, waardoor je eerder minder pk dan meer geniet.
    Turbo op een 1.4 raad ik af. Kans dat je je blok om zeep helpt is groot, of je moet de druk dermate laag houden dat je beter gewoon een 1.6 erin kunt hangen.
    Andere nokkenas of minder restrictie dmv betere uitlaat zijn mi betere opties.

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 9; SM-N950F) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/74.0.3729.136 Mobile Safari/537.36
    Mini Cooper 1.5t - Station - grijs
    306 1.4 8v 5drs - blauw

  12. Naar Boven | #11
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2014
    Laatst Online
    Vandaag om 08:32
    Locatie
    Almere
    Leeftijd
    29
    Berichten
    688
    Topics
    18
    Auto
    Peugeot 306 Sedan
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / RHY (DW10TD, 2.0 HDi)
    Kleur
    Bleu de provence

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ik sluit me aan bij SoundBlaster, leuk project als je geld teveel hebt.
    Als je er zo veel aan uit wil geven kun je er m.i. beter een ander blok in lepelen, dat is stukken goedkoper en makkelijker met een veel grotere winst.

  13. Naar Boven | #12
    co-Piloot

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2009
    Laatst Online
    15-10-19 om 20:25
    Locatie
    Helmond
    Leeftijd
    55
    Berichten
    4.522
    Topics
    260
    Auto
    CitroŽn C2 Hatchback
    Motor
    1.1 8v
    Bouwjaar
    2004

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    En daarmee zijn we terug bij het begin: lepel er een 2.0 8v in.

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 12_3 like Mac OS X) AppleWebKit/605.1.15 (KHTML, like Gecko) Version/12.1.1 Mobile/15E148 Safari/604.1
    Peugeot 306 cabrio 1.6 8v 1998 / CitroŽn Xsara Picasso 1.6 8v 2003
    Reply With Quote Registreer Om Te Antwoorden UA    UA    UA    UA    UA    UA    UA    UA   

  14. Naar Boven | #13
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    15-10-19 om 14:36
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.367
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Sneller maken kost altijd geld. En zoveel te meer geld je investeert zoveel te sneller gaat het vooruit.

    Waar ligt dan de middenweg, maw wat is je budget.

    Tuurlijk is het mogelijk om een 125 Pk uit een 1.4 TU motor te krijgen (andere kop met grotere kleppen, nokkenas, inlaat en ander gasklephuis, zijn allemaal verkrijgbaar van de verschillende 1.4 TU motoren die er in de jaren zijn geweest. Je moet dan wel all the way gaan, en ook een 4-2-1 uitlaat, ECU op maat, en een goede (1.3 rallye) inlaat monteren. Doe je deze truc met een 1.6 motor (die je net zo makkelijk kunt vinden als een 1.4) dan ga je echt naar 130Pk die stabiel draait. Het is relatief makkelijk te vinden, alleen bepaald je budget wat de dure zaken gaan kosten. Dit kost natuurlijk wel iets meer als de kale aanschaf van een 2.0 motor. Die 2.0 123 Pk en een lekkere sloot koppel. Inbouw vergt even wat meer aandacht, want je gaat van een TU motor naar een XU motor. Dat is niet even een kwestie van overhangen en klaar. Je zult ook een flink aantal randonderdelen uit een donor moeten overzetten (oa motorsteunen, ophanging, veren, uitlaat, koeling, versnellingsbak en remmen). Dit moet je voor een gedeelte ook bij de gepeperde 1.6, maar daar hoef je je nog geen zorgen te maken over koeling, ophanging, versnellingsbak. Echter, met dezelfde energie (LET OP iets meer budget nodig), heb je ook een 2.0 16v. Die gaan nog wat vlotter vooruit. 135, 155 of 167 PK komen dan met dezelfde energie binnen handbereik. Deze motoren zijn wel lastiger te vinden en een stuk duurder in aanschaf, echter niet duurder dan een 1.4/1.6TU helemaal aanpakken. En wil je helemaal gek doen dan past er op de 16v motoren ook nog wel een turbo. Neem minimaal 10K mee, en je hebt minimaal 400Pk.. Sterkste die ik ken heeft er 515Pk.

    Veel keuzes, die uiteindelijk allemaal afhangen van budget. In alle gevallen geldt; je moet er serieus mee beginnen, en serieus rekeninghouden met veel geld.
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses
    Reply With Quote Registreer Om Te Antwoorden UA    UA    UA    UA    UA    UA    UA    UA   

  15. Naar Boven | #14
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Online
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Vandaag om 13:45
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    36
    Berichten
    7.522
    Topics
    248
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Of je legt er een V6 Bi-Turbo in... Dan haal je 600+ pk. In de UK rijdt er een rond.
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily

    Reply With Quote Registreer Om Te Antwoorden UA    UA    UA    UA    UA    UA    UA    UA   

  16. Naar Boven | #15
    Hicoly's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2014
    Laatst Online
    Vandaag om 10:39
    Leeftijd
    41
    Berichten
    1.196
    Topics
    40
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1999 / XU10J4R / RFV
    Kleur
    Rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joep Bekijk Berichten
    Of je legt er een V6 Bi-Turbo in... Dan haal je 600+ pk. In de UK rijdt er een rond.
    Now weíre talking!

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 12_2 like Mac OS X) AppleWebKit/605.1.15 (KHTML, like Gecko) Version/12.1 Mobile/15E148 Safari/604.1
    Preview

    Ik prÚbeer mensen echt te helpen met eigen ervaring.
    (schermafbeelding met dank aan Car2oonz)
    Reply With Quote Registreer Om Te Antwoorden UA    UA    UA    UA    UA    UA    UA    UA    UA   


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. tuning?????
    Door dree1988 in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 24
    Laatste bericht: 10-11-10, 21:36
  2. Tuning 2.0 HDi
    Door arievdvliet in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 15-12-08, 23:23
  3. tuning
    Door michel306 in forum Project Showcase
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 06-05-08, 16:10
  4. (Wise Tuning) - Wise tuning stelt zich voor
    Door Team306Tuning in forum Voorstellen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00
  5. (World and Tuning) - World and Tuning Magazine
    Door Team306Tuning in forum Voorstellen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.