Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 15 van 22

Onderwerp: Het Peugeot avontuur (Even voorstellen)

  1. Naar Boven | #1
    ~Orin's Schermafbeelding
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2018
    Laatst Online
    Gisteren om 16:08
    Locatie
    Midwoud
    Leeftijd
    23
    Berichten
    55
    Topics
    4
    Auto
    Peugeot 306 XS Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    2000 / XU10J4R (RFV)
    Kleur
    GRIS ASTER MET. 2C

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: Het Peugeot avontuur (Even voorstellen)

    Hallo medeliefhebbers,


    Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een Peugeot 306. Altijd al gewild en altijd al gekeken of ik iets moois kon vinden... Uiteindelijk is de keuze gevallen op een Peugeot 306, 2.0 16v uit het bouwjaar 2000. Deze auto kwam ik eind zomervakantie tegen op marktplaats met maar 149.000KM op de teller. Prima dus als je het mij vraagt! Het proef ritje was al gelijk genieten met een heerlijk geluid dat met behulp van een RVS einddemper goed naar wens was. Niet al te hard en toch lekker brommen. Verder was de beste man van wie ik de auto kocht zelf niet meer in staat om te genieten van zijn 306 vanwege lichamelijke klachten. De man was dan ook zeer oprecht en eerlijk in zijn uitleg. Alle papieren van onderhoud waren aanwezig en alles kon aangetoond worden. Heel fijn als een auto al bijna 150K heeft gereden.

    Om mijn liefhebberij uit te breiden hierbij toch maar even aan draadje aangemaakt.



    Even voorstellen:
    Ik ben Orin, momenteel 22 jaar. Ik heb al van jongs af aan een Peugeot kriebel gehad die nooit is weggegaan.
    Mijn vader is o.a. in het bezit geweest van een 405, 406 sw en nu 307 sw. Echter hebben ze weinig problemen gegeven altijd en daarbij was normaal onderhoud niet uitgesloten natuurlijk. Sinds dien voel ik me comfortabel met het merk. Verder ben ik Media vormgever van beroep en probeer ik in mijn vrije tijd originele auto stickers te reproduceren.


    Waarom ikzelf een Peugeot wilde en ook heb gekocht begon allemaal bij de Peugeot 205. Super auto voor weinig geld en heeft altijd al een beetje het bloed van de Rally en Dakar in zich gehad. Mijn oog viel toen ik 18 was op de rode 1.9 GTi uitvoering met dakraam... Tjha.. Wie wil dat nou niet als je 18 bent? De 205jes waren relatief betaalbaar en het was ook mijn eerste keus. Toen gebeurde er rare dingen op het gebied van 205 aanbod op internet... Nabij ik mijn rijbewijs had behaald waren de GTi's in zeer korte tijd behoorlijk gestegen in waarde. Dus dit geintje ging niet meer door... Maar ik wou zo graag een auto! Dus na wat zoekwerk is mijn oog gevallen op een 205 Génération uit 1998. Zeker niet de sterkste en beste uitvoering die Peugeot heeft neergezet, maar wel met de nieuwste gemakjes. Afstandsbediening met centrale deurvergrendeling, elektrische ramen en relatief zuinig voor zijn tijd. Het 1.4i blok trok ook gemakkelijk weg met 780KG aan gewicht en kon daardoor nog met gemak mee met het verkeer.

    De 205 heeft mij tot nu toe nooit in de steek gelaten en altijd thuis gebracht. Dit mooie karretje heeft me heel veel geleerd op autotechnisch gebied. Wellicht kennen mensen mij dan al van het "Le Lion d'Or" forum.

    Voor de liefhebber twee foto albums van de 205:
    Foto album
    Foto album werkzaamheden


    Genoeg over de 205 te vertellen eigenlijk, maar plaatjes zijn leuker. Dan maar eens even waar ik hier echt voor ben gekomen. Mijn recente aankoop de Peugeot 306. De midden auto die mij meer comfort bied dan de 205 en een beter rijgedrag opleverde dan mijn vorige Peugeot 307. De Navitech was niet zo'n succes met zijn VAN interface en CD navigatie die bij elke grensovergang moest verwisselen. Uiteraard was de comfort dan weer van een ander niveau.

    Het 2.0 blok zorgt voor soepele en redelijk zuinige snelweg ritjes. Dit is ivm mijn werk zeker handig. En op vakantie zeker geen overbodige luxe. De 306 gedraagt zich dan ook uitstekend in bergachtige omgevingen. Dit heb ik mogen meemaken toen ik in Duitsland op vakantie was met de herfstvakantie. Voordat deze vakantie kon plaatsvinden waren er wel een aantal punten die de 306 vertoonde na een aantal weken bezit... Ik zal de punten even op een rijtje zetten. Ik heb helaas heel weinig foto's gemaakt... Wel is het zo dat ik tot de ontdekking kwam dat de dealer waar deze Peugeot is onderhouden behoorlijk heeft lopen prutsen. De vernieuwde remleidingen waren schots en scheef en lekte bij de verbind punten. Het leek net alsof er een rest stukje koper tussen is gekwakt... Verder nog het euvel gehad waarbij de Sebring RVS einddemper begon te lekken... De einddemper blijkt van een Opel af te komen en is door middel van wat deuken passend gemaakt voor de 306, waarbij de middenpijp en demper ook niet meer origineel op elkaar verbonden zat. Er zat een ring tussen de twee trompet eindes gemonteerd die nergens meer verkrijgbaar was... Oude VW's en Porsches gebruikten die ringen nog wel eens maar dat was dus niet de maat die ik nodig had. Dit is opgelost door de trompetjes door te slijpen en een reparatie stuk erop te hebben gelast... Nu kan de demper weer gewoon los en vast met een klem. Overigens is het geluid wel echt top!


    Om het draadje wat kleur te geven hier nog een bescheiden aantal foto's:


    Auto bij aanschaf


    Lekker wassen


    Toch kleiner dan je denkt haha




    De kleine verbeter puntjes:
    - Dashcam verwijderd die enorm in het zicht zat. (iemand interesse?) Door de montage is destijds de middenconsole gebroken en gescheurd.
    - Alarm installatie deels onklaar gemaakt. Twijfel over complete verwijdering...
    - Nieuw ventilatie rooster gemonteerd van de middenconsole (was gebroken)
    - Verlichting kachelbediening vervangen, dit deed niks meer. Lampjes blijken moeilijk te vinden.
    - Nieuwe Valeo koplamp en breedstraler gekocht omdat één kant helemaal geel en vol vocht zat. (waarschijnlijk schade gereden)
    - Auto uitgelijnd waaruit een veerpoot graden verschil kwam. (gerelateerd aan schade) Iemand die mij hierbij kan adviseren?
    - Bumpers vast gezet met tyraps... Alles is zowat afgebroken helaas.
    - Pioneer composet ingebouwd.
    - Pioneer radio werkend met stuur pookje.
    - Pioneer achter speakers (Hoedenplank aangepast)
    - Pioneer subwoofertje 250watt voor de diepe klanken.
    - Een poging gewaagd om de auto te kleien (clay bars zijn een beetje op)
    - Lak in de wax gezet.
    - Groot deel cockpit spray verwijderd (Plakkende troep )

    Aandachtspuntjes:
    - Wiellager rechts maakt veel geluid bij koud weer.
    - Windgeruis boven de 70KM/u bij bestuurderskant. (Iemand enig idee?)
    - Voor en achter bumper vertonen schade en voorzijde zit niet helemaal lekker op zijn plek.
    - Lak is dof, is toe aan een goede polijstbeurt.
    - Veel lakstift plekjes...
    - Uitdeuken op een paar plekjes
    - Geratel in deurpaneel (Komt geluid niet tot zijn recht)
    - Motorruimte schoonmaken.
    - Herrie/geratel van interieur ventilator



    Verlanglijstje:
    - Peugeot 205 1.9 GTi met dakraam
    - Peugeot 505
    __________________________________


    To-do list/plannen:
    - Mist windshield washers installeren.
    - GTI lip installeren.
    - Polijsten.
    - Interieur reinigen met extractor.
    - Een radio pookje uit een Peugeot 206 toveren.
    - Een zelf dimmende binnenspiegel.
    - Leder interieur. (Stoel verwarming?)




    Meer foto's volgen snel!
    Mvg, Orin.
    Laatst gewijzigd door ~Orin; 15-11-18 om 14:39.
    Peugeot 205 1.4i Génération 1998
    Peugeot 306 2.0i XSI 2000

  2. Naar Boven | #2
    co-Piloot

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2009
    Laatst Online
    Gisteren om 19:35
    Locatie
    Helmond
    Leeftijd
    55
    Berichten
    4.500
    Topics
    259
    Auto
    Citroën C2 Hatchback
    Motor
    1.1 8v
    Bouwjaar
    2004

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Mooi verhaal man! 👍🏻
    Dat windgeruis bij het portier: sluit de deur wel goed? Controleer anders t deurrubber eens op beschadigingen.
    Die dashcam: wat moet die kosten?

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 12_1 like Mac OS X) AppleWebKit/605.1.15 (KHTML, like Gecko) Version/12.0 Mobile/15E148 Safari/604.1
    Peugeot 306 cabrio 1.6 8v 1998 / Citroën Xsara Picasso 1.6 8v 2003

  3. Naar Boven | #3
    Froggie's Schermafbeelding
    Draaiorgel

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2014
    Laatst Online
    03-07-19 om 09:41
    Locatie
    Etten-Leur
    Leeftijd
    57
    Berichten
    1.637
    Topics
    35
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1998 / TU5JP
    Kleur
    bleu de chine (M0GE)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ziet er goed uit, het wiellager zou ik zsm vernieuwen. Geen makkelijke klus zitten behoorlijk vast, en je het een pers nodig die behoorlijk wat kan drukken, bij mijn 306 ging er ruim 20 ton op en kwam het lager met een knal los Bij mijn Expert heb ik van de week gedaan lager is rond 86 mm en er moest 42 ton op.
    1e auto Peugeot Expert 2.0 Hdif 2008 velgen arctique 17"
    2e auto Peugeot 308 CC 1.6 THP 2010. sportpack, velgen Lincancabur 18"
    auto Peugeot 306 1.6 cabrio 1998 blauw/ verkocht 5-2017

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Gisteren om 22:23
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.350
    Topics
    240
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Of alles los halen en even naar de lokale (Peugeot) garage gaan
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  6. Naar Boven | #5
    ~Orin's Schermafbeelding
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2018
    Laatst Online
    Gisteren om 16:08
    Locatie
    Midwoud
    Leeftijd
    23
    Berichten
    55
    Topics
    4
    Auto
    Peugeot 306 XS Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    2000 / XU10J4R (RFV)
    Kleur
    GRIS ASTER MET. 2C

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Helaas krijg ik bovenstaand bericht niet meer aangepast... Als ik wil bewerken krijg ik een leeg vlak te zien
    Doe ik hier iets verkeerd?


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door higgy Bekijk Berichten
    Mooi verhaal man! 
    Dat windgeruis bij het portier: sluit de deur wel goed? Controleer anders t deurrubber eens op beschadigingen.
    Die dashcam: wat moet die kosten?
    Thanks!
    De dashcam mag je van mij voor een tientje hebben (via PB even bespreken?)
    Portier sluit overigens goed, ik heb daarbij al de deurvanger verder naar binnen gemonteerd... Echter klinkt het meer als dat het geluid vlak bij mijn oor zit als ik rijd... dus meer richting klapraam


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Froggie Bekijk Berichten
    Ziet er goed uit, het wiellager zou ik zsm vernieuwen. Geen makkelijke klus zitten behoorlijk vast, en je het een pers nodig die behoorlijk wat kan drukken, bij mijn 306 ging er ruim 20 ton op en kwam het lager met een knal los Bij mijn Expert heb ik van de week gedaan lager is rond 86 mm en er moest 42 ton op.
    Heftig zeg! Ik heb iig goed gereedschap bij de hand en eventueel als het nodig is een gasbrandertje...


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joep Bekijk Berichten
    Of alles los halen en even naar de lokale (Peugeot) garage gaan
    Iig niet de Peugeot dealert waar de auto in onderhoud is geweest
    Peugeot 205 1.4i Génération 1998
    Peugeot 306 2.0i XSI 2000

  7. Naar Boven | #6
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2014
    Laatst Online
    Gisteren om 14:53
    Locatie
    Almere
    Leeftijd
    28
    Berichten
    672
    Topics
    18
    Auto
    Peugeot 306 Sedan
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / RHY (DW10TD, 2.0 HDi)
    Kleur
    Bleu de provence

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Hoewel ik een sedan heb en geen hatchback wil ik toch even inspringen op het windruis verhaal aangezien ik daar ook last van heb.
    Het lijkt bij mij ook meer bij de achterramen vandaan te komen dan bij de deuren, hoewel dat lastig vast te stellen is (ik zit praktisch nooit achterin ).
    Heb de deuren ook al eens wat strakker afgesteld, dat maakte geen verschil. Mijn volgende optie is het goed insmeren van de rubbers met zuurvrije vaseline, kans dat ze dan wat zachter worden en weer goed sluiten.

  8. Naar Boven | #7
    Gezellige Prater

    Status
    Offline
    Registratie
    Oct 2011
    Laatst Online
    28-05-19 om 23:13
    Locatie
    brabant
    Leeftijd
    55
    Berichten
    138
    Topics
    18
    Auto
    Peugeot 306 1.9 XRD fase 1 vf3 XRD select hatchback
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XUD9
    Kleur
    blauw MONQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Welkom. Ziet er mooi uit. Over het windgeruis het volgende:
    windgeruis van de achterportieren is bij mij verholpen door extra laag zelfklevende rubbers rondom aan te brengen tussen rubbers van de achterportier (aan de binnenkant) en (op) het achterportier zelf. (Zoals er ook een extra laag rubbers bij een toyota zit).

  9. Naar Boven | #8
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    17-07-19 om 20:53
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.861
    Topics
    127
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Welkom orin,

    Deze komt hier uit het noorden zeker?
    Is een 306 die hier op het forum al bekend was.
    https://www.306forum.nl/23192-te-koo...se-3-148k.html


    Heb je nu meer camber of caster aan een kant?
    Neem aan dat het de voorzijde is?

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  10. Naar Boven | #9
    SoundBlaster's Schermafbeelding
    Master in MDF

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2011
    Laatst Online
    Gisteren om 16:30
    Berichten
    3.715
    Topics
    46
    Auto
    Peugeot 306 XSi Belfort Hatchback
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar
    1997
    Kleur
    M0NQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ~Orin Bekijk Berichten
    Helaas krijg ik bovenstaand bericht niet meer aangepast... Als ik wil bewerken krijg ik een leeg vlak te zien
    Doe ik hier iets verkeerd?
    Helaas een bug in het forum. Het enige wat je kunt doen is het later nog eens proberen, en anders even de tekst kopiëren en dan opnieuw plakken. Verstandigst is om eerst even in Word te doen zodat je alle codes op je gemak kunt doen.
    If you play music loud enough, the demons will stay away

  11. Naar Boven | #10
    ~Orin's Schermafbeelding
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2018
    Laatst Online
    Gisteren om 16:08
    Locatie
    Midwoud
    Leeftijd
    23
    Berichten
    55
    Topics
    4
    Auto
    Peugeot 306 XS Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    2000 / XU10J4R (RFV)
    Kleur
    GRIS ASTER MET. 2C

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fust Bekijk Berichten
    Hoewel ik een sedan heb en geen hatchback wil ik toch even inspringen op het windruis verhaal aangezien ik daar ook last van heb.
    Het lijkt bij mij ook meer bij de achterramen vandaan te komen dan bij de deuren, hoewel dat lastig vast te stellen is (ik zit praktisch nooit achterin ).
    Heb de deuren ook al eens wat strakker afgesteld, dat maakte geen verschil. Mijn volgende optie is het goed insmeren van de rubbers met zuurvrije vaseline, kans dat ze dan wat zachter worden en weer goed sluiten.
    Ik denk dat ik maar eens even geen spieken bij de sierdop of daar geen roest achter zit en of deze mooi afsluit... Wellicht dat het daar helemaal vandaan komt. Ik kan de plek van het geluid echt niet plaatsen...


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gerard19632011 Bekijk Berichten
    Welkom. Ziet er mooi uit. Over het windgeruis het volgende:
    windgeruis van de achterportieren is bij mij verholpen door extra laag zelfklevende rubbers rondom aan te brengen tussen rubbers van de achterportier (aan de binnenkant) en (op) het achterportier zelf. (Zoals er ook een extra laag rubbers bij een toyota zit).
    Heb ik inderdaad vaker gelezen en gezien, helaas heb ik een 3 deurs haha.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TvH Bekijk Berichten
    Welkom orin,

    Deze komt hier uit het noorden zeker?
    Is een 306 die hier op het forum al bekend was.
    https://www.306forum.nl/23192-te-koo...se-3-148k.html


    Heb je nu meer camber of caster aan een kant?
    Neem aan dat het de voorzijde is?
    Inderdaad! Geen idee dat er een draadje was van deze auto haha. Ik zocht het al maar niets kunnen vinden...
    Ik dacht Dat de veerpoot wat meer naar binnen stond... Euromaster kon mij iig niet verder helpen daar mee. Ik moet het uitslag papiertje van de eindresultaten nog ergens hebben als het goed is. De auto trekt dan ook lichtjes naar rechts nog steeds.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SoundBlaster Bekijk Berichten
    Helaas een bug in het forum. Het enige wat je kunt doen is het later nog eens proberen, en anders even de tekst kopiëren en dan opnieuw plakken. Verstandigst is om eerst even in Word te doen zodat je alle codes op je gemak kunt doen.
    Gefixd! Dank.
    Peugeot 205 1.4i Génération 1998
    Peugeot 306 2.0i XSI 2000

  12. Naar Boven | #11
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    17-07-19 om 20:53
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.861
    Topics
    127
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Als het caster op bijde wielen gelijk is kun je verstelbare topmounts (veerpootlagers) overwegen echter zul je dan ook over moeten op een schroefset.
    Bakerbm heeft opzich erg mooie topmounts (veerpootlagers) die van 0° tot -3° camber verstelbaar zijn.

    Wat je ook kunt doen is hem langs een schadehersteller brengen die het chassis weer recht kan trekken.
    Dan was deze dus minder perfect dan de verkoper voordeed.

    ========== Post samengevoegd op 17:31 ========== De vorige post was op 17:27 ==========

    Echter las ik ook ergens dat je wat problemen hebt met een wiellager, die kan ook nog heel vest roet in het eten gooien.
    Vooral als hij wat naar rechts trekt en het het rechter wiellager betreft die niet helemaal lekker is.

    Wat je zelf kunt doen is het gele chassis na meten (op vaste punten op het chassis/carrosserie) om te kijken of alles overeen komt met elkaar.

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  13. Naar Boven | #12
    ~Orin's Schermafbeelding
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2018
    Laatst Online
    Gisteren om 16:08
    Locatie
    Midwoud
    Leeftijd
    23
    Berichten
    55
    Topics
    4
    Auto
    Peugeot 306 XS Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    2000 / XU10J4R (RFV)
    Kleur
    GRIS ASTER MET. 2C

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    We zijn inmiddels al weer wat verder in het verhaal...

    Helaas geen foto's van alle veranderingen maar dat ga ik nog wel een keer goedpraten!
    Om te beginnen is het rechter wiellager vervangen, en dat koste wat moeite! Die kwam in 60 delen uit zijn huisje uiteindelijk Sinds deze vervangen is staat de afwijking in het stuur nu de andere kant op maar blijft de auto naar rechts trekken. Heeft dus te maken met de sporing va de wielen ben ik achter gekomen toen deze werd uitgelijnd. Dit zal denk ik een tikje zijn geweest dat invloed heeft bij de draagarm of iets in die richting.

    Verder heb ik nieuwe lipjes moeten regelen voor onder de koplampen omdat deze lelijk vast gelijmd zaten. Nu weer op de originele manier maar wel met een afwijking Ook hier moet ik nog een oplossing voor vinden. Het rechter spatbord vertoonde wat vervorming waardoor de hockystick niet meteen paste en heb ik dus provisorisch moeten verbuigen met diverse stukjes hout en hamer werk. Het zit weer!

    Verder zijn de rechter koplamp en mistlamp vervangen door nieuwe exemplaren zodat het gezicht er weer gelijk uit ziet van de auto. De vergeling aan één kant begon ik mij aan te ergeren, evenals de slecht overgespoten bumper. Deze heb ik helaas niet niet kunnen aanpakken en is het nog even wachten op mooi weer.

    De doffe achterbumper die gescheurd en gebroken was is wel vervangen door een mooi exemplaar waarbij ik binnenkort een nieuw kentekenplaatje ga plaatsen met mooie moderne LED lampjes.

    Verder moet de bestuurders deur nog afgesteld worden en wellicht vervangen worden, ik heb deze onderin opnieuw moeten spuiten door schade dat opgevuld was met plamuur waarbij de lak er af vloog tijdens het wassen

    Inmiddels zijn de meeste interieur rammeltjes verholpen, alleen blijft er nog een raar geratel achter bovenin de middenconsole dat zich af en toe vertoond bij getril van de motor... Ook moet ik nog een nieuw hoedenplank steuntje hebben aan de bestuurderszijde, deze was helaas gesneuveld.

    Verder heb ik helaas ook een irritant probleem met de ruitenwisser aan de bestuurderszijde die maar blijft piepen, dit is waarschijnlijk alleen op te lossen met flatblades, maar dat vind ik echt niet mooi staan op deze auto's

    Foto's volgen!



    Verder is de auto nu gereed voor de APK keuring die er aan komt. Helaas waren de achterbanden uitgedroogd (Tjha Michelin) Heb daarbij nu goede Goodyear bandjes besteld, deze zitten ook onder mijn 205, en bevallen echt super goed!
    Peugeot 205 1.4i Génération 1998
    Peugeot 306 2.0i XSI 2000

  14. Naar Boven | #13
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Gisteren om 22:23
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.350
    Topics
    240
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ~Orin Bekijk Berichten
    We zijn inmiddels al weer wat verder in het verhaal...

    Helaas geen foto's van alle veranderingen maar dat ga ik nog wel een keer goedpraten!
    Om te beginnen is het rechter wiellager vervangen, en dat koste wat moeite! Die kwam in 60 delen uit zijn huisje uiteindelijk Sinds deze vervangen is staat de afwijking in het stuur nu de andere kant op maar blijft de auto naar rechts trekken. Heeft dus te maken met de sporing va de wielen ben ik achter gekomen toen deze werd uitgelijnd. Dit zal denk ik een tikje zijn geweest dat invloed heeft bij de draagarm of iets in die richting.
    Sporing... ik moet mijn XSI ook maar eens uit laten lijnen. Krijg het stuur nooit recht bij rechtdoor

    Verder heb ik nieuwe lipjes moeten regelen voor onder de koplampen omdat deze lelijk vast gelijmd zaten. Nu weer op de originele manier maar wel met een afwijking Ook hier moet ik nog een oplossing voor vinden. Het rechter spatbord vertoonde wat vervorming waardoor de hockystick niet meteen paste en heb ik dus provisorisch moeten verbuigen met diverse stukjes hout en hamer werk. Het zit weer!
    Met tiewraps lukt het veel beter. Bumper er af, en dan de hockeysticks vast zetten met tiewraps.

    Verder zijn de rechter koplamp en mistlamp vervangen door nieuwe exemplaren zodat het gezicht er weer gelijk uit ziet van de auto. De vergeling aan één kant begon ik mij aan te ergeren, evenals de slecht overgespoten bumper. Deze heb ik helaas niet niet kunnen aanpakken en is het nog even wachten op mooi weer.
    Waarom is deze overgespoten? Is de auto nog wel helemaal recht?

    Inmiddels zijn de meeste interieur rammeltjes verholpen, alleen blijft er nog een raar geratel achter bovenin de middenconsole dat zich af en toe vertoond bij getril van de motor...
    Dan is het dashboard er waarschijnlijk een keer uit geweest. Die rammeltjes krijg je moeilijk weg.

    Verder heb ik helaas ook een irritant probleem met de ruitenwisser aan de bestuurderszijde die maar blijft piepen, dit is waarschijnlijk alleen op te lossen met flatblades, maar dat vind ik echt niet mooi staan op deze auto's
    Mee eens. Heb ik op mijn 306en ook allemaal vervangen. Maar piepen mag niet. Kijk even of het rubber wel goed op de ruit zit.
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  15. Naar Boven | #14
    ~Orin's Schermafbeelding
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2018
    Laatst Online
    Gisteren om 16:08
    Locatie
    Midwoud
    Leeftijd
    23
    Berichten
    55
    Topics
    4
    Auto
    Peugeot 306 XS Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    2000 / XU10J4R (RFV)
    Kleur
    GRIS ASTER MET. 2C

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joep Bekijk Berichten
    Sporing... ik moet mijn XSI ook maar eens uit laten lijnen. Krijg het stuur nooit recht bij rechtdoor
    Vervelend als je even een slokje water wilt drinken

    Met tiewraps lukt het veel beter. Bumper er af, en dan de hockeysticks vast zetten met tiewraps.
    Inmiddels staat deze auto regionaal al bekend als de tywrap koning hahaha


    Waarom is deze overgespoten? Is de auto nog wel helemaal recht?
    Vermoed een aftermarket bumpertje, slecht gespoten.

    Dan is het dashboard er waarschijnlijk een keer uit geweest. Die rammeltjes krijg je moeilijk weg.
    Blijft karakter zullen we maar zeggen De 205 kan er ook wat van!

    Mee eens. Heb ik op mijn 306en ook allemaal vervangen. Maar piepen mag niet. Kijk even of het rubber wel goed op de ruit zit.
    Alles gecontroleerd, kan misschien zijn dat de arm wellicht wat verbogen is... Even een andere op de kop tikken ergens...
    Peugeot 205 1.4i Génération 1998
    Peugeot 306 2.0i XSI 2000

  16. Naar Boven | #15
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Gisteren om 22:23
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.350
    Topics
    240
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Als mijn vriendin zegt "Ik vind het maar eng als er zo veel rammelt in een auto", zeg ik "Als het kraakt, piept, of rammelt zit het er nog op. Is het stil, dan klopt er pas iets niet."
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily



 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. Yme op avontuur.
    Door Yme in forum De koffietafel
    Reacties: 29
    Laatste bericht: 14-03-19, 15:07
  2. Even voorstellen - Peugeot 306 XR
    Door rikkert in forum Showroom
    Reacties: 13
    Laatste bericht: 07-09-12, 22:18
  3. Even voorstellen, Peugeot 306 XSi
    Door Michiel84 in forum Showroom
    Reacties: 15
    Laatste bericht: 08-12-10, 12:24

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.