Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Resultaten 1 t/m 4 van 4

Onderwerp: Distributieriem vervangen 1.8 8v 1996 xt automaat

  1. Naar Boven | #1
    ike
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Aug 2018
    Laatst Online
    29-05-19 om 18:51
    Leeftijd
    32
    Berichten
    5
    Topics
    2
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.8 8v
    Bouwjaar
    1996

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: Distributieriem vervangen 1.8 8v 1996 xt automaat

    Geld inzamelen voor Joey zijn rolstoelbus
    Mijn 306 zit net over de 180k heen en volgens het boekje moet hij iedere 90dkm vervangen worden.
    Net gebeld met een garage en die vragen er E350 voor. Dus toch maar zelf aan de slag maar peugeot kennede veel vreemde maten bouten, heb ik veel speciaal gereedschap nodig om dit uit te kunnen voeren? En klopt die 90 dkm?

  2. Naar Boven | #2
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2014
    Laatst Online
    Gisteren om 10:09
    Locatie
    Almere
    Leeftijd
    29
    Berichten
    687
    Topics
    18
    Auto
    Peugeot 306 Sedan
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / RHY (DW10TD, 2.0 HDi)
    Kleur
    Bleu de provence

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Volgens de Haynes manual (aanrader om te kopen voor dit soort klussen, kost je max E30 via asnbooks.nl) is de interval voor de benzine motoren officieel 120dkm maar er word geadviseerd dit elke 60dkm te doen.
    Als je ver over de 120k zit sinds de laatste keer zou ik er z.s.m. wat aan (laten) doen, zelfs die E350 is goedkoper dan een koprevisie of een nieuw blok.

    Qua gereedschap kom je met assteunen, een garagekrik, een goede doppenset, schroevendraaiers en wat tangen een heel eind, het enige speciale wat je nodig hebt is een vierkante sleutel van 8mm om de spanrol te kunnen draaien (maar daar kun je ook de spie van een deurklink voor gebruiken i.c.m. een griptang of een 8mm steeksleutel) en een boortje 8 en 9.5 om je nokkenas en krukas te vergrendelen.

    Assteunen vind ik eigenlijk verplicht. Op een krik werken is levensgevaarlijk, naast dat je die nodig hebt om je blok te ondersteunen (de rechter motorsteun moet er uit)

  3. Naar Boven | #3
    Froggie's Schermafbeelding
    Draaiorgel

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2014
    Laatst Online
    Gisteren om 10:42
    Locatie
    Etten-Leur
    Leeftijd
    58
    Berichten
    1.667
    Topics
    37
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1998 / TU5JP
    Kleur
    bleu de chine (M0GE)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Meestal gaat het om de jaren, rijd je weinig km dan zal er om de 5 jaar of 120K (km) gewisseld moeten worden. Er word veel gesproken over 10 jaar en 120K ikzelf vindt 10 jaar erg lang, zou het risico niet nemen. Als je geen automatische spanner hebt is het op spanning zetten van de riem een gok. Het zelf wisselen van de riem blijft een risico als je er geen ervaring mee hebt.
    1e auto Peugeot Expert 2.0 Hdif 2008 velgen arctique 17"
    2e auto Peugeot 308 CC 1.6 THP 2010. sportpack, velgen Lincancabur 18"
    auto Peugeot 306 1.6 cabrio 1998 blauw/ verkocht 5-2017

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    07-10-19 om 00:20
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.919
    Topics
    130
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Met alleen steeksleutels en een standaard doppen set moet je het redden.

    Volgens mij is het iedere 120K km voor de 1.8 8v, maar bij 90K km zit je altijd goed.

    350 is nog geen gekke prijs.
    130 ongv voor het riemsetje en ongv 3 uur werk a 70 p/u.
    Universele garage is misschien iets goedkoper.

    Idd als.je geen ervaring hebt met sleutelen of geen correcte handleiding hebt zou ik er niet direct aan beginnen.

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. distributieriem vervangen
    Door heleen in forum Algemene Discussie
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 25-03-15, 15:48
  2. Distributieriem 1.6 vervangen
    Door robinrossie in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 16
    Laatste bericht: 23-07-11, 01:01
  3. Distributieriem 306 1.4 vervangen
    Door vering in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 13-03-11, 21:47
  4. Distributieriem vervangen
    Door Leonie in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 30-12-10, 20:00
  5. distributieriem vervangen
    Door Gerben in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 15-04-09, 19:56

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.