Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Resultaten 1 t/m 12 van 12

Onderwerp: Permanente storing: werking zelfregeling mengselregeling - laagste waarde (/).

  1. Naar Boven | #1
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    Gisteren om 22:34
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.880
    Topics
    129
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: Permanente storing: werking zelfregeling mengselregeling - laagste waarde (/).

    Vandaag de sedan weer eens aan pp2000 gehangen ivm een wat rare stationaire loop en het storingslampje die weer eens ging branden.

    wanneer doet deze storing zicht voor: voor mijn gevoel voornamelijk in closed loop, oftewel zodra de lambda zich gaat bemoeien met de inspuiting. Maar ook alleen maar onder last tijdens stationair (gesloten stand gasklep).
    Na wissen van de storing blijft het lampje zo weer 500km uit, maar sinds kort blijft het rare loopje stationair.

    Extra info:
    motortoerental: 840.0 t/min
    motorbelasting: 2.2 ms

    mogelijke oorzaak:
    *werking signaal verstuivers (onderbroken circuit, kortsluiting met plus of massa; aansluitingen 26, 27, 53, 54 van stekker 88V.NR van 1320)
    [Volgens de injector test procedure kom je dan op injector 1 & 4 uit]
    *te lage brandstofdruk, of een druk die weg zakt
    *werking van klep koolstoffilter
    *en zo waren er nog een aantal aantal testen die uitgevoerd konden worden voor deze storing.

    Ecu: bosch MP7.2


    Middels PP2000 alle mogelijke testen uitgevoerd en alle injectoren lijken netjes te worden aangestuurd (hoor ze allemaal netjes tikken ook als je aan de bekabeling wrikt)
    verder lijken alle overige binnenkomende sensor signalen verder ook keurig (inlaat temperatuur, koelwater temperatuur, positie gasklep, stand stappenmotor, inlaat druk).

    De lambda waardes zitten stationair continu tussen de 850mV en 50mV onder last word het berijk wel kleiner en de waarde wat meer stabiel.

    echter voelt het ook wel alsof hij af en toe een slag over slaat.
    bij koude motor (dus open loop) heb ik dat gevoel niet en als de motor echt goed warm is is het ook lang zo erg niet voor mijn gevoel.


    Iemand met de gouden tip?

    ========== Post samengevoegd op 18:36 ========== De vorige post was op 18:18 ==========

    En nog even voor de duidelijkheid, nog geen 1000km geleden is er een beurt uitgevoerd incl nieuwe bougies, luchtfilter, olie, oliefilter en uitlaatspruitstuk incl de pakkingen.

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  2. Naar Boven | #2
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Jan 2011
    Laatst Online
    Gisteren om 18:40
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    702
    Topics
    29
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar / MC
    1998 / 37AKFXT
    Kleur
    zilvergrijs

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    misschien een raar idee maar draai de oude kaarsen er eens weer in en dan kijken wat ie doet.
    Het moet niet te makkelijk gaan anders ben je te snel klaar.
    Geduld is een schone zaak

  3. Naar Boven | #3
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    Gisteren om 22:34
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.880
    Topics
    129
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Was nog niet zo'n raar idee geweest.
    Alleen door dat het uitlaatspruitstuk lek was voor het beurtje waren die bougies ook niet veel meer waard. Hij heeft daardoor namelijk een aardig tijdje nogal rijk gelopen.
    Daarnaast was oa deze klacht aanleiding om het spruitstuk te vervangen want die bleek krom te zijn.

    ========== Post samengevoegd op 22:47 ========== De vorige post was op 22:30 ==========

    Alleen heb ik het idee dat dat lekkende spruitstuk een ander probleem gemaskeert heeft, gezien de storing nu sneller terug lijkt te komen.

    Na vervanging is er geen lekkage meer zichtbaar, er vormen zich geen bellen meer bij de pakkingvlakken.

    Vacuum leidingen al meerdere malen met remreiniger langs geweest, ook dat levert niks op.

    alle pakking vlakken van inlaatspruitstuk met remreiniger langs geweest, ook dan blijft alles normaal.

    koelvloeistof tempsensor (die groene) uit uitgewisseld, maakt ook geen verschil, afgelezen waardes in pp2000 zijn ook normaal).

    inlaat temp sensor meet voor zover het lijkt ook naar behoren.

    Waardes van de stappenmotor lijken normaal, ook een volledige test op uitgevoerd en reageert dan zoals verwacht.

    alle injectoren lijken normaal te reageren ook als je aan de bedrading wrikt.

    klep van het koolstoffilter werkt zoals het zou moeten.
    Ook de leidingen naar de klep toe met remreiniger langs geweest, dan ook geen verschil waarneembaar.

    Weerstand tussen motor en massa van accu is laag genoeg.

    gaskleppositie sensor geeft de hoek van de gasklep goed door en schakelt ook netjes tussen stationair, half last en vol last.


    het gaat echt iedere keer fout zodra ik stationair weg rij of als je stationair een beetje mee hobbelt in een "file" situatie waarbij de snelheid net zo hoog is dat je uit komt op stationair in de eerste versnelling.
    dan is het gewoon een kwestie van tijd voordat de ecu weer die fout registreerd.

    ========== Post samengevoegd op 22:52 ========== De vorige post was op 22:47 ==========

    Voor een 1.6 8v is het verbruik ook best hoog, rij nu uitgerekend ongv 1:11,5 en als ik heel veel geluk heb 1:12 (dat is meer uitzondering dan normaal).

    als ik dat vergelijk met de 1.6 8v hatch die ik gehad heb is dat gewoon abnormaal hoog, die reed altijd rond de 1:15.

    dat was echter de oudere 1.6 met een losse bobine e.d..

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Niet weg te krijgen

    Status
    Online
    Registratie
    Sep 2014
    Laatst Online
    Vandaag om 12:16
    Locatie
    Almere
    Leeftijd
    28
    Berichten
    673
    Topics
    18
    Auto
    Peugeot 306 Sedan
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / RHY (DW10TD, 2.0 HDi)
    Kleur
    Bleu de provence

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Misschien een raar idee, maar is het niet een rotte LMM? Heb eerder een dergelijke storing gehad, weliswaar bij een Opel Corsa, maar dat had vergelijkbare symptomen. Waarde leek normaal maar liep net ver genoeg uit het bereik waardoor je een batterij aan storingen kreeg omtrent inspuiting en lambda.

    Weet niet of de MP7.2 dat registreert maar kun je de gevraagde en geleverde inspuithoeveelheid uitlezen?

  6. Naar Boven | #5
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    Gisteren om 22:34
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.880
    Topics
    129
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    306 heeft geen lmm.
    heeft alleen een inlaat temperatuur sensor, dit gekoppeld met een MAP (inlaat druk) sensor.

    Inspuit hoeveelheden zijn niet zichtbaar, alleen het inspuit moment en de tijd die de injector inspuit.
    Die tijd word ook niet per injector weergegeve.

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  7. Naar Boven | #6
    Niet weg te krijgen

    Status
    Online
    Registratie
    Sep 2014
    Laatst Online
    Vandaag om 12:16
    Locatie
    Almere
    Leeftijd
    28
    Berichten
    673
    Topics
    18
    Auto
    Peugeot 306 Sedan
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / RHY (DW10TD, 2.0 HDi)
    Kleur
    Bleu de provence

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TvH Bekijk Berichten
    306 heeft geen lmm.
    Ah ok, was even uit mijn hoofd en de bezine motoren in de 306 zijn ook niet echt mijn expertise moet ik zeggen.

    Weet je de exacte foutcode(s) (P-code)? Dan kan ik eens in wat naslagwerken duiken.

  8. Naar Boven | #7
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    Gisteren om 22:34
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.880
    Topics
    129
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Dit was alle info die ik er zo wist uit te trekken met pp2000.
    had nog een aantal live data opnames willen maken maar dat ging niet helemaal goed.

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  9. Naar Boven | #8
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    Gisteren om 22:34
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.880
    Topics
    129
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    nieuwe lambda in ondertussen onderweg.
    zag tijdens een meting in eens heel even hele rare waardes voorbij komen die ik ook totaal niet kon verklaren verder.

    ik vermoed dat door het lange rijden met een iets lekkend spruitstuk dat de lambda gewoon enorm vervuild is en hierdoor geen correcte meeting meer kan doen, met als gevolg dat hij er af en toe gewoon hele rara waardes geeft. op een andere manier kan ik het verder ook niet verklaren.

    tevens was de lambda die er nu in zat niet het type waar hij origineel meer geleverd is geweest, dit type is de lambda die peugeot tegenwoordig aanraad als vervanger alleen word deze enigsinds universeel gebruikt in meerdere PSA modellen. dus mogelijk dat hier ook nog eea fout mee gaat (al zou je verwachten van niet).
    de lambda waar hij destijds origineel mee geleverd werd is nu onderweg.

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  10. Naar Boven | #9
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2011
    Laatst Online
    Vandaag om 10:56
    Locatie
    Uitgeest
    Leeftijd
    66
    Berichten
    1.621
    Topics
    13
    Auto
    Peugeot 306 XTDT Break Station
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    1998 / DHY
    Kleur
    Zwart

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Meeting is niet hetzelfde als meting....

  11. Naar Boven | #10
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    Gisteren om 22:34
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.880
    Topics
    129
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    en aangepast.

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  12. Naar Boven | #11
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    24-07-19 om 13:52
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.363
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    En die map sensor en de inlaat lucht temp sensor? Die map sensor van de rfs paste niet, maar een andere dan?
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  13. Naar Boven | #12
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    Gisteren om 22:34
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.880
    Topics
    129
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Die tempsensor geeft gewoon netjes continu in mijn ogen correcte waardes af.

    Map sensor ook al mee bezig geweest en hielp niks.
    waardes ook nog vergeleken met de 1.8 16v hatch en die lijken verder allemaal wel te kloppen.

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. werking dak
    Door Janneman in forum Cabrio
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 28-01-17, 17:09
  2. Werking cabriopomp
    Door brumbrum in forum Cabrio
    Reacties: 13
    Laatste bericht: 26-10-14, 17:04
  3. APK permanente eisen CO Tabel
    Door Nebuchadnezzar in forum Motor en aandrijving
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 05-02-14, 09:58
  4. Slecht stationair/uitvallen: Storing mengselregeling
    Door Jorn in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 17-12-12, 10:09
  5. storing werking verstuiver 2/3
    Door brw 812 in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 19-01-07, 18:46

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.