Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 15 van 45

Onderwerp: Problemen peugeot 306 2.0 hdi

  1. Naar Boven | #1
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2016
    Laatst Online
    11-11-18 om 18:33
    Leeftijd
    28
    Berichten
    25
    Topics
    3
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar
    2000

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: Problemen peugeot 306 2.0 hdi

    Problemen gehad met de turbo van mijn auto... het luchtslangetje van de turbo was er afgeschoten, hierdoor is mijn auto in noodloop gegaan. Nu heb ik het slangetje er weer oo gedaan maar mijn auto gaat niet meer uit de noodloop? Weten jullie hier een oplossing voor?

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 7.0; SM-G935F Build/NRD90M) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/64.0.3282.137 Mobile Safari/537.36

    ========== Post samengevoegd op 16:07 ========== De vorige post was op 15:53 ==========

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 7.0; SM-G935F Build/NRD90M) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/64.0.3282.137 Mobile Safari/537.36
    UA   

  2. Naar Boven | #2
    ArjanG's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Aug 2011
    Laatst Online
    11-05-19 om 17:22
    Locatie
    Peize
    Berichten
    529
    Topics
    10
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / 2.0 Hdi
    Kleur
    blauw

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    storing uitlezen en wissen

  3. Naar Boven | #3
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2016
    Laatst Online
    11-11-18 om 18:33
    Leeftijd
    28
    Berichten
    25
    Topics
    3
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar
    2000

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ArjanG Bekijk Berichten
    storing uitlezen en wissen


    Gaat er niet uit met uitlezen...

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 7.0; SM-G935F Build/NRD90M) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/64.0.3282.137 Mobile Safari/537.36

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2014
    Laatst Online
    Vandaag om 13:53
    Locatie
    Almere
    Leeftijd
    28
    Berichten
    661
    Topics
    18
    Auto
    Peugeot 306 Sedan
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / RHY (DW10TD, 2.0 HDi)
    Kleur
    Bleu de provence

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Welke storingscode krijg je terug? En met welke tool wis je de storingen?
    Uit ervaring kan ik zeggen dat een ELM327 de storingen van een 306 HDi niet kan wissen, de PP2000 wel.

  6. Naar Boven | #5
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2016
    Laatst Online
    11-11-18 om 18:33
    Leeftijd
    28
    Berichten
    25
    Topics
    3
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar
    2000

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fust Bekijk Berichten
    Welke storingscode krijg je terug? En met welke tool wis je de storingen?
    Uit ervaring kan ik zeggen dat een ELM327 de storingen van een 306 HDi niet kan wissen, de PP2000 wel.
    Ik heb zelf even bij een vriend een obd stekker gaan halen en deze op de laptop aan gesloten, nu zie ik dat de storing niks te maken heeft met de turbo. Ik krijg storing p0190.
    Groetues maik

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 7.0; SM-G935F Build/NRD90M) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/64.0.3282.137 Mobile Safari/537.36

  7. Naar Boven | #6
    ArjanG's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Aug 2011
    Laatst Online
    11-05-19 om 17:22
    Locatie
    Peize
    Berichten
    529
    Topics
    10
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / 2.0 Hdi
    Kleur
    blauw

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    ja dat is wel wat anders dat zou raildruk sensor zijn.
    dit kan verschillende oorzaken hebben.
    Zou zelf beginnen met parameters uitlezen om te zien of die sensor wel signaal geeft.
    Met een goede tester kan je meestal ook de gewenste en gemeten waarde uitlezen zodat je kunt vergelijken of de druk hoog genoeg word.

    kan verschillende oorzaken hebben zoals:
    -een defecte raildruk sensor
    - brandstof pomp die te weinig druk levert.
    -verstuiver die lekt waardoor de druk zakt.
    - opvoerpomp te weinig opbrengst ( als die er teminste op zit bij een siemens systeem zit die er volgens mij niet op dan moet de brandstof pomp voor op de motor het zelf uit de tank zuigen.)
    - brandstof filter verstopt of vocht in de brandstof waardoor die bevroren was
    -kabelbreuk tussen raildruk sensor en ecu
    - ecu defect
    Laatst gewijzigd door ArjanG; 06-03-18 om 20:46.

  8. Naar Boven | #7
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2014
    Laatst Online
    Vandaag om 13:53
    Locatie
    Almere
    Leeftijd
    28
    Berichten
    661
    Topics
    18
    Auto
    Peugeot 306 Sedan
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / RHY (DW10TD, 2.0 HDi)
    Kleur
    Bleu de provence

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    P0190 is inderdaad "Fuel Rail Pressure circuit malfunction: Check FRP, Wiring, ECM".
    Ik ga mee met Arjan in de mogelijke oorzaken, maar voeg deze nog even toe:
    - Brandstofdrukregelaar (achterop de hogedruk pomp) defect/verstopt.

    Ik weet niet waar je woont maar ik heb hier (Almere) nog een reserve druksensor liggen die je zou kunnen gebruiken om te testen.

    Lekkende verstuiver kun je testen d.m.v. een "leakdown test" (staan zat instructie video's op youtube, ook voor de HDi (DW10TD/RHY) specifiek)

    Mijn gok gaat echter uit naar een kapotte raildruk sensor of een brakke verbinding daar naartoe, anders zou je nog een aantal andere storingen moeten krijgen zoals P0230.
    Uitlezen van de waarden (met een goede lezer zoals PP2000 o.i.d., geen ELM327 want die kunnen dat niet) zou uitsluitsel moeten geven.

  9. Naar Boven | #8
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2016
    Laatst Online
    11-11-18 om 18:33
    Leeftijd
    28
    Berichten
    25
    Topics
    3
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar
    2000

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fust Bekijk Berichten
    P0190 is inderdaad "Fuel Rail Pressure circuit malfunction: Check FRP, Wiring, ECM".
    Ik ga mee met Arjan in de mogelijke oorzaken, maar voeg deze nog even toe:
    - Brandstofdrukregelaar (achterop de hogedruk pomp) defect/verstopt.

    Ik weet niet waar je woont maar ik heb hier (Almere) nog een reserve druksensor liggen die je zou kunnen gebruiken om te testen.

    Lekkende verstuiver kun je testen d.m.v. een "leakdown test" (staan zat instructie video's op youtube, ook voor de HDi (DW10TD/RHY) specifiek)

    Mijn gok gaat echter uit naar een kapotte raildruk sensor of een brakke verbinding daar naartoe, anders zou je nog een aantal andere storingen moeten krijgen zoals P0230.
    Uitlezen van de waarden (met een goede lezer zoals PP2000 o.i.d., geen ELM327 want die kunnen dat niet) zou uitsluitsel moeten geven.
    Zie nu dat er ook een nieuwe storinh bij is gekomen... p0380! Denk zelf iets met de verstuivera dan. Woon zelf niey in de buury van almere helaas.

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 7.0; SM-G935F Build/NRD90M) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/64.0.3282.137 Mobile Safari/537.36

  10. Naar Boven | #9
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2014
    Laatst Online
    Vandaag om 13:53
    Locatie
    Almere
    Leeftijd
    28
    Berichten
    661
    Topics
    18
    Auto
    Peugeot 306 Sedan
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / RHY (DW10TD, 2.0 HDi)
    Kleur
    Bleu de provence

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    P0380 is een fout in het voorgloeisysteem.
    Een beetje vreemde combinatie van storingen, verstuivers lijkt mij sterk (geeft heel andere storingscodes en een heel ander foutbeeld zoals slecht lopen, blijven doorlopen na het uitzetten van het contact ("nadieselen"), etc.).
    Ik denk eerder aan een massafout.
    Meet eens goed de weerstand tussen de volgende punten:
    - accu min en het chassis
    - accu min en het motorblok
    - accu min en ECU behuizing
    Waarden zouden allemaal rond de 0-2 Ohm moeten liggen, alles meer dan dat is fout.
    Bij te hoge waarden de massapunten loshalen en goed schoonmaken met een staalborstel, dan nogmaals meten.

  11. Naar Boven | #10
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2016
    Laatst Online
    11-11-18 om 18:33
    Leeftijd
    28
    Berichten
    25
    Topics
    3
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar
    2000

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fust Bekijk Berichten
    P0380 is een fout in het voorgloeisysteem.
    Een beetje vreemde combinatie van storingen, verstuivers lijkt mij sterk (geeft heel andere storingscodes en een heel ander foutbeeld zoals slecht lopen, blijven doorlopen na het uitzetten van het contact ("nadieselen"), etc.).
    Ik denk eerder aan een massafout.
    Meet eens goed de weerstand tussen de volgende punten:
    - accu min en het chassis
    - accu min en het motorblok
    - accu min en ECU behuizing
    Waarden zouden allemaal rond de 0-2 Ohm moeten liggen, alles meer dan dat is fout.
    Bij te hoge waarden de massapunten loshalen en goed schoonmaken met een staalborstel, dan nogmaals meten.
    @ fust... kan het niet zo zijn dat de verstuiver een fout geeft als er niet voldoende brandstof komt? Brandstoffilter verstopt mischien... ga jou dingen zeker proberen

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 7.0; SM-G935F Build/NRD90M) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/64.0.3282.137 Mobile Safari/537.36

    ========== Post samengevoegd op 10:41 ========== De vorige post was op 09:59 ==========

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 7.0; SM-G935F Build/NRD90M) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/64.0.3282.137 Mobile Safari/537.36

    ========== Post samengevoegd op 10:42 ========== De vorige post was op 10:41 ==========

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fust Bekijk Berichten
    P0190 is inderdaad "Fuel Rail Pressure circuit malfunction: Check FRP, Wiring, ECM".
    Ik ga mee met Arjan in de mogelijke oorzaken, maar voeg deze nog even toe:
    - Brandstofdrukregelaar (achterop de hogedruk pomp) defect/verstopt.

    Ik weet niet waar je woont maar ik heb hier (Almere) nog een reserve druksensor liggen die je zou kunnen gebruiken om te testen.

    Lekkende verstuiver kun je testen d.m.v. een "leakdown test" (staan zat instructie video's op youtube, ook voor de HDi (DW10TD/RHY) specifiek)

    Mijn gok gaat echter uit naar een kapotte raildruk sensor of een brakke verbinding daar naartoe, anders zou je nog een aantal andere storingen moeten krijgen zoals P0230.
    Uitlezen van de waarden (met een goede lezer zoals PP2000 o.i.d., geen ELM327 want die kunnen dat niet) zou uitsluitsel moeten geven.
    P0190 geeft aan verkeerde brandstofdruk
    P0380 gaaft aan gloeiboigie circuit a

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 7.0; SM-G935F Build/NRD90M) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/64.0.3282.137 Mobile Safari/537.36

  12. Naar Boven | #11
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2014
    Laatst Online
    Vandaag om 13:53
    Locatie
    Almere
    Leeftijd
    28
    Berichten
    661
    Topics
    18
    Auto
    Peugeot 306 Sedan
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / RHY (DW10TD, 2.0 HDi)
    Kleur
    Bleu de provence

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    De beschrijving van de codes klopt inderdaad.
    De verstuivers zullen niet zo 123 een foutcode geven, de ECU compenseert behoorlijk veel voor lekkende of verstopte verstuivers. Daarnaast zit er geen sensor op de verstuivers of in de cylinders, de inspuithoeveelheidscorrectie (mooi woord voor galgje :P) word berekend aan de hand van de krukasversnelling na elke ontbranding. Enige manier om achter die waarden te komen is live uitlezen met een PP2000, die laat de correctiewaarden zien. (Ik heb een filmpje van de waarden mijn HDi:
    )
    Een zogenaamde leakdown test kan ook problemen met verstuivers blootleggen.

    Zoals gezegd lijken het mij niet in de verstuivers te zitten maar eerder een massafout of toch een brakke druksensor. Gloeisysteem en brandstofdruk hebben naast massa niks met elkaar te maken (plus, gloeistiften heb je boven de 0 graden niet nodig, dat is enkel voor het nagloeien. Geeft ook geen MIL als ze stuk zijn).

    Kun je je woonplaats eens posten? Misschien is een behulpzaam forumlid bereid je te helpen.

    Alvast succes met het zoeken, ik ben persoonlijk erg benieuwd wat het probleem is.

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 6.0.1; SM-G900F Build/MMB29M) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/64.0.3282.137 Mobile Safari/537.36

  13. Naar Boven | #12
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2016
    Laatst Online
    11-11-18 om 18:33
    Leeftijd
    28
    Berichten
    25
    Topics
    3
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar
    2000

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fust Bekijk Berichten
    De beschrijving van de codes klopt inderdaad.
    De verstuivers zullen niet zo 123 een foutcode geven, de ECU compenseert behoorlijk veel voor lekkende of verstopte verstuivers. Daarnaast zit er geen sensor op de verstuivers of in de cylinders, de inspuithoeveelheidscorrectie (mooi woord voor galgje :P) word berekend aan de hand van de krukasversnelling na elke ontbranding. Enige manier om achter die waarden te komen is live uitlezen met een PP2000, die laat de correctiewaarden zien. (Ik heb een filmpje van de waarden mijn HDi:
    )
    Een zogenaamde leakdown test kan ook problemen met verstuivers blootleggen.

    Zoals gezegd lijken het mij niet in de verstuivers te zitten maar eerder een massafout of toch een brakke druksensor. Gloeisysteem en brandstofdruk hebben naast massa niks met elkaar te maken (plus, gloeistiften heb je boven de 0 graden niet nodig, dat is enkel voor het nagloeien. Geeft ook geen MIL als ze stuk zijn).

    Kun je je woonplaats eens posten? Misschien is een behulpzaam forumlid bereid je te helpen.

    Alvast succes met het zoeken, ik ben persoonlijk erg benieuwd wat het probleem is.

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 6.0.1; SM-G900F Build/MMB29M) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/64.0.3282.137 Mobile Safari/537.36

    Morgen eindelijk een vrije dag... ga morgen beginnen met alles door te meten. Als niks werkt probeer ik een nieuwe sensor. Ik rijd nog gewoon met de auto(geen snelwegen), en merk ook niet dat de wagen slechter rijd ofzo... het is echt alleen puur in de noodloop. Niet boven de 2500 toeren.

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 7.0; SM-G935F Build/NRD90M) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/64.0.3282.137 Mobile Safari/537.36

  14. Naar Boven | #13
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2016
    Laatst Online
    11-11-18 om 18:33
    Leeftijd
    28
    Berichten
    25
    Topics
    3
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar
    2000

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maikel2003 Bekijk Berichten
    Morgen eindelijk een vrije dag... ga morgen beginnen met alles door te meten. Als niks werkt probeer ik een nieuwe sensor. Ik rijd nog gewoon met de auto(geen snelwegen), en merk ook niet dat de wagen slechter rijd ofzo... het is echt alleen puur in de noodloop. Niet boven de 2500 toeren.

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 7.0; SM-G935F Build/NRD90M) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/64.0.3282.137 Mobile Safari/537.36
    Woonplaats is asten... als er toevallig forum-leden zijn uit de buurt die me willen helpen zou dat wel fijn zijn!! Haha
    Kan eventueel verplaatsen als het te bereiken is zonder snelwegen? Groetjes maik

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 7.0; SM-G935F Build/NRD90M) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/64.0.3282.137 Mobile Safari/537.36
    Reply With Quote Registreer Om Te Antwoorden UA    UA    UA    UA    UA    UA    UA    UA   

  15. Naar Boven | #14
    co-Piloot

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2009
    Laatst Online
    20-05-19 om 23:05
    Locatie
    Helmond
    Leeftijd
    55
    Berichten
    4.479
    Topics
    259
    Auto
    CitroŽn C2 Hatchback
    Motor
    1.1 8v
    Bouwjaar
    2004

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ik woon in Helmond en heb pp2000

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 11_2_6 like Mac OS X) AppleWebKit/604.5.6 (KHTML, like Gecko) Version/11.0 Mobile/15D100 Safari/604.1
    Peugeot 306 cabrio 1.6 8v 1998 / CitroŽn Xsara Picasso 1.6 8v 2003
    Reply With Quote Registreer Om Te Antwoorden UA    UA    UA    UA    UA    UA    UA    UA    UA   

  16. Naar Boven | #15
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2016
    Laatst Online
    11-11-18 om 18:33
    Leeftijd
    28
    Berichten
    25
    Topics
    3
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar
    2000

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door higgy Bekijk Berichten
    Ik woon in Helmond en heb pp2000

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 11_2_6 like Mac OS X) AppleWebKit/604.5.6 (KHTML, like Gecko) Version/11.0 Mobile/15D100 Safaoutri/604.1
    Ik weet niet precies wat voor obd ik heb... ik weet wel dat deze niet fatsoenlijk alles uitleest, ik kan niet bij de gegevens van alle sensors komen. Maar een stuk of 10 komen er te staan. Ik denk dat ik wel iemand moet zoeken met een pp2000

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 7.0; SM-G935F Build/NRD90M) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/64.0.3282.137 Mobile Safari/537.36

    ========== Post samengevoegd op 15:52 ========== De vorige post was op 15:47 ==========

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maikel2003 Bekijk Berichten
    Ik weet niet precies wat voor obd ik heb... ik weet wel dat deze niet fatsoenlijk alles uitleest, ik kan niet bij de gegevens van alle sensors komen. Maar een stuk of 10 komen er te staan. Ik denk dat ik wel iemand moet zoeken met een pp2000

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 7.0; SM-G935F Build/NRD90M) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/64.0.3282.137 Mobile Safari/537.36
    Ik heb nu de connector van de fuel rail pressur sensor gehaald. Toen een stukje gereden, rijd nog gewoon in de noodloop. Zou dit betekenen dat de sensor of bedrading kapot is? Daarna weer aan de laptop gehangen, ik merk op dat er geen ANDERE storing is bijgekomen. Wel staat de storing p0190 er nu 2x in onderelkaar. Dus dat zou betekenen dat er ook nog iets anders aan de hand is. Mhh raar verhaal. Haha

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 7.0; SM-G935F Build/NRD90M) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/64.0.3282.137 Mobile Safari/537.36
    Reply With Quote Registreer Om Te Antwoorden UA    UA    UA    UA    UA    UA    UA    UA    UA    UA   


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. APK problemen
    Door Jelke in forum Onderstel
    Reacties: 53
    Laatste bericht: 19-01-15, 08:50
  2. Achteruit Be3 bak problemen
    Door 30616v in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 25-06-13, 00:35
  3. LPG problemen
    Door tinustrekeend in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 07-03-12, 11:57
  4. Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.