Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 15 van 21

Onderwerp: Verduurzaming van de huidige maatschapij?

  1. Naar Boven | #1
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    18-09-19 om 11:48
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.365
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Goed onderhoud is alles. De generatie auto's waaronder de 306 vallen zijn gewoon technisch erg goed. Jammere is dat fabrikanten nu heel veel onderdelen niet meer leveren omwille van verkoop van nieuwe en moderne auto's te stimuleren. Krijg je ook hele leuke discussies van
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  2. Naar Boven | #2
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Gisteren om 07:21
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    36
    Berichten
    7.483
    Topics
    244
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    En dat die nieuwe autos veel te snel op de markt gegooid worden met kwaliteit issues als gevolg...
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  3. Naar Boven | #3
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    Gisteren om 22:29
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.901
    Topics
    129
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Dat heet markt werking, als je niet om de paar jaar met een nieuw model komt tel je gewoon niet meer mee in de huidige maatschappij.
    Dat men vervolgens geen tijd genoeg heeft om alles goed door te ontwikkellen is iets wat onvermijdelijk is.

    Daarnaast moet alles ook nog eens zo "groen" mogelijk, met kleine (maar ook erg lichte) geblazen motoren e.d. wat vervolgens weer zijn invloed heeft op de levensduur van de componenten.
    Dit zie je niet alleen in de auto wereld terug, maar is meer een mode trend geworden. We leven in een weg werp maatschappij die tegelijkertijd goed met het milieu wil om gaan en dat zijn nou net 2 dingen die niet samen gaan.....

    De co2 uitstoot over de gehele voorspelde levensduur van een moderne auto ligt nog altijd hoger dan die van een oude auto.
    Waarom vraag je je misschien af?
    nou dat is heel simpel, tijdens de productie van een moderne auto worden er enorme hoeveelheden co2 de lucht in gepompt en voor lithium e.d. voor de accu's van hybride/eleltrische auto's worden enorme hoeveelheden bos gekapt.
    Dit alles bij elkaar zorgt er voor dat tijdens de gehele levens cyclus van een moderne auto de co2 uitstoot per auto veel hoger ligt. Vroeger bouwden ze immers auto's die gewoon jaren (15 a 20 of zelfs meer) mee moesten kunnen, en tegenwoordig ligt dat getal vele malen lager.

    ========== Post samengevoegd op 15:27 ========== De vorige post was op 15:15 ==========

    Daarnaast word het overgrote deel van de gebruikte energie nog grijs opgewekt, dus met steenkool of aardgas e bij elke vorm van verbranding komt co2 vrij. Dus zo "groen" zijn die nieuwe auto's helemaal niet .

    ========== Post samengevoegd op 15:34 ========== De vorige post was op 15:27 ==========

    Dis de direct impact op het milieu van een moderne is misschien lager maar de indirecte impact daar in tegen neemt alleen maar toe.

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    SoundBlaster's Schermafbeelding
    Master in MDF

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2011
    Laatst Online
    Gisteren om 13:08
    Berichten
    3.743
    Topics
    46
    Auto
    Peugeot 306 XSi Belfort Hatchback
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar
    1997
    Kleur
    M0NQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ik verrek het iig om in een computer op wielen te gaan rijden. Digitaal bugged als een malle, terwijl "analoog" gewoon dom door blijft gaan.
    If you play music loud enough, the demons will stay away

  6. Naar Boven | #5
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2014
    Laatst Online
    20-09-19 om 08:52
    Locatie
    Almere
    Leeftijd
    29
    Berichten
    676
    Topics
    18
    Auto
    Peugeot 306 Sedan
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / RHY (DW10TD, 2.0 HDi)
    Kleur
    Bleu de provence

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Heb je daar toevallig bronnen bij Theo? Ik vind, met alle respect, dit soort ongefundeerde claims nogal kort door de bocht.
    Zo worden praktisch alle laadstations langs de Nederlandse snelwegen gevoed door groene stroom, heef Tesla een closed-loop systeem om accu's te recyclen en ga zo maar door.
    Er zijn meer dan genoeg onderzoeken die de hele "Hummer is beter voor het milueu dan een Prius" verhaal ontkrachten, waarin rekening word gehouden met alles van bomenkap tot het verwerken van oude accu's.
    Een begrijpelijk verhaal hier over: https://decorrespondent.nl/6962/elek...84288-ec4766de

    Mij zul je overigens ook niet zo snel in zo'n rijdende rekenmachine zien rijden, veel te "connected" en kan allemaal gehackt/stuk.

  7. Naar Boven | #6
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    Gisteren om 22:29
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.901
    Topics
    129
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Toevallig wel ja (anders de post ook niet )
    Onlangs een onderzoek gepubliceerd door de KNAC gelezen waarin de gehele co2 impact werd beschreven van nieuwe auto's vs oude auto's.
    In dat onderzoek is rekening gehouden met de destijds verwachte levensduur en de tegenwoordige levensduur van een auto (weet zo niet welke modellen/types) en de productie/opwekking van de gebruikte stroom (een gemmidelde waarde mbt uitstoot) en de productie van bezine/diesel daarin kwam omhoog dat de co2 uitstoot voor een nieuwe auto hoger lag dan die van een oude.
    Het punt is alleen dat wij daar hier in NL weinig van vernemen gezien hier in verhouding nog amper auto's e.d. gebouwd/geproduceerd worden, laat staan ruwe olie omgezet naar bezine/diesel.
    Wat dus inhoud dat we dom weg bezig zijn het probleem te verplaatsen.
    Hier in NL maar ook andere landen binnen de EU gelden strikte regels mbt co2 uitstoot e.d. maar in diverse landen waar de grondstoffen worden gewonnen en verwerkt is dat niet het geval.
    Je moet het breed zien.
    Daarnaast zijn de uitstoot cijfers van nieuwe benzine en diesel auto's niet zo rooskleurig als fabricanten ons willen laten geloven. De real world uitstoot ligt vele malen hoger.
    Dan nog zo"n leuk feitje, mijn gti6 stoot minder uit tijdens de 4gas test dan een moderne bezine auto met de helft van het vermogen. Zowel de steekproef controleur van de rdw als de keurmeester zelf zagen zulke lage waardes niet vaak of eigenlijk nooit, alleen het brandatof verbruik ligt net even hoger (1:12 ongeveer tegenover gemiddeld 1:16 met een nieuwe auto)

    En hoe groen is groene stroom?
    Mag toch aannemen dat je zelf ook wel weet dat groene en grijze stroom door hetzelfde kabeltje lopen en een laadstation die alleen maar gevoed word door zonnepanelen tot 1 van de grootste leugens behoort, immers geen zon is geen stroom is dus een niet werkend laadstation.

    Daarnaast is het recyclen van 1 accu ook niet echt heel best voor het milieu, leuk dat ze 3/4 kunnen hergebruiken maar bij die laatste 1/4 gaat het juist fout. Een accu beschikt altijd over zaken die niet natuurlijk afhebroken kunnen worden. Hiervoor heb je dus een chemisch proces nodig. Ook uit dat proces komt weer een rest product die niet verwerkt kan worden (oa kwik houdend afval) .
    Je moet je niet beperken tot de productie zelf maar ook naar het recycle proces kijken.
    Daarnaast heeft zo'n accu in bijvoorbeeld een tesla ook niet het eeuwige leven .

    Daarnaast zit er nog een groot verschil tussen puur elektrisch/hybride/benzine/diesel.
    Elke laten we het uitvoering noemen heeft zo zijn eigen impact op he milieu.

    Oh en wbt groene energie, nog niet zo enorm lang geleden zijn er in eemshaven nog 2 behoorlijke energie centrales opgeleverd, 1 is gas gestookt en de ander steenkool en die op gas is stukken beter voor het milieu.
    Die op gas staat meer stil dan dat hij draait en die op steenkool brand vol op. Waarom? Heel simpel steenkool is goedkoper en dus is de winst voor de leverancier groter. Dat daarbij onlangs ook weer diverse windmolens en een zonnepark in de buurt zijn opgeleverd is heel mooi. Alleen zijn die afhankelijk van 2 zaken waar wij geen controlle over hebben en dat is wind en zon. Een draaiende windmolen hoeft nog niet te betekennen dat hij stroom opwekt, de generator kan ook als motor functioneren om zo langdurig stil staan van de molen te voorkomen want langdurig stil staan is ook weer niet goed voor die dingen. Onderaan de streep wekken ze wel meer op dan ze verbruiken, maar uiteindelijk is een deel van de opgewekte stroom weer voor eigen consumptie.
    Zodra er een manier is om duurzaam en relatief goedkoop opgewekte groene stroom op te slaan, dan zal er ook een doorbraak komen in het opwekken van groene energie.
    Maar tot de dag van vandaag is er nog geen manier om onze 24/7 energie behoefte volledig uit groene energie te halen.
    En laten we kern energie niet vergeten, ja stroom uit kern energie het bestaat helaas nog altijd. Hoewel de centrale zelf geen tot amper schadelijke gassen uitstoot is het afval product wel een heel vervelende. Die valt namelijk op niet 1 manier af te breken, dus is opslag de enige optie. Je hebt dus een restproduct waar je echt helemaal niks mee kunt doen en dat rest afval begint onderhand een serieus probleem te worden.

    Maar wil ik hiermee zeggen dat we verdoemd zijn wbt co2 reductie e.d., nee hoor alle ontwikkelingen kosten tijd en het fine tunen van productie processen en het wereldwijd implementeren en bewaken van co2 (maar ook andere gassen) norm waarbij we weer de goeie kant op gaan is zo makkelijk nog niet en is een proces van jaren en begint nu met de hele energie transitie een kleine beetje op gang te komen.

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  8. Naar Boven | #7
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2014
    Laatst Online
    20-09-19 om 08:52
    Locatie
    Almere
    Leeftijd
    29
    Berichten
    676
    Topics
    18
    Auto
    Peugeot 306 Sedan
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / RHY (DW10TD, 2.0 HDi)
    Kleur
    Bleu de provence

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Bedankt voor de duidelijk toelichting, je bent een van de weinige die niet met tegenstrijdige of zwakker argumenten komt rond dit onderwerp.
    Daarom ging ik er ook zo op in, zat volk wat maar gewoon "roept".

  9. Naar Boven | #8
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    18-09-19 om 11:48
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.365
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Ik vind het een prachtig betoog
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  10. Naar Boven | #9
    Gezellige Prater

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2014
    Laatst Online
    21-09-19 om 23:24
    Locatie
    Hengelo
    Leeftijd
    45
    Berichten
    106
    Topics
    3
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    2000 / XU10J4R - AL4
    Kleur
    Gris Thallium Metallic - EVWC

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TvH Bekijk Berichten
    Een draaiende windmolen hoeft nog niet te betekennen dat hij stroom opwekt, de generator kan ook als motor functioneren om zo langdurig stil staan van de molen te voorkomen want langdurig stil staan is ook weer niet goed voor die dingen.
    Bron? Hier heb ik nou echt nog nooit vsn gehoord. Moderne windturbines draaien al bij windkracht 2 (3 m/s). Ik zou ook verwachten dat dit op de energierekening van mijn gedeelde windmolen zou staan...

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 5.0.1; GT-I9505 Build/LRX22C) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/61.0.3163.98 Mobile Safari/537.36

  11. Naar Boven | #10
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Gisteren om 07:21
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    36
    Berichten
    7.483
    Topics
    244
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Maar een fractie van de geleverde stroom is groen in NL. Je "tankt" voor meer dan 90% stroom opgewekt in kolencentrales.

    Vind het altijd grappig dat EV adepten bronnen gebruiken waarbij de URL al weggeeft dat het van een heel erg groen gekleurde site komt.
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  12. Naar Boven | #11
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    Gisteren om 22:29
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.901
    Topics
    129
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tuzzer Bekijk Berichten
    Bron? Hier heb ik nou echt nog nooit vsn gehoord. Moderne windturbines draaien al bij windkracht 2 (3 m/s). Ik zou ook verwachten dat dit op de energierekening van mijn gedeelde windmolen zou staan...

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 5.0.1; GT-I9505 Build/LRX22C) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/61.0.3163.98 Mobile Safari/537.36

    Die heb ik voldoende, oa ex windrurbine monteurs en huidige windturbine monteurs enz.
    Dat een windturbine draait zegt helemaal niks, die hier in de eemshaven draaien ook bijna altijd zelfs als het blad stil is.
    Dit moet je zien al een soort van standby modus een turbine vanuit stilstand in beweging brengen kost veel energie en is alles behalve efficient, daarnaast geeft stilstand een grote statische last op de diverse componenten zoals lagers.
    Zoals ik al eerder schreef levert een molen meer dan hij verbruikt. Dus waarom zou je dat terug moeten zien op de afrekening?
    Een ouderwetse energiemeter draait ook terug als er meer word opgewekt dan verbruikt en dat zie je ook niet op de jaarafrekening toch? Ja ok je jaarverbruik is lager maar meer details zie je niet.

    Dan begint jullie molen energie op te wekken maar wat is dan het rendement? Dat is van een veel groter belang. Bij lage turbine snelheden en dus minimale opgewekte energie verdien je niks aan die turbine, sterker nog dan kost hij geld. Denk hierbij aan slijtage van inwendige componenten.

    De werking van een windturbine hangt heel erg af van de omstandigheden. Maar dit kun je ook allemaal gewoon opvragen bij de leverancier van jullie windturbine.

    Ook een leuk stukje info, een reken model.
    https://eduweb.eeni.tbm.tudelft.nl/TB241E/?energie_wind

    Een leuke vraag om jezelf te stellen is de volgende:
    Waarom denk je dat windparken juist aan de kust of zelfs op zee worden gebouwd?


    Nog als kleine toevoeging: het scheelt als je een transparate energie leverancier hebt die eerlijk is over waar jou maandelijkse contributie aan besteed word. Ik ben me er daarnaast heel erg van bewust dat mijn energie net zo grijs is als dat van de buren, maar vind het wel een prettig gevoel dat het geld wat ik er aan uit geef word gebruikt voor verduurzaming van de energie sector. Iets wat je van de energie giganten niet kunt zeggen.

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  13. Naar Boven | #12
    SoundBlaster's Schermafbeelding
    Master in MDF

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2011
    Laatst Online
    Gisteren om 13:08
    Berichten
    3.743
    Topics
    46
    Auto
    Peugeot 306 XSi Belfort Hatchback
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar
    1997
    Kleur
    M0NQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    1 ding is zeker: elk lampje van 60watt in de jaren 50 is inmiddels vervangen voor een paar 100watt aan elektronica tegenwoordig.
    If you play music loud enough, the demons will stay away

  14. Naar Boven | #13
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    Gisteren om 22:29
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.901
    Topics
    129
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fust Bekijk Berichten
    Bedankt voor de duidelijk toelichting, je bent een van de weinige die niet met tegenstrijdige of zwakker argumenten komt rond dit onderwerp.
    Daarom ging ik er ook zo op in, zat volk wat maar gewoon "roept".
    Voor mijn werk kom ik bij veel verschillende organisaties over de vloer, van producenten in duurzame techniek tot de uitendelijke bedrijven die de afvalstromen verwerken. Kom tegenwoordig ook bij een organisatie die kwik houdend afval verwerkt. Dat opent je ogen wel voor dit soort zaken en roept vaak een hoop vraagtekens op. Zodoende kom je altijd op leuke gespreksonderwerpen en zie je ook net even meer dan de meeste mensen. Het verwerken van dergelijk afval is enorm belastend voor het milieu (in de breede zin van het woord) maar staat in schril contrast met hoe belastend voor het milieu het is als iedereen dat afval maar dom weg zou dumpen.
    Het beste zou gewoon zijn dat er zo min mogelijk van dit afval zou zijn, echter word dat er steeds meer. Daarnaast is kwik houdend afval vaak ligt radioaktief, je blijft dus vaak zitten met weer een rest product waar je echt niks mee kunt doen.

    Gelukkig word dit alles in nederland en de eu gereguleerd, maar dat is helaas nog lang niet overal het geval.

    ========== Post samengevoegd op 20:52 ========== De vorige post was op 20:46 ==========

    Maar volgens mij gaan we onderhand wel heel erg off topic

    Al is TS voor het laatst op 24-9 ingecheckt dus vraag me af hoe erg hij het zal vinden .

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  15. Naar Boven | #14
    Hicoly's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2014
    Laatst Online
    Gisteren om 21:19
    Leeftijd
    41
    Berichten
    1.192
    Topics
    40
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1999 / XU10J4R / RFV
    Kleur
    Rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SoundBlaster Bekijk Berichten
    Ik verrek het iig om in een computer op wielen te gaan rijden. Digitaal bugged als een malle, terwijl "analoog" gewoon dom door blijft gaan.
    De 306 met moderne techniek van Ron Jagers uitgezonderd😉 (zie dash++ topic)

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 11_0_3 like Mac OS X) AppleWebKit/604.1.38 (KHTML, like Gecko) Version/11.0 Mobile/15A432 Safari/604.1
    Preview

    Ik pṛbeer mensen echt te helpen met eigen ervaring.
    (schermafbeelding met dank aan Car2oonz)

  16. Naar Boven | #15
    Gezellige Prater

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2014
    Laatst Online
    21-09-19 om 23:24
    Locatie
    Hengelo
    Leeftijd
    45
    Berichten
    106
    Topics
    3
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    2000 / XU10J4R - AL4
    Kleur
    Gris Thallium Metallic - EVWC

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TvH Bekijk Berichten
    Zoals ik al eerder schreef levert een molen meer dan hij verbruikt. Dus waarom zou je dat terug moeten zien op de afrekening?
    Een ouderwetse energiemeter draait ook terug als er meer word opgewekt dan verbruikt en dat zie je ook niet op de jaarafrekening toch? Ja ok je jaarverbruik is lager maar meer details zie je niet.
    Ik heb een nieuwere meter met 2 telwerken, en ik heb zonnepanelen, ik krijg dus twee overzichten: wat ik teruglever en wat ik afneem. Ik neem aan dat dat bij een windturbine ook wel afzonderlijk gespecificeerd is (mede omdat het waarschijnlijk niet tegen hetzelfde tarief gaat, en dus tegen elkaar weggestreept kan worden zoals de huidige regeling nog is).

    Maar ik heb hierover een vraag gesteld aan de Windcentrale, ik ben benieuwd.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TvH Bekijk Berichten
    Ook een leuk stukje info, een reken model.
    https://eduweb.eeni.tbm.tudelft.nl/TB241E/?energie_wind
    Leuke site, dank!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TvH Bekijk Berichten
    Nog als kleine toevoeging: het scheelt als je een transparate energie leverancier hebt die eerlijk is over waar jou maandelijkse contributie aan besteed word. Ik ben me er daarnaast heel erg van bewust dat mijn energie net zo grijs is als dat van de buren, maar vind het wel een prettig gevoel dat het geld wat ik er aan uit geef word gebruikt voor verduurzaming van de energie sector. Iets wat je van de energie giganten niet kunt zeggen.
    Mee eens, ik zit al jaren bij zo'n leverancier. Nooit spijt van gehad, en het is nog eens goedkoper ook dan het standaard variabele tarief van mijn regioleverancier.


 

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.