Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Resultaten 1 t/m 9 van 9

Onderwerp: Peugeot 306XR 1.4 1997 probleem met gasklep?

  1. Naar Boven | #1
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2017
    Laatst Online
    04-10-17 om 09:09
    Leeftijd
    26
    Berichten
    4
    Topics
    1
    Auto
    Peugeot 306XR 1.4 1997. Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar
    1997

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: Peugeot 306XR 1.4 1997 probleem met gasklep?

    Goedemiddag mensen, ik ben Raymon, 24 jaar en heb een Peugeot 306XR 1.4 uit 1997 met een probleem. Zodra ik optrek in de 1e versnelling, doet de auto normaal tot ongeveer 3500 toeren, vanaf dan is alle vermogen weg, net of m'n gaspedaal niet werkt... Zodra het toerental dan terug is gezakt naar ongeveer 1100 toeren (zonder de koppeling in te trappen), en ik ondertussen gewoon een beetje gas houdt, trekt de auto opeens op alsof er niks aan de hand is. Ook als het vermogen weg valt en ik trap de koppeling in en geef wat gas tot ong. 5000 toeren, doet ie het daarna vaak ook gewoon zonder problemen. Als de auto koud is, en ik voor een kruispunt oid sta, loopt ie stationair ook 2000 toeren..
    De auto was laatst onverwachts stuk, bleek dat er een lek zat in de slangen die naar de verwarming toe lopen, en spoot al mn koelvloeistof op de lambda. Kan het aan de lambda, gasklep of de sensoren daar in de buurt liggen? Ook beginnen er geen lampjes te branden als het probleem zich voor doet. En ook gebeurt het niet altijd, ongeveer 3-4 van de 5 keer dat ik weg wil rijden gebeurt het. Heb gezocht naar een uitleesstekker en ik heb zo'n 2polige stekker onder de kap, geen OBD..
    Nu is mijn vraag of iemand hier ook een keer zoiets heeft gehad, wat het mogelijk kan zijn, en hoe ik het kan fixen? Alvast bedankt!

  2. Naar Boven | #2
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2014
    Laatst Online
    23-05-19 om 13:53
    Locatie
    Almere
    Leeftijd
    28
    Berichten
    661
    Topics
    18
    Auto
    Peugeot 306 Sedan
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / RHY (DW10TD, 2.0 HDi)
    Kleur
    Bleu de provence

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Volgens mij kun je de oudere ECU's uitlezen d.m.v. knippercodes maar hoe dat exact moet weet ik niet.

    Lambda klinkt mij onwaarschijnlijk, dan moet de ECU meteen een melding geven (MIL aan).
    Gasklephuis reinigen kan nooit kwaad, het kan best dat deze vervuild is.

    Verder weet ik helaas niet veel van de benzine motoren van de 306.

  3. Naar Boven | #3
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2017
    Laatst Online
    04-10-17 om 09:09
    Leeftijd
    26
    Berichten
    4
    Topics
    1
    Auto
    Peugeot 306XR 1.4 1997. Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar
    1997

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Bedankt voor je reactie! Ik merkte gisteren ook dat hij stationair schommelde tussen ong. 1100 en 900 toeren

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    25-05-19 om 23:18
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.784
    Topics
    125
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Stappenmotor (nullast regelklep) vervangen. Dat verkkaart het hoog stationair draaien.

    Verder misschien eens zaken als olie/bougies/filters (incl benzine filter) vervangen als dat nog niet gedaan is.

    ========== Post samengevoegd op 12:20 ========== De vorige post was op 12:19 ==========

    "Uitlezen" is zinloos als er geen storing is, de ecu ziet dan namelijk nog geen fout.

    ========== Post samengevoegd op 12:22 ========== De vorige post was op 12:20 ==========

    Loop alle vacuun slangen na op scheurtjes (inspuiten met remreiniger als de motor stationair draait).

    De massa tussen motor en accu los halen en reinigen, eventueel een extra massa naar de accu leggen.

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  6. Naar Boven | #5
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2014
    Laatst Online
    23-05-19 om 13:53
    Locatie
    Almere
    Leeftijd
    28
    Berichten
    661
    Topics
    18
    Auto
    Peugeot 306 Sedan
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / RHY (DW10TD, 2.0 HDi)
    Kleur
    Bleu de provence

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TvH Bekijk Berichten
    "Uitlezen" is zinloos als er geen storing is, de ecu ziet dan namelijk nog geen fout.
    Dat is niet helemaal waar Theo, er kan wel degelijk een storing in de ECU staan waardoor de MIL niet gaat branden.
    De vraag is wel of dit bij de oudere ECUs uitgestuurd word middels de knippercodes.

  7. Naar Boven | #6
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2017
    Laatst Online
    04-10-17 om 09:09
    Leeftijd
    26
    Berichten
    4
    Topics
    1
    Auto
    Peugeot 306XR 1.4 1997. Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar
    1997

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Hartelijk bedankt voor alle reacties. Ik heb een slang gevonden die los bleek te zijn. Heb er een nieuwe ingezet en nu loopt ie volgens mij weer normaal.

  8. Naar Boven | #7
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    25-05-19 om 23:18
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.784
    Topics
    125
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fust Bekijk Berichten
    Dat is niet helemaal waar Theo, er kan wel degelijk een storing in de ECU staan waardoor de MIL niet gaat branden.
    De vraag is wel of dit bij de oudere ECUs uitgestuurd word middels de knippercodes.
    phase 1 ecu doet niet aan pending fouten
    Weet ik uit ervaring.

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  9. Naar Boven | #8
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2017
    Laatst Online
    04-10-17 om 09:09
    Leeftijd
    26
    Berichten
    4
    Topics
    1
    Auto
    Peugeot 306XR 1.4 1997. Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar
    1997

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Blijkbaar lag het niet aan die slang... maar hij loopt nu wel weer normaal stationair.
    Het probleem is nog niet opgelost. Nu wil ik het gasklephuis schoonmaken maar m'n gaskabel zit daar aan vast, kan ik dat gewoon losdraaien en schoonmaken of zit ik dan ook met die kabel?

  10. Naar Boven | #9
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    25-05-19 om 23:18
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.784
    Topics
    125
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    De gaskabel kun je gewoon los halen van het gasklephuis en het geheel dan op de werkbank rustig schoonmaken.
    Haal wel even alle sensoren van het gasklephuis af.
    De inlaat temperatuursensor kun je er uit krijgen door een dop 8 over de sensor te drukken (dan gaan de klemmentjes ver genoeg naar binnen) en hem er dan uit te trekken.

    Als je tenmiste een multi point injectie systeem hebt en niet het ouderen singel point injectie systeem.
    Want dan zit hel allemaal net even anders.

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. [ Verkocht ] Peugeot 306 GTI 2.0 16V - 1997 - Zwart
    Door Rouge-Gti6 in forum Aangeboden auto's
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 05-12-16, 19:24
  2. [ Verkocht ] Te koop Peugeot 306 GTI 1997
    Door Bassie in forum Aangeboden auto's
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 16-10-15, 10:21
  3. Peugeot 306 2.0 XSI Belfort 1997
    Door patrick2507 in forum Aankoopadviezen
    Reacties: 19
    Laatste bericht: 12-02-14, 19:25
  4. (frans074) - Frans074's peugeot 306xr
    Door Team306Tuning in forum Voorstellen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.