Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 15 van 18

Onderwerp: 205 CTi met 306 GTi hartje...

  1. Naar Boven | #1
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    30-10-19 om 17:48
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.367
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: 205 CTi met 306 GTi hartje...

    Geld inzamelen voor Joey zijn rolstoelbus
    Dames en heren,

    Een aantal mensen die me kennen weten dat ik nogal een dingetje heb met de welbekende RFS motor uit de 306 GTi

    Ik heb de 3e telg uit mijn Peugeot GTi wagenpark nu ook voorzien van een 170 Pk sterke 2.0 16v. Een 205 CTi16 is geboren.
    Naast mijn dagelijkse 306 GTi-6 en het circuitspeeltje in de vorm van een 205 GTi (ook voorzien van een RFS door Leeuwenservice) heb ik Ron de Groot van Leeuwenservice in Nijkerk andermaal gevraagd of hij dit project voor me wilde uitvoeren.
    Nu ben ik zelf ook behoorlijk handig, en zou het 90% zelf kunnen doen, maar in dit geval echt door DE Peugeot expert van Nederland de klus laten uitvoeren. Met name de factor tijd was voor mij een dingetje.

    Ik moet zeggen; wat een kanon is het geworden

    Gisteravond even op en neer naar Nijkerk gereden om de auto weer op te helen inclusief nieuwe APK. Een totaal nieuwe auto;

    Naast de motorombouw zijn er ook andere zaken aangepakt zoals onder andere een nieuw subframe van een 1.9 GTi met poly-bussen en grotere remmen.
    Dit in combinatie met een schroefset (die al gemonteerd was) geeft een heerlijk strak rijdende auto, die fenomanale acceleratie geeft en een onbekende topsnelheid (hij gaat op het klokje tegen het pinnetje van de dagteller, en wel aan de rechterkant welteverstaan )
    Op de terugweg tussen Zwolle en Hoogeveen nog even lopen stoeien met een Golf6 GTi, die het leer uit zn stuur heeft gegeten

    Hieronder nog even wat foto's en filmpjes van de ombouw

    https://myalbum.com/album/MHFF5j72CCyo
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  2. Naar Boven | #2
    DEKarl93's Schermafbeelding
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Feb 2015
    Laatst Online
    Vandaag om 12:36
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    264
    Topics
    12
    Auto
    Peugeot 306 XS
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    1996
    Kleur
    Rouge Lucifer

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Haha dat gaat hard man! Super vet
    Geen gedoe qua kenteken? Wat lag er eerst in je 205?

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 9_1 like Mac OS X) AppleWebKit/601.1.46 (KHTML, like Gecko) Version/9.0 Mobile/13B143 Safari/601.1
    Peugeot 306 1.6 xs 1996 - Rouge lucifer

  3. Naar Boven | #3
    Ron
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Jan 2015
    Laatst Online
    25-10-19 om 14:36
    Berichten
    529
    Topics
    25
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    2002 / XU10J4RS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Cool Ferdinand, gaat goed van z'n plek! Die motorsteun had z'n beste tijd ook wel gehad zo te zien. Wat voor een bak zit er tegenaan?

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2009
    Laatst Online
    Gisteren om 13:49
    Locatie
    Steenbergen
    Leeftijd
    30
    Berichten
    319
    Topics
    39
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS / RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    beest hoor!! altijd nog benieuwd hoe het rijd.
    heb je nog foto's van het totaalplaatje?

  6. Naar Boven | #5
    SoundBlaster's Schermafbeelding
    Master in MDF

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2011
    Laatst Online
    Vandaag om 11:50
    Berichten
    3.771
    Topics
    46
    Auto
    Peugeot 306 XSi Belfort Hatchback
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar
    1997
    Kleur
    M0NQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Sweet!
    If you play music loud enough, the demons will stay away

  7. Naar Boven | #6
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    30-10-19 om 17:48
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.367
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Er hangt een Xsara VTS bak aan. De koppeling is wel wat omgebouwd; er zit een Mi16 Valeo koppeling in en de duw/trek functie is omgebouwd.

    Foto moet ik even zoeken nu photobucket moeilijk doet..
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  8. Naar Boven | #7
    SoundBlaster's Schermafbeelding
    Master in MDF

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2011
    Laatst Online
    Vandaag om 11:50
    Berichten
    3.771
    Topics
    46
    Auto
    Peugeot 306 XSi Belfort Hatchback
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar
    1997
    Kleur
    M0NQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ja waardeloos met Photobucket op dit moment. App werkt wel naar behoren.
    If you play music loud enough, the demons will stay away

  9. Naar Boven | #8
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    28-10-19 om 21:47
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.932
    Topics
    130
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1999 / XU10J4R RFV
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Heb geen foto's nodig, heb het resultaat al gezien .

    Kun je weer niks van zeggen, heeft ron er erg netjes in gehangen.

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 2.0 16V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  10. Naar Boven | #9
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    30-10-19 om 17:48
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.367
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Mannen!

    Wil jullie even laten meegenieten van wat andere dingen die ik uitspook met mn rode brigade

    De afgelopen weken bezig geweest met mn CTi16. Mooie projectjes voor in de koude wintermaanden zeg maar.

    Project 1;

    Ik heb afgelopen winter mijn audio installatie een behoorlijke upgrade gegeven.
    Hierbij wilde ik als uitgangspunt hebben dat het geluid zowel met kap dicht als kap open nagenoeg gelijk zou zijn, en ik wilde 4 speakers naast 2 woofers.

    De volgende setup is hierbij ontstaan;

    Sony headunit met afstandsbediening en 3x2 tulp uitgangen (4 kanaals + 2 kanaals)

    Een 4 x 96W RMS Infinity versterker
    Een 2 x 200W RMS Hifonics versterker

    2 setjes Alpine compo sets van 13 cm
    2 stuks Hifonics 30 cm dubbelspoels subs

    Uitgangspositie is verder dat ik het gewoon netjes en strak wil inbouwen, en het me zo weinig mogelijk ruimte kost. De sub kist is een hele mooi kleine gesloten kist, waarbij ik nog een groot gedeelte van de kleine kofferruimte kan benutten.
    De CTi is voor mij puur een hobbyauto, dus als de kap afdekhoes, een paraplu en wat kleine rugtassen mee kunnen is het mij prima. Dit is dus gelukt.

    De voorste composet inbouwen is ook geen issue; die past gewoon netjes op de daarvoor bedoelde plaatsen.

    Dan de achterzijde. Daar is al veel geprobeerd en veel voor geofferd door menigeen, maar ik wilde dus eigenlijk niets in de hoedenplank. Wil bij mij ook niet door de subkist die eronder staat, en ik geen afdrukken in mn ruitje wil hebben als die op de plank ligt. Dan blijven dus alleen de achterpanelen over. Maar ik wil dus gewoon mn ruitjes kunnen blijven gebruiken, en ook bedienen. Dat betekend dat er een maximale diameter en inbouwdiepte aan de speaker is verbonden. 13 cm is daarbij de max, en de inbouwdiepte is max 52 mm. Ik heb de speaker in kunnen passen in het achterpaneel, waarbij de raamslinger rond kan gaan zonder iets te raken en de speaker niet het buitenpaneel raakt met de magneet. Aansluitend nog de tweeter van de composet inbouwen. Deze heb ik in het kunststof paneel ingebouwd waar het scharnier van de kap in valt. Eerst goed kijken wat er in zit, en hoe dit daar draait. vervolgens heb ik een gaatje geboord met een 7 gatenzaag en de tweeter er netjes in laten zakken. de filters liggen netjes in de kofferbak nabij de versterker. Een halfuurtje richten en afstellen, en ik moet zeggen het resultaat is verbluffend; zowel met de kap open als gesloten een fantastische concertzaal. Loepzuiver en een erg mooi en vol geluid. Hard kan het ook, maar voor mij minder belangrijk.

    Project 1 geslaagd dus.

    Project 2; Het inbouwen van een half-leder/alcantara interieur uit een 306 GTi6.

    Enige tijd geleden kocht ik 2 interieur setjes. 1 was in smetteloze staat en is daadwerkelijk ook ter vervanging in mijn 306 GTi beland. Het andere setje had ooit al eens dienst gedaan in een 205, en daar redelijk passend voor gemaakt. De grootste uitdaging ligt natuurlijk in de achterbank, welke hoger en breder is als de 205 opstelling. De aanpassingen waren netjes gedaan; backplate netjes gelast, en de middenverdeling was netjes gemaakt op het scharnierpuntje voor de 205 opstelling. Echter nu moest het ook nog in een dakloze 205. Dit betekend dat de vergrendeling van de leuning moet worden vertimmerd. Opnieuw heb ik de achterbank ontdaan van zn bekleding en de backplate aangepast zodat ook dit passend is. De bekleding van de ' oortjes' heb ik eerst even gelaten voor wat het is; er zit veel 'overtollig' stof aan. Door het aanpassen van de foamlaag van de bekleding valt de stof hier wat ruim overheen, maar dit is prima 'onzichtbaar' te maken door toepassing van wat krammetjes en spuitlijm. Aanpassen zal waarschijnlijk in de toekomst volledig gaan gebeuren. Ook de zitting van de achterbank moet hetzelfde ondergaan vanwege het verschil in vorm van de zitkuil onder de achterbank tussen de 205 en de 306. Een 205 heeft een symetrisch gedeelde achterbank, maar een 306 heeft dat niet; het linkerdeel van de achterbank is veel breder als het rechter deel. Het scharnierpunt in het midden moet dus aangepast worden, en ook de scharnierpunten van de zitvlakken. Dit is eenvoudig een kwestie van afslijpen en weer aanlassen. Dan moet het allemaal enigszins passen. Een blijvend dingetje is wel dat wanneer je de kap open of dicht wil doen, je de hoofdsteunen van de achterbank even moet verwijderen. De binnenhemel en het frame raken precies de hoofdsteunen. Voor mij geen issue; ik moet toch de kap handmatig openen en de hoes er overheen trekken. Voor mij dan gewoon een extra handeling om de hoofdsteunen er even uit te nemen en weer te plaatsen.

    Dan de voorstoelen; Ook dit is een leuk puzzeltje. De frames zijn 2-delig (links en rechts hebben ze een losse rail), en ze zijn breder. Ik heb er een deel onder gemaakt van wat aluminium strips, en de rail er weer op gezet. Dit heeft als voordeel dat alle verstelfuncties van de 306 stoel nog gewoon werken. Het is even spelen met de hoogte en de plastic kappen rondom de stoelen. Ik wil gewoon mijn deurbakken kunnen blijven gebruiken. Doordat de stoelen flink breder zijn dan een 205 zetel, moet je ook goed kijken naar de handremkap. In alle omschreven gevallen is subtiel gebruik van een dremel echt nodig, anders ga je het never niet passend krijgen. De bestuurdersstoel heb ik bij een autobekleding stoffeerder weer helemaal opnieuw laten voorzien van Alcantara. Ik moet zeggen; erg geslaagd, maar wel aan de prijs. Hou er rekening meer dat origineel Alcantara alleen uit Zwitserland komt, en het lieve sommetje van € 170,- per meter kost. En dan moet het er nog op gemaakt worden. Maar dan heb je ook wat.

    In de bijlage heb ik een leuk overzicht gemaakt van hoe dat er nu uit ziet. Ook zie je de inbouw van de composet achterin de CTi.

    Ik ben benieuwd hoe jullie het vinden. Ik ben er iig erg tevreden over.

    https://myalbum.com/album/cysyK3xhFX2H
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  11. Naar Boven | #10
    Sander Swinkels's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Oct 2008
    Laatst Online
    04-10-19 om 15:22
    Locatie
    Helmond
    Leeftijd
    37
    Berichten
    1.106
    Topics
    67
    Auto
    Ford Mondeo ST220 Station
    Motor
    3.0 24v
    Bouwjaar
    2002
    Kleur
    Zilver

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Netjes !! Goed bezig !!

    Onze Ron heeft ook al jaren een 306 vollederen interieur in zijn 205 CTi. Volledig customized. Was veel werk ook om mooi passend te maken. Maar wel vrij uniek inderdaad!!

    Geniet er van!
    Daily driver:Silver Ford Mondeo ST220, 3.0 V6 24v (226 HP)
    Black high gloss 19" Tomason TN4 - Full RVS Exhaust system - Black high gloss roof, front grilles & rear diffuser

  12. Naar Boven | #11
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    30-10-19 om 17:48
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.367
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Klopt

    Ron en ik zijn de enige die het in een CTi hebben. Heeft Ron de hoogte verstelling er ook werkend in gekregen?
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  13. Naar Boven | #12
    SoundBlaster's Schermafbeelding
    Master in MDF

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2011
    Laatst Online
    Vandaag om 11:50
    Berichten
    3.771
    Topics
    46
    Auto
    Peugeot 306 XSi Belfort Hatchback
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar
    1997
    Kleur
    M0NQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ziet er goed uit Ik had het ook, compo front en compo back, maar daar ben ik dus van afgestapt. Mijn vraag is hoe is je front/back balans ingesteld?
    If you play music loud enough, the demons will stay away

  14. Naar Boven | #13
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    15-11-19 om 18:31
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    36
    Berichten
    7.539
    Topics
    248
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Wow. Ziet er echt goed uit. Hebben de oude stoelen uit mijn GTI nog een mooi langer leven

    Zou je mij kunnen PM-en wat de kosten voor het opnieuw bekleden waren? Ik kwam lokaal op 250 Euro per vlak
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  15. Naar Boven | #14
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    30-10-19 om 17:48
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.367
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SoundBlaster Bekijk Berichten
    Ziet er goed uit Ik had het ook, compo front en compo back, maar daar ben ik dus van afgestapt. Mijn vraag is hoe is je front/back balans ingesteld?
    Ik heb 3/4 van de max volume van de radio opgezocht. Dan alleen de voorspeakers ingeschakeld, en de versterker afgesteld op de Gain en Frequentie. Dan hetzelfde trucje voor de achterkant en voor de subs herhalen, en dan heb je in een kleine auto als een 205 alles perfect voor elkaar . Het enige wat je dan moet doen is de tweeters even richten.

    @ Joep; Hou dat bedrag idd maar aan dan zit je aan de goede kant.
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  16. Naar Boven | #15
    SoundBlaster's Schermafbeelding
    Master in MDF

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2011
    Laatst Online
    Vandaag om 11:50
    Berichten
    3.771
    Topics
    46
    Auto
    Peugeot 306 XSi Belfort Hatchback
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar
    1997
    Kleur
    M0NQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Dus dan heb je de balans op 0 staan? Ik had m altijd wat meer naar voren staan zodat achter alleen aanvullend mee deed. Toen dacht ik bij mij zelf, dan slaat het nergens op dat je achter en voor identieke sets hebt. Dus vandaar dat ik meer vermogen op voor wil hebben en achter minder.
    If you play music loud enough, the demons will stay away


 

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.