Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Resultaten 1 t/m 5 van 5

Onderwerp: RFS motor start niet na ombouw

  1. Naar Boven | #1
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Feb 2014
    Laatst Online
    07-03-19 om 20:20
    Locatie
    Eelde
    Leeftijd
    29
    Berichten
    4
    Topics
    3
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar
    1997

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: RFS motor start niet na ombouw

    Hallo.

    Een tijdje geleden heb ik een RFS motor uit een xsara gehaald en in een peugeot 205 geplaatst. In de xsara heb ik zelf nog gereden en is er dus lopend uit gehaald. De 205 ga ik gebruiken voor de autocross en heb ik het grootste gedeelte van de bedrading eruit gehaald inclusief de sleutel. De ecu heb ik laten unlocken zodat er geen sleutel meer nodig is. Nu probeer ik de motor te laten lopen alleen doet die het nu niet meer. De motor start wel maar hij geeft geen vonk.
    Ikzelf denk dat er ergens een relais is die ik moet aansluiten of doorverbinden.
    Heeft iemand een idee wat de oplossing kan zijn?

    Groeten,

    Martijn

  2. Naar Boven | #2
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    21-05-19 om 15:18
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.337
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Heb je de botssensor eruit geknipt? Hoe is het multirelais? Heb je een snelheidssensor op de versnellingsbak gebouwd?
    Als je een van deze stapjes verkeerd hebt gedaan kan de ECU ook gewoon weer op slot gaan.
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  3. Naar Boven | #3
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Feb 2014
    Laatst Online
    07-03-19 om 20:20
    Locatie
    Eelde
    Leeftijd
    29
    Berichten
    4
    Topics
    3
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar
    1997

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Ik heb niets veranderd aan de versnellingsbak. Welke multirelais bedoel je? En waar zit die botssensor? Moet ik misschien wat doorlussen aan de 15 pin relais?

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    Gisteren om 23:18
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.784
    Topics
    125
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Heb je de startonderbreker wel uit de ecu laten programmeren?

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  6. Naar Boven | #5
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    21-05-19 om 15:18
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.337
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Dan moet je de koppelingsbediening en kabels en alles overzetten! Anders ga je het nooit werkend krijgen. De ene is een duwbak, en de andere een trekbak. Zowiezo een Mi16 koppeling pakken, en dan de gaffel overzetten. Dan kun je alles blijven gebruiken. NIETS van de 1.4 past op een XU! Dus het hele onderstel moet naar 1.9 GTi. De hardware is niet zo moeilijk, maar dan komen de touwtjes van de bekabeling . Die zijn lastig zat! Helemaal omdat je een 1.4 als basis hebt. Heb je wat foto's van de inbouw?
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. motor start af en toe niet
    Door michel in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 19-05-15, 21:14
  2. motor start niet
    Door cees in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 14-01-14, 23:07
  3. motor start niet
    Door 306fan85 in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 28-07-11, 05:50
  4. motor start niet na ombouw
    Door hjenhj in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 28-03-07, 18:35

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.