Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 15 van 19

Onderwerp: Zelf uitvoeren beurt

  1. Naar Boven | #1
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2017
    Laatst Online
    20-05-19 om 21:59
    Locatie
    Oudenbosch
    Leeftijd
    55
    Berichten
    57
    Topics
    12
    Auto
    Peugeot 306 .
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    2002 / Tu5jp nft
    Kleur
    Blue de chine

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: Zelf uitvoeren beurt

    ik heb een paarweken geleden een 306 cabrio gekocht met de 1.6 98 pk motor. Ik weet niet welk onderhoud is uitgevoerd dus ik wil zelf wat zaken gaan vervangen.
    Motorolie, 10w40 of 5w40? Is een flush aan te raden?
    oliefilter, moet geloof ik purflux zijn, benzine- en luchtfilter. Is er ook een interieurfilter ivm de airco
    bougies, welk merk?
    de distributieriem is 5 jaar geleden en 25000 km geleden gedaan dus dat kan nog even wachten.
    remmen doe ik wel als ik weet welk merk ik heb, wat is de minimale schijfdikte?
    De wagen loopt verder goed, over 500 km ongeveer 1 op 16 bij veel snelweg.
    ben ik nog wat vergeten.

  2. Naar Boven | #2
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2014
    Laatst Online
    Vandaag om 13:53
    Locatie
    Almere
    Leeftijd
    28
    Berichten
    661
    Topics
    18
    Auto
    Peugeot 306 Sedan
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / RHY (DW10TD, 2.0 HDi)
    Kleur
    Bleu de provence

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Even in autodata gedoken:
    Motorolie: 15W40 of 10W40, semi-synthetisch. Flush ben ik nooit zo happig op, de kans dat er dan ergens iets gaat lekken word groter.
    Oliefilter maakt volgens mij niet zo veel uit, ik heb op de HDi altijd een Febi. Interieurfilter zit er bij mij (ook airco) niet in.
    Bougies hoor ik veel verschillende dingen over, origineel zitten er bosch FR7DC9, Champion RC8YCL, NGK BKR6EZ of Eyquem RFC52LSP in met een electrodeafstand van 0.9-1.0mm
    Distributie: Elke 130.000km of 5 jaar vervangen, is prima te doen bij de 1.6.
    Remmen: Als je ABS hebt is het sowieso een bosch systeem, anders kan het bosch of girling zijn.
    Minimale schijfdikte voorste schijven is 18.4mm voor geventileerde schijven, 8mm voor massieve, achterste schijven is 6mm (altijd massieve schijven).

  3. Naar Boven | #3
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Vandaag om 19:48
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.250
    Topics
    238
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Flush doen heel veel garages tegenwoordig standaard. Ik zou het wel doen. Komt echt veel troep mee dan.

    Distributieriem is op GTI na om de 10 jaar of bij 120.000 km.

    Filters zou ik voor Mannfilter of Bosch gaan. Geen Purflux. Heb ik niet zo'n goede verhalen over gehoord.
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    21-05-19 om 15:18
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.337
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Purflux is juist erg goed Joep, en wordt OEM standaard fabrieksaf gemonteerd op Peugeot.

    Airco/interieurfilter heeft een 306 niet.

    Olie in de 1.6 TU is 10W40. Pak gewoon een goed merk van bijvoorbeeld Castrol.
    Bougies even origineel bij de dealer halen (kosten een eurootje of 6/7 per stuk)
    Brandstoffilter ben je vergeten. Die zou ik dus van Mann nemen. Dit omdat het een metalen filter is en die onder de auto hangt bij het rechter achterwiel. Daarnaast is het een goede pasvorm van de sluitkoppeling. Ik heb nu een aantal keren een kunststof filter gehad die niet goed past op de koppelingen van de brandstofleiding en losschoot.
    Luchtfilter ook gewoon Purflux

    Check eens op misterauto.nl op basis van je kentekengegevens kun je daar het hele beurtpaketje zo bij elkaar sprokkelen, en ook nog eens voordelig.

    Suc6 met het mooie klusje
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  6. Naar Boven | #5
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Vandaag om 19:48
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.250
    Topics
    238
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Is dat zo? Wist dat het OEM gemonteerd wordt, maar heb hier op het forum een keer gelezen dat Mannfilter en Bosch boven Purflux verkozen werden wegens beter kwaliteit. Of dat is dan geen serieuze opmerking geweest.

    Purflux is wel stukje goedkoper in aanschaf...
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  7. Naar Boven | #6
    KDL
    KDL's Schermafbeelding
    Gezellige Prater

    Status
    Offline
    Registratie
    Aug 2008
    Laatst Online
    Gisteren om 02:41
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    103
    Topics
    28
    Auto
    Peugeot 306 5drs Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar
    1997
    Kleur
    MOGR

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joep Bekijk Berichten
    Purflux is wel stukje goedkoper in aanschaf...
    Waar dan?
    Laatste keer dat ik bestelde juist duurder dan bosch,
    dus had ik alles v purflux vervangen in mijn lijstje.
    Volgende keer zou ik juist weer purflux willen.

  8. Naar Boven | #7
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    21-05-19 om 15:18
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.337
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Op het 205 GTi forum is eens iemand geweest die heeft de oliefilters van een paar merken opengewerkt en gekeken hoeveel filteroppervlak er in de filterbehuizing aanwezig is. Purflux had bijna een kwart meer filteroppervlak door het aantal wervelingen. Purflux is idd marginaal duurder. Maar 2 euro op 16 euro vind ik te verwaarlozen.
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  9. Naar Boven | #8
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Vandaag om 19:48
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.250
    Topics
    238
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Bij Mister Auto. Omdat ik heel erg goede ervaring met Bosch heb (zeker na terugbrengen olieverbruik 207 met Bosch) heb ik toch voor Bosch gekozen i.p.v. paar euro goedkopere Purflux.
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  10. Naar Boven | #9
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    21-05-19 om 15:18
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.337
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Bosch is ook erg goed
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  11. Naar Boven | #10
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    20-05-19 om 23:04
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.784
    Topics
    125
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muschkie Bekijk Berichten
    Brandstoffilter ben je vergeten. Die zou ik dus van Mann nemen. Dit omdat het een metalen filter is en die onder de auto hangt bij het rechter achterwiel. Daarnaast is het een goede pasvorm van de sluitkoppeling.
    Hier haak ik even op in.
    Na afgelopen weekend een gevecht van ongeveer een uur te hebben gehad met zo'n zelfde brandstoffilter voor mij echt nooit weer een aluminium/blikken filter.
    Het oem purflux filrer is gewoon van kunstof en de oem vervangers van oa mann zijn ook van kunstof.

    Het probleem met de aluminium/blikken filters is dat ze gaan oxideren in de aansluit klemmen van de brandstofleidingen en dus na verloop van jaren (volgens het boekje iedere 150Kkm vervangen) echt muur vast gaat zitten.

    Bij het monteren van het kunstof filter moet je er goed op letten dat er geen vuil in de klemmen van de leidingen zitten en dat de haken echt weer goed terug gekomen zijn (dus goed schoonmaken en de haakjes zelf terug drukken, want schoon zijn ze niet en vanzelf goed terug komen doen ze ook niet ).

    Heb je dat gedaan dan komen de klemmen 100% zeker niet meer los en lekt het ook niet.
    Zowel mijn gti als de sedan en nu dus antonio zijn xsi hebben er een kunstof filter onder hangen zonder problemen.

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  12. Naar Boven | #11
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    21-05-19 om 15:18
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.337
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Bij mij lekken ze op de plastic aansluitingen. Zullen we ruilen? ik heb hier nog 3 Purflux brandstoffilters in voorraad
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  13. Naar Boven | #12
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    20-05-19 om 23:04
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.784
    Topics
    125
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Waarmee, de achterste wissermotor?

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  14. Naar Boven | #13
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    21-05-19 om 15:18
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.337
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Oja! haha dat kan idd, en dan krijg je er nog 3 stickers bij heb er nog 2 gevonden
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  15. Naar Boven | #14
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    20-05-19 om 23:04
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.784
    Topics
    125
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    ik vind het prima, dacht er ook net weer aan .

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  16. Naar Boven | #15
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2017
    Laatst Online
    20-05-19 om 21:59
    Locatie
    Oudenbosch
    Leeftijd
    55
    Berichten
    57
    Topics
    12
    Auto
    Peugeot 306 .
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    2002 / Tu5jp nft
    Kleur
    Blue de chine

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Ik heb vandaag even de voorwielen verwijderd om naar de remmen te kijken. Het blijken Lucas remklauwen te zijn met code 572843. De schijven zijn nog ca 21 mm dik dus prima. Dit zou volgens Fust een niet bestaande combinatie zijn of misschien later gewisseld?


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. Worden remmen gecontroleerd bij een beurt?
    Door Joep in forum Onderstel
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 15-07-14, 23:22
  2. Zelf een grote beurt geven?
    Door kawouter in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 13
    Laatste bericht: 14-10-09, 11:33
  3. grote beurt - goede prijs?
    Door Paolo404 in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 10-01-07, 08:55
  4. (Roy) - Problemen na ''Grote beurt''
    Door Team306Tuning in forum Techniek
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.