Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Resultaten 1 t/m 10 van 10

Onderwerp: 2.0 16V Blok in een 1.8 versie mogelijk?

  1. Naar Boven | #1
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2013
    Laatst Online
    25-04-17 om 17:22
    Leeftijd
    32
    Berichten
    4
    Topics
    3
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1999
    Kleur
    Midnight Blue

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: 2.0 16V Blok in een 1.8 versie mogelijk?

    Geld inzamelen voor Joey zijn rolstoelbus
    Beste lezers,

    Als relatieve leek hier ben ik geen fanatieke deelnemer (reageerder) van het blog, maar kijk regelmatig rond en waardeer een peug 306 cabrio als weinig anderen.
    Jullie hebben me al eens eerder geholpen met soms nuttige en soms nutteloze vragen van me.

    Door mijn dubbele nationaliteit (FR/NL) kan ik ook in Frankrijk shoppen voor een nieuwe 306 cabrio. Daar heb ik een super exemplaar zien staan, helemaal gaaf, opnieuw gespoten, aluminium interieur accenten, en allerhande finishing touches die de auto custom maken maar dan op een hele elegante en chique manier. Ware het niet dat deze variant een 1.8 is.

    Zelf heb ik een donor model staan met een 2.0 16V, dat scheelt 38 pk t.o.v. de 96pk
    sterke 1.8
    Is het uberhaupt mogelijk al dan niet makkelijk een 2.0 16v motor in een 1.8 versie te leggen?
    Dienen ze dezelfde phase te zijn? Moeten er ook boordcomputers overgezet worden etc?

    Ik heb ooit namelijk eens een peug 306 cabrio met een gti 6 motor te koop zien staan in NL dus ik was benieuwd hoe makkelijk of moeilijk dat is.

    Heeft iemand er ervaring mee? Wat zijn de absolute don't forgets? Ik ga het niet zelf klussen, ik laat het doen. Maar als dat alleen maar complicaties oplevert dan zie ik er wellicht van af,

    Al vast bedankt!

  2. Naar Boven | #2
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    07-10-19 om 00:20
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.919
    Topics
    130
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Als het een 2.0 16v in een 1.8 16v cabrio hangen is dan is het gewoon plug and play, uiteraard motorkabelboom en ecu wel meenemen maar op de chassisconnectors hoeft niks aangepast te worden.

    Wbt een 2.0 16v in een 1.8 8c cabrio kan het zijn dat er her een der een draadje in de chassis connector verandert moet worden om alles helemaal happy te laten zijn.

    Verder is het gewoon motor (incl kabelboom en ecu)/bak/koelsysteem/remmerij/aandrijfassen en mogelijk fusé's ivm aandrijfas diameter/vertanding e.d. over zetten en rijden maar.

    Al met al niet super complex em zeker niet onmogelijk.
    Wbt problemen achteraf hangt dat maar net van de staat van dijde auto's af dus eigenlijk niet meer problemen als gebruikelijk zeg maar.
    Zorg er alleen wel voor dat je alles ook op kenteken krijgt om gezeik achteraf te voorkomen met bijv de verzekering en politie mocht je een aanrijding krijgen enz.

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  3. Naar Boven | #3
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Gisteren om 20:16
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    36
    Berichten
    7.518
    Topics
    248
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Een 1.8 heeft in 8v variant toch iets over 100 pk en in 16v variant 110pk?

    De 1.6 is er ook als 98pk variant. Als de ontvanger een 1.6 is, dan wordt t een ander verhaal.
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    07-10-19 om 00:20
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.919
    Topics
    130
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    1.8 8v = 102 pk (volgens het internet)

    1.8 16v =116pk (volgens het kenteken van die van mij)

    1.6 8v = 88PK <- oud model 98pk <- nieuw model (wederom volgens het kenteken)

    ========== Post samengevoegd op 20:51 ========== De vorige post was op 20:49 ==========

    Nouja het grootste verschil tussen XU swap in een TU is de hoeveelheid werk die je moet steken in de kabelboom want dan moet je iets meer aanpassen .

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  6. Naar Boven | #5
    Froggie's Schermafbeelding
    Draaiorgel

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2014
    Laatst Online
    10-10-19 om 13:06
    Locatie
    Etten-Leur
    Leeftijd
    58
    Berichten
    1.665
    Topics
    37
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1998 / TU5JP
    Kleur
    bleu de chine (M0GE)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Elandiel
    Is het uberhaupt mogelijk al dan niet makkelijk een 2.0 16v motor in een 1.8 versie te leggen?
    Dienen ze dezelfde phase te zijn? Moeten er ook boordcomputers overgezet worden etc?
    Waarom zou je het doen de 1.8/16V is een motor gemaakt voor de cabrio en rijd zeer prettig. De 2.0/16V heeft net een beetje meer maar lust een vlinke slok brandstof. De 1.8/16V kun je ook laten chippen dan wordt het verschil tussen 1.8 en 2.0 wel erg klein.
    1e auto Peugeot Expert 2.0 Hdif 2008 velgen arctique 17"
    2e auto Peugeot 308 CC 1.6 THP 2010. sportpack, velgen Lincancabur 18"
    auto Peugeot 306 1.6 cabrio 1998 blauw/ verkocht 5-2017

  7. Naar Boven | #6
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    07-10-19 om 00:20
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.919
    Topics
    130
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Verbruik van de 2.0 16v valt mij nog best wel mee, die van banderas doet ook ergens rond de 1:12/1:14 en denk dat de 1.8 16v daar niet echt veel van verschilt.
    De xu 8v motoren zijn in verhouding qua verbruik best dramatisch te noemen.

    Maar gaat hier om een 8v er uit trekken en een 16v weer er in hangen en denk dat dat dus niet eens zo'n slechte swap is.

    Verbruik van de rfs is ook niet echt dramatisch, op winterbanden rij ik 1:10/1:11 en dan word hij ook wel gebruikt zoals het hoort zeg maar.

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  8. Naar Boven | #7
    Froggie's Schermafbeelding
    Draaiorgel

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2014
    Laatst Online
    10-10-19 om 13:06
    Locatie
    Etten-Leur
    Leeftijd
    58
    Berichten
    1.665
    Topics
    37
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1998 / TU5JP
    Kleur
    bleu de chine (M0GE)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TvH
    Verbruik van de 2.0 16v valt mij nog best wel mee
    Jouw beurs is dikker als de mijne
    1e auto Peugeot Expert 2.0 Hdif 2008 velgen arctique 17"
    2e auto Peugeot 308 CC 1.6 THP 2010. sportpack, velgen Lincancabur 18"
    auto Peugeot 306 1.6 cabrio 1998 blauw/ verkocht 5-2017

  9. Naar Boven | #8
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    07-10-19 om 00:20
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.919
    Topics
    130
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Zegt iemand die een 307 cc rijd met ew10 motor
    Verbruik van de ew10 ligt roch echt hoger dan die van een xu10

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  10. Naar Boven | #9
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Gisteren om 20:16
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    36
    Berichten
    7.518
    Topics
    248
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Volgens mij gaat het hier om een 1.6 8v wisselen voor een 2.0 16v als ik naar het aantal pk kijk.
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  11. Naar Boven | #10
    Hicoly's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2014
    Laatst Online
    Vandaag om 00:14
    Leeftijd
    41
    Berichten
    1.195
    Topics
    40
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1999 / XU10J4R / RFV
    Kleur
    Rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Verbruik tu vind ik ook tegenvallen, vandaar mijn zoektocht naar een andere😉

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 10_3_1 like Mac OS X) AppleWebKit/603.1.30 (KHTML, like Gecko) Version/10.0 Mobile/14E304 Safari/602.1
    Preview

    Ik pròbeer mensen echt te helpen met eigen ervaring.
    (schermafbeelding met dank aan Car2oonz)


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. Stuurbekrachtiging mogelijk?
    Door Sjaroe in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 10-04-13, 23:20
  2. Alles mogelijk ?
    Door Bengel † in forum Gespot
    Reacties: 24
    Laatste bericht: 30-11-12, 21:46
  3. airco mogelijk????
    Door schuttingdeur in forum Interieur
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 23-06-10, 11:47
  4. (cel4hir) - is dit mogelijk?
    Door Team306Tuning in forum Techniek
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.