Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Resultaten 1 t/m 9 van 9

Onderwerp: Totale stroomuitval (sporadisch)

  1. Naar Boven | #1
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Feb 2017
    Laatst Online
    07-02-17 om 20:53
    Berichten
    3
    Topics
    1
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.8 8v
    Bouwjaar
    1999

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: Totale stroomuitval (sporadisch)

    306 benzine 1.8 xt 1999 (automaat), erfstuk.

    Altijd als een zonnetje. Tot een paar weken terug. Wel koude start doen, maar gebeurt niets, ook geen dashboardverlichting. Stroom is op de een of andere wijze helemaal afgekoppeld geweest (radio vraagt om code, klok op hol). Na een paar minuten beetje klooien met de lichtschakelaar is er opeens weer stroom. En weer starten. Is sinds dien 4x voorgekomen, telkens startte ie uiteindelijk weer. Tot vandaag. De stroom komt wel terug na startpoging, maar bij het doordraaien van de sleutel naar de startpositie gaat alle stroom er weer van af. Zekeringen lijken ok. Bij het rijden (als ie dan gestart was) geen enkel probleem.

    Komt iemand dit probleem bekend voor? Het zal vast wel eens behandeld zijn hier dan, maar ik kon het niet vinden.

    Ik hoop maar dat het iets simpels is, want ik ben erg blij met en gehecht aan mijn peugeotje

    alvast bedankt,

    Erik

  2. Naar Boven | #2
    co-Piloot

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2009
    Laatst Online
    Vandaag om 12:12
    Locatie
    Helmond
    Leeftijd
    55
    Berichten
    4.502
    Topics
    259
    Auto
    CitroŽn C2 Hatchback
    Motor
    1.1 8v
    Bouwjaar
    2004

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Contactslot? Wil wel eens kapot gaan.

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 10_2_1 like Mac OS X) AppleWebKit/602.4.6 (KHTML, like Gecko) Version/10.0 Mobile/14D27 Safari/602.1

  3. Naar Boven | #3
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Feb 2017
    Laatst Online
    07-02-17 om 20:53
    Berichten
    3
    Topics
    1
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.8 8v
    Bouwjaar
    1999

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Contactslot is een optie. Ik voeg het toe bij wat ik tot nog toe gevonden heb: de BDP sensor of een versleten massakabel of slecht massacontact.
    Eigenlijk had ik gehoopt dat het een bekend probleem zou zijn, maar tot zover nog niet dus.....

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2011
    Laatst Online
    Vandaag om 10:55
    Locatie
    Uitgeest
    Leeftijd
    66
    Berichten
    1.605
    Topics
    13
    Auto
    Peugeot 306 XTDT Break Station
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    1998 / DHY
    Kleur
    Zwart

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Pluspool of massakabel al bekeken?

  6. Naar Boven | #5
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Feb 2017
    Laatst Online
    07-02-17 om 20:53
    Berichten
    3
    Topics
    1
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.8 8v
    Bouwjaar
    1999

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    wel bekeken, maar er valt in 1ste instantie niets aan te zien. Morgenochtend ga ik de massa by-passen met een startkabel, als dat werkt weet ik dat het daar zit. Wat zou er met de pluspool kunnen zijn? losmaken en contactoppervlakten reinigen misschien? Het vreemde is het totale afkoppelen van de stroom, wat na een korte tijd (binnen minuut) weer terugkeert... Dan zal het de pluspool toch niet kunnen zijn?

  7. Naar Boven | #6
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2011
    Laatst Online
    Vandaag om 10:55
    Locatie
    Uitgeest
    Leeftijd
    66
    Berichten
    1.605
    Topics
    13
    Auto
    Peugeot 306 XTDT Break Station
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    1998 / DHY
    Kleur
    Zwart

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Je kan het ook niet zo zien, maar ik bedoel: kritisch bekeken.
    Ik weet of alle bouwjaren zo'n pluspool hebben met schroefdop, maar daar heb ik wel eens slecht contact mee gehad.
    Massakabel aan carosserie of blok is vaak gecorrodeerd, losmaken en schoonmaken lost het op.

  8. Naar Boven | #7
    co-Piloot

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2009
    Laatst Online
    Vandaag om 12:12
    Locatie
    Helmond
    Leeftijd
    55
    Berichten
    4.502
    Topics
    259
    Auto
    CitroŽn C2 Hatchback
    Motor
    1.1 8v
    Bouwjaar
    2004

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Keezx heeft n punt. Een wankel contact op de pluspool v mijn cabrio heeft bij mij destijds ook rare storingen veroorzaakt. Terwijl ie stevig op de accu leek te zitten.

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 10_2_1 like Mac OS X) AppleWebKit/602.4.6 (KHTML, like Gecko) Version/10.0 Mobile/14D27 Safari/602.1

  9. Naar Boven | #8
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    17-07-19 om 20:53
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.861
    Topics
    127
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Dubbelrelais die aan zijn eind is of een rot contact heeft?

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  10. Naar Boven | #9
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    17-07-19 om 15:51
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.360
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ik neig naar een contactslot... BDP kun je absoluut van het lijstje halen. Die geeft alleen maar een signaal door aan de ECU mbt ontstekingtijdstip. Als die sensor kapot is, dan kun je starten tot je een ons weegt, maar dan springt simpelweg de motor niet aan. Heeft niets met de elektriciteit huishouding te maken. Slechte masse zou kunnen. Of een vochtige/smerige stekker (ronde) van je motorkabelboom. Alle stekker contacten boven je versnellingsbak kunnen verdacht zijn; Accu kabels, Bedrading naar startmotor en dynamo, bedrading (ronde stekker) motorkabelboom, massabekabeling (aansluiting op de bak en naar de carrosserie).
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. Totale uitval elektrische spanning
    Door pophey in forum Electronica
    Reacties: 20
    Laatste bericht: 12-05-15, 10:17
  2. (Stormrider) - Stroomuitval
    Door Team306Tuning in forum Electro
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.