Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 15 van 21

Onderwerp: Jaja ik ben er ook bij!

  1. Naar Boven | #1
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2016
    Laatst Online
    07-02-17 om 20:21
    Berichten
    5
    Topics
    1
    Auto
    Peugeot 306 Break
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    2000

    Question Vrouw Gebruiker komt uit: Nederland Topic: Jaja ik ben er ook bij!

    hallo allemaal,

    jaja ik ben er ook bij, sinds gister eigenaar van een Peugeot 306 break uit mei 2000, 199.000 op de teller en vorige week gekeurd. Wel een oud beestje gekocht, maar ik kon niet meer besteden. Des al niet te min rijdt dit karretje prima 😁
    Wel wat mankementen en die wil ik graag op gaan lossen... ben ik vrij handig maar dan wel met tips van de kenners, daarom ben ik hier !
    mijn to do list:
    -hendel richtingaanwijzer schoonmaken (was niet zo moeilijk las ik)
    -electrische achterruiten checken... hoor het motortje wel maar ramen doen niks (denk dat ze uit de rail hangen)
    -ruitenwisser achter doet niks,
    -binnen verlichting doet niks bij openen van deuren,
    -klokje verlichting kapot,
    -centrale deurvergrendeling doet helemaal niets, niet op de sleutel maar ook niet in een van de deuren. Kan de deuren afzonderlijk met de sleutel op slot doen......heb al wat zekeringen gecheckt maar tot op heden nog niets opgelost.

    dus als iemand tips heeft..... altijd welkom!
    ik vertrouw op jullie kennis en kunde 😉

  2. Naar Boven | #2
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    17-09-19 om 08:20
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.888
    Topics
    129
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Welkom op het forum,

    Cv; als echt niks werkt zou ik eerst de zekeringen nakijken, zijn die goed dan zel er een draadbreuk in de kabelboom naar de bestuurdersdeur zitten (niet het meest leuke klusje om te herstellen). Wbt de handzender, is deze infrarood (dus met een ledje naar de sleutelbaard?) Dan kin je de werking van de sleutel checken door de knop in te drukken terwijl je de sleutel naar een digitale camera richt (van je telefoon bijvoorbeeld) zit je dat ledje dan even blauw oplichten werkt de sleutel wel en kan het zijn dat de combinatie zender en ontvanger niet goed is.

    Verlichying klokje: is peanuts, het plastick wat er voor zit er af halen (kun je los wippen aannde onderzijde met een fijne schroevendraaier of plamuurmesje) klokje los schroeven en de 2 lampjes aan de achterzijde vervangen.

    Hendel richtingaanwijzer; wat bedoel je met schoonmaken en waarom?

    Wisser achter: kan heel groot dat het relais die op dat motortje zit kapot is.

    Electrische ramen: kan ook een gebroken kabel oid zijn, zijn wel revisie setjes voor te krijgen.

    Binnenverlichting; werkt het ookniet als je wat aan een schakelaartje wiebelt? Zo niet dan zou ik toch weer de zekeringkast in duiken.

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  3. Naar Boven | #3
    Froggie's Schermafbeelding
    Draaiorgel

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2014
    Laatst Online
    15-09-19 om 11:05
    Locatie
    Etten-Leur
    Leeftijd
    58
    Berichten
    1.661
    Topics
    37
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1998 / TU5JP
    Kleur
    bleu de chine (M0GE)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Welkom op het forum, veel plezier met je aanwinst 306- jes rijden vaak nog prima, en halen een hoge km stand Waarom een nieuwe als je niet veel rijdt is de 306 een prima auto en de break een lekkere familie kar. Zou bij de break de achterpanelen ff checken aan de binnenzijde ter hoogte van de gordels daar wil wel eens roest beginnen.
    1e auto Peugeot Expert 2.0 Hdif 2008 velgen arctique 17"
    2e auto Peugeot 308 CC 1.6 THP 2010. sportpack, velgen Lincancabur 18"
    auto Peugeot 306 1.6 cabrio 1998 blauw/ verkocht 5-2017

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    SoundBlaster's Schermafbeelding
    Master in MDF

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2011
    Laatst Online
    Gisteren om 18:32
    Berichten
    3.743
    Topics
    46
    Auto
    Peugeot 306 XSi Belfort Hatchback
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar
    1997
    Kleur
    M0NQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Welkom op dit handige forum!

  6. Naar Boven | #5
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2016
    Laatst Online
    07-02-17 om 20:21
    Berichten
    5
    Topics
    1
    Auto
    Peugeot 306 Break
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    2000

    Vrouw Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Oke, hier ben ik weer. Koude handen van het rommelen aan de auto. Zekeringen lijken allemaal heel te zijn.
    Verlichting van het klokje... was idd simpel uit elkaar te halen maar de lampjes zijn heel.
    een fijn zekeringschema kan ik nog niet vinden, maar de zoektocht gaat verder.
    wat de richtingschakelaar betreft : als ik naar links wil knipperen dan tikt ie soms heel snel maar blijven de lampen uit. Als ik de hendel uit zet en opnieuw naar links, dan knippert de boel zoals het hoort.
    Dus tot op heden nog niks gefixt ��

  7. Naar Boven | #6
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    17-09-19 om 08:20
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.888
    Topics
    129
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Oh wat betreft die hendel, het is een hel om dat probleem op te lossen. Heb het onlangs wel bij de gti gedaan ivm geen reserve hendel. De hendel vervangen is eenvoudiger.
    Het probleem zit hem namelijk in het stiftje die over de contact platen schuift, die is dan ingesleten en zul je moeten bijwerken. Ik heb de hendel in totaal 5 keer open gehad om het echt goed te krijgen en geloof me die hendel in elkaar zetten is geen pretje (iets met veertjes die alle kanten op vliegen enz).

    Wbt de lampjes, als ze heel zijn moet er echt een zekering uit liggen. 1 voor 1 door piepen met de multimeter is in mijn ogen de beste methode om ze te testen, dat zekeringschema van de 306 word je ook niet veel wijzer van bij tijden (iets met franse logica, die soms niet te begrijpen is).

    Mocht je er niet uit komen en in de omgeving wonen wil ik best eens met je mee kijken.

  8. Naar Boven | #7
    co-Piloot

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2009
    Laatst Online
    15-09-19 om 18:55
    Locatie
    Helmond
    Leeftijd
    55
    Berichten
    4.521
    Topics
    260
    Auto
    CitroŽn C2 Hatchback
    Motor
    1.1 8v
    Bouwjaar
    2004

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Wat Theo zegt: handle gewoon vervangen. Klusje v niks.

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 10_1_1 like Mac OS X) AppleWebKit/602.2.14 (KHTML, like Gecko) Version/10.0 Mobile/14B100 Safari/602.1

  9. Naar Boven | #8
    1nsane's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2012
    Laatst Online
    05-05-19 om 20:50
    Locatie
    Den Haag
    Leeftijd
    34
    Berichten
    762
    Topics
    52
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    2000

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Voor wat betreft de CV verdenk ik ook de kabelboom tussen de deur en sponning en wel het punt waar de kabel de stekker in gaat. Overigens adviseer ik je niet direct om de hele stekker plus draadboom te vervangen want dat is duur en een rotklus te meer ook omdat als je die stekker plus draden bestelt bij Peug je altijd een krijgt die voor alle modellen geschikt is waardoor je ook allerlei andere kleuren draden hebt.

    Ik had het zelfde probleem, draden waren gebroken waar ze de stekker in gaan. Die stekker is van een soort plastic rubber wat ik terug gesneden heb waardoor ik de draden kon solderen en met krimpkaus netjes afwerken. Werkt top en kost bijna niks!

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 10_1_1 like Mac OS X) AppleWebKit/602.2.14 (KHTML, like Gecko) Version/10.0 Mobile/14B100 Safari/602.1

    ========== Post samengevoegd op 20:38 ========== De vorige post was op 20:38 ==========

    Enneh welkom!!

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 10_1_1 like Mac OS X) AppleWebKit/602.2.14 (KHTML, like Gecko) Version/10.0 Mobile/14B100 Safari/602.1

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 10_1_1 like Mac OS X) AppleWebKit/602.2.14 (KHTML, like Gecko) Version/10.0 Mobile/14B100 Safari/602.1

  10. Naar Boven | #9
    lukas92's Schermafbeelding
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Jun 2013
    Laatst Online
    22-04-17 om 14:36
    Locatie
    Prov. Groningen
    Leeftijd
    26
    Berichten
    37
    Topics
    3
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar / MC
    1995 / XU10J2

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Allereerst welkom!

    Het heb exact hetzelfde probleem met de richtingaanwijzer, een 2de hands of nieuwe is, zoals al vermeld door TvH, stukken makkelijker en uiteindelijk goedkoper, omdat je anders in frustatie met dingen gaat gooien en zo per ongeluk kapot maakt enzo.... (Nee, heb daarin geen ervaring )

    Watbetreft de achterverlichting van het klokje, brand je lichten indicator op je dashboard wel? (groen lampje als je dimlichten aan hebt).
    Deze is bij mij namelijk ook "kapot" gegaan, doordat nadat ik het hele dashboard er uit en er weer in had gezet, er blijkbaar een kabelbreukje ergens zit, waardoor de dimlicht indicator op het dashboard en de achterverlichting van het klokje niet meer werkt (deze staan met elkaar in verbinding)

  11. Naar Boven | #10
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2014
    Laatst Online
    Gisteren om 15:25
    Locatie
    Almere
    Leeftijd
    29
    Berichten
    676
    Topics
    18
    Auto
    Peugeot 306 Sedan
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / RHY (DW10TD, 2.0 HDi)
    Kleur
    Bleu de provence

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Hoe staat het dimlichtindicatorlampje in verbinding met de verlichting van het klokje dan? Bij mij gaat die laatste al aan als het stadslicht aan staat namelijk.

  12. Naar Boven | #11
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2016
    Laatst Online
    07-02-17 om 20:21
    Berichten
    5
    Topics
    1
    Auto
    Peugeot 306 Break
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    2000

    Vrouw Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Super zeg dat iedereen zo meedenkt! Ik voel me wel geholpen al is nog niks gefixt
    ik zal mijn bevindingen van gister omschrijven:
    Als ik mijn verlichting (Sl of dl) aanzet, dan zie ik geen verklikker op het dashboard.... gewone console en dashboard verlichting brand wel, klokje niet. ik hoor ook geen geluidsignaal bij het aan laten staan van de verlichting na het verwijderen van de sleutel.
    Als ik het contact aanzet dan kan ik het plafonniŤrelampje handmatig aanzetten, maar dit reageert niet op deuren, ook aan de achterzijde niet (en is best lastig in het donker je contactslot vinden)
    Omdat ook,de CV niet werkt ben ik bang dat er een kabel "probleempje" is met de auto....
    lastig als je niet met goed fatsoen je auto op slot kunt doen.
    daarnaast heb ik de ruitenwissers eens aangezet, op interval stoppen de wissers op hun standplaats als je hem uit zet. Als de wissers op continue staan en ik hem uitzet dan stoppen de wissers wanneer ik de hendel uitzet. Dan staan ze bv midden op het raam stil......
    zoals eerder aangegeven doet de achter ruitenwisser het niet, dus daar kan ik niet testen.

  13. Naar Boven | #12
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2014
    Laatst Online
    Gisteren om 15:25
    Locatie
    Almere
    Leeftijd
    29
    Berichten
    676
    Topics
    18
    Auto
    Peugeot 306 Sedan
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / RHY (DW10TD, 2.0 HDi)
    Kleur
    Bleu de provence

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Binnenverlichting klinkt mij als een brakke doorvoer vanuit de deur.
    Piepje als je je koplampen aan laat hoor af te gaan als je de deur open doet, dus als die kabelboom niet goed is verklaart dat waarom die niet werkt, verklaart ook de CV problemen.

    Verklikkerlampje voor dimlicht hoort te branden als je dimlicht aan staat(duh!), verkilkker voor stadslicht zit er niet in, wel gaat dan de dashboardverlichting branden.

    Ruitenwissers lijkt ook een electra probleem, die motor hoort door te lopen tot z'n eindaanslag (zitten microswitches in de motor verwerkt).
    Heb je trouwens een regensensor of gewoon een "ouderwetse" interval?

    Anyhow, ik zou eens beginnen met een en ander na te meten, vooral de massaverbindingen naar het chassis en het blok en de zekeringen ("op het zicht" heel is niet voldoende).
    Dus meten tussen accu min en blok, accu min en chassis, massapunten van o.a. binnenverlichting en chassis. Alles meer dan ~ 1-2 Ohm is te veel.

  14. Naar Boven | #13
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    17-09-19 om 08:20
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.888
    Topics
    129
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    @fust; dan mag jij mij uitleggen wat een deurschakelaar te maken heeft met de kabelboom naar de deur toe?
    Die schakelaar zit toch echt in de A-stijl (of beter verlende daar van) en echt niet in de deur.

    Wbt de wissers aan de voorzijde; dat kan aan de wissermotor zelf liggen of aan het relais en als je een regensensor hebt kan het nog zijn dat of de sensor stuk os dan wel je gewoon de verkeerde hendel er in hebt zitten.

    Wbt Achterwisser; 100% zeker het relais wat op de wissermotor zelf zit.

    Verder klinkt het toch echt als een probleem met zekeringen. Kabelbreuken in de interieur boom komen eigenlijk nooit voor (tenzij iemand aan de boom heeft lopen trekken oid dan zou het kunnen maar nog niet heel waarschijnlijk) enige deel van de kabelboom waar vaak problemen mee zijn is die tussen de A-stijl (verlende er van) en de deur zelf en dan dus het zichtbare deel.
    Zowel mijn gti als de sedan hadden daar breuken in zitten en zo zijn er genoeg hier die daar al met een soldeerbout hebben gezeten.

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  15. Naar Boven | #14
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2016
    Laatst Online
    07-02-17 om 20:21
    Berichten
    5
    Topics
    1
    Auto
    Peugeot 306 Break
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    2000

    Vrouw Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Ahhhh mijn angst wordt werkelijk..... ik ben vrij handig, maar stroom doormeten is niet mijn ding. Weet nooit waar ik het ene en waar ik het andere moet meten. Bv waar massapunten zitten ��
    ik heb daar geen kaas, worst of wat dan ook van gegeten. Als ik iets defects voor mijn neus heb liggen haal ik het uit elkaar en geef mijn ogen de kost en fix ik het, maar een auto is iets groter en past niet zo goed op mijn tafel ��
    Maar voor de kabelboom in de deur, moet ik hem dus aan de kant van de deur loskoppelen en deze checken.
    Als iemand een tip kan geven.... normaal zou ik het begin van een draad pakken, het einde pakken en dan doormeten. Maar als het einde nou buiten bereik van je meter bevind omdat je meter een kabeltje heeft van bv een meter. Hoe meet ik dit door? Ik wil graag leren........ of klinkt dit nu echt dom?

  16. Naar Boven | #15
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    17-09-19 om 08:20
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.888
    Topics
    129
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    De meest eenvoudige manier om de kabel te checken is door de hele deur er uit te pakken.

    Even een paar tips over hoe je dat in mijn ogen het beste kunt doen.
    Ten eerste het raam naar beneden doen, vervolgens de deurstekker los draaien van de deur, daarna de slotvanger los maken (pennetje er uit tikken of de 2 m6 bouten ip de A-stijl verlengde los draaien)
    Vervolgens de 2 m6 bouten uit de scharnieren draaien (boven en of onderzijde van het scharnierpunt, vaak onder een rubber dopje)

    Dan kun je de deur er uit tillen (zet die even op een mat oid neer en even een doek oid tussen deur en muur).
    Dan druk je die rubber mantel die om de kabel zit terug (richting de auto) dan heb je zicht op de draden die de stekker in gaan.
    Als je daar zichtbare breuken ziet (daar breken ze vaak) dan heb je het probleem gevonden.

    Je zult zien dat de kabels ingegoten aan de stekker zitten, dit kun je met een scherp met (stanley mes oid) open snijden (doe dit wel voorzichtig ivm draden kapot snijden of je vingers).
    Zo kun je de draad weer iets lengte geven om te solderen, nu is het een kwestie van bijdr zijden strippen en er een nieuw stukje draad tussen solderen (bij vookeur met een stukje krimpkous er om).

    Zo heb ik die van de gti ook gefixt, bij de sedan heb ik een nieuwe stekker geplaatst (waar ik vrij goedkoop aan kon komen), echter is zo'n nieuwe stekker wel iets meer werk.


    Wbt massa punten, de hele auto is massa. Dus als je iets tov massa wilt meten heb je alleen een blank stukje nodig of een schone bout die ergens in gedraait zit die dus contact maakt met het plaatwerk/chassis van de auto.

    Dom wil ik niet zeggen, meer onervaren .
    Je steekt er in ieder geval de moeite in om het te leren.
    De 306 is in mijn ogen niet de meest ingewikkelde auto om aan te werken (om het te leren), problemen zijn vaak hetzelfde en de oplossingen dus ook.
    Daarnaast zijn onderdelen relatief goedkoop en vind je ze meer als genoeg terug op de sloop.

    Het enige waar je mee moet opletten is dat als je sensoren oid vervangt je originele onderdelen geruikt gezien immitatie onderdelen vaak gewoon niet werken.
    Maar dat is in dit verhaal niet van toepassing.

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease


 

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.