Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Resultaten 1 t/m 12 van 12

Onderwerp: Kachel wordt niet warm, Start problemen erbij

  1. Naar Boven | #1
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Oct 2016
    Laatst Online
    24-10-16 om 17:34
    Locatie
    EDE
    Leeftijd
    25
    Berichten
    5
    Topics
    1
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar
    1999

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: Kachel wordt niet warm, Start problemen erbij

    Geld inzamelen voor Joey zijn rolstoelbus
    hallo !

    ik ben nieuw hier op de forum, Zal me even voorstellen, Ik ben Tank, 22jaar oud,
    heb in me bezit een Swift uit 98' en me schoonpa een 306 uit 99'
    nou aan beiden autos sleutelen we graag zelf,

    Maar nu net met zijn auto hebben we 2 problemen nog,

    De eerste is dat de auto kachel niet warm wordt, Maar meer lauw, Hij blaast op volle toeren en als de moter warm is ( 90/95c ) wordt hij er niet warmer op,

    Wat hebben wij gedaan.

    De Radiator doorgespoeld ( tuinslang ) hervult met Koelvloeistof, En hij koelt goed,
    vervolgens zijn we er achter gekomen nu dat kouder wordt dat de kachel niet werkt,
    En we hebben geen idee waar te beginnen, nu links en rechts gelezen dat we moeten beginnen met nogmaals de radiator te ontluchten,
    Dat zullen we een deze dagen even doen, Maar als dat niet werkt wat kunnen we nog meer doen voordat we de sensor en kachel vervangen ?


    het volgende probleem is dat de auto ook welleens slecht start,
    de motor draait wel, maar niet snel genoeg om hem aan te slingeren,
    Dit gebeurd nadat we al een paar keer hebben gereden met de auto, Zeker toen het warm was hadden we het probleem vaker,
    Wat we zien en horen tijdens dit is dat de lampje aanspringt van slipgevaar, en er komt een sterke bezine lucht uit de auto.
    ons idee was, kijken naar boegies, boegies kabels en zekeringen,

    Iemand nog tips en ideeen ?


    Tank

  2. Naar Boven | #2
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2011
    Laatst Online
    Gisteren om 19:09
    Locatie
    Uitgeest
    Leeftijd
    66
    Berichten
    1.638
    Topics
    13
    Auto
    Peugeot 306 XTDT Break Station
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    1998 / DHY
    Kleur
    Zwart

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Over het starten kan ik niks zeggen, maar een kachel die niet warm is kan eigenlijk alleen maar liggen aan lucht in het systeem die de doorstroming in de kachelradiateur blokkeert.
    Het probleem is dat de aan- en afvoerleidingen hoger liggen dan de vulopening bij de radiateur, daarom moet de vulopening wat hoger gebracht worden met een Colafles o.i.d. waardoor de lucht daar wel kan ontwijken.
    Verder zou je eens kunnen kijken of de kachelklep ook bediend wordt , bij een auto zonder airco zit die voor onder de middenconsole , een plastic hefboom die moet bewegen als de temperatuurknop verdraaid wordt. (even de zijflappen losmaken en opzij trekken)
    Laatst gewijzigd door Keezx; 23-10-16 om 18:05.

  3. Naar Boven | #3
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Oct 2016
    Laatst Online
    24-10-16 om 17:34
    Locatie
    EDE
    Leeftijd
    25
    Berichten
    5
    Topics
    1
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar
    1999

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    heb je er toevallig wat fotos bij ?
    en deze is met airco.

    Tank

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2011
    Laatst Online
    Gisteren om 19:09
    Locatie
    Uitgeest
    Leeftijd
    66
    Berichten
    1.638
    Topics
    13
    Auto
    Peugeot 306 XTDT Break Station
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    1998 / DHY
    Kleur
    Zwart

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Nee , ik heb geen foto.
    Bij een '99 er met airco wordt de kachelklep elektrisch bediend , maar hij zit op dezelfde plek en is wat moeilijker te controleren......
    Eerst maar eens alle lucht eruit.....

  6. Naar Boven | #5
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Oct 2016
    Laatst Online
    24-10-16 om 17:34
    Locatie
    EDE
    Leeftijd
    25
    Berichten
    5
    Topics
    1
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar
    1999

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Toch maar eens proberen van de week, Hartelijk bedankt !

  7. Naar Boven | #6
    lukas92's Schermafbeelding
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Jun 2013
    Laatst Online
    22-04-17 om 14:36
    Locatie
    Prov. Groningen
    Leeftijd
    27
    Berichten
    37
    Topics
    3
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar / MC
    1995 / XU10J2

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Wat betreft de kachel, worden beide slangen warm die op de kachelradiateur zitten?
    Zo niet, dan vermoed ik dat deze of verstopt zit of wat Keezx zegt, namelijk lucht.

    Heb je ook vaak last van beslagen ramen als je de auto instapt en/of een zoetige lucht in de auto toevallig?
    Mocht dit zo zijn, dan is je kachelradiateur lek (2 weken terug nog 1 vervangen van een vriendin, werd ook niet warm, zoete lucht, beslagen ruiten bij instappen)
    De kachelradiateur zit onder je dashboard en het is een ware grime om die te verwisselen (been there, done that)
    De slangen hiervan zullen ergens je schutbord naar binnen en buiten gaan.

    Wat betreft het starten:
    Klinkt misschien heel simpel, maar heb je je boordspanning en/of accuspanning al wel eens gechecked?
    Ik heb al vaker mensen met vage problemen gehoord doordat de boordspanning niet goed was, meestal door een verrotte accu, dynamo of aarding.

    Hoewel dit niet de benzine lucht verklaard, is dit 1 van de makkelijkste dingen om uit te sluiten.

    Kun je bij de sproeiers en/of benzine traject geen lekkage bespeuren?
    Lijkt overigens ook wel een beetje op "vapour-lock" (even Googlen)
    Vriend van me had hier ook wel eens last van, dat de auto ineens niet meer wou starten na een tijdje rijden (ver rijden was geen probleem, totdat hij hem uitdeed en even later weer terug kwam van de appie)
    Nieuwe brandstofpomp heeft het toen verholpen bij hem.

    Succes!

    EDIT:
    Hier een stukje uit de manual waar Keezx het over had:
    Bijgevoegde afbeeldingen Bijgevoegde afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door lukas92; 24-10-16 om 02:05.

  8. Naar Boven | #7
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Oct 2016
    Laatst Online
    24-10-16 om 17:34
    Locatie
    EDE
    Leeftijd
    25
    Berichten
    5
    Topics
    1
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar
    1999

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Al getest op lekkage. Overal gezocht. Hij start niks aan de hand. Rijden heel soms even vermogen verlies en parkeer je um. En hij wilt niet. De toeren komen dan ook niet boven eerste lijn.

    Speurtocht dus haha

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 4.4.2; KAZAM Tornado 350 Build/KOT49H) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/54.0.2840.68 Mobile Safari/537.36

  9. Naar Boven | #8
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2014
    Laatst Online
    Vandaag om 13:22
    Locatie
    Almere
    Leeftijd
    29
    Berichten
    688
    Topics
    18
    Auto
    Peugeot 306 Sedan
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / RHY (DW10TD, 2.0 HDi)
    Kleur
    Bleu de provence

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Dat lampje "slipgevaar" is het waarschuwingslampje van de ABS.
    Bougies en Bougiekabels nakijken zou ik sowiezo doen, dat is het makkelijkste.
    Gasklephuis reinigen is ook een goeie om te doen, als die vol met prut zit wil de boel ook niet echt lekker lopen.

  10. Naar Boven | #9
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    07-10-19 om 00:20
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.919
    Topics
    130
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Kachel is 100% zeker een probleem met ontluchten.
    De TU motor is wat dat betreft dramatisch met ontluchten.

    Wat bij mij uitkomst bood was een krik aan de bijrijderskant van de auto, deze helemaal omhoog krikken en afvullen en ontluchten maar.
    Wel een enorme beun methode maar de kachel van mijn sedan word warmen dan hij ooit werd (in mijn bezit).

    Dat starten ga ik toch maar weer verwijten aan de stappenmotor. Als hij niet wil starten probeer dan eens iets gas te geven tijdens het starten. Ben bang dat de stappenmotor gewoon dicht blijft staan namelijk.

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  11. Naar Boven | #10
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Oct 2016
    Laatst Online
    24-10-16 om 17:34
    Locatie
    EDE
    Leeftijd
    25
    Berichten
    5
    Topics
    1
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar
    1999

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    kachel is opgelost. Wat heb ik gedaan.
    Bovenste radiatorslang dicht geknepen. Reservoir vullen auto laten lopen met deksel open laten koken uitzetten bijvullen en dichtgedraaid.

    Nu het starten nog. En met de stappenmoter is het niet Nor gas extra werkt al helemaal niet al geprobeerd en gekeken.

    Hoe moet de gasklephuis worden schoongemaakt dan ?

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 4.4.2; KAZAM Tornado 350 Build/KOT49H) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/54.0.2840.68 Mobile Safari/537.36

  12. Naar Boven | #11
    lukas92's Schermafbeelding
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Jun 2013
    Laatst Online
    22-04-17 om 14:36
    Locatie
    Prov. Groningen
    Leeftijd
    27
    Berichten
    37
    Topics
    3
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar / MC
    1995 / XU10J2

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Gasklephuis eraf halen en schoonmaken met carburateur reiniger (is wat vriendelijker voor de sensoren dan remmenreiniger)

    Mocht je de stappenmotor schoon gaan maken, niets verdraaien etc

  13. Naar Boven | #12
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    07-10-19 om 00:20
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.919
    Topics
    130
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Sensoren er gewoon af halen is het beste.
    Die inlaat lucht temperatuur meter of wat dat dingetje ook is, kun je er uit krijgen door er een 6 kant 8mm (of nog kleiner, weet het niet 100% zeker meer) dop over te drukken, dan druk je die haakjes naar elkaar toe en trek je hem er vrij eenvoudig uit.
    Overige sensoren is gewoon los draaien en zorgen dat je ze niet verdraait.
    Stappenmotor kun je met remreiniger reinigen, maar let op is deze goed dan verkort je de levensduur wel aanzienlijk door hem te reinigen en idd tijdens het schoonspuiten dat ding noet bewegen want dan kun je direct een nieuwe bestellen a 200 excl btw.

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. motor wordt te warm
    Door gieli0 in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 34
    Laatste bericht: 15-07-16, 09:30
  2. moter start koud wel warm niet
    Door ec300 in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 11-03-14, 20:17
  3. Kachel wordt niet warmer dan lauw
    Door markosV in forum Interieur
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 03-04-10, 23:15
  4. Reacties: 14
    Laatste bericht: 05-11-09, 13:36

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.