Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 15 van 56

Onderwerp: Radio reageert op remmen en op richtingaanwijzer en op alarmlichten

  1. Naar Boven | #1
    Gezellige Prater

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2009
    Laatst Online
    05-11-16 om 22:28
    Leeftijd
    38
    Berichten
    162
    Topics
    33

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: Radio reageert op remmen en op richtingaanwijzer en op alarmlichten

    Hoi,

    Mijn auto (peugeot 306 XT BJ 1993) heeft sinds een tijdje het probleem dat de radio reageert op remmen en op richtingaanwijzer en op alarmlichten.
    Dat wil zeggen dat als bijvoorbeeld de richtingaanwijzer aan staat de radio mee stottert in de maat van de richtingaanwijzer.
    Je ziet dan ook het display van de radio mee knipperen op de maat van de richtingaanwijzer.
    Ook bij de alarmlichten is dit probleem.

    Als ik rem dan reageert de radio daar ook op.
    Als je de rem indrukt dan valt hij ook even kort weg maar gaat dan gelijk weer verder (ondanks dat de rem ingedrukt blijft).
    Het lijkt er dus op dat de stroomvoorziening niet helemaal stabiel is.

    Bestaat hier een stabilisator voor of herkent iemand dit probleem en weet je hoe je dat moet oplossen?

  2. Naar Boven | #2
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    14-07-19 om 12:07
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.861
    Topics
    127
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ergens heb je een slechte massa.
    Dus alle massakabels nalopen.

    Vermoedelijk is het de kabel tussen accu en chassis.

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 6.0.1; SAMSUNG SM-G900F Build/MMB29M) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) SamsungBrowser/4.0 Chrome/44.0.2403.133 Mobile Safari/537.36

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  3. Naar Boven | #3
    Willart's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2015
    Laatst Online
    23-04-19 om 09:52
    Locatie
    Grootegast
    Leeftijd
    57
    Berichten
    932
    Topics
    34
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU7JP4
    Kleur
    Lucifer Rouge

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Als je geen problemen hebt met een slechte accu of een niet-opladende dynamo, zal het inderdaad spanningsverlies zijn door een overgangsweerstand. Meestal in de aardcontacten. Anders in de + aansluitingen.
    Vive le dompteur!

    308CC te koop!

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Hicoly's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2014
    Laatst Online
    14-07-19 om 18:59
    Leeftijd
    41
    Berichten
    1.157
    Topics
    39
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1999 / XU10J4R / RFV
    Kleur
    Rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Massa aansluiting achterlichten geeft rare storingen...

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 9_3_2 like Mac OS X) AppleWebKit/601.1.46 (KHTML, like Gecko) Version/9.0 Mobile/13F69 Safari/601.1
    Preview

    Ik pṛbeer mensen echt te helpen met eigen ervaring.
    (schermafbeelding met dank aan Car2oonz)

  6. Naar Boven | #5
    1nsane's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2012
    Laatst Online
    05-05-19 om 20:50
    Locatie
    Den Haag
    Leeftijd
    34
    Berichten
    762
    Topics
    52
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    2000

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hicoly Bekijk Berichten
    Massa aansluiting achterlichten geeft rare storingen...

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 9_3_2 like Mac OS X) AppleWebKit/601.1.46 (KHTML, like Gecko) Version/9.0 Mobile/13F69 Safari/601.1
    Dus dat, frans kwaaltje met name bij oudere autos. Slechte massa (naar chassis) verbinding vermoedelijk bij je knipperlichten meestal achter!

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 9_3_2 like Mac OS X) AppleWebKit/601.1.46 (KHTML, like Gecko) Version/9.0 Mobile/13F69 Safari/601.1

  7. Naar Boven | #6
    Gezellige Prater

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2009
    Laatst Online
    05-11-16 om 22:28
    Leeftijd
    38
    Berichten
    162
    Topics
    33

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Sorry voor mijn late reactie, ivm geboorte dochter is het een beetje op een laag pitje gekomen.
    Ik ben niet heel erg goed met elektronica maar een draadje verbinden lukt mij nog wel.

    Accu loopt niet leeg en laad gewoon goed op.
    Is dit makkelijk zelf op te lossen dmv een bepaalde draad opnieuw te trekken of kan ik dit beter door een garage laten doen?

  8. Naar Boven | #7
    Willart's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2015
    Laatst Online
    23-04-19 om 09:52
    Locatie
    Grootegast
    Leeftijd
    57
    Berichten
    932
    Topics
    34
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU7JP4
    Kleur
    Lucifer Rouge

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Met alle respect voor "de auto monteur" Zij blinken meestal niet uit bij het opsporen van elektronica problemen. Met vaak als gevolg dat er veel tijd in gaat zitten.
    Durf ik wel te beweren met 40 jaar elektronica ervaring

    Met een spanningsmeter kom je ver, zeker met wat hulp van ons.

    Een tijdelijke gezekerde draad is zeker een manier om het probleem te zoeken.

    Je kan mij wel appen of bellen.

    Gr. Willart

    ========== Post samengevoegd op 09:43 ========== De vorige post was op 09:42 ==========

    En gefeliciteerd natuurlijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Vive le dompteur!

    308CC te koop!

  9. Naar Boven | #8
    Gezellige Prater

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2009
    Laatst Online
    05-11-16 om 22:28
    Leeftijd
    38
    Berichten
    162
    Topics
    33

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Bedankt voor je aanbod, geweldig forum dit!
    Jullie doen altijd zoveel moeite om iemand belangeloos te helpen, echt top hoor.

    Wat is handig, waar kan ik het beste beginnen, een meter heb ik wel, ongeveer deze: https://s.s-bol.com/imgbase0/imageba...0032781132.jpg
    Als het handiger is om het via de app te doen is dat ook prima hoor, maar ik vind het via het forum ook geen probleem.

  10. Naar Boven | #9
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    14-07-19 om 12:07
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.861
    Topics
    127
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Gefeliciteerd met jullie dochter.


    Wbt het meten van de weerstand van de massa, zet de multimeter op weerstand (ohms) meten, zet 1 kant op de -pool van de accu en druk de andere kant eens op de montage bout van je veerschotel (1 van de 3 bouten).
    Een weerstand van een paar ohm is acceptabel.

    ========== Post samengevoegd op 17:33 ========== De vorige post was op 17:31 ==========

    Als dat goed is kun je tussen de - pool en de massa van de radio en/of achterlichten meten.
    Ook hier is een paar ohm acceptabel.

    Post eventueel de waardes hier, kunnen we jou aan de hand van die waardes adviezen geven over wat je kunt/moet doen.

    Daarnaast hou je de info hier dan lekker compleet en kunnen anderen hier misschien ook van leren.

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  11. Naar Boven | #10
    Willart's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2015
    Laatst Online
    23-04-19 om 09:52
    Locatie
    Grootegast
    Leeftijd
    57
    Berichten
    932
    Topics
    34
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU7JP4
    Kleur
    Lucifer Rouge

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ter aanvulling. Meet eerst de weerstandswaarde op je meter als je de 2 meetpennen tegen elkaar houdt. Bij veel meters/meetdraden zorgt dit al voor een waarde die zo 3~5 ohm kan zijn.
    Dit geeft dus een vertekend beeld.
    Trek de uitslag van deze meting af van de gemeten waarde zo als Theo beschrijft

    Verder geef je aan dat de accu goed is en de dynamo laadt. Heb je dat gemeten of is dat je gevoel?

    1) meet de accu spanning met contact uit en accu in rust (dus niet na het meteen afzetten motor). Beetje afhankelijk van het type accu zo'n 12~13V bij een goed gevulde accu.
    2) start de auto en geef wat gas 2000~2500 rpm en meet nu de spanning over de accupolen. Tussen de 13,5 en 14,4V
    3) met lopende motor en alarmlichten aan de spanning over de accu meten. Als deze amper fluctueert is het begin al niet goed. Dan heb je in het geval dat meting 1 en 2 goed zijn overgangsweerstanden in het begin van het traject. De twee polen schoonmaken, de aansluiting van de massakabel aan de motor en chassis schoonmaken. Het +-traject richting de zekeringenbox kan ook een boosdoener zijn maar is het in de praktijk niet gauw.

    Gr. Willart
    Laatst gewijzigd door Willart; 14-07-16 om 09:57.
    Vive le dompteur!

    308CC te koop!

  12. Naar Boven | #11
    Gezellige Prater

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2009
    Laatst Online
    05-11-16 om 22:28
    Leeftijd
    38
    Berichten
    162
    Topics
    33

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TvH Bekijk Berichten
    Gefeliciteerd met jullie dochter.


    Wbt het meten van de weerstand van de massa, zet de multimeter op weerstand (ohms) meten, zet 1 kant op de -pool van de accu en druk de andere kant eens op de montage bout van je veerschotel (1 van de 3 bouten).
    Een weerstand van een paar ohm is acceptabel.

    ========== Post samengevoegd op 17:33 ========== De vorige post was op 17:31 ==========

    Als dat goed is kun je tussen de - pool en de massa van de radio en/of achterlichten meten.
    Ook hier is een paar ohm acceptabel.

    Post eventueel de waardes hier, kunnen we jou aan de hand van die waardes adviezen geven over wat je kunt/moet doen.

    Daarnaast hou je de info hier dan lekker compleet en kunnen anderen hier misschien ook van leren.
    Bedankt voor de felicitatie!

    Ik heb ongeveer deze meter: https://www.wetenschapsite.be/images...gimeterOhm.GIF
    Ik heb hem op de 2000 stand gezet (niet 2000k) waar je die pijlen ziet zeg maar.
    Als ik beide polen van de meter tegen elkaar druk blijft hij op 1 staan.
    Als ik vervolgens de - pool van de accu en de + pool op 1 van die 3 bouten doe op die plaat (soort afdek deksel onderaan) die op dit plaatje onder de oliedop zit blijft hij op 1 staan. https://myalbum.com/photo/dNQdggNx2Ykf/800.jpg

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willart Bekijk Berichten
    Ter aanvulling. Meet eerst de weerstandswaarde op je meter als je de 2 meetpennen tegen elkaar houdt. Bij veel meters/meetdraden zorgt dit al voor een waarde die zo 3~5 ohm kan zijn.
    Dit geeft dus een vertekend beeld.
    Trek de uitslag van deze meting af van de gemeten waarde zo als Theo beschrijft

    Verder geef je aan dat de accu goed is en de dynamo laadt. Heb je dat gemeten of is dat je gevoel?

    1) meet de accu spanning met contact uit en accu in rust (dus niet na het meteen afzetten motor). Beetje afhankelijk van het type accu zo'n 12~13V bij een goed gevulde accu.
    2) start de auto en geef wat gas 2000~2500 rpm en meet nu de spanning over de accupolen. Tussen de 13,5 en 14,4V
    3) met lopende motor en alarmlichten aan de spanning over de accu meten. Als deze amper fluctueert is het begin al niet goed. Dan heb je in het geval dat meting 1 en 2 goed zijn overgangsweerstanden in het begin van het traject. De twee polen schoonmaken, de aansluiting van de massakabel aan de motor en chassis schoonmaken. Het +-traject richting de zekeringenbox kan ook een boosdoener zijn maar is het in de praktijk niet gauw.

    Gr. Willart
    Ook nog bedankt voor je felicitatie!

    Het is mijn gevoel dat hij goed oplaadt omdat ik nooit met een lege accu sta
    1. 12.59 (stabiel)
    2. 14.10 (ongeveer 2400 toeren)
    3. Wissel steeds tussen de 14.04 - 14.14

  13. Naar Boven | #12
    Willart's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2015
    Laatst Online
    23-04-19 om 09:52
    Locatie
    Grootegast
    Leeftijd
    57
    Berichten
    932
    Topics
    34
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU7JP4
    Kleur
    Lucifer Rouge

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Prima waardes!

    De weerstand instelling van je meter moet op een zo laag mogelijk bereik. 200 ohm zie je vaak bij de gangbare meters.

    Dan de pennen tegen elkaar houden.
    Vive le dompteur!

    308CC te koop!

  14. Naar Boven | #13
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    14-07-19 om 12:07
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.861
    Topics
    127
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    12,59 V tijdens stationair draaien is te laag.
    Goeie accu heeft onbelast met motor uit 13V+, met motor aan meet je rond de 14V+.

    Begint naar mijn idee toch ook wel op een gare accu te lijken. Laat die eens testen ergens.

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  15. Naar Boven | #14
    Willart's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2015
    Laatst Online
    23-04-19 om 09:52
    Locatie
    Grootegast
    Leeftijd
    57
    Berichten
    932
    Topics
    34
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU7JP4
    Kleur
    Lucifer Rouge

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Situatie 1 is accu in rust Theo. Zonder lopende motor en na stabilisatie accu.
    Vive le dompteur!

    308CC te koop!

  16. Naar Boven | #15
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    14-07-19 om 12:07
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.861
    Topics
    127
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Dan is ie nog vrij laag, die van mij is na een paar dagen stil staan nog 13V+

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. radio reageert niet meer op intoetsen code
    Door gerard19632011 in forum Audio Installs
    Reacties: 20
    Laatste bericht: 15-07-18, 09:41
  2. stuurhendel afstandsbediening radio reageert niet meer
    Door frank2014 in forum Electronica
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 08-01-16, 21:50
  3. Reacties: 8
    Laatste bericht: 24-10-14, 23:20
  4. alarmlichten spontaan aan en niet meer uit te zetten
    Door vertrekhal in forum Electronica
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 12-02-10, 15:52
  5. regensensor reageert raar...?
    Door dennis_schaap in forum Electronica
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 16-05-09, 20:21

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.