Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Resultaten 1 t/m 6 van 6

Onderwerp: Geen compressie NFZ 1.6 na vervangen koppaking.

  1. Naar Boven | #1
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2016
    Laatst Online
    07-12-16 om 22:37
    Berichten
    6
    Topics
    2
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    1998

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: Geen compressie NFZ 1.6 na vervangen koppaking.

    Hallo,
    Ik heb een peugeot 306 1.6 xs met een NFZ motor na het vervangen van de koppaking heeft de motor even 1 tand van tijd gestaan en daarop gelopen, hij liep op 3 / 2 cylinders. Compressie op de eerste 2 cylinders was goed, op 3 en 4 hadden we niks. We hebben geen kleppen gesteld voor we hem startte. De distributie hebben we weer op tijd gezet (vliegwiel geblokkeerd en bout in nokkenastandwiel). Geen beter resultaat. Nu heb ik me laten vertellen dat er dan 2 kleppen krom zijn. Dus alles weer los gehaald, kop eraf maar verbazingwekkend genoeg niks aan de hand zo te zien. Kan dit probleem iets te maken hebben met kleppen wie dicht blijven staan? Dus kleppen stellen en opgelost? Ik heb geen idee meer.
    Mvg

  2. Naar Boven | #2
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    Gisteren om 22:34
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.880
    Topics
    129
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Geen compressie dan blijven de kleppen open staan (mogelijkheid) of je kop is krom of je koppakking is niet goed.

    Ja moet altijd de kleppen opnieuw stellen na demontage van het geheel, die van mij waren destijds voor vervangen van de koppakking net opnieuw gesteld maar na vervangen klopte er niks meer van de afstelling.

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 6.0.1; SAMSUNG SM-G900F Build/MMB29M) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) SamsungBrowser/4.0 Chrome/44.0.2403.133 Mobile Safari/537.36

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  3. Naar Boven | #3
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2016
    Laatst Online
    07-12-16 om 22:37
    Berichten
    6
    Topics
    2
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    1998

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TvH Bekijk Berichten
    Geen compressie dan blijven de kleppen open staan (mogelijkheid) of je kop is krom of je koppakking is niet goed.

    Ja moet altijd de kleppen opnieuw stellen na demontage van het geheel, die van mij waren destijds voor vervangen van de koppakking net opnieuw gesteld maar na vervangen klopte er niks meer van de afstelling.

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 6.0.1; SAMSUNG SM-G900F Build/MMB29M) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) SamsungBrowser/4.0 Chrome/44.0.2403.133 Mobile Safari/537.36
    Aha, ik ga de kop vanavond weg brengen om af te laten persen dus dan weten we dat. Als de kleppen open blijven staan is het een kwestie van kleppen stellen toch? Hadden we vorige keer niet gedaan vanwege tijd tekort.
    Mvg

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    Gisteren om 22:34
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.880
    Topics
    129
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Als ik mij niet vergis 0.20 voor de inlaat kleppen en 0.40 voor de uitlaat kleppen.

    Is idd gewoon afstellen, stelt niks voor bij een TU motor.

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 6.0.1; SAMSUNG SM-G900F Build/MMB29M) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) SamsungBrowser/4.0 Chrome/44.0.2403.133 Mobile Safari/537.36

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  6. Naar Boven | #5
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Jan 2011
    Laatst Online
    Gisteren om 18:40
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    702
    Topics
    29
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar / MC
    1998 / 37AKFXT
    Kleur
    zilvergrijs

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Als hij heeft gelopen met een afstelling die niet op tijd staat is het maar zo mogelijk dat er een paar kleppen een tik gehad hebben en de klepstelen krom gedrukt zijn waardoor ze niet meer sluiten en daardoor geen kompressie hebben, zeg dat het zo is maar hou er rekening mee als je nog geen kompressie hebt na het stellen van de kleppen.
    Het moet niet te makkelijk gaan anders ben je te snel klaar.
    Geduld is een schone zaak

  7. Naar Boven | #6
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2016
    Laatst Online
    07-12-16 om 22:37
    Berichten
    6
    Topics
    2
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    1998

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brumbrum Bekijk Berichten
    Als hij heeft gelopen met een afstelling die niet op tijd staat is het maar zo mogelijk dat er een paar kleppen een tik gehad hebben en de klepstelen krom gedrukt zijn waardoor ze niet meer sluiten en daardoor geen kompressie hebben, zeg dat het zo is maar hou er rekening mee als je nog geen kompressie hebt na het stellen van de kleppen.
    Heb de kop afgevuld met remreiniger (op de kleppen) en daar liep niks wel dus dat is al geen mogelijkheid.
    Iniedergeval bedankt
    Mvg

    ========== Post samengevoegd op 21:19 ========== De vorige post was op 21:18 ==========

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TvH Bekijk Berichten
    Als ik mij niet vergis 0.20 voor de inlaat kleppen en 0.40 voor de uitlaat kleppen.

    Is idd gewoon afstellen, stelt niks voor bij een TU motor.

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 6.0.1; SAMSUNG SM-G900F Build/MMB29M) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) SamsungBrowser/4.0 Chrome/44.0.2403.133 Mobile Safari/537.36
    Ik ga morgen de kop wegbrengen en dan hoort u nog wat het nou was, alvast bedankt!
    Mvg


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. Reacties: 8
    Laatste bericht: 20-10-14, 13:49
  2. Koppaking? Peugeot 306 1.4 XR TU3P
    Door iiijordi in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 16
    Laatste bericht: 26-06-13, 16:40
  3. Koppaking vervangen..
    Door KiLLerBoy_001 in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 14
    Laatste bericht: 10-05-13, 15:37
  4. Ik word gek ( koppaking lek)
    Door ronald1992 in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 13-03-11, 21:34
  5. Kachel weerstand vervangen, geen resultaat
    Door getrace in forum Electronica
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 16-01-10, 16:52

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.