Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 15 van 19

Onderwerp: 306 3.0 v6 sleeper

  1. Naar Boven | #1
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Oct 2015
    Laatst Online
    21-05-16 om 14:41
    Leeftijd
    25
    Berichten
    16
    Topics
    4
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    2000

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: 306 3.0 v6 sleeper

    Hallo allemaal
    Door wat tegen vallen met me 2.0 16V heb ik me toch maar bedacht en komt er een v6 blok in me 306 xsi 5dr .
    Heb een 3.0 v6 gevonden maar daar zit een automaat bak achter .
    Dus moet even uitzoeken of mijn bak er achter kan .
    Ik zal vanavond foto's plaatsen van de 306 .
    Mvg joost

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 5.0.2; SAMSUNG SM-G901F/G901FXXU1BOK2 Build/LRX22G) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) SamsungBrowser/4.0 Chrome/44.0.2403.133 Mobile Safari/537.36
    UA   

  2. Naar Boven | #2
    Ron
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Jan 2015
    Laatst Online
    10-02-19 om 08:12
    Berichten
    527
    Topics
    25
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    2002 / XU10J4RS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Dat klinkt als een mooi plan, maar verkijk je niet op het werk. Is weer net andere koek dan een XU conversie. De motor die je hebt gevonden is dat een D8 of een D9? En welke bak heb je nu? Er kan geen BE bak achter de V6, alleen een ML5 of een ML6.

    Foto's zien we natuurlijk graag!

  3. Naar Boven | #3
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Oct 2015
    Laatst Online
    21-05-16 om 14:41
    Leeftijd
    25
    Berichten
    16
    Topics
    4
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    2000

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    @ron
    Blok type weet ik zo niet bouwjaar wel 1999 .
    Er zit nu nog een automaat bak achter dus moet ook een ander vliegwiel hebben .
    Als het goed is moet het blok er zo in passen kwa motor steunen

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 5.0.2; SAMSUNG SM-G901F/G901FXXU1BOK2 Build/LRX22G) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) SamsungBrowser/4.0 Chrome/44.0.2403.133 Mobile Safari/537.36

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Ron
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Jan 2015
    Laatst Online
    10-02-19 om 08:12
    Berichten
    527
    Topics
    25
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    2002 / XU10J4RS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Er zijn zover ik weet een aantal dingen minder triviaal dan bij een XU conversie. Gedeeltelijk weet ik dit omdat ik een EW blok met ML6C bak in een 205 aan het bouwen ben. Ik heb nog nooit een V6 conversie gedaan.

    Wat je zegt over de motorsteunen geloof ik niet, bij de V6 moet de bovenste motorsteun aangepast of volledig opnieuw gemaakt worden (ze zijn ook te koop al aangepast voor 205/306 uit alu). Baksteun past wel, onderste motorsteun moet ook aangepast worden.

    Daarnaast zijn er nog de volgende problemen:
    - Aandrijfassen zijn langer, dus moeten ingekort worden.
    - Omdat het diff van de ML bakken huge is moet het subframe aangepast worden. I.e. er moet ruimte gemaakt worden, dit is zeker iets wat je deugdelijk wilt doen!
    - De ML koppeling is hydraulisch, hier moet je dus ook iets voor verzinnen. Wat je wel eens ziet is een "conversie-box" die via de kabel van de 306 een hydraulische-cylinder bedient. Zelf ga ik proberen het 206 systeem pas te maken.
    - De ML gebruikt een kabelsysteem om te schakelen in plaats van de schakelstangen, dit moet je ook overnemen.

    Als het de D9 is moet je een aftermarket ECU gaan gebruiken omdat het standaard systeem gemultiplext (CAN geloof ik) is. Dat ga je niet aan de praat krijgen zonder alle elektronica uit de donor over te nemen.

    Echt geen makkelijke klus hoor!

  6. Naar Boven | #5
    fab306's Schermafbeelding
    De 405 Whisperer

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2011
    Laatst Online
    12-07-19 om 19:17
    Locatie
    Hoofddorp
    Leeftijd
    44
    Berichten
    5.047
    Topics
    53
    Auto
    Peugeot 306 cabrio cabrio 1.8 16v
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    2001

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    1999 zal een D8 zijn dus dat is een meevaller.

    Dat wat je noemt over het schakelgedeelte (Ron) komt me bekend voor bij de coupé conversie. Mijn mazzel was dat alles 1 op 1 over te zetten was uit de 406 break maar dat gaat in dit geval niet op.

    Mijn indruk is dat dit eventuele project te hoog gegrepen is en dat is niet naar bedoeld
    Renault Mégane CC 2.0 16v
    Peugeot 405 GR ph1
    Peugeot 405 Mi16
    Peugeot 206 1.6 16v XS
    Peugeot 406 1.8 16v Break 2000
    Peugeot 406 2.0 Turbo CT Coupé
    Peugeot fiets (2 st.) in de schuur

  7. Naar Boven | #6
    co-Piloot

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2009
    Laatst Online
    Vandaag om 12:12
    Locatie
    Helmond
    Leeftijd
    55
    Berichten
    4.502
    Topics
    259
    Auto
    Citroën C2 Hatchback
    Motor
    1.1 8v
    Bouwjaar
    2004

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Mijn zoon Matthijs heeft een prima lopend V6 blok met handbak voor je te koop. D8. Blok en bak zitten nog in de auto en zijn draaiend/rijdend te beoordelen.

  8. Naar Boven | #7
    matthijs-b's Schermafbeelding
    groepsmoderator-cabrio

    Status
    Offline
    Registratie
    Aug 2012
    Laatst Online
    14-05-18 om 14:22
    Locatie
    Helmond
    Leeftijd
    22
    Berichten
    1.030
    Topics
    95
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1997
    Kleur
    Zwart / M0XC

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    1999 kan ook t nieuwe type blok zijn. Ik heb inderdaad n V6 blok oude type dat op lpg gelopen heeft. Dus n mooi blokje. Loopt goed! Met handbak erachter.
    Als je interesse hebt doe me maar n pb. Wél zelf demonteren.

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 8_3 like Mac OS X) AppleWebKit/600.1.4 (KHTML, like Gecko) Version/8.0 Mobile/12F70 Safari/600.1.4
    - 406 Coupé Ultima Edizione (1191/2000) '04 Pack / 2.2 16V / Gris Hades EZDC/ Cuir Alezan -

    - 406 Coupé '98 non Pack / D8 V6 (194Pk) / Vert Polo / Cuir Apricot -

    - 306 Cabriolet '97 / 2.0 16V / Noir Kazan M0XC / Cuir Alezan interieur

    Bijna full options: Automaat, Airco, Trekhaak, Elektrische kap, alleen stoelverwarming ontbreekt -



  9. Naar Boven | #8
    fab306's Schermafbeelding
    De 405 Whisperer

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2011
    Laatst Online
    12-07-19 om 19:17
    Locatie
    Hoofddorp
    Leeftijd
    44
    Berichten
    5.047
    Topics
    53
    Auto
    Peugeot 306 cabrio cabrio 1.8 16v
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    2001

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Kan nieuwe type zijn ja maar zonder bsi troep en zo.
    Renault Mégane CC 2.0 16v
    Peugeot 405 GR ph1
    Peugeot 405 Mi16
    Peugeot 206 1.6 16v XS
    Peugeot 406 1.8 16v Break 2000
    Peugeot 406 2.0 Turbo CT Coupé
    Peugeot fiets (2 st.) in de schuur

  10. Naar Boven | #9
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Oct 2015
    Laatst Online
    21-05-16 om 14:41
    Leeftijd
    25
    Berichten
    16
    Topics
    4
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    2000

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Matthijs het is jou oude 306
    Ben niet zo van de blokken die op gas lopen .

    Motorsteunen was ik al achter ja
    Ben opgeleid lasser dus eventuele aanpassingen moeten geen probleem zijn .

    Steek assen is wel een ander verhaal dat moet gewoon 100 punten recht zijn .
    En over de koppeling systeem.
    Is het niet een beter idee omdanks en pedelbox te halen .
    Dan heb je ook geen gekloot met kabels.

    Of dit een te hoog gegrepen project is ?
    Nee denk het niet ik heb 2 trekkers omgebouwd 1 met een audi v8 blok en 1 met een tdi blok uit een lupo .
    Dat is pas een naar werkje

    Zal zo na het eten foto's maken

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 5.0.2; SAMSUNG SM-G901F/G901FXXU1BOK2 Build/LRX22G) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) SamsungBrowser/4.0 Chrome/44.0.2403.133 Mobile Safari/537.36

  11. Naar Boven | #10
    fab306's Schermafbeelding
    De 405 Whisperer

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2011
    Laatst Online
    12-07-19 om 19:17
    Locatie
    Hoofddorp
    Leeftijd
    44
    Berichten
    5.047
    Topics
    53
    Auto
    Peugeot 306 cabrio cabrio 1.8 16v
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    2001

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ha,ha! Cool

    Ik denk dat je met een tractor meer werkruimte en aanpasruimte hebt dan een kleine 306 maar ik kan er naast zitten.
    Renault Mégane CC 2.0 16v
    Peugeot 405 GR ph1
    Peugeot 405 Mi16
    Peugeot 206 1.6 16v XS
    Peugeot 406 1.8 16v Break 2000
    Peugeot 406 2.0 Turbo CT Coupé
    Peugeot fiets (2 st.) in de schuur

  12. Naar Boven | #11
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Oct 2015
    Laatst Online
    21-05-16 om 14:41
    Leeftijd
    25
    Berichten
    16
    Topics
    4
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    2000

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fab306 Bekijk Berichten
    Ha,ha! Cool

    Ik denk dat je met een tractor meer werkruimte en aanpasruimte hebt dan een kleine 306 maar ik kan er naast zitten.
    Haal zo chassis armen er voor af en maak er een buizen frame op .
    Maar dat gaat de rdw niet tof vinden

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 5.0.2; SAMSUNG SM-G901F/G901FXXU1BOK2 Build/LRX22G) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) SamsungBrowser/4.0 Chrome/44.0.2403.133 Mobile Safari/537.36

  13. Naar Boven | #12
    Ron
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Jan 2015
    Laatst Online
    10-02-19 om 08:12
    Berichten
    527
    Topics
    25
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    2002 / XU10J4RS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Aandrijfassen wil je sowieso laten doen, die moeten netjes recht zijn en gebalanceerd worden na het inkorten. Maar als je vaak aan tractoren werkt zul je vast wel een plek kennen waar ze dit kunnen. Is in de tractor- en vrachtwagen-wereld een stuk gangbaarder om assen in te korten geloof ik.

    Wat betreft de (ik neem aan after-market) pedal-box, ik zou daar zelf niet zo snel voor gaan. Je kunt evt. je huidige pedal-box aanpassen, makkie voor jou als lasser, waardoor je er een koppelings-cylinder bij kunt zetten. Hiervoor zou je die van de 206 kunnen nemen, als je dan zorgt voor het hele systeem tot de bak op de 206 zou dit plug-and-play moeten zijn.

    Nu ben ik nieuwsgierig naar foto's van al je projecten!

  14. Naar Boven | #13
    Willart's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2015
    Laatst Online
    Vandaag om 14:15
    Locatie
    Grootegast
    Leeftijd
    57
    Berichten
    934
    Topics
    35
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU7JP4
    Kleur
    Lucifer Rouge

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ron Jaegers Bekijk Berichten
    Is in de tractor- en vrachtwagen-wereld een stuk gangbaarder om assen in te korten geloof ik.
    Ik verwacht wel dat onbalans bij tractoren een stuk minder kritisch zal zijn als bij de personenauto. Draaisnelheid as bij de 306 ligt een stuk hoger immers.
    Vive le dompteur!

    308CC te koop!

  15. Naar Boven | #14
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Oct 2015
    Laatst Online
    21-05-16 om 14:41
    Leeftijd
    25
    Berichten
    16
    Topics
    4
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    2000

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Onbelans bij een trekker kan bijna niet . Want gebruik de bak van de trekker zelf en dan met een adapter plaat het blok er op .
    Dan is het een mooi gedonder om de koppeling van de auto vast te krijgen op de in gaande as van de bak .

    Maar zal morgen even foto's maken hoe de 306 er bij staat

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 5.0.2; SAMSUNG SM-G901F/G901FXXU1BOK2 Build/LRX22G) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) SamsungBrowser/4.0 Chrome/44.0.2403.133 Mobile Safari/537.36

  16. Naar Boven | #15
    Hicoly's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2014
    Laatst Online
    Vandaag om 16:00
    Leeftijd
    41
    Berichten
    1.162
    Topics
    39
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1999 / XU10J4R / RFV
    Kleur
    Rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Anders kun je misschien Sander Swinkels benaderen, hij heeft ervaring met ombouwen naar V6.
    Ikzelf heb het ook nog op mijn wantlist staan om ooit nog eens een V6 werkend en rdw gekeurd in mijn cabrio te (laten) bouwen

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 9_3_1 like Mac OS X) AppleWebKit/601.1.46 (KHTML, like Gecko) Version/9.0 Mobile/13E238 Safari/601.1
    Preview

    Ik pròbeer mensen echt te helpen met eigen ervaring.
    (schermafbeelding met dank aan Car2oonz)
    Reply With Quote Registreer Om Te Antwoorden UA    UA    UA    UA    UA    UA    UA    UA   


 

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.