Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Resultaten 1 t/m 9 van 9

Onderwerp: Motorsteunen?

  1. Naar Boven | #1
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2016
    Laatst Online
    11-06-19 om 16:38
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    11
    Topics
    2
    Auto
    Peugeot 306 XT Hatchback
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    1999
    Kleur
    verweerd Rood

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: Motorsteunen?

    (Dames? en) Heren!
    Vorige maand de trotse eigenaar geworden van een 306 XT 1.8 16V Hatchback uit '99, aan de bumpers, CV remote e.d. te zien is het een Phase 3. Sinds twee weken zelfs op 15" Lasers met zomerbanden

    Heb helaas wel een probleem maar jullie kunnen me vast een duw in de juiste richting geven

    Als ik (met warme of koude motor) wat gas geef (vooral een bocht uitkomend) voel ik de hele auto een beetje schokken. Het voelt een beetje alsof het toerental eigenlijk te laag is voor de versnelling (hoewel ik dan al ruim boven de 2000 rpm zit) mijn eerste ingeving is dat de motorsteunen versleten zijn (blok heeft iets minder dan 140k gelopen, maar aan het NAP rapport te zien zijn het de laatste jaren wat vaker kleinere stukken geweest) in mijn graafacties over het forum lees ik ook vaak dat een stappenmotor een vergelijkbaar gevoel op kan leveren (of heb ik dat verkeerd begrepen?) zo ja hoe kan ik uitzoeken wat in mijn geval het issue is?

  2. Naar Boven | #2
    Niet weg te krijgen

    Status
    Online
    Registratie
    Sep 2014
    Laatst Online
    Vandaag om 12:16
    Locatie
    Almere
    Leeftijd
    28
    Berichten
    673
    Topics
    18
    Auto
    Peugeot 306 Sedan
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / RHY (DW10TD, 2.0 HDi)
    Kleur
    Bleu de provence

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Stappenmotor gaat over je stationair toerental dus dat lijkt met niet van toepassing als je ruim 2000 rpm maakt.
    Gasklephuis schoonmaken kan nooit kwaad dus dat zou je sowieso kunnen doen.
    Bougies/Bougiekabels al eens gecheckt/vervangen?
    Brandstof/luchtfilter vervangen?

  3. Naar Boven | #3
    Willart's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2015
    Laatst Online
    Vandaag om 07:47
    Locatie
    Grootegast
    Leeftijd
    57
    Berichten
    957
    Topics
    36
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU7JP4
    Kleur
    Lucifer Rouge

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Als dit verschijnsel zich niet voordoet bij hogere toeren en snel/abrupt schakelen dan denk ik ook aan het motormanagement.
    Vive le dompteur!

    308CC te koop!

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Muschkie's Schermafbeelding
    Technisch Specialist

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2010
    Laatst Online
    24-07-19 om 13:52
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Leeftijd
    39
    Berichten
    7.363
    Topics
    96
    Auto
    Peugeot 306 GTi-6 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS (RFS)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Als dat zo is, dan zou het de onderste motorsteun betreffen. Die is visueel te inspecteren, en met koude motor zou je eens flink aan de motor kunnen gaan trekken. Aan de onderzijde bij de steun zou je het dan goed kunnen zien.
    Familycar; BMW 530d Touring @ 258 Bhp
    Dailycar; Peugeot 306 GTi-6 2.0 16v RFS @ 167 Bhp
    Trackdaycar; Peugeot 205 GTi 2.0 16v RFS @ 174 Bhp
    Funcar; Peugeot 205 CTi 2.0 16v RFS @ 170 Bhp
    Bike; Aprilia RSV mille @ 145 Bhp

    A lot of fun with all these horses

  6. Naar Boven | #5
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    Gisteren om 22:34
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.880
    Topics
    129
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Zou aan simpele dingen kunnen liggen, zoals bougies, luchtfilter e.d.

    Het zou een sensor probleem kunnen zijn, zoals lambda, gaskleppositie.

    Maar het zou idd ook heel goed de achterste motorsteun kunnen zijn al ligt dat niet echt voordehand.

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 5.0; SAMSUNG SM-G900F Build/LRX21T) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) SamsungBrowser/4.0 Chrome/44.0.2403.133 Mobile Safari/537.36

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  7. Naar Boven | #6
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Jan 2011
    Laatst Online
    Gisteren om 18:40
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    702
    Topics
    29
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar / MC
    1998 / 37AKFXT
    Kleur
    zilvergrijs

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Denk dat je meer richting de homokineet van een vd aandrijfassen moet zoeken
    Het moet niet te makkelijk gaan anders ben je te snel klaar.
    Geduld is een schone zaak

  8. Naar Boven | #7
    Niet weg te krijgen

    Status
    Online
    Registratie
    Sep 2014
    Laatst Online
    Vandaag om 12:16
    Locatie
    Almere
    Leeftijd
    28
    Berichten
    673
    Topics
    18
    Auto
    Peugeot 306 Sedan
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / RHY (DW10TD, 2.0 HDi)
    Kleur
    Bleu de provence

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Homokineet lijkt mij onwaarschijnlijk maar kun je makkelijk testen. Op een groot parkeerterrein rustig krappe rondjes draaien (voor n achteruit) en dan moet je hem horen "tikken". Ook zul je het in je stuur voelen.

    Trouwens, geen motorstoringen? Misschien dat eens laten uitlezen meer helderheid brengt.

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 5.0; SM-G900F Build/LRX21T) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/50.0.2661.89 Mobile Safari/537.36

  9. Naar Boven | #8
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2011
    Laatst Online
    Vandaag om 10:56
    Locatie
    Uitgeest
    Leeftijd
    66
    Berichten
    1.621
    Topics
    13
    Auto
    Peugeot 306 XTDT Break Station
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    1998 / DHY
    Kleur
    Zwart

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Met 140000 km zijn motorsteunen en aandrijfassen echt niet aan de orde, het moet in de motor zitten.

  10. Naar Boven | #9
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2016
    Laatst Online
    11-06-19 om 16:38
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    11
    Topics
    2
    Auto
    Peugeot 306 XT Hatchback
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    1999
    Kleur
    verweerd Rood

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter Topic: Dank voor alle opties en iden!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muschkie Bekijk Berichten
    Als dat zo is, dan zou het de onderste motorsteun betreffen. Die is visueel te inspecteren, en met koude motor zou je eens flink aan de motor kunnen gaan trekken. Aan de onderzijde bij de steun zou je het dan goed kunnen zien.
    Dat vind ik een simpele optie, ga ik morgen eens mee klooien.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fust Bekijk Berichten
    Homokineet lijkt mij onwaarschijnlijk maar kun je makkelijk testen. Op een groot parkeerterrein rustig krappe rondjes draaien (voor n achteruit) en dan moet je hem horen "tikken". Ook zul je het in je stuur voelen.

    Trouwens, geen motorstoringen? Misschien dat eens laten uitlezen meer helderheid brengt.
    Dat kan ik ook is testen, parkeerplaatsje zoeken en kleine rondjes maken . Heb bij korte bochtjes nog geen gekke geluiden gehoord of dingen in het stuur gevoeld, en krappe bochtjes ben ik al genoeg tegen gekomen in Amsterdam en omstreken.
    Enige lampje wat brand op m'n dashboard is die van de zij-airbags, maar heb al op meerdere plekken gelezen dat dat het beste op te lossen is door een gammel stekkertje onder de stoelen door te knippen en de snoertjes vast te solderen.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keezx Bekijk Berichten
    Met 140000 km zijn motorsteunen en aandrijfassen echt niet aan de orde, het moet in de motor zitten.
    Dat leek mij ook... Ik ga morgen eens goed klooien en dan horen jullie het van me


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. motorsteunen vervangen
    Door puertoriko in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 03-07-12, 14:16
  2. Zijn de motorsteunen makkelijk te vervangen?
    Door jeroenbreuer in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 07-11-08, 13:23
  3. (jeroenbreuer) - Motorsteunen vervangen, is dat te doen?
    Door Team306Tuning in forum Techniek
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.