Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Resultaten 1 t/m 9 van 9

Onderwerp: Koppakking + Distributie vervangen, motor van tijd?

  1. Naar Boven | #1
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2016
    Laatst Online
    07-12-16 om 22:37
    Berichten
    6
    Topics
    2
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    1998

    Exclamation Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: Koppakking + Distributie vervangen, motor van tijd?

    hallo,

    ik heb recent een peugeot 306 gekocht met een lekke koppakking, ben zelf monteur dus appeltje eitje dacht ik, alles heb ik losgehaald en afgetekend cilinderkop heb ik weggebracht, toen ik hem schoon aan het maken was om de kop terug te monteren kwam ik er alleen achter dat ik de motor niet op tijd had gezet (beginnersfoutje) maar omdat de kop schoon is gemaakt was ook mijn aftekening verdwenen. nu heb ik hem weer dicht gebouwd en hem voor mijn gevoel helemaal goed gezet. de auto liep prima voor ik hem loshaalde, liep alleen warm ivm de lekke koppakking. nu heb ik de auto weer dicht gebouwd tot ik hem kon starten en liep deze op 3 cylinders voor wat ik merk. staat de motor nou een tand van tijd af of kan dit nog iets anders zijn?

    bedankt alvast voor jullie hulp

  2. Naar Boven | #2
    Niet weg te krijgen

    Status
    Online
    Registratie
    Jan 2011
    Laatst Online
    Vandaag om 21:33
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    694
    Topics
    29
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar / MC
    1998 / 37AKFXT
    Kleur
    zilvergrijs

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Doe eerst maar een compressiemeting dan weet je zeker dat hij geen klep aangetikt heeft en daardoor geen compressie en geen druk op 1 cil.
    Het moet niet te makkelijk gaan anders ben je te snel klaar.
    Geduld is een schone zaak

  3. Naar Boven | #3
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2016
    Laatst Online
    07-12-16 om 22:37
    Berichten
    6
    Topics
    2
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    1998

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brumbrum Bekijk Berichten
    Doe eerst maar een compressiemeting dan weet je zeker dat hij geen klep aangetikt heeft en daardoor geen compressie en geen druk op 1 cil.
    Hij loopt goed nu, distributie stond iets van tijd, compressie is goed gelukkig, volgende probleem, de auto word te warm nu en de ven slaat niet aan, kan dit iets te maken hebben met de olie wie nog in de radiateur zit (temperatuurschakelaar is vervangen en wanneer je hem doorlust slaat de ven gewoon aan) of is dit in eerste instantie het probleem van de lekke koppakking?

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Niet weg te krijgen

    Status
    Online
    Registratie
    Jan 2011
    Laatst Online
    Vandaag om 21:33
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    694
    Topics
    29
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar / MC
    1998 / 37AKFXT
    Kleur
    zilvergrijs

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Wel goed ontlucht??? dat is nl nog wel eens een probleem, vooral bij de kachel dan moet de motor behoorlijk toeren maken voor daar een straaltje water uit komt of lucht .
    Temp sensor zou je kunnen meten of hij schakelt als je hem in een pannetje met kokend water houd , de schakeltemp. staat erop als het goed is.
    Wat noem je te warm, vrijwel alle peugjes worden behoorlijk warm zo rond de 90 gr bedrijfstemp is normaal.
    Het moet niet te makkelijk gaan anders ben je te snel klaar.
    Geduld is een schone zaak

  6. Naar Boven | #5
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2016
    Laatst Online
    07-12-16 om 22:37
    Berichten
    6
    Topics
    2
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    1998

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brumbrum Bekijk Berichten
    Wel goed ontlucht??? dat is nl nog wel eens een probleem, vooral bij de kachel dan moet de motor behoorlijk toeren maken voor daar een straaltje water uit komt of lucht .
    Temp sensor zou je kunnen meten of hij schakelt als je hem in een pannetje met kokend water houd , de schakeltemp. staat erop als het goed is.
    Wat noem je te warm, vrijwel alle peugjes worden behoorlijk warm zo rond de 90 gr bedrijfstemp is normaal.
    Loopt op tot het stop lampje gaat branden ca. 120 graden de temperatuurschakelaar is nieuw dus zou goed moeteb zijn zou hem morgen eens testen voor de zekerheid, kan de thermostaat verkeerd om kunnen zitten? Slang van temp huis naar radiateur blijft leef namelijk
    Gr

  7. Naar Boven | #6
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    Gisteren om 23:18
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.784
    Topics
    125
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Niet goed onlucht.
    Dan blijft de thermostaag dicht.

    Goed ontluchten is bij een 306 nogal lastig.

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 5.0; SAMSUNG SM-G900F Build/LRX21T) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) SamsungBrowser/4.0 Chrome/44.0.2403.133 Mobile Safari/537.36

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  8. Naar Boven | #7
    Niet weg te krijgen

    Status
    Online
    Registratie
    Jan 2011
    Laatst Online
    Vandaag om 21:33
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    694
    Topics
    29
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar / MC
    1998 / 37AKFXT
    Kleur
    zilvergrijs

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Een grote fles van frisdrank de boden eruit halen en die in de radiateuropening frotten met plakband of rubberring oid en dan kun je hoger vullen zodat er meer druk op staat, is een truuk die ik hier ook geleerd heb werkt perfect, alleen als de lucht eruit is even een bak onder de auto schuiven waar de overtollige kvs in kan lopen.
    Wel op 2 plaatsen ontlucht?? thermostaathuis en kachelslang en dan de kachel open zetten.
    Het moet niet te makkelijk gaan anders ben je te snel klaar.
    Geduld is een schone zaak

  9. Naar Boven | #8
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    Gisteren om 23:18
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.784
    Topics
    125
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Kachel open zetten of niet maakt niks uit.
    Kachelradiateur stroomt altijd door, zit dus geen kraan tussen die je open of dicht zet.

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 5.0; SAMSUNG SM-G900F Build/LRX21T) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) SamsungBrowser/4.0 Chrome/44.0.2403.133 Mobile Safari/537.36

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  10. Naar Boven | #9
    Niet weg te krijgen

    Status
    Online
    Registratie
    Jan 2011
    Laatst Online
    Vandaag om 21:33
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    694
    Topics
    29
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar / MC
    1998 / 37AKFXT
    Kleur
    zilvergrijs

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    O, ben er vanuit gegaan dat daar een kraan aan het radiateurblokje zit vandaar, open stroomt zeker door.
    Het moet niet te makkelijk gaan anders ben je te snel klaar.
    Geduld is een schone zaak


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. krukas en nokkenas (distributie) op tijd zetten? 2.0 8v xsi
    Door stylo1984 in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 13-09-09, 15:40
  2. distributie vervangen
    Door alex1974 in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 29-06-09, 23:58
  3. distributie vervangen
    Door Racingkip in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 22-06-09, 22:27
  4. (xilsee) - Help!! Tijd Distributie riem en kopbouten
    Door Team306Tuning in forum Techniek
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00
  5. (306GTIChris) - Koppakking vervangen RFS motor
    Door Team306Tuning in forum Techniek
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.