Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Resultaten 1 t/m 10 van 10

Onderwerp: Stotterende motor

  1. Naar Boven | #1
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2015
    Laatst Online
    01-12-15 om 13:41
    Berichten
    5
    Topics
    1
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar
    1997

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: Stotterende motor

    Sinds een paar maanden heb ik een Peugeot 306 (goh.. ) 1.4 uit 1997. Hij heeft de laatste jaren erg weinig gereden, maar is wel altijd onderhouden bij de garage.

    Vanaf afgelopen weekend heb ik last dat hij (onregelmatig) af en toe voornamelijk bij hogere toeren en/of accelereren de motor kort wat inhoud/stottert.

    Na een kleine check kwam ik erachter dat de carter ontluchtingsslang half vast zat. Hier ontdekte ik dat er voorheen wat gehobbyd is (zie foto's). Zo op het eerste gezicht is het messing buisje behoorlijk gesleten. Nu zou ik zeggen wat versleten is moet ergens naartoe zijn, maar zie voor zover ik kan zien geen sporen in het filterhuis en/of gasklep. Verder viel me niks echt op. De motor lijkt stationair verder netjes te lopen zonder rare bijgeluiden.

    IMG-20151118-WA0001.jpeg IMG-20151118-WA0015.jpeg

    Nu vraag ik me af of er mensen zijn die dit zelfde probleem hebben en of dit eventueel te maken kan hebben met bovenstaand "probleem".
    Iemand suggesties waar ik het probleem het best kan zoeken?

    Alvast bedankt!

  2. Naar Boven | #2
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    Gisteren om 23:18
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.784
    Topics
    125
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Waar zit dat messing busje dan????
    Heb zelf een TU3 (1.4) motor en meerdere TU5 (1.6) motoren gehad en zou niet waten waar dat ding voor dient en heb ze toch allemaal aardig uitelkaar gehad.

    Als opties zou ik zeggen;
    *gasklep reinigen
    *benzine filter verstopt
    *bougies slecht
    *luchtfilter verstopt.

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  3. Naar Boven | #3
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2015
    Laatst Online
    01-12-15 om 13:41
    Berichten
    5
    Topics
    1
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar
    1997

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Bedankt voor je reactie. Ik zal de punten is controleren!

    De messing bus zit in het luchtfilterhuis bij de koppeling van de carterslang. Gezien de "reparatie" zu me overigens niet verbazen als hij normaal vast zit in het huis

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 4.4.2; HUAWEI G6-U10 Build/HuaweiG6-U10) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/40.0.2214.109 Mobile Safari/537.36

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    Gisteren om 23:18
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.784
    Topics
    125
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Daar hoort geen messing bus te zitten .
    Denk dat de originele aansluiting gebroken is geweest oid en dat zij dit zo hebben proberen oo te lossen.
    Zoek even op de sloop voor een goed luchtfilterhuis, die olie dampen wil je niet vrij onder de motorkap hebben kans is namelijk groot dat ze hun weg naar binnen vinden en dat is niet heel erg gezond.

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  6. Naar Boven | #5
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2015
    Laatst Online
    01-12-15 om 13:41
    Berichten
    5
    Topics
    1
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar
    1997

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Inmiddels weer bezig geweest met de 306.

    De volgende dingen gedaan:
    - Gasklep schoon gemaakt. Zat wel wat viezigheid in, auto lijkt makkelijker te starten.
    - Nieuw.. of naja nieuw voor mij. Van de sloop een luchtfilterhuis.
    - Bougiekabels gecontroleerd, waren niet poreus en/of slijtplekken/scheuren zichtbaar. Doormeten liet ook niks geks zien.
    - Bougies vervangen, zat wat witte aanslag op de elektrode.

    Daarnaast leek de brandstofpomp langer door te pompen bij het aanzetten van het contact dan voorheen. Maar kan ook in me hoofd zitten. Inmiddels luister ik naar elk tikje, kraakje.

    Probleem is er momenteel nog steeds, zelfs met vlagen iets meer last van zelfs (al voordat ik ging hobbyen overigens ).

    Filters zijn onderweg. Dus maar is kijken of dat wat oplost.
    Laatst gewijzigd door Tom_; 26-11-15 om 16:19.

  7. Naar Boven | #6
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    Gisteren om 23:18
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.784
    Topics
    125
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Als de electroden egaal wit zijn dat loopt hij te arm, maar als ze voor het overgrote deel koffie bruin zijn dat loopt hij qua meng verhouding goed.

    Aan het luchtfilterhuis zou het ook niet kunnen liggen maar nu weet je iig dat je geen schadelijk olie dampen in de auto kunt krijgen.
    Je kunt daar namelijk goed raar van worden als die de auto in komen (spreek helaas uit ervaring).

    Als gewoon even goed een beurt geven niks helpt zal het toch ook uitlezen worden.

    ========== Post samengevoegd op 20:30 ========== De vorige post was op 20:26 ==========

    Oh en schiet me nog wat binnen.
    Als je de auto koud start hang dan eens een multimeter aan de accu, schakel vervolgens heel veel verbruikers in. Als de spanning in zakt (tot rond of zelfs onder de 12V) dan kan alle ellende ook zomaar uit de dynamo komen.

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  8. Naar Boven | #7
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2015
    Laatst Online
    01-12-15 om 13:41
    Berichten
    5
    Topics
    1
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar
    1997

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Bedankt voor de hulp tot nu toe!
    Dat het filterhuis niet het probleem op zou lossen had ik al begrepen, maar ben nu wel van die lekkere geurtjes af. Dat is die paar euro wel waard, ben al gek genoeg zonder die dampen.
    Mocht dit het allemaal niet zijn, dan zal uitlezen inderdaad een volgende stap zijn. Van de week even een momentje zoeken om de overige dingen te vervangen/testen.

    Omdat een foto vaak meer zegt dan 1000 woorden hier een foto van de bougies. De linkse lijkt wat witter dan de rechtse, de andere 2 lijken op de rechtse.
    IMG_20151128_193150.jpg

  9. Naar Boven | #8
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    Gisteren om 23:18
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.784
    Topics
    125
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Even een flesje injector reiniger er in.
    Lijkt er op dat hij op die cilinder armer loopt.

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  10. Naar Boven | #9
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2015
    Laatst Online
    01-12-15 om 13:41
    Berichten
    5
    Topics
    1
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar
    1997

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Zag bij de lokale gamma al wat van dat spul staan. Is dat wat of is het aan te raden een bepaald merk/type te halen?

    De meningen schijnen te verschillen over wat wel en niet werkt.

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 4.4.2; HUAWEI G6-U10 Build/HuaweiG6-U10) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/40.0.2214.109 Mobile Safari/537.36

  11. Naar Boven | #10
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    Gisteren om 23:18
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.784
    Topics
    125
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ik zou injector reiniger van Wynns nemen.
    Dat werkt prima, gebruik ik zelf ook.

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. Stotterende motor na reiniging
    Door Stratofour in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 04-06-13, 16:43
  2. 2 motor technische vraagjes mbt de rfs motor.
    Door TvH in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 33
    Laatste bericht: 20-04-13, 01:19
  3. stotterende 306 Break diesel
    Door theunheebink in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 03-02-09, 19:13
  4. motor 306 lpg g3 start slecht bij warme motor
    Door reks in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 29-08-08, 20:50
  5. Stotterende 1.6 met TU5JP/L3 (NFZ), ook wel N5
    Door fransezaken in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 02-10-07, 20:41

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.