Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 15 van 38

Onderwerp: 306 cabrio motor swap van RFV naar RFS

  1. Naar Boven | #1
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2015
    Laatst Online
    07-07-16 om 13:38
    Locatie
    Haps
    Leeftijd
    25
    Berichten
    40
    Topics
    6
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1997

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: 306 cabrio motor swap van RFV naar RFS

    Goede Avond,

    Ik zit al een klein half jaar mee te lezen op dit forum, heel veel informatie gevonden en met plezier veel topics gelezen.
    Nou heb ik een vraag dus heb ik ook maar een account gemaakt.

    Sinds april/mei ben ik een trotste eigenaar van een 306 Cabrio fase 2 model uit "97 met een fijn 2.0 16v rfv 132pk motortje.
    Hier voor ook al 2 peugeotjes 205 gehad, heerlijke wagentjes!

    Maar mijn vraag is dus, aangezien mijn blokje al zo'n 188k heeft gelopen, is het mogelijk zonder al te veel aanpassingen er een rfs motor van 167pk in te plaatsen?
    Ik wil namelijk wat meer pit, en aangezien dat binnen de 40% vermogenswinst valt lijkt mij dat een leuke klus.
    Ook had ik gelezen dat je een compressor kunt monteren en zonder aanpassingen tot 0,4/5 bar zou kunnen draaien, maar dat vertrouw ik niet zo goed.

    Ik heb wat topics gevonden over cabrio's waar een ander motorblok in is gekomen, maar verder niet veel wijs geworden over de inbouw en aanpassingen.

    Ik hoop dat er mensen mij voldoende tips en advies en hulp kunnen bieden zodat ik wat verder kom via dit topic!
    Laatst gewijzigd door Robke15; 23-10-15 om 13:50.

  2. Naar Boven | #2
    ArjanG's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Aug 2011
    Laatst Online
    Gisteren om 17:37
    Locatie
    Peize
    Berichten
    529
    Topics
    10
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / 2.0 Hdi
    Kleur
    blauw

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    denk dat je rfv en rfs door mekaar haalt rfs heeft 167 pk en de rfv 132.

    zolang die motor ook uit een 306 komt en je alles er bij hebt is dat allemaal niet zo moeilijk.

    moeilijker zal het worden om een motor te vinden die veel minder gelopen heeft als die 188.000 km die er nu in zit
    Laatst gewijzigd door ArjanG; 22-10-15 om 20:45.

  3. Naar Boven | #3
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    25-05-19 om 23:18
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.784
    Topics
    125
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    als je een rfs wilt in bouwen met alles er op en er aan (dus ook de 6 bak) moet je toch al snel aan het vokgende denken;

    Onderdelen;
    Rfs motor
    6 bak
    Pook met vergrendeling voor R
    Schakelstangen
    Complete uitlaat
    Stuurhuis
    Remmerij rondom
    Koel systeem
    Tellerbak
    Hitteschild voor eerste deel van de uitlaat
    Daarnaast zul je electrisch de nodige wijzigingen moeten doorvoeren.


    Wil je het echt goed doen,
    Draagarm rubbers (306 gti zijn wat stugger)
    Stabilisatirstang + rubbers (24mm zou die moeten zijn (gek genoeg had mijn gti een 21mm))
    Achteras (de anti roll bar van een gti as is dikker)
    Complete veerpoten (gti is wat stugger afgeveerd)

    Maar aangezien het in een cabrio komt zijn die laatste niet super belangrijk aangezien het chassis van een cabrio toch wat flexibeler is als die van een hatchback/break/sedan.

    Een gti beneden de 188.000 is redelijk zeldzaam en een rfv (2.0 16v 135 pk) met 188.000 is nog niet eens zo extreem veel.
    Rijden er genoeg de 3 ton voorbij (mits goed onderhouden uiteraard).

    Compressor op een rfs is leuk maar zou er niet aan beginnen als je verder niet serieus in het blok wilt investeren.

    Ken uit het corrado tijdperk (toen ik zelf aktief zoekend was naar) genoeg mensen die op een 1.8 g60 de g-lader wisselde voor een compressor en kan je vertellen dat dat nooit echt heel lang goed ging, dat terwijl het verschil in vermogen niet heel extreem was (reden er genoeg met standaard motor en aangepaste g-lader met hetzelfde vermogen), maar op de 1 of andere manier vond de motor de compressor minder fijn.

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2015
    Laatst Online
    07-07-16 om 13:38
    Locatie
    Haps
    Leeftijd
    25
    Berichten
    40
    Topics
    6
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1997

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Hey,

    bedankt voor jullie antwoord!!

    Ik onderhoud mijn wagentje zelf, alleen zit er helaas geen historie bij van de vorige eigenaren(3).
    Hij liep niet goed, maar na een aantal dingen vervangen en ververst te hebben loopt hii stukken beter gelukkig.
    Map sensor was niet goed, actieve koolstoffilter klep bleef hangen, en een grote beurt deed wonderen.
    Hij hakkelt alleen nog een klein beetje met overschakelen en lage toeren(1500/2500). Met shell v-power rijd het wel soepeler btw, dus dat tank ik standaard, al vanaf ik hem heb.

    Is de remmerij verplicht mee te verwisselen? Aangezien de auto een stukje zwaarder is als een gti lijkt mij dat hij opzich al sterkere remmerij heeft als een standaart 2.0 hatchback bijvoorbeeld.

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 9_0_2 like Mac OS X) AppleWebKit/601.1.46 (KHTML, like Gecko) Version/9.0 Mobile/13A452 Safari/601.1

  6. Naar Boven | #5
    fab306's Schermafbeelding
    De 405 Whisperer

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2011
    Laatst Online
    06-03-19 om 18:45
    Locatie
    Hoofddorp
    Leeftijd
    44
    Berichten
    5.047
    Topics
    53
    Auto
    Peugeot 306 cabrio cabrio 1.8 16v
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    2001

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    De remmen van een hatchback met vergelijkbare motorisering is hetzelfde als bij een cabrio.

    Leuke plannen

    Ik zelf heb er ook eentje: een 2.0 8v turbo uit een 406 break in mijn 406 coupé 2.0 16v hangen Plug & Play. +55nm, dat merk je wel en max vermogen veel eerder, nl. bij 2500rpm.
    Renault Mégane CC 2.0 16v
    Peugeot 405 GR ph1
    Peugeot 405 Mi16
    Peugeot 206 1.6 16v XS
    Peugeot 406 1.8 16v Break 2000
    Peugeot 406 2.0 Turbo CT Coupé
    Peugeot fiets (2 st.) in de schuur

  7. Naar Boven | #6
    Willart's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2015
    Laatst Online
    23-04-19 om 09:52
    Locatie
    Grootegast
    Leeftijd
    56
    Berichten
    932
    Topics
    34
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU7JP4
    Kleur
    Lucifer Rouge

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Hoi. Leuk idee. Ben zelf ook een sterker blok in de cabrio aan het voorbereiden.

    Als je de weg gaat bewandelen van een RDW-keuring heb je de remmen upgrade nodig ja. Bij een APK zal het geen probleem worden, Alleen is het wel aan te bevelen. Auto van 1300 kilo en dan sportief gaan rijden met de originele 266mm schijven is niet verstandig. Die aanschaf valt best wel mee. Wordt regelmatig aangeboden op Marktplaats. Je kan de 283mm setup van de GTI maar ook die van de 405T16 gebruiken. Verder zijn er nog andere mogelijkheden (307HDI/306 coupeV6 enz). Ik heb nog wel een 405T16 set over bijv.

    Op zich heb je wel de meest gunstige uitvoering voor deze ombouw. Beide blokken zijn XU10J4, hebben dus dezelfde ophanging, allebei een 2l en ook zeer weinig verschil in aansluiting bedrading.

    Gr.
    Laatst gewijzigd door Willart; 23-10-15 om 11:08.
    Vive le dompteur!

    308CC te koop!

  8. Naar Boven | #7
    john_ven24's Schermafbeelding
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Aug 2012
    Laatst Online
    22-02-19 om 17:30
    Locatie
    Rotterdam
    Leeftijd
    33
    Berichten
    25
    Topics
    2
    Auto
    Peugeot 306 gti
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1997

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    RDW keuring zou niet zo'n groot probleem moeten zijn, aangezien de auto van voor '98 is. Als je een FRS blok vindt van een xsara VTS met een 5-bak hoef je de stuurinrichting niet aan te passen (en misschien de pook ook, maar dat durf ik niet te zeggen).

  9. Naar Boven | #8
    Willart's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2015
    Laatst Online
    23-04-19 om 09:52
    Locatie
    Grootegast
    Leeftijd
    56
    Berichten
    932
    Topics
    34
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU7JP4
    Kleur
    Lucifer Rouge

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Jeroen op marktplaats heeft een mooi RFS blok met bak te koop.

    https://www.marktplaats.nl/a/auto-on...reviousPage=lr
    Vive le dompteur!

    308CC te koop!

  10. Naar Boven | #9
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2015
    Laatst Online
    07-07-16 om 13:38
    Locatie
    Haps
    Leeftijd
    25
    Berichten
    40
    Topics
    6
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1997

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Hey,

    Ik ben niet van plan om ermee naar de rdw te gaan voor herkeuring. Als hij binnen de 40% vermogenswinst blijft dan is het geen probleem als ik het goed heb begrepen. Maar dat van die rfs met 5 bak is inderdaad een goede, tenzij het niet zoveel werk is om de stuurinrichting en pook aan te passen.

    Wat de remmerij betreft, dat word dan ook wel interessant aangezien het toch een vrij vlotte cabrio gaat worden dan.

    Zodra ik er aan ga beginnen en een blok ga zoeken maak ik een eigen perso aan, vind het wel leuk om dat te delen met de mede forumleden! (Word ook gelijk mijn eerste project, op brommers na)

    Wat de ECU betreft, kan de orginele die er nu in zit blijven of zal er een ander inmoeten van de rfs?

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 9_0_2 like Mac OS X) AppleWebKit/601.1.46 (KHTML, like Gecko) Version/9.0 Mobile/13A452 Safari/601.1

  11. Naar Boven | #10
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    25-05-19 om 23:18
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.784
    Topics
    125
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Je zult een motor met kabelboom en ecu moeten hebben.

    Ik zal er wel mee naar de rdw gaan, heb in het verleden vanalles uitgezocht vwbt engine swaps en mocht je een aanrijding krijgen en uit onderzoek blijkt dat de de auto op kenteken anders is als de auto in het onderzoek vwbt motor en vermogen kan de verzekering wel eens heel moeilijk gaan doen met uitbetalen. Daarnaast ben je echt geen vermogen kwijt bij de rdw.
    Als jij de boel netjes in orde hebt is zo'n rdw keuring geen enkel probleem.

    Echter moet je wel een chassis nummer hebben van de donor.
    Als je gaat voor de gti-6 ombouw kan ik je wel een chassis nummer van een sloop gti geven.

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  12. Naar Boven | #11
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2015
    Laatst Online
    07-07-16 om 13:38
    Locatie
    Haps
    Leeftijd
    25
    Berichten
    40
    Topics
    6
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1997

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Weer eventjes een vraag, vind het onnodig om hier een topic voor te starten. Als ik de auto zou herkeuren met een rfs blok zou ik dan meer premie moeten betalen bij de verzekeraar? Of staat dat er helemaal los van?

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 9_2 like Mac OS X) AppleWebKit/601.1.46 (KHTML, like Gecko) Version/9.0 Mobile/13C75 Safari/601.1

  13. Naar Boven | #12
    Ruud Plooijer's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2009
    Laatst Online
    Gisteren om 22:32
    Locatie
    Zaanstad
    Leeftijd
    43
    Berichten
    3.077
    Topics
    51
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    1998
    Kleur
    Blauw metallic,M0GQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Die kans bestaat, maar dat weet je pas zeker als je de keuring gedaan hebt.

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 5.0; SAMSUNG SM-G900F Build/LRX21T) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) SamsungBrowser/2.1 Chrome/34.0.1847.76 Mobile Safari/537.36
    Life is what happens while you are busy making other plans. Was getekend John Lennon.

  14. Naar Boven | #13
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    25-05-19 om 23:18
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.784
    Topics
    125
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Afhankelijk van je leeftijd en of hij als eerste of tweede auto geregistreerd staan.
    Mijn gti was nog geen €20 in de maand .

    Maar als jij een aanrijding krijgt ook al zit je binnen die 40% kun je er problemen mee krijgen als je het niet doet.
    Het is namelijk een andere motor en niet dezelfde motor met een verhoogd vermogen.
    Die 40% regeling is namelijk alleen als je de huidige motor opvoerd (zonder turbo/compressor)

    Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/34.0.1847.76 Safari/537.36

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  15. Naar Boven | #14
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2015
    Laatst Online
    07-07-16 om 13:38
    Locatie
    Haps
    Leeftijd
    25
    Berichten
    40
    Topics
    6
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1997

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Ahzo oke, bedankt voor het antwoorden!
    Ik word 8 juni 23 jaar oud alweer en betaal al behoorlijk wat voor de auto per maand. Met 5 schade vrije jaren 64 hele euro's voor wa+! Bovendien heb ik nog een kever cabrio uit "73 op mijn naam staan, maar wel geschorst. En ik heb geen zin om meer te betalen. Door de prachtige nieuwe regelingen ben ik dit jaar 5% meer gaan betalen over het gehele nieuwe jaar bedrag ipv 5% minder op het oude jaar bedrag, lang leve nederland.
    Maar goed, ik wil dit blokje dus over +- een half jaar gaan uitwisselen met een rfs.

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 9_2 like Mac OS X) AppleWebKit/601.1.46 (KHTML, like Gecko) Version/9.0 Mobile/13C75 Safari/601.1
    Laatst gewijzigd door Robke15; 20-01-16 om 09:33.

  16. Naar Boven | #15
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    25-05-19 om 23:18
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.784
    Topics
    125
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Dan kan de premie nog wel eens wat omhoog schieten.
    Je gaat immers van 132pk naar 167pk en verzekeraars vinden het veel te leuk om je dan een poot uit te trekken.

    Ik heb mijn eerste gti gekocht toen ik 25 was en dan val je volgens de meeste verzekeraars buiten de zogenaamde risico groep. In mijn geval betekende dit dat ik de gti om precies te zijn voor €19 als 2de auto kon verzekeren (was wel een uitgeklede wa polis, maar maakte amper kilometers en de kilomters die ik er mee maakte zat ik er alleen in).

    Ga er zowiezo maar van uit dat een gti of een auto met dergelijke motor duurder is in de verzekering dan een gewone.

    Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/34.0.1847.76 Safari/537.36

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. Reacties: 7
    Laatste bericht: 14-06-13, 22:33
  2. Motor swap
    Door Gobla in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 30
    Laatste bericht: 17-09-10, 00:47
  3. Ik vroeg me af, motor swap?
    Door jeroenmac in forum Algemene Discussie
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 30-08-10, 18:47

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.