Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 15 van 27

Onderwerp: Aanpassen carrosserie cabrio

  1. Naar Boven | #1
    Willart's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2015
    Laatst Online
    Gisteren om 21:48
    Locatie
    Grootegast
    Leeftijd
    57
    Berichten
    1.011
    Topics
    36
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU7JP4
    Kleur
    Lucifer Rouge

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: Aanpassen carrosserie cabrio

    Geld inzamelen voor Joey zijn rolstoelbus
    Even wat aan het brainstormen.

    Volgend voorjaar wil ik serieus beginnen met het cabrio T16 gebeuren.
    Donorauto is er al. Motorblok en verns. bak met koppeling en veerpootbrug ook. Wil graag een auto die een stuk stijver is!

    Mijn idee is een 2 zitter te maken, vanwege vrijmaken ruimte.
    Dan kan ik de ruimte achter de stoelen benutten voor een frame (laswerk). Echter wat is nou de slimste manier. Waar zijn de plekken om aan te bevestigingen die het meeste effect zullen hebben?
    Vanuit de 2 achteras ophangpunten kruislings naar de deurposten?

    Moet allemaal geen invloed hebben op de APK natuurlijk.

    Iemand daar wat ideeën over?

    Gr. Willart
    Vive le dompteur!

    308CC te koop!

  2. Naar Boven | #2
    co-Piloot

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2009
    Laatst Online
    Vandaag om 11:00
    Locatie
    Helmond
    Leeftijd
    55
    Berichten
    4.523
    Topics
    260
    Auto
    Citroën C2 Hatchback
    Motor
    1.1 8v
    Bouwjaar
    2004

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ik vermoed een kruis achter de voorstoelen langs van de ene b-stijl naar de andere.

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 9_0_2 like Mac OS X) AppleWebKit/601.1.46 (KHTML, like Gecko) Version/9.0 Mobile/13A452 Safari/601.1

  3. Naar Boven | #3
    Froggie's Schermafbeelding
    Draaiorgel

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2014
    Laatst Online
    06-11-19 om 14:04
    Locatie
    Etten-Leur
    Leeftijd
    58
    Berichten
    1.671
    Topics
    37
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1998 / TU5JP
    Kleur
    bleu de chine (M0GE)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    De hoeken (in de motorruimte) van de carrosserie en kokerbalken kun je standaard verkrijgbare hoekstukjes inlassen (grote verbetering in stijfheid) Tevens de kokerbalken (die bij een cabrio al breder zijn ) met wat plaat en zetwerk nog breder maken. Daar komt het grootste probleem vandaan omdat er eenvoudig geen dak is. Dit geeft geen problemen bij de RDW keuring (mits netjes plaat en las werk.) Gewicht is een belangrijk punt voor de rijeigenschappen en wegenbelasting.
    1e auto Peugeot Expert 2.0 Hdif 2008 velgen arctique 17"
    2e auto Peugeot 308 CC 1.6 THP 2010. sportpack, velgen Lincancabur 18"
    auto Peugeot 306 1.6 cabrio 1998 blauw/ verkocht 5-2017

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    co-Piloot

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2009
    Laatst Online
    Vandaag om 11:00
    Locatie
    Helmond
    Leeftijd
    55
    Berichten
    4.523
    Topics
    260
    Auto
    Citroën C2 Hatchback
    Motor
    1.1 8v
    Bouwjaar
    2004

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Als ie de achterbank eruit gooit scheelt dat ook weer gewicht.

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 9_0_2 like Mac OS X) AppleWebKit/601.1.46 (KHTML, like Gecko) Version/9.0 Mobile/13A452 Safari/601.1

  6. Naar Boven | #5
    fab306's Schermafbeelding
    De 405 Whisperer

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2011
    Laatst Online
    21-10-19 om 18:54
    Locatie
    Hoofddorp
    Leeftijd
    45
    Berichten
    5.047
    Topics
    53
    Auto
    Peugeot 306 cabrio cabrio 1.8 16v
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    2001

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    De bankzittingen wegen bij elkaar misschien net 5kg.

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 5.0.2; XT1068 Build/LXB22.46-28) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/45.0.2454.94 Mobile Safari/537.36
    Renault Mégane CC 2.0 16v
    Peugeot 405 GR ph1
    Peugeot 405 Mi16
    Peugeot 206 1.6 16v XS
    Peugeot 406 1.8 16v Break 2000
    Peugeot 406 2.0 Turbo CT Coupé
    Peugeot fiets (2 st.) in de schuur

  7. Naar Boven | #6
    Willart's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2015
    Laatst Online
    Gisteren om 21:48
    Locatie
    Grootegast
    Leeftijd
    57
    Berichten
    1.011
    Topics
    36
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU7JP4
    Kleur
    Lucifer Rouge

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Gewichtstoename is al zo'n 100 kilo door het blok met turbo en intercooler. Toch maar gekozen voor de BE3-6 bak. Met een aangepaste 405 bak komt er wel een mooiere topsnelheid uit. Maar die bak is ook weer zwaarder. Ik hoef ook niet zo nodig meer boven de 220 te rijden. Die tijd is geweest
    RVS-accubak heb ik nog wel liggen. Ik heb er toen een tiental laten maken door een buurman in de tijd dat ik actief lid was van de GTI-club. Dus al wel 25 kilo naar achteren.
    Froggie ik neem wel contact met je op als het zover is. Was me al duidelijk dat je aardig wat kennis op dit gebied hebt.

    Over de B-stijlen, waar Higgy het over heeft. Is de B-stijl wel stevig genoeg om verschil te merken bij het monteren van een kruis?
    Laatst gewijzigd door Willart; 19-10-15 om 18:09.
    Vive le dompteur!

    308CC te koop!

  8. Naar Boven | #7
    Froggie's Schermafbeelding
    Draaiorgel

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2014
    Laatst Online
    06-11-19 om 14:04
    Locatie
    Etten-Leur
    Leeftijd
    58
    Berichten
    1.671
    Topics
    37
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1998 / TU5JP
    Kleur
    bleu de chine (M0GE)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Je kunt ook wat info bij de RDW opvragen: https://www.rdw.nl/Particulier/Pagin...-voertuig.aspx
    1e auto Peugeot Expert 2.0 Hdif 2008 velgen arctique 17"
    2e auto Peugeot 308 CC 1.6 THP 2010. sportpack, velgen Lincancabur 18"
    auto Peugeot 306 1.6 cabrio 1998 blauw/ verkocht 5-2017

  9. Naar Boven | #8
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    28-10-19 om 21:47
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.932
    Topics
    130
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1999 / XU10J4R RFV
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    De torsie stijfheid van het chassis is bij een cabrio altijd een probleem.

    Je zult de stijfheid die je over de lengte hebt/maakt ook over de breedte moeten zien te krijgen.

    Door met die hoekstukken te werken in de motorruimte en de kokerbalken dikker/breeder te maken heb je de voorkant al een stuk stijver maar over de lengte win je daar nog niet heel veel mee.
    Dan zul je van uit de dorpel constructie toch een soort van kooi moeten gaan opbouwen met een verticaal kruis (of meer) in de breedte. Daarnaast zou een horizontaal kruis ook geen overbodige luxe zijn.

    Daarnaast kun je via lynx power engineering gelagerde draagarmen bestellen (tenminste iemand in engeland heeft daar gelagerde draagarmern weg voor een 500 pk gti) en kun je de achteras mounts vervangen voor solid mounts (dus zonder rubber).

    Daarnaast een veerpoot brug en 24mm front stabi en een achteras met dikke arb (weet niet hoe groot het verschil tussen cabrio en gti is). En het geheel zou heel strak en stijf moeten zijn.

    Het voordeel van een hatch in zo'n geval kun je de kooi gewoon langs de A/B/C stijlen laten lopen naar het dak, met onder het dak een horizontaal kruis en achter de voorstoelen en verticaal kruis en vanaf de voorstoelen (of nog wat verder naar achteren) tot achter de achterbank of tot achterin de kofferbak en diagonaal kruis.

    Zo'n soort constructie zou je eigenlijk ook in de cabrio moeten hebben voor maximaal resultaat. Maar goed dat lijkt nergens na, dus moet je eigenlijk een manier zien te vinden om deze zaken toch te verwerken in de cabrio zonder afbraak te doen aan de uitstraling en werking van de cabrio.

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 2.0 16V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  10. Naar Boven | #9
    Hicoly's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2014
    Laatst Online
    Gisteren om 17:53
    Leeftijd
    41
    Berichten
    1.203
    Topics
    41
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1999 / XU10J4R / RFV
    Kleur
    Rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Bij Porsche passen ze Targa toe om de auto stijver te maken😉

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 9_0_2 like Mac OS X) AppleWebKit/601.1.46 (KHTML, like Gecko) Version/9.0 Mobile/13A452 Safari/601.1
    Preview

    Ik pròbeer mensen echt te helpen met eigen ervaring.
    (schermafbeelding met dank aan Car2oonz)

  11. Naar Boven | #10
    Willart's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2015
    Laatst Online
    Gisteren om 21:48
    Locatie
    Grootegast
    Leeftijd
    57
    Berichten
    1.011
    Topics
    36
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU7JP4
    Kleur
    Lucifer Rouge

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Een CTI is ook stijver dankzij de rollbar.

    Het gaat mij er niet om een auto te krijgen als een 306GTI met een rolkooi en allerlei verstevigingen. Eigenlijk meer op het niveau te komen van een standaard 306 GTI. Dat niveau is meer dan genoeg en al beduidend beter dan een standaard 306 cabrio.
    Verstevigingen achter moeten uit het zicht dus onder het windscherm blijven.

    Gisteravond nog wat zitten vogelen in Excel met de versn. bakken. Kwam tot de conclusie dat de 5 bak van een 309 GTI 16V (heb ik nog liggen) met een eindoverbrenging van 3.588 (205 GTI) veel slimmer beter is dan een 6-bak.
    Klinkt natuurlijk leuk een zesde versnelling maar dat is ook het enige positieve.
    Vive le dompteur!

    308CC te koop!

  12. Naar Boven | #11
    Leeuwenservice-Nijkerk

    Status
    Offline
    Registratie
    Jan 2013
    Laatst Online
    19-10-19 om 16:05
    Locatie
    Amsterdam
    Leeftijd
    52
    Berichten
    115
    Topics
    3
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    2000 / RGX

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Bij een zes-bak zijn de primaire en secundaire as extra gelagerd in het buitenhuis. Helpt iets tegen het uit elkaar dwingen van deze assen door het hoge koppel van de t-16. Zelf dacht ik dat een 205 GTI eindoverbrenging 3.69 is. Wordt bij beide wel een hele lange bak met langdurig een hoog koppel bij accelereren wat resulteert in doordraaien van de vijf op de relatief dunne secundaire as (bij de vts en GTI6 bak veel dikker) of het af slaan van de tanden. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan een kortere bak die sneller door de toeren gaat. Als je 6 of VTS-bak gebruikt kan je ook kiezen voor de bijpassende carterpan en kan de bak met twee extra bouten vast (past één op één). Bij de VTS en zes-bak heb je wel de korte as nodig die bij die bakken hoort ivm andere diepte in het dif.
    EXPERT HDI - 205 GTI 16 Trackday Edition

  13. Naar Boven | #12
    Willart's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2015
    Laatst Online
    Gisteren om 21:48
    Locatie
    Grootegast
    Leeftijd
    57
    Berichten
    1.011
    Topics
    36
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU7JP4
    Kleur
    Lucifer Rouge

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Ron.
    Jouw voorkeur is met name vanwege duurzaamheid van de bak, maar ook qua rijgedrag (dicht op elkaar liggende versn)?
    Ik had van Sietse ook wel eens gehoord dat de 6-bak wat sterker is dan de BE3-5.
    Mooiste zou gewoon zijn om een langere eindoverbrenging te kunnen maken in de 6-bak. Met 205/45/17 rijden, doet wel iets natuurlijk.
    RFS-blok gaat dik 1000 rpm verder door dan de T16.

    Bij 6000 rpm 230 km/uur is wat ik wil bereiken.

    Andere mogelijkheid is natuurlijk het blok verbeteren zodat er boven de 6000 ook nog genoeg fut in zit.
    Meer pk's vind ik niet nodig.

    Gr. Willart
    Vive le dompteur!

    308CC te koop!

  14. Naar Boven | #13
    Froggie's Schermafbeelding
    Draaiorgel

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2014
    Laatst Online
    06-11-19 om 14:04
    Locatie
    Etten-Leur
    Leeftijd
    58
    Berichten
    1.671
    Topics
    37
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1998 / TU5JP
    Kleur
    bleu de chine (M0GE)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willart
    Gisteravond nog wat zitten vogelen in Excel met de versn. bakken.
    Leuk dat iedereen praat over versnelling zou eigenlijk vertraging bak moeten heten in de eerste 3 versnellingen is het toerental van de uitgaande as kleiner dan de ingaande as

    ========== Post samengevoegd op 20:24 ========== De vorige post was op 20:19 ==========

    De kokerbalk verzwaren aan de onderkant is de enigste optie, alle buigspanning komt samen bij het zwakste punt, dat is waar de deur sluit. Een gezet L- profiel aan de onderkant lassen is al een grote verbetering.
    1e auto Peugeot Expert 2.0 Hdif 2008 velgen arctique 17"
    2e auto Peugeot 308 CC 1.6 THP 2010. sportpack, velgen Lincancabur 18"
    auto Peugeot 306 1.6 cabrio 1998 blauw/ verkocht 5-2017

  15. Naar Boven | #14
    Leeuwenservice-Nijkerk

    Status
    Offline
    Registratie
    Jan 2013
    Laatst Online
    19-10-19 om 16:05
    Locatie
    Amsterdam
    Leeftijd
    52
    Berichten
    115
    Topics
    3
    Auto
    Peugeot 306 Hatchback
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    2000 / RGX

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Je hebt in de 6-bak twee types (oud en nieuw type) met twee verschillende eindoverbrengingen. Met de langste en 205/45/17 kom je op 220 echte km/u. Dat is best rap in een cabrio. Dit durf ik dan ook alleen te rijden met de kap open. Bij die snelheid met de kap dicht zie je nl dingen met de kap gebeuren waar je voor die tijd geen weet van had. Heb voor een klant een 306 cabrio T16 met 250pk gebouwd. Praat dus wel uit ervaring. Deze heeft trouwens wel een rolkooi erin die onder de kap past. Verder staan er nog twee 306en T16 bij me, één met 260PK en ééntje met 340PK en 420NM, die laatste is echt een bakken sloper. Elke vijf of zes uur op het circuit kan er een ander achter ongeacht welke BE bak ik heb gebouwd of heb gebruikt. Maar dat is niet zo raar aangezien die bakken maar geschikt zijn tot 250 NM max.
    EXPERT HDI - 205 GTI 16 Trackday Edition

  16. Naar Boven | #15
    Froggie's Schermafbeelding
    Draaiorgel

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2014
    Laatst Online
    06-11-19 om 14:04
    Locatie
    Etten-Leur
    Leeftijd
    58
    Berichten
    1.671
    Topics
    37
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1998 / TU5JP
    Kleur
    bleu de chine (M0GE)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ron
    Verder staan er nog twee 306en T16 bij me, één met 260PK en ééntje met 340PK en 420NM
    Ik zou er niet in durven rijden Dan zou ik C70 T5 of Saab cabrio kiezen, of de 307 2.0 wat veiliger gevoel.
    1e auto Peugeot Expert 2.0 Hdif 2008 velgen arctique 17"
    2e auto Peugeot 308 CC 1.6 THP 2010. sportpack, velgen Lincancabur 18"
    auto Peugeot 306 1.6 cabrio 1998 blauw/ verkocht 5-2017


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. Wegflexen carrosserie
    Door peugeotfreak in forum Onderstel
    Reacties: 14
    Laatste bericht: 29-03-15, 21:33
  2. interieurverlichting aanpassen
    Door Jens in forum Interieur
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 20-09-12, 15:37
  3. schroefset aanpassen.
    Door 306Jos in forum Onderstel
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 28-03-12, 19:40
  4. koplamp aanpassen
    Door peugeot2.0s16 in forum Electronica
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 25-01-11, 20:46

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.