Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 15 van 23

Onderwerp: Tu5jp naar XU10J4RS ombouwen

  1. Naar Boven | #1
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2015
    Laatst Online
    01-08-15 om 12:08
    Leeftijd
    23
    Berichten
    7
    Topics
    1
    Auto
    CitroŽn Xsara Coupe
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / Tu5jp

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: Tu5jp naar XU10J4RS ombouwen

    Goedenmiddag,

    Ik ben nieuw hier en had een vraagje,

    Ik heb een citroen xsara uit 1999 de 5 deurs coupť
    Ik heb hier de tu5jp 8v 88pk motor inzitten dezelfde als Peugeot gebruikt en vroeg mij daarom af of een van jullie weet of hier dezelfde kabelboom al dan niet met teveel moeite op een andere manier is om te bouwen naar de XU10J4RS aangezien deze wat meer vermogen heeft

  2. Naar Boven | #2
    Ron
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Jan 2015
    Laatst Online
    17-08-19 om 16:23
    Berichten
    529
    Topics
    25
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    2002 / XU10J4RS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Hoi Lex, welkom op het forum.

    Ik ga binnenkort hetzelfde (laten) doen. De TU5 in mijn 306 Break vervangen door een XU10J4RS. In principe is de kabelboom compatible, dat wil zeggen: de aansluitingen van de motorkabelboom zitten op dezelfde plek in de carrosserie bij beide motoren. De motorkabelboom van de XU10 heeft echter twee ronde stekkers (een grote en een kleine) en jouw auto heeft er waarschijnlijk maar een (de grote). Dit kun je even checken door aan de bestuurders kant onder de motorkap bij het voorwiel te kijken. Daar gaan de stekkers van de motorboom de carrosserie in.

    Het kan dus zijn dat je wat moet wisselen in de bedrading, of, als je alle sensoren wilt kunnen gebruiken de auto-kant van de kabelboom vervangen.

    ========== Post samengevoegd op 13:03 ========== De vorige post was op 12:56 ==========

    Dit is de TU5 stekker in mijn auto



    Btw. wil je ook de 6-bak van de XU10J4RS gebruiken? Dan moet je ook (een deel van) het stuurhuis overnemen en de ontgrendelingskabel van de achteruitversnelling monteren.

  3. Naar Boven | #3
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2015
    Laatst Online
    01-08-15 om 12:08
    Leeftijd
    23
    Berichten
    7
    Topics
    1
    Auto
    CitroŽn Xsara Coupe
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / Tu5jp

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Leuk om te horen dat ik niet de enigste met dit idee ben

    Ik heb inderdaad diezelfde connector aan mijn motor alleen bij mij zijn (op 1 pen na) alle pennen bezet in deze connector?, wat sensoren betreft maakt het mij niet uit als ik niet alles uit kan lezen zolang de motor er niet minder om loopt.

    De versnellings bak zat ik ook aan te denken aangezien de xsara op de snelweg al flink in de toeren zit, maar is dit bij de 306 hetzelfde als een xsara?

    Bedankt voor de reactie, als je jouwn project post ga ik deze zeker volgen

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Ron
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Jan 2015
    Laatst Online
    17-08-19 om 16:23
    Berichten
    529
    Topics
    25
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    2002 / XU10J4RS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    In principe zijn de bakken (of althans) de bevestiging ervan hetzelfde.

    Echter is het niet zo dat de 6-bak een "extra versnelling" heeft bovenop een normale 5-bak. Je wint dus niet veel toeren bij het snelweg cruisen met een 6-bak. Je kunt beter zeggen dat je met de 6 bak er een extra versnelling tussen de 3 en 4 bij hebt. De overbrenging van de 6 is 0.79 terwijl die bij mijn break 5 bak nu 0.77 is samen met een nagenoeg gelijke eindoverbrenging scheelt dit dus niet veel.

    Mijn project topic staat hier: https://www.306forum.nl/21220-306-break-gti6.html

  6. Naar Boven | #5
    Willart's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2015
    Laatst Online
    Vandaag om 07:47
    Locatie
    Grootegast
    Leeftijd
    57
    Berichten
    957
    Topics
    36
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU7JP4
    Kleur
    Lucifer Rouge

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Besef wel dat deze motor inbouwen zal leiden tot een sportiever rijdgedrag, hetgeen je natuurlijk voor ogen hebt Maar, dat de rest van de auto hier niet op berekend is. Dingen als remmen, vering, schokdempers, stabilisatie stangen, draagarmrubbers enz. Dit ook upgraden is eigenlijk een vereiste i.m.o.
    Het voertuig onder controle houden wordt gewoon stukken moeilijker.

    Op internet is veel te vinden over deze motor en transplant.

    Succes!

    Willart.

  7. Naar Boven | #6
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    Gisteren om 22:34
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.880
    Topics
    129
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Op de xu10j4rs rfs zit bij een xsara gewoon een 5 bak en geen 6 bak.
    Oftewel voor de xsara moet je opzoek naar een BE5 bak (ipv de MA bak die nu achter de TU zit)

    De 306 is idd geleverd met een 6 bak oftewel de BE6 bak.

    Dat betekend dat je geen ander stuurhuis hoeft te zoeken (alleen andere schakelstangen)

    Verder zul je idd draagarm rubbers e.d. moeten vervangen. Maar als je gewoon even gaat zoeken naar onderdelen van een xsara VTS (heeft dit blok er in hangen namelijk) dan ben je opzich klaar.

    Moet je even zoeken op xsara parts (als verkoper) op marktplaats, die sloopt regelmatig vtsjes.

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 5.0; SAMSUNG SM-G900F Build/LRX21T) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) SamsungBrowser/2.1 Chrome/34.0.1847.76 Mobile Safari/537.36

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  8. Naar Boven | #7
    Willart's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2015
    Laatst Online
    Vandaag om 07:47
    Locatie
    Grootegast
    Leeftijd
    57
    Berichten
    957
    Topics
    36
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU7JP4
    Kleur
    Lucifer Rouge

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Volgens mij heb ik zelf nog complete veerpoten met naven van een Xsara VTS (167pk) liggen.

    Aanbod op marktplaats is er regelmatig, inclusief de 266 of 283 voorremmen. Ik zou minimaal 266 nemen en als je budget het toelaat zelfs de 283.

    Gr.

  9. Naar Boven | #8
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2015
    Laatst Online
    01-08-15 om 12:08
    Leeftijd
    23
    Berichten
    7
    Topics
    1
    Auto
    CitroŽn Xsara Coupe
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / Tu5jp

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Dan laat ik mijn oude versnellingsbak wel zitten als het verschil zo weinig is, en de remmen en veringen worden dan uiteraard ook aangepast maar dit zal allemaal pas rond het eind van het jaar verwerkelijkt worden maar dan kan ik in iedergeval vast op zoek gaan naar zo'n motorblokje

    En dan ga ik warschijnlijk voor de 283 remmen aangezien ik het wel in een keer goed wil doen
    Laatst gewijzigd door Lexvdpoel; 31-07-15 om 18:33.

  10. Naar Boven | #9
    Ron
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Jan 2015
    Laatst Online
    17-08-19 om 16:23
    Berichten
    529
    Topics
    25
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    2002 / XU10J4RS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Je kunt je huidige bak niet laten zitten. Dat zegt TvH ook, je huidige motor heeft een MA bak omdat het een TU is. De XU's hebben BE bakken. Het ligt er dus aan waar het XU10 blok uit komt wat je aan bak opties hebt. Maar denk er even aan dat het niet een kwestie is van het blok omhangen. Aandrijfassen en naven zijn ook anders.

  11. Naar Boven | #10
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    Gisteren om 22:34
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.880
    Topics
    129
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    283mm zit ook voor op de gti (achter weet ik zo even niet)

    Je zult andere naven (fusť huizen), aandrijfassen, schijven + klauwen (voor en achter), draagarm rubbers, achteras, stabilisator stang, uitlaat, versnellingsbak, schakelstangen, radiateur incl leidingen, tellerbak en hoofdremcilinder moeten vervangen

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 5.0; SAMSUNG SM-G900F Build/LRX21T) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) SamsungBrowser/2.1 Chrome/34.0.1847.76 Mobile Safari/537.36

    ========== Post samengevoegd op 19:16 ========== De vorige post was op 19:11 ==========

    Als je het mij vraagt is het haast voordeliger om gewoon een goeie vts te zoeken.

    De Xsara VTS is ten opzichte van de 306 gti-6 een aardig stuk goedkoper.
    Voor een goeie 306 gti-6 met alles er bij betaal je nog rond de Ä3500.
    Nog niet heel lang geleden zag ik een vergelijkbare xsara vts voor ongeveer 2000 te koop staan.

    Als je na gaat dat je voor de motor tussen de 800 en 1200 kwijt bent incl kabelboom en als je geluk hebt de versnellingsbak dan moet je van de overige 800 tot 1200 de rest nog doen.

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 5.0; SAMSUNG SM-G900F Build/LRX21T) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) SamsungBrowser/2.1 Chrome/34.0.1847.76 Mobile Safari/537.36

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  12. Naar Boven | #11
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2015
    Laatst Online
    01-08-15 om 12:08
    Leeftijd
    23
    Berichten
    7
    Topics
    1
    Auto
    CitroŽn Xsara Coupe
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / Tu5jp

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Dan is het inderdaad makelijker om een vts te halen, maar ik wil deze niet wegdoen dus dan de vraag hoe krijg je het beste meer vermogen uit de tu5jp ik heb wel eens gezocht voor een turbo maar kon destijds niet zo makkelijk iets vinden, jullie enig idee? En geen zorgen ik kom mischien niet heel ervaren over maar ik laat het ook doen

  13. Naar Boven | #12
    Ron
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Jan 2015
    Laatst Online
    17-08-19 om 16:23
    Berichten
    529
    Topics
    25
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    2002 / XU10J4RS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Voor een fatsoenlijke turbo set-up moet je minimaal op Ä 6000 rekenen. Zou ik op dit blok niet doen. Sowieso zou ik in de TU5 8 kleppers niet teveel investeren en er zeker niet teveel van verwachten.

    Het XU10 verhaal zou ik niet te snel afschrijven. Is een leuk project. En de XU10 is wat vatbaarder voor modificaties.

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 7_1_2 like Mac OS X) AppleWebKit/537.51.2 (KHTML, like Gecko) Version/7.0 Mobile/11D257 Safari/9537.53

  14. Naar Boven | #13
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2015
    Laatst Online
    01-08-15 om 12:08
    Leeftijd
    23
    Berichten
    7
    Topics
    1
    Auto
    CitroŽn Xsara Coupe
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / Tu5jp

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Dan is het ook wel een idee om alle ondererdelen over een periode bij elkaar te zoeken dan zal ik eerst zo'n blok gaan zoeken en dan kijken wat ik nog meer moet hebben, het leuke van de 5 deurs vond ik eigenlijk dat er dan 4 kuipstoelen in kunnen

    In april krijg ik een nieuwe auto dus dan maakt het niet uit als die een paar maanden stilstaat

  15. Naar Boven | #14
    Ron
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Jan 2015
    Laatst Online
    17-08-19 om 16:23
    Berichten
    529
    Topics
    25
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    2002 / XU10J4RS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ik wil niet direct al je plannen om zeep helpen, maar waar denk je die achterste twee kuipstoelen kwijt te kunnen?

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 7_1_2 like Mac OS X) AppleWebKit/537.51.2 (KHTML, like Gecko) Version/7.0 Mobile/11D257 Safari/9537.53

  16. Naar Boven | #15
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2015
    Laatst Online
    01-08-15 om 12:08
    Leeftijd
    23
    Berichten
    7
    Topics
    1
    Auto
    CitroŽn Xsara Coupe
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / Tu5jp

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Was maar een idee, maar dacht dat het wel mogelijk was om de huidige achterbank/ interieur eruit te halen en desnoods de benzine tank te verplaatsen als deze in de weg zit om zo achterin ook kuipstoelen te hebben


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. RFS kabelboom XU10J4RS
    Door Gallo in forum Gevraagd onderdelen/accessoires
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 18-04-15, 00:25
  2. gewicht xu10j4rs rfs motor.
    Door TvH in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 18-03-13, 14:22
  3. Reacties: 4
    Laatste bericht: 25-05-11, 15:12
  4. In-uitbouwen cilinderkop XU10J4RS
    Door Jeroen in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 14-12-09, 21:09
  5. (Elkevinio) - 1.4 naar 1.6 ombouwen
    Door Team306Tuning in forum Techniek
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.