Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 15 van 18

Onderwerp: Elektrisch cabriodak werkt niet.

  1. Naar Boven | #1
    Willart's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2015
    Laatst Online
    Vandaag om 12:51
    Locatie
    Grootegast
    Leeftijd
    57
    Berichten
    1.007
    Topics
    36
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU7JP4
    Kleur
    Lucifer Rouge

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: Elektrisch cabriodak werkt niet.

    Geld inzamelen voor Joey zijn rolstoelbus
    Dak van mijn fase 2 306 cabrio werkt al jaren niet meer. Bij een originele km-stand van rond de 34000 km en 7 jaar oud, is de olie eruit gelopen, via het afwateringsgat onder de afdek plaat. Welke kant weet ik al niet eens meer.
    We doen hem dus al een jaar of 8 met de hand open en dat werkt naar tevredenheid. Wel iets zwaarder voor mijn gevoel dan in het begin.

    Nu dit ook maar eens proberen te herstellen.

    Oorzaak van de lekkage destijds weet ik aan verkeerde olie door de verkoper toegevoegd (auto toen 2 maanden in bezit) of geknaag van een of ander dier. Het gebeurde tijdens/na de vakantie in de Belgische bossen.

    Allereerst de vraag welk olie erin te doen. Ik heb nog hydrauliek olie van mijn brug al weet ik daar de specificatie niet van en nog wat Citroën veerbollen olie (LHM) vanwege de 405T16 (Ja, een echte Peugeot met Citroën techniek!)

    Zodra de olie erin zit zal ik de knoppen gaan indrukken en kijken wat er gebeurt.

    Reservoir zit ergens achter in links of rechts denk ik. De enige twee ruimtes, die ik nog nooit bekeken heb na al die jaren.


    Brabant brandt maar los

  2. Naar Boven | #2
    matthijs-b's Schermafbeelding
    groepsmoderator-cabrio

    Status
    Offline
    Registratie
    Aug 2012
    Laatst Online
    07-08-19 om 11:11
    Locatie
    Helmond
    Leeftijd
    22
    Berichten
    1.030
    Topics
    95
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1997
    Kleur
    Zwart / M0XC

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Reservoir zit rechts achterin. HV32 versnellingsbakolie erin doen.

    Als de slangen lek zijn. Kom maar langs in Helmond. Ik heb nog reserve liggen.

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 8_3 like Mac OS X) AppleWebKit/600.1.4 (KHTML, like Gecko) Version/8.0 Mobile/12F70 Safari/600.1.4
    - 406 Coupé Ultima Edizione (1191/2000) '04 Pack / 2.2 16V / Gris Hades EZDC/ Cuir Alezan -

    - 406 Coupé '98 non Pack / D8 V6 (194Pk) / Vert Polo / Cuir Apricot -

    - 306 Cabriolet '97 / 2.0 16V / Noir Kazan M0XC / Cuir Alezan interieur

    Bijna full options: Automaat, Airco, Trekhaak, Elektrische kap, alleen stoelverwarming ontbreekt -



  3. Naar Boven | #3
    Willart's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2015
    Laatst Online
    Vandaag om 12:51
    Locatie
    Grootegast
    Leeftijd
    57
    Berichten
    1.007
    Topics
    36
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU7JP4
    Kleur
    Lucifer Rouge

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Ok.

    Hoeveel zit erin het systeem? Een halve liter? Moet er ook ontlucht worden na het vullen. Bleeden ergens?

    Gr.

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    matthijs-b's Schermafbeelding
    groepsmoderator-cabrio

    Status
    Offline
    Registratie
    Aug 2012
    Laatst Online
    07-08-19 om 11:11
    Locatie
    Helmond
    Leeftijd
    22
    Berichten
    1.030
    Topics
    95
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1997
    Kleur
    Zwart / M0XC

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Vullen tot aan de dop. Open laten. Kap paar keer heen en weer. En dan weer bijvullen.

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 8_3 like Mac OS X) AppleWebKit/600.1.4 (KHTML, like Gecko) Version/8.0 Mobile/12F70 Safari/600.1.4
    - 406 Coupé Ultima Edizione (1191/2000) '04 Pack / 2.2 16V / Gris Hades EZDC/ Cuir Alezan -

    - 406 Coupé '98 non Pack / D8 V6 (194Pk) / Vert Polo / Cuir Apricot -

    - 306 Cabriolet '97 / 2.0 16V / Noir Kazan M0XC / Cuir Alezan interieur

    Bijna full options: Automaat, Airco, Trekhaak, Elektrische kap, alleen stoelverwarming ontbreekt -



  6. Naar Boven | #5
    dharting's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2008
    Laatst Online
    05-04-16 om 09:29
    Locatie
    Dordrecht
    Leeftijd
    33
    Berichten
    1.628
    Topics
    77
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1998
    Kleur
    Blauw - MOGE

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ik zou eerst kijken of je kan vinden of je slangen lekken, voordat je gaat vullen.

    Als je al zegt dat de olie er uit is gelopen onder de afdek kap, is dat de eerste plaats waar je moet kijken.
    Eventueel heb ik ook nog slangen liggen van mijn vorige auto.

    Succes met knutselen!

    Zover ik weet hoef je niet te ontluchten, en ik denk ongeveer een halve liter tot een liter.
    Mijn auto: 306 2.0 16v cabriolet '98
    Auto van mijn dame: 206 1.1 XR 5 deurs '01
    ----------------------------------------------------------
    R.I.P.: 306 2.0 16v cabriolet '99 †09-11-14†

  7. Naar Boven | #6
    Willart's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2015
    Laatst Online
    Vandaag om 12:51
    Locatie
    Grootegast
    Leeftijd
    57
    Berichten
    1.007
    Topics
    36
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU7JP4
    Kleur
    Lucifer Rouge

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Ik heb toen het gebeurde wel gekeken. Niks gevonden toen, maar zal zeker nog eens goed kijken voor ik vul.

    Straks de lokale onderdelenzaak maar eens bellen of die zulke olie op voorraad heeft of anders een of ander mechanisatie bedrijf.

    Meteen de scharnierpunten opzoeken en smeren.

    Vond deze al:

    https://www.mbtolie.nl/index.php?pag...mart&Itemid=14

    ========== Post samengevoegd op 12:33 ========== De vorige post was op 11:44 ==========

    Brezan heeft de Perlus H32 van Kroon op voorraad.

    Zo maar even ophalen


  8. Naar Boven | #7
    Willart's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2015
    Laatst Online
    Vandaag om 12:51
    Locatie
    Grootegast
    Leeftijd
    57
    Berichten
    1.007
    Topics
    36
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU7JP4
    Kleur
    Lucifer Rouge

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Gevonden!
    Rechterkant onder de afdekplaat bij de grote rechter cilinder een beschadigde leiding en nog nat ook.



    Heb het systeem bekeken 1 zuiger voor de bediening van de grote afdekklep, 1 zuiger voor het kantelen van de achterkant van de kap en 2 grote identieke zuigers aan beide kanten 1 om de kap open en dicht te doen.

    Totaal dus 4 zuigers. Elke zuiger heeft een aanvoer en afvoer leiding vandaar het totaal aantal van 8 leidingen vanaf de regelunit.
    Reservoir staat net onder het minimum.

    ========== Post samengevoegd op 14:14 ========== De vorige post was op 14:11 ==========

    Aantal sensoren nog geen flauw idee van.

    ========== Post samengevoegd op 14:43 ========== De vorige post was op 14:14 ==========

    De regelunit rechtsachter in de bagageruimte:


  9. Naar Boven | #8
    co-Piloot

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2009
    Laatst Online
    15-10-19 om 20:25
    Locatie
    Helmond
    Leeftijd
    55
    Berichten
    4.522
    Topics
    260
    Auto
    Citroën C2 Hatchback
    Motor
    1.1 8v
    Bouwjaar
    2004

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Matthijs heeft wel vervangende leiding voor je.
    Bel m maar op Nul Zes 81402142

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 8_4 like Mac OS X) AppleWebKit/600.1.4 (KHTML, like Gecko) Version/8.0 Mobile/12H143 Safari/600.1.4

  10. Naar Boven | #9
    Willart's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2015
    Laatst Online
    Vandaag om 12:51
    Locatie
    Grootegast
    Leeftijd
    57
    Berichten
    1.007
    Topics
    36
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU7JP4
    Kleur
    Lucifer Rouge

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Misschien niet nodig. Ik heb ergens nog een set liggen. Ooit gekregen van Hans Coops tijdens een bezoekje aan zijn bedrijf. Nu alleen nog vinden Ik ben een soort "malle pietje" (Swiebertje). Gevolg van veel ruimte en verzamelwoede haha.

    Zijn alle koppelingen hetzelfde of bestaan er meerdere systemen?

  11. Naar Boven | #10
    matthijs-b's Schermafbeelding
    groepsmoderator-cabrio

    Status
    Offline
    Registratie
    Aug 2012
    Laatst Online
    07-08-19 om 11:11
    Locatie
    Helmond
    Leeftijd
    22
    Berichten
    1.030
    Topics
    95
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1997
    Kleur
    Zwart / M0XC

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Meerdere systemen. Van '96 tot '99 en van '99 tot '02

    Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 8_3 like Mac OS X) AppleWebKit/600.1.4 (KHTML, like Gecko) Version/8.0 Mobile/12F70 Safari/600.1.4
    - 406 Coupé Ultima Edizione (1191/2000) '04 Pack / 2.2 16V / Gris Hades EZDC/ Cuir Alezan -

    - 406 Coupé '98 non Pack / D8 V6 (194Pk) / Vert Polo / Cuir Apricot -

    - 306 Cabriolet '97 / 2.0 16V / Noir Kazan M0XC / Cuir Alezan interieur

    Bijna full options: Automaat, Airco, Trekhaak, Elektrische kap, alleen stoelverwarming ontbreekt -



  12. Naar Boven | #11
    Willart's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2015
    Laatst Online
    Vandaag om 12:51
    Locatie
    Grootegast
    Leeftijd
    57
    Berichten
    1.007
    Topics
    36
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU7JP4
    Kleur
    Lucifer Rouge

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Hm, mijn cabrio 1998 is altijd al een mix van oud en nieuw geweest.

    Wordt dus spannend of ik de goede heb liggen.

    Elastieken ben ik nog niet tegengekomen, wel de "gordel"banden en een soort zwarte trekkoorden, die gesteld kunnen worden

    ========== Post samengevoegd op 19:41 ========== De vorige post was op 18:51 ==========

    Setje nog niet gevonden. Wel even gekeken, welke leiding kapot is. Het is de leiding naar de onderkant van de zuiger, die de achterkant van de kap omhoog tilt. De aanvoerleiding waarschijnlijk.

    Koppeling is zo niet bij te komen. Zuiger moet er dus uit, denk ik. Het uiteinde van de zuigerstang is met een borgclip wel los te maken.

    Kan ik daarna de body van de zuiger aan de onderkant opzij eruit trekken?

  13. Naar Boven | #12
    Froggie's Schermafbeelding
    Draaiorgel

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2014
    Laatst Online
    Gisteren om 13:05
    Locatie
    Etten-Leur
    Leeftijd
    58
    Berichten
    1.669
    Topics
    37
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1998 / TU5JP
    Kleur
    bleu de chine (M0GE)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Beste kun je de interieur kappen demonteren (waar de gordel doorloopt) De hydrauliek pomp kun je het beste los maken en draaien kun je beter bij de aansluitingen. Waarschijnlijk heeft je dak een reset nodig na het lange stilstaan.

    ========== Post samengevoegd op 18:25 ========== De vorige post was op 18:19 ==========

    Hydrauliek olie Kroon 32 is beste olie, alle oude meuk eruit halen
    1e auto Peugeot Expert 2.0 Hdif 2008 velgen arctique 17"
    2e auto Peugeot 308 CC 1.6 THP 2010. sportpack, velgen Lincancabur 18"
    auto Peugeot 306 1.6 cabrio 1998 blauw/ verkocht 5-2017

  14. Naar Boven | #13
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    Vandaag om 13:58
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.932
    Topics
    130
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1999 / XU10J4R RFV
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Wat je kunt doen en gezien het lange stil staan misschien ook niet geheel onverstandig is een klein beetje van dit spul bij de perlus H32 te doen.



    Dit zorgt er voor dat de plunjer pakkingen van je hydraulische cilinders niet gaan/blijven plakken. Zorgt er dus voor de het systeem soepel beweegt en zorgt uiteindelijk voor een lagere belasting van de pomp en weekt direct de eventuele afzetting uit het stuurblok.


    Gebruiken wij zeer veel op het werk in oudere hydraulische systemen.

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 5.0; SAMSUNG SM-G900F Build/LRX21T) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) SamsungBrowser/2.1 Chrome/34.0.1847.76 Mobile Safari/537.36

    ========== Post samengevoegd op 22:53 ========== De vorige post was op 22:48 ==========

    En ga er maar vanuit dat die slang het probleem is van je olie verlies.
    Kijk echter wel goed of hij niet langs de zuigers gaat lekken.
    Kleine tip, zodra de zuigers naar buiten staan deze even insmeren met een beetje perlus H32, is uiteindelijk ook beter voor de levensduur van de plunjer pakkingen (keeringen).

    Droge cilinders zorgen namelijk voor verhoogde slijtage van de pakkingen.
    Dus af en toe even schoonmaken en dam iets vet maken met die olie (jaarlijks onderhoud zeg maar) verlengd de levensduur van de plunjer pakkingen aanzienlijk.

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 5.0; SAMSUNG SM-G900F Build/LRX21T) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) SamsungBrowser/2.1 Chrome/34.0.1847.76 Mobile Safari/537.36

    ========== Post samengevoegd op 23:09 ========== De vorige post was op 22:53 ==========

    Heb van fuchs (renolin) nog een volledige data sheet met alle beschikbare hydraulische olie soorten van hun en hun aditieven.
    Mocht jij of iemand anders daar belang bij hebben.

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 5.0; SAMSUNG SM-G900F Build/LRX21T) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) SamsungBrowser/2.1 Chrome/34.0.1847.76 Mobile Safari/537.36

    ========== Post samengevoegd op 23:23 ========== De vorige post was op 23:09 ==========

    Even nog als toevoeging.
    Over de totale inhoud (mits minerale hydraulische olie) hoeft er maar 2% van de toevoeging in, dus mocht je die toevoeging overwegen kun je misschien beter even langs mij rijden.
    Word namelijk alleen maar verkocht in vaten van 5 liter en het is nogal prijzig spul.

    Ik heb meestal wel een vatje van 5 liter in de auto staan.

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 5.0; SAMSUNG SM-G900F Build/LRX21T) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) SamsungBrowser/2.1 Chrome/34.0.1847.76 Mobile Safari/537.36

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 2.0 16V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  15. Naar Boven | #14
    Willart's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2015
    Laatst Online
    Vandaag om 12:51
    Locatie
    Grootegast
    Leeftijd
    57
    Berichten
    1.007
    Topics
    36
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU7JP4
    Kleur
    Lucifer Rouge

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Froggie Bekijk Berichten
    Beste kun je de interieur kappen demonteren (waar de gordel doorloopt) De hydrauliek pomp kun je het beste los maken en draaien kun je beter bij de aansluitingen. Waarschijnlijk heeft je dak een reset nodig na het lange stilstaan.

    ========== Post samengevoegd op 18:25 ========== De vorige post was op 18:19 ==========

    Hydrauliek olie Kroon 32 is beste olie, alle oude meuk eruit halen
    Reset procedure was ik al ergens op internet tegengekomen.

    Ik dacht eerst, dat elke zuiger een vaste aan en afvoer had, Het is ook maar hoe je het noemt natuurlijk. Eigenlijk zijn het dus zuigers, die aan beide kanten met olie(druk) heen en weer gedrukt kunnen worden. Wil je de stang naar buiten hebben dan druk je er olie van onderen in en wil de stang weer terug naar binnen hebben, dan zet je weer oliedruk op de bovenkant. Afhankelijk van het open en dichtgaan van de kap/achterklep. De twee leidingen per zuiger wisselen dus van beurt. Kap dicht de ene als aanvoer van oliedruk. Kap open dan de andere kant aanvoer.

    Snap alleen het kwijtraken van lucht niet helemaal. Is dat dan het zelfde als bij de remmen en zich ophoopt aan het einde (het reservoir dus)?

    ========== Post samengevoegd op 12:00 ========== De vorige post was op 11:45 ==========

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TvH Bekijk Berichten
    Wat je kunt doen en gezien het lange stil staan misschien ook niet geheel onverstandig is een klein beetje van dit spul bij de perlus H32 te doen.



    Dit zorgt er voor dat de plunjer pakkingen van je hydraulische cilinders niet gaan/blijven plakken. Zorgt er dus voor de het systeem soepel beweegt en zorgt uiteindelijk voor een lagere belasting van de pomp en weekt direct de eventuele afzetting uit het stuurblok.


    Gebruiken wij zeer veel op het werk in oudere hydraulische systemen.

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 5.0; SAMSUNG SM-G900F Build/LRX21T) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) SamsungBrowser/2.1 Chrome/34.0.1847.76 Mobile Safari/537.36

    ========== Post samengevoegd op 22:53 ========== De vorige post was op 22:48 ==========

    En ga er maar vanuit dat die slang het probleem is van je olie verlies.
    Kijk echter wel goed of hij niet langs de zuigers gaat lekken.
    Kleine tip, zodra de zuigers naar buiten staan deze even insmeren met een beetje perlus H32, is uiteindelijk ook beter voor de levensduur van de plunjer pakkingen (keeringen).

    Droge cilinders zorgen namelijk voor verhoogde slijtage van de pakkingen.
    Dus af en toe even schoonmaken en dam iets vet maken met die olie (jaarlijks onderhoud zeg maar) verlengd de levensduur van de plunjer pakkingen aanzienlijk.

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 5.0; SAMSUNG SM-G900F Build/LRX21T) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) SamsungBrowser/2.1 Chrome/34.0.1847.76 Mobile Safari/537.36

    ========== Post samengevoegd op 23:09 ========== De vorige post was op 22:53 ==========

    Heb van fuchs (renolin) nog een volledige data sheet met alle beschikbare hydraulische olie soorten van hun en hun aditieven.
    Mocht jij of iemand anders daar belang bij hebben.

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 5.0; SAMSUNG SM-G900F Build/LRX21T) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) SamsungBrowser/2.1 Chrome/34.0.1847.76 Mobile Safari/537.36

    ========== Post samengevoegd op 23:23 ========== De vorige post was op 23:09 ==========

    Even nog als toevoeging.
    Over de totale inhoud (mits minerale hydraulische olie) hoeft er maar 2% van de toevoeging in, dus mocht je die toevoeging overwegen kun je misschien beter even langs mij rijden.
    Word namelijk alleen maar verkocht in vaten van 5 liter en het is nogal prijzig spul.

    Ik heb meestal wel een vatje van 5 liter in de auto staan.

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 5.0; SAMSUNG SM-G900F Build/LRX21T) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) SamsungBrowser/2.1 Chrome/34.0.1847.76 Mobile Safari/537.36
    Ik hou de zuigerstang van mijn brug (1m20 poetsbrug) ook altijd schoon en nat. Maar meestal gewoon met WD40 of wat motorolie uit een spuit.
    Ik had alles van het kapmechanisme al schoongemaakt en met WD40 ingespoten.
    Zal de stangen weer droogwrijven en met H32 lichtjes insmeren.

    Je hebt gelijk, ben ook wel benieuwd. Na al die jaren het met de hand gedaan te hebben, zijn die zuigers natuurlijk wel droog op en neer geweest. Niet extreem veel maar heus wel 25~50 keer in 10 jaar of zo.
    Doordat het nooit de gezinsauto is geweest en we de auto altijd binnen hadden ging de kap open en bleef open totdat er weer mee gereden werd en het weer te slecht was.

    Kom binnenkort wel even langs. Zien we elkaar ook eens.

    Kan nu 2 dagen niet werken aan de 306, omdat mijn vrouw en dochter de auto mee hebben.

  16. Naar Boven | #15
    Froggie's Schermafbeelding
    Draaiorgel

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2014
    Laatst Online
    Gisteren om 13:05
    Locatie
    Etten-Leur
    Leeftijd
    58
    Berichten
    1.669
    Topics
    37
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1998 / TU5JP
    Kleur
    bleu de chine (M0GE)

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willart
    Snap alleen het kwijtraken van lucht niet helemaal. Is dat dan het zelfde als bij de remmen en zich ophoopt aan het einde (het reservoir dus)?
    Een remleiding is een doodlopend systeem, moet ontlucht worden door nippel de zuiger wordt teruggedrukt (vrijloop) door de iets slingerende remschijf. Bij het hydrauliek systeem komt de olie gewoon terug, door het dak met de hand te bewegen pomp je de lucht er vanzelf uit.
    1e auto Peugeot Expert 2.0 Hdif 2008 velgen arctique 17"
    2e auto Peugeot 308 CC 1.6 THP 2010. sportpack, velgen Lincancabur 18"
    auto Peugeot 306 1.6 cabrio 1998 blauw/ verkocht 5-2017


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. Cabriodak werkt niet
    Door beaverman in forum Cabrio
    Reacties: 33
    Laatste bericht: 05-08-15, 23:37
  2. Cabriodak werkt niet
    Door Herman45 in forum Cabrio
    Reacties: 23
    Laatste bericht: 26-02-15, 21:22
  3. cabriodak werkt niet meer......
    Door Erik306Cabrio in forum Electronica
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 02-05-11, 14:07
  4. Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00
  5. (idske) - Elektrisch raam werkt niet meer :S
    Door Team306Tuning in forum Techniek
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.