Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 15 van 75

Onderwerp: Peugeot 405 Turbo16 (replica)

  1. Naar Boven | #1
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Vandaag om 19:29
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.355
    Topics
    240
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Cool Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: Peugeot 405 Turbo16 (replica)

    Hallo!

    Wij, Joep en Loek, speelden met het idee om eens een keer met de carbagerun of een dergelijke roadtrip mee te gaan doen. Omdat we beiden Peugeot liefhebber zijn begonnen we dus te brainstormen over wat voor een, of welke Peugeot we daarvoor konden gebruiken. Het belangrijkste uitgangspunt is en blijft dat het zo goedkoop mogelijk moet. We hebben beiden al een of meerdere Peugeot projecten lopen die grondig aangepakt moeten worden, dus dit is echt een intermezzo, en het moet wel leuk blijven.

    Omdat er al vaak iets met een 205 gedaan wordt kwamen we op het wat onorthodoxe idee om als basis een 405 te nemen.


    Nope, geen typefout, echt een 405… :wink:


    Een Mi16 of T16, of zelfs een SRi valt eigenlijk al sowieso buiten budget, tenminste, als je een beetje een solide basis wil en niet direct een halve wagen moet restaureren om het enigszins veilig en mooi te maken. Dus werd er gezocht binnen de pijnlijk trage zone. :wink:

    We hadden als budget voor aanschaf maximaal € 500,-- gesteld en het MOEST een witte zijn, waarom vertellen we dadelijk. Dan wordt de keuze dus al akelig klein. Desalniettemin vonden we iets naar onze smaak, een witte 405 1.6 GL *kuch* automaat *kuch* met slechts 138.000 km op de klok. Geen geldige APK en woonachtig in België. Hmmm…

    Dus op de gok, de ambulance achter de 607 gehangen en op naar Maldegem. Aldaar troffen we een helemaal niet verkeerd exemplaar aan. Het enige wat opviel was de hoeveelheid rook uit de uitlaat, maar verder keihard en gewoon netjes! De handelaar niet meegerekend, was de 405 van de eerste eigenaar. Een oud stel dat, ook te zien aan de onderhoudshistorie, altijd korte stukjes gereden heeft. Tenenkrommend lui maar nooit verkracht, hoogstens de koppeling :wink: . Dus, papiertjes getekend, centjes overhandigd, opgeladen en naar huis ermee!








    Maar goed. Dan heb je dus een degelijke Peugeot 405 1.6 GL *kuch* automaat *kuch*, en dan? Wat kun of wil je ermee?

    Allebei zijn we erg gecharmeerd van de 405 Turbo 16 en wel de uitvoering waarmee Ari Vatanen in 1988 het record op de Pikes Peak vestigde.



    Dit is dus de reden dat het een witte 405 moest zijn. Afgezien van het buitenaards grote verschil in vermogen en het feit dat het een speciaal ontwikkelde 2-deurs carosserie betreft, zijn wij ervan overtuigd dat we er een uiterst respectabele 4-deurs replica van kunnen maken. Dus dat gaan we doen! We hebben er een Photoshopje van gemaakt, deze gebruiken we als referentie bij het bouwen natuurlijk, maar ook om de lezers een beeld te geven van wat het kan, zal en moet worden.




    Maar goed…

    Voordat het zover is, zal de 405 technisch helemaal in orde gemaakt moeten worden voor invoer en keuring bij de RDW. Er waren enkele puntjes mis die aangepakt moesten worden:

    - De spiegel in de koplampen was compleet verweerd en APK-afkeur. Dus voor een paar euro een setje goede koplampen aangeschaft. Goed te zien op de foto, links de oude en rechts de nieuwe unit.



    - De aandrijfashoes aan de bijrijderskant was gescheurd en moest vervangen worden. Hiervoor een aftermarket hoesje gekocht en met een kegel gemonteerd, zodat niet de gehele aandrijfas uitgenomen hoefde te worden.

    - Remblokken vervangen.

    - De einddemper en middendemper waren niet al te best meer. Gelukkig voor een paar tientjes een z.g.a.n. setje op de kop kunnen tikken.



    - Er bleek bij de vorige APK-keuring in België een te groot verschil in remkracht links en rechts te zijn bij de achterremmen. We konden er verder niets aan zien, dus een keer goed ontluchten en maar hopen dat het verschil op de rembank binnen de marges valt.

    - Tevens stond de handrem veel te strak, deze nog wat afgesteld.

    - Verder nog een beurtje gegeven. De bougies zwommen alle vier in een aardige plas olie, het luchtfilter was ook doordrenkt in olie. Brandstoffiltertje, oliefiltertje, nieuwe olie, etc. Na deze beurt en het blok een keer goed heet te hebben gereden was ook direct het roken opgelost, puur condens in het blok en de uitlaat dus. Dit was ook wel het vermoeden aangezien er behoorlijk wat sludge in het olievulputje te vinden was.

    Technisch gezien was de 405 klaar, maar om wat goodwill te kweken bij een keurmeester, wilden we de 405 toch proper de werkplaats in kunnen rijden:

    - De voorbumper even provisorisch gerepareerd. Het zal immers niet de uiteindelijke bumper zijn waarmee gereden zal worden. Daarover later meer.







    - Een setje van Joep’s 306 velgen erop geknikkerd met goede banden erop. Oogt toch wel wat beter, echter wel tijdelijk. We hebben al een setje witte 1.9 Speedline’s klaarliggen.





    - Het motorruim ook maar eens aangepakt.





    - Als laatste de 405 een grondige poets, klei en wax beurt gegeven, tot en met de binnenkant van de achterlichtunits. En zie hier, toch een nette 405!





    22-12-2014 – D-Day

    De 405 bij de RDW aangeboden voor invoer en keuring. Allebei een beetje gespannen, we zijn geen doorgewinterde monteurs dus kunnen er nog altijd 1001 dingen niet goed zijn. Maar goed, de keurmeesters waren enthousiast om eens een 405 te zien –en het mag gezegd- vooral in een dergelijk mooie staat. De keurmeester was zeer schappelijk en deed zelfs op de rembank nog een aantal extra pogingen omdat in eerste instantie de achterremmen toch wat te veel verschil tussen links en rechts lieten zien, maar later herstelde dit zich. Op de brug voor de APK keuring kwam hij alleen witte i.p.v. oranje lampjes in de achterste knipperlichten tegen en een ontbrekend rubbertje aan de bestuurderszijde bij de remslang. Wederom zeer schappelijk om dit als puntjes mee te geven maar de 405 er niet op af te keuren.








    Ongelooflijk maar waar, de 405 met vlag en driekwart wimpel door de keuring heen. Het ritje terug naar huis was dan ook zeer bevredigend, overigens ook de eerste keer om met de 405 op de snelweg te cruisen.

    Het is een fantastische wagen, geweldige stoelen, fijn stuur, de automaat schakelt heerlijk. Schandalig eigenlijk, dat je voor zo weinig geld zo’n fijne auto met maar 138.000 km op de klok kunt kopen.

    Goed, waar waren we? Oh ja. De 405 gekeurd, dus na bpm-aangifte was het wachten geblazen op het kenteken. Altijd leuk, in afwachting zijn van het kenteken dat wordt toegewezen. Het is geworden:






    Wat nog rest is het vervangen van de distributierem, spanrol en waterpomp, want we hebben geen idee wanneer dat voor het laatst gedaan is.

    De 405 is nu geschorst en zal de komende maanden de metamorfose tot Turbo 16 Replica ondergaan. Bij de volgende update zal de eerste bestickering en andere aanpassingen de revue passeren.

    Bedankt voor het lezen en tot de volgende!

    Groeten,
    Joep en Loek[/quote]
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  2. Naar Boven | #2
    hoekie69's Schermafbeelding
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2014
    Laatst Online
    27-06-19 om 14:40
    Locatie
    Elburg
    Berichten
    320
    Topics
    12
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    2000
    Kleur
    Gris

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Heel erg leuk mannen, suc6 en ik zal jullie volgen in de werkzaam heden
    Dagelijks in mijn Vito , de 306 cabrio voor de fun

  3. Naar Boven | #3
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    17-07-19 om 20:53
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.861
    Topics
    127
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Nice man,
    Ding is zeker zeer netjes!

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 4.4.2; nl-nl; SAMSUNG SM-G900F Build/KOT49H) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Version/1.6 Chrome/28.0.1500.94 Mobile Safari/537.36

    '94 Alfa Romeo 33 1.4 I.E. Lusso - ex
    '93 306 1.4 8V summertime 3drs - ex
    '98 306 1.6 8V XS 5drs - ex
    '97 306 2.0 16V gti-6 -
    R.I.P.
    '03 307 2.0 16V XS break - ex
    '99 306 1.6 8V XR sedan - daily
    '97 306 2.0 16V gti-6
    - R.I.P.
    '01 306 1.8 16V XS 3drs - project rfs
    '17 renault clio estate 0.9 TCE zen - lease

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    fab306's Schermafbeelding
    De 405 Whisperer

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2011
    Laatst Online
    12-07-19 om 19:17
    Locatie
    Hoofddorp
    Leeftijd
    44
    Berichten
    5.047
    Topics
    53
    Auto
    Peugeot 306 cabrio cabrio 1.8 16v
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    2001

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Leuk man

    In tegenstelling tot wat jullie denken wordt de 405 bijzonder vaak gebruikt voor carbageruns en trips naar en door Afrika. Het is gewoon een goede basis. Door zijn relatief lage gewicht komt ie vrijwel overal door heen.

    Die 405 T16 heeft origineel als basis de 205 T16 maar dan met andere koets. Alleen de koplampen, achterlichten en voorraam zullen in een normale 405 ph1 passen.

    Veel succes en misschien dat ik tijdens het prepareren advies kan geven
    Renault Mégane CC 2.0 16v
    Peugeot 405 GR ph1
    Peugeot 405 Mi16
    Peugeot 206 1.6 16v XS
    Peugeot 406 1.8 16v Break 2000
    Peugeot 406 2.0 Turbo CT Coupé
    Peugeot fiets (2 st.) in de schuur

  6. Naar Boven | #5
    SoundBlaster's Schermafbeelding
    Master in MDF

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2011
    Laatst Online
    Vandaag om 18:45
    Berichten
    3.719
    Topics
    46
    Auto
    Peugeot 306 XSi Belfort Hatchback
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar
    1997
    Kleur
    M0NQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Kolere. Alsof die zo uit de showroom komt. Succes!

  7. Naar Boven | #6
    Ron
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Jan 2015
    Laatst Online
    10-02-19 om 08:12
    Berichten
    527
    Topics
    25
    Auto
    Peugeot 306 Station
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    2002 / XU10J4RS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ah, grappig... dit is dus de 405 waar Loek het wel een over heeft gehad op het 205gti-forum. Ben zeer benieuwd hoe jullie hem er uit gaan laten zien als op het plaatje .

  8. Naar Boven | #7
    fab306's Schermafbeelding
    De 405 Whisperer

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2011
    Laatst Online
    12-07-19 om 19:17
    Locatie
    Hoofddorp
    Leeftijd
    44
    Berichten
    5.047
    Topics
    53
    Auto
    Peugeot 306 cabrio cabrio 1.8 16v
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    2001

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Deze kwamen we vorig jaar tegen:

    Afbeelding

    Afbeelding

    Nog even staan ouwehoeren en wat tips meegegeven. Grappig ding.
    Renault Mégane CC 2.0 16v
    Peugeot 405 GR ph1
    Peugeot 405 Mi16
    Peugeot 206 1.6 16v XS
    Peugeot 406 1.8 16v Break 2000
    Peugeot 406 2.0 Turbo CT Coupé
    Peugeot fiets (2 st.) in de schuur

  9. Naar Boven | #8
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Vandaag om 19:29
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.355
    Topics
    240
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Ghehehe! Toch net wat anders dan dat wij voor ogen hebben.

    Weet jij trouwens of we nog op iets bijzonders moeten letten bij het vervangen van de distributieriem?
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  10. Naar Boven | #9
    fab306's Schermafbeelding
    De 405 Whisperer

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2011
    Laatst Online
    12-07-19 om 19:17
    Locatie
    Hoofddorp
    Leeftijd
    44
    Berichten
    5.047
    Topics
    53
    Auto
    Peugeot 306 cabrio cabrio 1.8 16v
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    2001

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Neuh

    Ik heb volgens mij nog een stuurstengel liggen. Ik weet niet welke kant. Ze gaan nog wel eens stuk. Interesse? Mag voor portokosten weg.

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 4.4.4; XT1068 Build/KXB21.85-23) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/40.0.2214.89 Mobile Safari/537.36
    Renault Mégane CC 2.0 16v
    Peugeot 405 GR ph1
    Peugeot 405 Mi16
    Peugeot 206 1.6 16v XS
    Peugeot 406 1.8 16v Break 2000
    Peugeot 406 2.0 Turbo CT Coupé
    Peugeot fiets (2 st.) in de schuur

  11. Naar Boven | #10
    fab306's Schermafbeelding
    De 405 Whisperer

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2011
    Laatst Online
    12-07-19 om 19:17
    Locatie
    Hoofddorp
    Leeftijd
    44
    Berichten
    5.047
    Topics
    53
    Auto
    Peugeot 306 cabrio cabrio 1.8 16v
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    2001

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ik heb de stengel bekeken en het is de rechter, voor de wissers.
    Renault Mégane CC 2.0 16v
    Peugeot 405 GR ph1
    Peugeot 405 Mi16
    Peugeot 206 1.6 16v XS
    Peugeot 406 1.8 16v Break 2000
    Peugeot 406 2.0 Turbo CT Coupé
    Peugeot fiets (2 st.) in de schuur

  12. Naar Boven | #11
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Vandaag om 19:29
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.355
    Topics
    240
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Oei! Die zoeken we nog!

    Zal ik je 6,95 over maken?
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  13. Naar Boven | #12
    fab306's Schermafbeelding
    De 405 Whisperer

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2011
    Laatst Online
    12-07-19 om 19:17
    Locatie
    Hoofddorp
    Leeftijd
    44
    Berichten
    5.047
    Topics
    53
    Auto
    Peugeot 306 cabrio cabrio 1.8 16v
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    2001

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Is goed hoor. Ik pb wel.

    Mozilla/5.0 (Linux; Android 4.4.4; XT1068 Build/KXB21.85-23) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/40.0.2214.89 Mobile Safari/537.36
    Renault Mégane CC 2.0 16v
    Peugeot 405 GR ph1
    Peugeot 405 Mi16
    Peugeot 206 1.6 16v XS
    Peugeot 406 1.8 16v Break 2000
    Peugeot 406 2.0 Turbo CT Coupé
    Peugeot fiets (2 st.) in de schuur

  14. Naar Boven | #13
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Vandaag om 19:29
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.355
    Topics
    240
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Helemaal super!
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  15. Naar Boven | #14
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Vandaag om 19:29
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.355
    Topics
    240
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Update!

    Helaas zelf niet meer kunnen doen dan onderdelen bestellen, maar Loek is al flink bezig geweest:

    Zoals we in de openingspost lieten weten, is de 405 gekeurd en op kenteken gezet. Nu kunnen we dus eindelijk aan de slag met optische metamorfose.

    We hadden reeds laten weten dat het fixen van de voorbumper slechts een tijdelijke situatie zou zijn. Aangezien de standaard 405 voorbumper niet erg goed past bij het design van de Turbo 16, zijn we op zoek gegaan naar alternatieven.
    Via Marktplaats vonden we een voormalig Nederlands importeur van o.a. Luxfibres, een Luxemburgse fabrikant van bodykits. Voor zover we weten bestaat Luxfibres allang niet meer en is uberhaupt info over de bodykits op internet nauwelijks te vinden.

    Toch kwamen we dit tegen:



    We weten niet of deze bodykit alleen voor de 405 Break is uitgebracht, maar de bodykit sluit een heel stuk beter aan bij het design van de Turbo 16 dan de standaard bumpers. De beste man had alleen nog de voorbumper en de sideskirts van de bodykit liggen en toen we hem vertelden wat de plannen waren en dat het budget zeer beperkt is, was hij bereid het polyester spul voor een paar tientjes te verkopen, op voorwaarde dat hij foto's zou ontvangen als de 405 eenmaal klaar zou zijn. Nou, hartstikke leuk en de deal gesloten. :thumb:

    Eenmaal thuis hebben we de sideskirts en de voorbumper provisorisch tegen de auto aangehouden en snel kwamen we tot de conclusie dat de pasvorm uitmuntend is! Vooral Loek heeft dramatische bodykits meegemaakt en flink moeten verbouwen, dus dit is een welkome afwisseling.



    Na het proefpassen werd al gauw duidelijk dat de mistlamp uitsparingen dicht gemaakt moeten worden. In de eerste plaats omdat de Turbo 16 geen mistlampen in de voorbumper heeft, in de tweede plaats omdat we niet over de bijbehorende lampen beschikken. Dus zo gezegd zo gedaan.







    Met de aanpassingen gereed en de bumper goed geschuurd kon de grondlak gezet worden.

    Maar hoe eigenlijk? Bij gebrek aan budget, gereedschap en verwarming in de loods moeten we terugvallen op zeer verfijnd materieel:



    Juist ja. Kwasten en rolleren!

    Drie goede lagen grondlak geeft dan dit resultaat.



    Goed en grondig nat schuren (280/400/600) geeft vervolgens een redelijk glad bumpertje. Afplakken en aflakken dan maar, uiteraard weer met de kwast en de roller!







    Voorzichtig de tape verwijderen maakt dan zoiets. Toch tevreden!





    Met de voorbumper klaar kan de eerste bestickering aangebracht worden. Bij een lokaal beletteringsbedrijf een aantal lappen Avery stickerfolie besteld met de PTS-kleuren en andere kleurtjes als stalen erbij. Een weekje later lagen er een aantal rolletjes stickerfolie klaar om op te halen.



    Eerst maar eens beginnen met de grille. Een tamelijk eenvoudig maar prominent onderdeel van elke 80'er jaren Peugeot sportauto wegens de befaamde PTS-striping. Via Photoshop een 1:1 formaat van een foto van de Turbo 16 gemaakt en opgemeten wat de afmetingen zouden moeten zijn. Dit vervolgens met de hand uitgesneden en voorzicht aangebracht op de grille. Een leuk klusje en het doet deugd de eerste optische vorderingen te zien uit de lange lijst die nog te gaan is.





    Aangezien de voorbumper ook klaar is ook die maar gelijk onder handen genomen. Naast het blauwe vlak op de voorbumper hoort er ook nog een PTS-blauwe pinstripe bij. Dit zou te omslachtig zijn om af te plakken en te lakken dus dit doen we maar met stickerfolie. Hiervoor dunne strookjes stickerfolie van 4 mm. gesneden en netjes aangebracht op de voorbumper.





    We zullen in vogelvlucht proberen uit te leggen hoe dat maken van logo's en bestickeren voor amateurs nu eigenlijk in zijn werk gaat.

    Allereerst uiteraard de afmetingen van de sticker bepalen. Alle logo's hebben we in vector formaat dus kunnen we die Illustrator gemakkelijk bewerken. In dit voorbeeld gaat het om de "MICHELIN" stickers. De totale breedte moet 45 cm. worden. Dus in Illustrator geschaald naar 45 cm. en verdeeld over een A4 en afgedrukt.





    We snijden vervolgens de delen van de afdruk uit en snijden er een iets groter stuk stickerfolie bij uit. De afdruk wordt simpelweg met plakband op het stuk stickerfolie geplakt.



    Dit vervolgens met een vlijmscherp Stanley mesje, door het papier langs de contouren, uitsnijden. Als je daarna het papier, de plakband en de omliggende folie weghaalt heb je je logo klaar om te plakken.







    Dan is het nog handig om met een stukje schilderstape en een stiftje markeringen te maken om goed en gemakkelijk te kunnen bepalen waar de letters of onderlinge delen van de sticker uitgelijnd moeten worden.



    Als laatste nog de stickers van de Michelin mannetjes (verkregen via eBay) plakken en de voorbumper is al compleet!



    Vergelijking met het origineel:





    Wellicht valt op dat de Michelin mannetjes een stuk kleiner zijn dan bij het origineel. Alleen in dit kleinere formaat waren ze betaalbaar. In het grotere formaat waren we al snel € 50,- kwijt en dat wordt teveel van het goede.


    Afijn. De kop is eraf! De eerste stappen in de optische metamorfose zijn gezet. Voorlopig zullen er alleen stickers gesneden worden maar niet geplakt gezien de koude temperaturen (de voorbumper konden we nog binnen neerleggen i.t.t. de rest). Maar er zijn nog een aantal andere zaken die gedaan kunnen worden, maar daarover later meer.

    Tot de volgende!
    '01 306 cabrio 1.8 16v - Zomer
    '99 306 S16 2.0 16v - Daily/fun/track/???
    '98 306
    GTI6 2.0 16v - Restoratie project

    '96 306 XSI6 2.0 16v - RFS project
    '92 405 PikesPeak tribute - Tribute project
    '18 308 1.2 PureTech BlueLease Executive - Lease / daily


  16. Naar Boven | #15
    fab306's Schermafbeelding
    De 405 Whisperer

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2011
    Laatst Online
    12-07-19 om 19:17
    Locatie
    Hoofddorp
    Leeftijd
    44
    Berichten
    5.047
    Topics
    53
    Auto
    Peugeot 306 cabrio cabrio 1.8 16v
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    2001

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Leuk man! Ga je dit ook op het 405 forum posten? Zullen ze leuk vinden
    Renault Mégane CC 2.0 16v
    Peugeot 405 GR ph1
    Peugeot 405 Mi16
    Peugeot 206 1.6 16v XS
    Peugeot 406 1.8 16v Break 2000
    Peugeot 406 2.0 Turbo CT Coupé
    Peugeot fiets (2 st.) in de schuur


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. Reacties: 3
    Laatste bericht: 27-12-14, 17:26

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.